Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Na een geweldige trip in 2018 (seattle tot sf), hopen we volgend jaar een rondje zuidwesten te doen in september.
Ik heb al een los opzetje gemaakt van wat mij een goede route lijkt maar ik zou graag jullie input willen! Ook tips que overnachtingen zijn welkom.
Er zitten weinig dagen met steden tussen omdat we hier niet zo van houden. Ook zijn we al eerder in Yosemite geweest en we weten dat we daar graag een paar volle dagen willen zijn. Sequoia hebben we er bewust uitgelaten. Monterey lijkt ons leuk om weer naar toe te gaan maar die kunnen we eventueel skippen als dat makkelijker is.

1. LA aankomst
2. La - Monterey
3. Monterey
4. Monterey-Yosemite
5. yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite-death valley
8. Death valley-las vegas
9. Las vegas-zion
10. Zion
11. Zion-grand canyon
12. Grand canyon
13. Grand canyon-Joshua tree
14. Joshua tree
15. Joshua tree-LA
16. Terugreis


Graag jullie tips! Hoor het ook graag als dit teveel is in de dagen die we hebben en wat we dan beter kunnen overslaan en waar we wat langer de tijd voor moeten nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan, maar probeer na Labor Day te vertrekken, dat scheelt veel drukte op sommige plaatsen.
Wat de route betreft, ik begrijp LA eigenlijk niet zo goed.
Van LA naar Monterey is een behoorlijk eind rijden. Waarom begin je niet in San Francisco?
Van Yosemite naar Death Valley is een behoorlijke rit, waar zou je willen overnachten in Yosemite? Als je aan de westkant zit, bijvoorbeeld in het park of in El Portal, dan is het bijna 6 uur rijden tot aan Furnace creek. En voor de Tioga Road of voor de bezienswaardigheden langs de 395 heb je dan geen tijd.
Voor Joshua Tree heb je geen volle dag nodig denk ik; het zal er nog steeds heel heet zijn denk ik. Mocht Joshua Tree niet een echte must zijn, dan zou je kunnen overwegen om te eindigen in Las Vegas of in Phoenix.
Sla je Page bewust over? En Bryce?

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag. Wij deden toen tot Las Vegas, en ook in september, iets vergelijkbaars.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:
22 aug 2021, 18:16
ik begrijp LA eigenlijk niet zo goed. Waarom begin je niet in San Francisco?
Van Yosemite naar Death Valley is een behoorlijke rit, waar zou je willen overnachten in Yosemite? Als je aan de westkant zit, bijvoorbeeld in het park of in El Portal, dan is het bijna 6 uur rijden tot aan Furnace creek. En voor de Tioga Road of voor de bezienswaardigheden langs de 395 heb je geen tijd
Sla je Page bewust over? En Bryce?


Marianne

Bedankt voor je reactie! SF is ook een mogelijkheid inderdaad, heb nu LA gekozen omdat we dan een rondje doen omdat we daar volgens deze route ook weer eindigen. Het is inderdaad een eind naar monterey en overweeg tussendoor eventueel nog een overnachting. Heb dit er een beetje bijgedaan omdat een stukje kust meepakken natuurlijk wel mooi is! Vorige keer hebben we de kust tussen Monterey en SF gedaan.

Monterey is ook niet perse een must maar dat vonden we de vorige keer een leuk plekje en we willen graag naar het aquarium!

In Yosemite willen we graag in de valley overnachten in de witte tenten in curry village. Waar zouden we kunnen overnachten tussen yosemite en death valley?

Page en bryce er nu uitgelaten vanwege de tijd en we toch keuzes moeten maken.. maar die kunnen er zeker nog bij hoor!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

In ons 2019-rslag staat waar wij overnachtten. Een gebruikelijke stop is Lee VIning of Mammoth Lakes. In Mammoth Lakes hebben wij al vaak in de Motel6 overnacht, prima voor een nacht op doorreis. Zei daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-, 2015- en 2017-verslag.
Annet1992 schreef:
22 aug 2021, 18:29
heb nu LA gekozen omdat we dan een rondje doen omdat we daar volgens deze route ook weer eindigen
Je hoeft natuurlijk niet op dezelfde luchthaven te beginnen en te eindigen. Met niet heel veel tijd is een one way vaak wel zo handig.

Monterey is een leuke plaats, het aquarium is zeker de moeite waard. En je zou vanuit Monterey nog iets naar het zuiden kunnen rijden (als je in SF begint).

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:
22 aug 2021, 19:25
I
Je hoeft natuurlijk niet op dezelfde luchthaven te beginnen en te eindigen. Met niet heel veel tijd is een one way vaak wel zo handig.

Marianne
Ik zal eens in jullie reisverslag kijken!
Ik had ook nog een one wat route bedacht waar ik nu lee vining en page in heb meegenomen. Misschien is dat beter? Ik vind het best lastig plannen omdat je natuurlijk niet alleen maar aan het rijden wil zijn. Vandaar dat ik ook niet al te veel plekken in de planning had. Maar voor mn gevoel is de volgende route dan toch wat beter:

1. Aankomst SF
2. SF-monterey
3. Monterey
4. Monterey-yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite-lee vining
8. Lee vining- death valley
9. Death valley-zion
10. Zion
11. Zion
12. Zion-grand canyon
13. Grand canyon- page
14. Page
15. Page-las vegas
16. Terugvlucht naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi!
Wil je naar de North Rim of naar de South Rim van de Grand Canyon? Als je naar de South Rim gaat, dan is de kortste route Zion - Page - GC - Las Vegas.
Voor de North Rim wordt het Zion - GC - Page - Las Vegas.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

@Martin & Marianne bedankt voor het toelichten van de route! Ik heb daar nog niet echt over nagedacht, de north of south rim. Wat is mooier om te zien?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Bekijk de NPS-site eens, en www.ontdek-amerika.nl.
De meningen hier zijn verdeeld. Zelf vind ik de South Rim mooier. En het is ook eenvoudiger om daar accommodatie te vinden, en het ligt prima op de route tussen Page en Las Vegas. Je kunt veel uitzichtpunten bekijken, en via twee trails een stuk naar beneden lopen. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor de South Kaibab trail en andere activiteiten.
Gebruik voor de South Rim in googlemaps Grand Canyon Village.
De North RIm ligt hoger en zal daarom in september al redelijk koud zijn vermoed ik. Er loopt één trail naar beneden, en er zijn meerdere trails langs de rim. Er is één lodge, daar zit je schitterend (zie ons 2015-verslag). Het is iets verder rijden (gebruik in Googlemaps Grand Canyon North Rim), maar het zijn wel mooie routes; je rijdt dan zowel de 89 als de 89alt.

Voor accommodatie aan de South rIm is de Bright Angel lodge een betaalbare keus,\. Kan een jaar van te voren geboekt worden via www.grandcanyonlodges.com. Voor de North Rim kun je boeken via https://www.grandcanyonforever.com
(nooit usparklodging gebruiken!)

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door Annet1992 »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hoi hoi,

Tijdje geleden hier een topic gestart met de vraag over een leuke route. Inmiddels staat de route aardig vast! Bedankt voor alle hulp.

Hieronder de route:
1. Za 03-09 Aankomst SF
2. Zo 04-09 SF-monterey
3. Ma 05-09 Monterey
4. Di 06-09 Monterey-yosemite
5. Wo 07-09 Yosemite
6. Do 08-09 Yosemite
7. Vr 09-09 Yosemite-lee vining
8. Za 10-09 Lee vining- death valley
9. Zo 11-09 Death valley-zion
10. Ma 12-09 Zion
11. Di 13-09 Zion
12. Wo 14-09 Zion-grand canyon
13. Do 15-09 Grand canyon- page
14. Vr 16-09 Page
15. Za 17-09 Page
16. Zo 18-09 Page-las vegas
17. Ma 19-09 Terugvlucht naar huis.

Wat vinden jullie van deze route? Ik hoor het graag!

Ik heb geprobeerd mijn andere topic te verwijderen, maar dat lukte helaas niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zuidwest route 17 dagen september 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom je oude topic verwijderen? Daar zijn ook tips gegeven. Je had ook daar verder kunnen gaan, het gaat toch om dezelfde reis?

De route is mooi. Wel (weer) de vraag naar welk deel van de Grand Canyon je wilt gaan. Als je naar de South rim gaat (gebruik daarvoor in GoogleMaps Grand Canyon Village) kun je beter Page en de GC omdraaien.

Accommodatie in bijvoorbeeld Yosemite en de GC kan nu al geboekt worden voor over een jaar, dus dar zou je naar kunnen kijken. Je betaalt de eerste nacht aan, maar het is gratis te annuleren.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:
28 sep 2021, 21:02
Waarom je oude topic verwijderen? Daar zijn ook tips gegeven. Je had ook daar verder kunnen gaan, het gaat toch om dezelfde reis?
Je hebt gelijk.. ik dacht ik open een nieuwe en verwijder de oude omdat de reis nu redelijk definitief is en het in een nieuwe wat overzichtelijker is voor anderen.. het verwijderen is me ook niet gelukt haha.

Welke rim we kiezen zijn we nog niet over uit maar de tip die jij geeft is wel heel handig! We gaan het even uitzoeken!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door dejong89 »

Als ik dezelfde route zou gaan rijden dan had ik wat meer tijd ingepland voor SF en had ik Bryce ook nog meegenomen.
Je verblijft nu 3 nachten en 2 dagen in Page. Heeft dat een rede? Wij hadden tot 2x toe genoeg aan 2 nachten.
Anders zou je daar wat kunnen sprokkelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb je topic gemeld bij de moderator met de vraag of het samengevoegd kan worden met je oorspronkelijke topic. Dat voorkomt onnodige vragen en dubbele antwoorden.

Ik zie nu dat je start in het Labor Day weekend. Ik zou proberen dat te vermijden; kijk eens in ons 20190-verslag voor de kust in dat weekend (en de drukte betreft met name de zaterdag en zondag, Labor Day zelf wat minder).

Twee dagen Page is misschien wel veel, maar ook wel lekker, zeker als je en dagje Lake Powell wilt doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door IngridZw »

Je hebt overal lekker veel tijd maar toch zou ik persoonlijk 1 dag Page inruilen voor een overnachting in Bryce NP. Wij hadden zelfs maar 1 overnachting in Page. We hebben Antilope Canyon (upper) gezien en aan het meer wat geluierd en gezwommen. Met één dag extra heb je m.i. voldoende tijd als je nog wat meer dingen wilt ondernemen bijv. een boottocht op het meer.
Als je Bryce nog niet hebt gezien zou ik het persoonlijk jammer vinden om het over te slaan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Bericht door Old Faithful »

Enkele overwegingen mijnerzijds:
Een dag Page ruilen voor Bryce Canyon N.P. zou ook in mijn ogen een goede optie zijn.
Als je naar de Grand Canyon South Rim gaat wordt de volgorde inderdaad Zion - (evt Bryce) - Page - Grand Canyon - Las Vegas.
Tussen Yosemite N.P. en Death Valley N.P. is veel te zien: o.a. Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills. Met een extra overnachting in Lone Pine zou je daar (meer) tijd voor hebben. Misschien heb je aan één overnachting in Monterey genoeg? Je zou zelfs kunnen overwegen na aankomst meteen naar Monterey te rijden. Of je kunt een dag minder Zion doen.
Uiteraard is de keuze aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door Annet1992 »

dejong89 schreef:
29 sep 2021, 13:51
Als ik dezelfde route zou gaan rijden dan had ik wat meer tijd ingepland voor SF en had ik Bryce ook nog meegenomen.
Je verblijft nu 3 nachten en 2 dagen in Page. Heeft dat een rede? Wij hadden tot 2x toe genoeg aan 2 nachten.
Anders zou je daar wat kunnen sprokkelen.
San francisco hebben we al eens gezien en willen we nu gezien de ‘beperkte’ tijd overslaan.. bryce is een goede tip die ik inmiddels al vaker heb gehoord dus ik denk dat we een dagje page inruilen voor bryce! Bedankt!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: 14 of 16 dagen trip zuidwesten: tips gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Old Faithful schreef:
30 sep 2021, 13:42
Enkele overwegingen mijnerzijds:
Een dag Page ruilen voor Bryce Canyon N.P. zou ook in mijn ogen een goede optie zijn.
Als je naar de Grand Canyon South Rim gaat wordt de volgorde inderdaad Zion - (evt Bryce) - Page - Grand Canyon - Las Vegas.
Tussen Yosemite N.P. en Death Valley N.P. is veel te zien: o.a. Bodie, Mono Lake en de Alabama Hills. Met een extra overnachting in Lone Pine zou je daar (meer) tijd voor hebben. Misschien heb je aan één overnachting in Monterey genoeg? Je zou zelfs kunnen overwegen na aankomst meteen naar Monterey te rijden. Of je kunt een dag minder Zion doen.
Uiteraard is de keuze aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bedankt voor je reactie! We hebben bewust monterey zo geplanned omdat we daar graag wat meer tijd hebben. Bodie en mono lake hebben we al eens gezien maar is misschien inderdaad wel de moeite waard om wat meer tijd voor te nemen. Iedereen geeft aan dat bryce eigenlijk wel een must see is dus ik ga inderdaad een dagje page ruilen voor bryce!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:
29 sep 2021, 14:17
Ik heb je topic gemeld bij de moderator met de vraag of het samengevoegd kan worden met je oorspronkelijke topic. Dat voorkomt onnodige vragen en dubbele antwoorden.

Ik zie nu dat je start in het Labor Day weekend. Ik zou proberen dat te vermijden; kijk eens in ons 20190-verslag voor de kust in dat weekend (en de drukte betreft met name de zaterdag en zondag, Labor Day zelf wat minder)..

Marianne
Bedankt!
Inderdaad starten we in labor day weekend.. dat is ons de vorige keer ook overkomen en toen misten we door gebrek aan personeel bijna onze overstap in philadelphia haha! Maar onze vakantie sluit aan op onze bruiloft. We vertrekken dus vlak na ons trouwen en zitten dus een beetje vast aan die datums helaas.. ik dacht dat het in sf misschien wel zou meevallen maar in monterey natuurlijk niet.. daar heb ik niet bij stilgestaan. Ik ga nog eens kijken of we eventueel een dagje later kunnen vertrekken! Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Annet1992: zuidwest route 17 dagen september 2022.

Bericht door dejong89 »

Annet1992 schreef:
30 sep 2021, 16:34
San francisco hebben we al eens gezien en willen we nu gezien de ‘beperkte’ tijd overslaan.. bryce is een goede tip die ik inmiddels al vaker heb gehoord dus ik denk dat we een dagje page inruilen voor bryce! Bedankt!
Dat snap ik de keuze van San Francisco wel. Al blijft het een leuke stad, als je dan toch keuzes moet maken, zou ik deze ook maken
Bryce is qua park een stuk minder groot dan Zion. Wij hebben er 1 dag gezeten ( met 1 overnachting in Tropic ). Onze plannen zagen er toen zo uit

Page-Bryce ( valley loop gereden, met name in de avond erg mooi! )
Bryce-Springdale( Queens garden & Navajo loop gelopen, lunch en door)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tips gevraagd overnachten zion-bryce-page

Bericht door Annet1992 »

Hoi hoi!
Hopelijk volgend jaar september weer naar de vs🎉.
De route van het laatste deel van de reis die we hebben bedacht is: zion-bryce-page-grand canyon- vegas.
Nu ben ik op zoek naar leuke accomodaties om te overnachten. Hebben jullie nog leuke tips qua hotel/b&b en/of dorpjes die op een gunstige plek liggen van die bestemmingen? Misschien valt er ook wel wat te combineren nog ofzo.

Hoor graag van jullie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer