Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Kellyjanssens »

We hebben momenteel een beetje een andere reisroute dan het standaard rondje.
De natuurparken hebben we al 2 keer gedaan en onze tieners hebben eens zin in iets anders na ook al een uitgebreide natuurreis in Canada.
We hadden het volgende in gedachte voor eind juli-aug 2022.
(Nog niets ligt definitief vast - enkel SF, maar met mogelijkheid tot annulatie.)

- San Francisco: 5 nachten (wat bekomen van jetlag en alles op rustig tempo verkennen - op dag 6 halen we huurauto op) airbnb iets buiten centrum
- Monterey: 2 nachten (airbnb) (aquarium en walvisboottocht)
- Santa Barbara: 2 nachten (airbnb)
- Los Angeles: 4 nachten (airbnb la Crescent - Montrose) (sowieso dagje surfen, kan misschien ook in Santa Barbara)
- Las Vegas: 4 nachten (airbnb 10 min uit centrum met zwembad, zodat we tijdens dag kunnen relaxen en ‘s avonds naar Las Vegas centrum, misschien 1 dag shopping ... en Valley of Fire?

Op programma zou baseball-match staan dit zou in San Francisco kunnen of Los Angeles ... hangt af waar er een game is, indien beide mogelijkheid hiertoe ... is er 1 van de 2 die voorkeur heeft?

Betreft de kustroute: is 2 n Monterey en 2 n Santa Barbara oké?
Of ergens meer nachten, of onderweg nog extra slapen om afstand wat op te splitsen.

Betreft Los Angeles twijfel ik over de locatie van het verblijf - Venice Beach of toch eerder rustiger zoals ik aanvankelijk dacht. Of verblijf verdelen 2 n in de heuvels en 2 n aan zee ... maar misschien is het aangenamer 4 n op dezelfde locatie?

En betreft laatste verplaatsing van Los Angeles - Las Vegas twijfel ik om er nog 1 of 2 overnachtingen tussen te doen,
Palm Springs bijvoorbeeld, maar na veel op het forum gelezen te hebben twijfel ik of we daar veel aan zullen hebben vanwege de hitte, en vermits we op meeste plaatsen wat langer blijven is misschien langere autodag geen probleem?

Indien enig advies hierover, hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisroute :SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis)

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis!
Ik weet niet hoeveel tijd jullie in totaal hebben, maar een extra dag aan de kust lijkt mij niet gek. En is het een idee om San Diego toe te voegen?
Wij waren in 2019 1 nacht in Monterey en 2 nachten in Big Sur. We hebben toen in Monterey geen aquarium of walvistocht gedaan, maar als je dat wel doet is een extra nacht niet gek. Wij vonden het fietsen langs de 17 miles drive erg leuk. Je kunt ook gaan kanoën. dus een extra nacht Monterey of bijvoorbeeld nog een stop in Cambria (wij hebben daar eens heerlijk gegeten, dat zou voor mij al een reden zijn er nog eens naar toe te gaan :wink: ) zou niet gek zijn. Is een bezoek aan Hearst Castle iets voor jullie?

LA-Las Vegas is heel goed te doen in 1 dag, het is nog geen 5 uur rijden, de rit van Monterey naar Santa Barbara is langer. Wij reden dat in 2008 (van LV naar LA) en hadden toen 3 verschillende overnachtingsplaatsen in LA/Anaheim. Als je niet naar Disneyland gaat is 1 locatie ook prima, maar twee dagen in bijvoorbeeld Santa Monica en twee dagen Hollywood is ook niet gek. Hangt natuurlijk helemaal af van jullie plannen daar.

Marianne
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Mr. Patrick »

Ook wel heerlijk om zoveel tijd te nemen voor een stuk waar de meesten van ons in een week doorheen gaan!

Ik zou op basis van deze planning eens de dagen gaan invullen. Wat ga je doen, waar ga je heen? Ik denk dat je dan wel merkt waar je tijd over hebt en waar je tekortkomt.
De logeeradressen in LA zou ik ook boeken op basis van wat je plannen zijn. Omdat de stad zo groot is, is het wel handig om onderweg te verhuizen en zo reistijd te sparen, maar dan natuurlijk wel navenant van wat je wilt doen.

Een baseball-game is altijd cool - en tegelijkertijd best saai. Maar met veel fastfood en frisdrank best vol te houden. Op vrijdagavond is er bij de Dodgers (LA) altijd* vuurwerk na afloop, dus als het in te passen valt is dat wel cool.
*behalve toen wij er waren, want toen waaide het te hard en werd er geen vuurwerk afgestoken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Diederik52 »

De tips van @Martin & Marianne kan onderschrijven. San Diego vond ik niet heel bijzonder, maar bezoek aan USS Midway Museum is interessant (ook voor tieners), evenals Balboa Park (Spaanse wijk), de Zoo en het Aquarium. Hearst Castle vond ik ook zeer de moeite waard met zijn onvoorstelbare extravaganza aan exterieur en interieur. In Los Angeles is natuurlijk Universal Studios Hollywood leuk; Hollywood zelf is meer voor de nostalgie maar verder was het een erg verlopen buurt toen wij er waren (2012).
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Kellyjanssens »

Heel fel bedankt al voor de snelle reacties.

De mogelijkheid voor een extra overnachting in Cambria ga ik zeker bekijken,dat zorgt dat de rit niet te lang is.
Dan komen we wel op een zaterdag in LA,dus baseballgzme lukt dan niet...maar dat kan ook nog in SF..
In LA willen we de klassieke bezienswaardigheden doen:
Hollywood en een studio-toer.ik denk niet dat we een pretpark gaan doen.
en dan ook een baseballgame waarschijnlijk.we zijn er ongeveer van vrijdag tot dinsdag in die omgeving.

Verder bezoek aan de stranden met een surfles voor de tieners waarschijnlijk venice beach.

Ik ga eens bezien of ik inderdaad misschien niet op 2 plaatsen kan verblijven:
2n venice beach en 2 montrose.

Ik vermoed dat crescenta montrose de beste lokatie is voor hollywood?

We zitten er dus waarschijnlijk van vrijdag tot dinsdag...
Ik zou denken dan eerst venice beach (weekend) en zondag-dinsdag Hollywood bezoek?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Martin & Marianne »

In Venice Beach schijnt de sfeer 's avonds niet zo prettig te zijn, je zou ook naar Santa Monica kunnen kijken. Wij hebben ook wel eens in Marina del Rey overnacht. Met de fiets ben je zo langs het strand van Venice in Santa Monica.
Ik begrijp La Crescenta Montrose niet helemaal, maar ik ben daar ook niet bekend mee. Wij hebben een aantal keren in de Orchid Suites in Hollywood overnacht, maar die is helaas gesloten. Qua ligging was dat prima. Maar nogmaals, kijk goed wat je allemaal wilt doen, wat je nu noemt is ook goed vanuit de kust te doen.
Voor een Studio Tour is Warner Bros geweldig, maar ook Paramount heeft een leuke tour, net als Sony (zie daarvoor hier en hier ons verslag).

Marianne
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Kellyjanssens »

Ik gad in crescenta-montrose echt een heeel leuke airbnb gevonden....zo mooi dat ik er een paar nachten wou verblijven en betaalbaar.
Tussen venice santa monica heb ik er ook wel eentje gevonden
Misschien moet ik inderdaad het idee van Montrose laten gaan,en is hetvidd niet zo logisch daar te verblijven....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Martin & Marianne »

Als je daar iets moois hebt gevonden, gewoon doen. :thumbup: Zoveel maakt het ook niet uit qua afstanden.

Marianne
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Kellyjanssens »

Ondertussen besloten eerder 4 n santa Monica te verblijven.(ook leuke airbnb gevonden)7
Er kunnen nog gerust 2 dagen bijgevoegd wordeN ,hoor ,bij het hele plan.
Dus als ik het een beetje begrijp adviseer je,Marianne, een extra nacht Monterey (dus 3 nachten Monterey in totaal) en nog eentje in bijvoorbeeld :big sur of Cambria of pismo beach of san luis obispo of morro bay ( heeft er iemand hier voorkeur voor 1 van deze?)
En dan vervolgens nog 2 n santa Barbara voor ik naar los angeles rij....
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Harry »

Wij vonden Morro bay erg leuk. Maar als je het leuk vind om een bijzondere overnachting te hebben mag je deze https://www.madonnainn.com/ in San Luis Obispo niet missen, voor ons al minstens 10 jaar geleden, maar we hebben het er nog steeds over. :lol:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Kellyjanssens: route SF-LA-LV (geen natuurparken-tienerreis).

Bericht door Hans B »

De zomermaanden zal er aan de kust mogelijk nog een lekker windje staan.
Zodra je het land in gaat stijgt de temperatuur erg snel.
Een extra stop in Palm Springs zoals je schrijft, zal dan al snel bij het zwembad relaxen worden, reken dan op 40+°.

In Las Vegas ook.
Wij hebben al enkele keren 35°C gehad om 12u middernacht.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer