Reis Nummer26: starten in Los Angeles of San Francisco?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Nummer26: starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door Nummer26 »

We zijn voor onze rondreis in juli 2022 een route aan het uitstippelen en twijfelen waar we zullen starten.
Ons oorspronkelijk plan was starten en eindigen in Los Angeles, maar iemand raadde ons aan om te starten (en eindigen) in San Francisco.
Wat zijn jullie ervaringen? En wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Ik hoor het graag.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door mtl »

Vertelde die iemand ook waarom je beter eerst in San Francisco kan starten/eindigen?
Nummer26
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2021, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door Nummer26 »

Ja, volgens hem was het een voordeel om SF te starten vanwege het klimaat (koeler dan de rest van de reis, prima om te acclimatiseren na de vliegreis) en in deze stad heb je niet direct een huurauto nodig.

We snappen deze argumenten wel, maar zijn benieuwd hoe het is om SF tegen het einde van de reis te bezoeken. Is het weer dan een domper of juist wel fijn na de hitte van het binnenland?
En heeft iemand ervaring met het gebruik van de app Panda Parking oid, om zo een goede maar betaalbare parkeerplaats te vinden voor het stallen van je huurauto voor de dagen dat je in de stad bent en 'm niet nodig hebt?

En hoe is het om in LA meteen met een huurauto op pad te gaan, als ervaren bestuurder (maar dan wel in Europa)?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door babarage »

Er wordt veel gemopperd over het verkeer in Los Angeles, het kan inderdaad heeeeel druk zijn maar eerlijk gezegd vond ik het best meevallen. Ook kwa rijden goed te doen. Rondweg Parijs en binnenstad Amsterdam zijn lastiger zeg maar.

Waar te beginnen. Het zou mij niet zo uitmaken eerlijk gezegd. Kwa stad is San Francisco meer een doe stad. Misschien voordeel om daar vol energie te beginnen? Nog een alternatief is om in ene stad te beginnen en in de andere te eindigen. Kwa kosten voor vliegen en auto hoeft dat niets uit te maken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de argumenten niet allemaal. Het is inderdaad koeler in SF. Of dat een voor- of nadeel is, is mede afhankelijk van wanneer jullie gaan. Maar aangezien jullie een rondje maken en je meestal in twee dagen van SF naar LA rijdt (of andersom) lijkt het me niet veel uitmaken waar je begint. Je kunt met een rondje beide steden zowel aan het begin als aan het eind doen.
Ik vind het prettig om meteen met de rondrit te beginnen, maar anderen vinden het juist fijn om eerst even te acclimatiseren, dat is ook iets waar je over na moet denken.

Belangijker lijken mij de ticketprijzen, en eventueel de autohuur, hoewel ik niet verwacht dat daar veel verschil in zal zitten. En kijk eens hoe de weekenden vallen.
Hebben jullie al bedacht in welke richting jullie het rondje willen maken? Met de klok mee, of tegen de klok in?
En in welke periode gaan jullie?

Mocht je in SF geen auto willen hebben dan zou je één of twee dagen autohuur kunnen uitsparen door alles in SF met het OV te doen. Het kan ook betekenen dat je goedkoper kunt overnachten omdat je geen parkeerkosten hebt. Maar het kost wel meer tijd, en gedoe.

Wij hebben in SF de auto altijd bij het hotel laten staan, en in LA bij de bezienswaardigheden, dus geen ervaring met de parkeerapp.

Om het nog wat moeilijker te maken: je kunt ook in Las Vegas beginnen. :wink:

Marianne
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Nummer26: starten in Los Angeles of San Francisco?

Bericht door Trom »

Wij puzzelden daar voor onze route ook mee. Zeker ook omdat het stuk van Grand Canyon naar Los Angeles ons saai leek (muv stukje route 66). Totdat iemand vanuit het forum aangaf dat bij onze route ook goed een combi van b.v. LA met Las Vegas of Phoenix zou passen.
Qua vliegtickets zijn de prijzen wel hoger maar je bespaart een extra overnachting en een dag autohuur dus dat heft elkaar op. Wij hebben gekozen voor terug vanaf Las Vegas omdat we zo vanaf Grand Canyon toch nog route 66 mee pakken. Ons rondje voor 2022 wordt:
LA-Pismo-Monterey-SF-Yosemite-Mammoth L-Lone Pine-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Capitol Reef-Monument Valley-Page-Grand Canyon-Kingman-Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer