Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

josea schreef:
17 jun 2022, 21:51
Ja, fietsen in Zion, dat is leuk!
Met zijn zessen kun je verdelen over twee bussen, maximaal drie fietsen per bus. Bovenaan op elkaar wachten en naar beneden fietsen…. :thumbup:

Hoe is je route nu uiteindelijk geworden? Heb je nog tijd gevonden voor een extra nacht Sequoia? Anders heb je niet heel tijd om er iets te doen.
Je zou kunnen doen wat wij deden; twee nachten slapen in Three Rivers of in de buurt. Na de eerste nacht de hele volle dag gebruiken om Sequoia in te rijden en weer terug, en de dag daarna naar Yosemite.
Ik denk dat ik dit uit jouw reisverslag gepikt heb. Ik heb tenminste een verslaggevers van iemand, die ook in twee busjes naar boven gegaan was in Zion ☺️

We hebben idd twee nachten in sequoia, Joshua tree hebben we laten vallen.
Het idee ie nu dat de dag SF-sequoia een reisdag is, de dag daarna rijden we sequoia in. King canyon bewaren we voor de terugweg uit sequoia of doen we voor we de volgende dag doorrijden naar Yosemite.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door josea »

Tuben hadden we inderdaad ook gedaan in Zion, maar stel je daar niet teveel van voor. Bij ons was het waterpeil niet zo hoog, dus heel vloeiend ging het niet. :D

Maar waar slaap je dan in Sequoia, op twee verschillende plekken?
Ik snap je planing niet helemaal.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het al eerder aangegeven zie ik, maar in jullie geval zou overnachten in Grant Grove Village het mooiste en handigste zijn. Ik weet niet of je gekeken hebt naar de cabins daar of naar de John Muir Lodge? Daar overnachten scheelt je veel reistijd en je kunt op de eerste dag al iets bekijken in Kings Canyon. De volgende dag kun je dan Sequoia bezoeken en de dag erna rij je vanuit Grant Grove naar Yosemite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 jun 2022, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Klopt, dat had je gezegd. Daar heb ik ook naar gezocht, maar er was op dat moment niets passends.

Nu hebben we een huisje op sequoia resort in Badger.
Half uurtje vanaf grand cove.
Ik zal nog eens kijken, maar volgens mij was dit de enige niet annuleerbare van de vakantie
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wat te doen in Yosemite

Bericht door JudKon »

Wij gaan in de zomer een rondreis maken door het Zuid-Westen.

Ook Yosemite zit in onze planning, 3 nachten, dus in ieder geval 2 hele dagen.
Online heb ik een dagtocht gevonden waar alle highlights van Yosemite voorbij komen.
We kunnen deze toch natuurlijk opsplitsen in 2 dagen, maar misschien heeft iemand wel een verschrikkelijk leuk ander idee.

O ja, we overnachten in Groveland, misschien een goede toevoeging.
Wat zou een leuke besteding van de tweede dag zijn?

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat te doen in Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Wat voor dagtocht heb je gevonden? Wel handig om even te vermelden want anders krijg je wellicht alleen maar tips die je die ene dag al doet.

Marianne
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Deze dagtocht Heb ik gevonden, maar is wellicht wat ambitieus voor 1 dag….

https://reisgenie.nl/yosemite-national- ... n-een-dag/
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat lijkt me veel te ambitieus voor 1 dag. Zeker als je helemaal uit Groveland moet komen.
De Yosemite Fall zal wel droog staan als julie er zijn, en de weg naar Glacier Point is gesloten, dat scheelt al weer. :wink:
Ik mis de Mist Trail in de opsomming. En Mirror Lake. En als jullie echt flink willen wandelen zou je de combinatie van de Four Mile Trail en Panorama Trail kunnen overwegen.
Kijk ook eens welke (junior) ranger programma's er zijn.
Hetch Hetchy is ook een mogelijkheid, zeker omdat het op de route vanuit Groveland ligt.

In 2002, 2004, 2006 en 2008 zijn wij met onze kinderen meerdere dagen in Yosemite geweest. Misschien kun je ideeën opdoen uit onze verslagen.
Voor de Tioga Road worden al tips gegeven om de site die je gaf. Ik zou daar nog Pothole Dome aan toevoegen. En Soda Springs. Kijk eens op mijn wandelsite voor meer informatie over wandelingen in het park of kijk op www.yosemitehikes.com.

Ook handig: bij de ingang van het park krijg je de Yosemite Guide. Deze kun je ook al online bekijken. Zie daarvoor https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/guide.htm

Ga niet letterlijk af op het verhaal op de genoemde site. Er zijn wijzigingen in de verkeerssituatie en ook andere zaken zijn niet meer actueel.

Ik heb niet alles teruggelezen dus nog even voor de zekerheid: jullie hebben al wel een reservering voor Yosemite?

Marianne
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Bedankt Marianne, daar heb ik weer wat aan!

Ik heb je site met wandelingen al een paar keer opgeslagen, even goed checken straks met mijn roadbook.

De reservering voor Yosemite heb ik gemaakt hoor, gelukkig wel :)

Ook je tips over de omgeving van de Tioga pass zijn fijn, omdat we een dag hebben om tot mammoth lakes te komen is er ruimte voor uitstapjes onderweg.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Bij het maken van mijn ' Roadbook' ontstaan er wat twijfels over het laatste gedeelte van onze reis.

Dit ziet er als volgt uit:
19 10-aug. Zion NP - Bryce Canyon
20 11-aug. Bryce Canyon - Capitol Reef
21 12-aug. Capitol Reef - Monument Valley
22 13-aug. Monument Valley - Page
23 14-aug. Page
24 15-aug. Page - Grand Canyon
25 16-aug. Grand Canyon - Kingman
26 17-aug. Kingman - LA
Hierna zijn we nog 2 volle dagen in LA, en vliegen op dag 29 terug naar huis.

Volgens mij zijn dag 19-20-21-22 het enige moment in de reis dat we 4 dagen achter elkaar, iedere dag verder reizen.
Van Zion naar Bryce lijkt me prachtig. Op tijd vertrekken, mooie route, uitzichten, wandelen, top!

Maar dan nog 3 dagen. Is dit de moeite waard, of kan dit ook anders?

En het stuk Grand Canyon - LA, kan dat anders? Ik zie nu 2 reisdagen, 1 keer 170 mijl en 1 keer 330 mijl.
Ik heb nog niet heel hard gezocht, maar is Kingman inspireren, of vooral een tussenstop?

Nog een vraag over tolwegen: moet ik daar iets voor kopen, bij huren of gaat dat met de credit card net als in Frankrijk :)?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt inderdaad tussen Zion en Page een aantal reisdagen achterelkaar. Het zijn wel mooie routes, zeker niet alleen die van Zion naar Bryce. De ut12 en de ut95 zijn beide ook prachtig. Een extra overnachting in Capitol Reef zou mooi zijn, maar het is op deze manier wel te doen. Wil je toch meer rust dan is Capitol Reef overslaan een optie. Je rijdt dan van Bryce naar Page en dan naar Monument Valley en daarna naar de Grand Canyon. Je zou dan een extra nacht Bryce kunnen doen. Of doe twee nachten Grand Canyon en rij de dag erna wat verder dan Kingman.

Kingman is alleen een tussenstop, je kunt ook eerder of later stoppen.

Bekijk alles eens op Google Maps, en kijk wat het scheelt als je Capitol Reef er uit laat.

Op jullie route zijn geen tolwegen.

Marianne
TheCEO
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2022, 22:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door TheCEO »

Zoals Marianne ook schrijft: Kingman is (alleen) een plek om te overnachten.
Maar dat geeft niet: omdat het 'maar' een kleine 3 uur rijden is vanaf de Grand Canyon, kan je die dag nog tot ergens in de middag bij de Grand Canyon doorbrengen.
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Marianne, jij raadt aan om capitol reef eruit te laten?

Ik heb juist hele mooie dingen gevonden over de route van bryce naar CR.

Aan de andere kant kan ik nog niet direct vinden waarom we naar Monument Valley zouden willen.
Voor zover ik kan lezen is het enige wat we hier zelf zouden mogen doen de scenic drive (mits de verhuur dat goed vindt) en is verder alles in de vorm van georganiseerde tours.

Heb jij, of heeft iemand anders een aanrader voor Monument Valley? Anders denk ik dat ik wellicht liever een extra nacht op een andere plek bij boek.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door josea »

Monument Valley is vooral handig als tussenstop als je van Capitol Reef weer terug wilt richting Page/Grand Canyon. Één nachtje is inderdaad voldoende, om de zonsopkomst te zien eventueel en een rondje over de weg door het park te rijden in de ochtend. Daarna weer door.

Ik zou Capitol Reef zeker niet achterwege laten. Je rijdt van Bryce-Capitol Reef-Monument Valley een prachtige route over de wegen 12 - 24 - 95 met vele mogelijkheden voor tussenstops.
Liever nog een extra dag voor Capitol Reef, zodat je ook tijd hebt om daar wat rond te kijken, maar ik weet niet of dat in je route mogelijk is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat heb je dan niet goed gelezen. Ik raad zeker niet aan om Capitol Reef achterwege te laten, máár: als je het nu te druk vindt, is dat de enige manier om iets meer rust te krijgen.
Dat heb ik ook aangegeven:
Martin & Marianne schreef:
26 jun 2022, 23:14
Wil je toch meer rust dan is Capitol Reef overslaan een optie.
Monument Valley ligt op de route, en het is prachtig om het te zien als de zon ondergaat of op komt. Daarom is een overnachting daar aan te raden. Ook is dat handig om de rit vanaf Capitol Reef op te breken. Als je door zou rijden, zonder de stop in MV, hou je weinig tijd over voor Capitol Reef.
Wij hebben er de Wildcat Trail gelopen, maar in de zomer zal het daarvoor wellicht te heet zijn (zie hier voor onze ervaring). Het is prima om laat aan te komen en vroeg weer te vertrekken.
Als je MV over zou willen slaan, hoe wil je dan van Capitol Reef naar Page rijden?
Nogmaals, bekijk de afstanden en reistijden eens in Google Maps en kijk of de reistijden voor jullie niet te lang zijn en of je voldoende tijd over houdt voor de parken en andere bezienswaardigheden. En kijk eens wat je zou kunnen/willen doen als je de overnachting in MV laat vallen.
Ik heb ook aangegeven dat de UT12 een mooie route is. Bekijk dat ook op de kaart, neem niet de snelste route tussen Bryce en Capitol Reef (dat is de 62).

Kun je überhaupt nog iets wijzigen? Je hebt wel het nodige vastgelegd neem ik aan?
Misschien goed om je huidige route eens te plaatsen zodat we kunnen zien of er elders nog wat ruimte zit.

Marianne
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Bedankt voor het antwoorden Marianne en Josea.
De route ligt in die zin 'vast' dat een aantal overnachtingsplekken niet te verzetten zijn (bijv grand canyon en Yosemite).

Met wat ik nu weet gaan we het denk ik dan laten zoals ik hierboven geschreven heb. We rijden van Bryce naar Capitol Reef via de 12. Afhankelijk van de tijd die we erover doen kunnen we aan het einde van de dag of de volgende dag de scenic drive doen, en eventueel een hike in de ochtend.
Een extra dag Capitol Reef zit er niet in, alleen als we een dag LA aan het einde opgeven, of de stop in Kingman overslaan (en dan wordt het echt wel een hele lange reis).

Daarna rijden brengt ons idd rond Sunset in Monument Valley Of, als de kinderen geen zin meer hebben, juist de volgende ochtend vroeg.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een nacht Page minder kunnen doen als je een extra nacht Capitol Reef wilt. Maar zo is het ook prima.

Waar overnacht je bij Monument Valley? Ik begrijp niet helemaal wat je daar over schrijft. De zonsondergang moet je daar sowieso toch kunnen zien?

Kijk eens in het verslag wat ik net aanhaalde voor de UT12 en Capitol Reef. Ik zou zeker een of meerdere wandelingen doen in Capitol Reef, ik zou daar eerder tijd voor uittrekken dan voor de scenic drive. Je hebt die dagen al voldoende mooie routes.

Marianne
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

We overnachten niet in, maar voor MV.
Dus als we/de kinderen geen zin meer hebben, rijden we niet door voor de zonsondergang.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door JudKon »

Even een kort berichtje om iedereen te bedanken voor alle moeite. Dankzij de tip die ik hier gekregen en gelezen heb loopt onze reis zo ontzettend goed en soepel!
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
DanielleG
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 feb 2020, 16:11

Re: Reis JudKon (Judith): tips en advies gevraagd.

Bericht door DanielleG »

@JudKon

Hoi, ik ben je reis aan het lezen en aan het meengenieten.
Wij reizen volgend jaar met zn 6-en, mag ik vragen welke auto jullie gekregen hebben?

Danielle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer