Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Richard033: door Yosemite NP eind april.
-
Richard033
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Richard033: door Yosemite NP eind april.
Hallo allemaal.
Ik was aan het kijken voor een tweeweekse reis door het diepe zuiden, maar kom nu leuke tickets tegen naar San Jose. En flexibel als ik ben kijkt me dat ook wel leuk. Ik ga ervan uit dat de Tioga Road eind april nog gesloten is, dus daar ga ik niets voor inplannen.
Maar ik las dat de 120 het hele jaar open is, het plan is om vanaf San Jose via de 120 en de 395 richting Bishop of Lone Pine te rijden. Heeft iemand daar ervaring mee? Is die weg echt open afgezien van onvoorziene omstandig heden zoals een bosbrand ofzo?
Het concept rondje:
San Jose 2/3 dagen (goldengate e.d.)
Door Yosemite
Death Valley
mischien iets van Area 51, iemand tips?
Las Vegas (alleen overnachting)
Zion
Grand Canyon (north rim)
weer Las Vegas (2/3 dagen)
en dan via Mojave - Barstow - Bakersfield weer richting San Jose (hiervoor zoek ik nog leuke tips om te stoppen en te verblijven).
Ik was aan het kijken voor een tweeweekse reis door het diepe zuiden, maar kom nu leuke tickets tegen naar San Jose. En flexibel als ik ben kijkt me dat ook wel leuk. Ik ga ervan uit dat de Tioga Road eind april nog gesloten is, dus daar ga ik niets voor inplannen.
Maar ik las dat de 120 het hele jaar open is, het plan is om vanaf San Jose via de 120 en de 395 richting Bishop of Lone Pine te rijden. Heeft iemand daar ervaring mee? Is die weg echt open afgezien van onvoorziene omstandig heden zoals een bosbrand ofzo?
Het concept rondje:
San Jose 2/3 dagen (goldengate e.d.)
Door Yosemite
Death Valley
mischien iets van Area 51, iemand tips?
Las Vegas (alleen overnachting)
Zion
Grand Canyon (north rim)
weer Las Vegas (2/3 dagen)
en dan via Mojave - Barstow - Bakersfield weer richting San Jose (hiervoor zoek ik nog leuke tips om te stoppen en te verblijven).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: door Yosemite eind april
De 120 door Yosemite (van Crane Flat tot aan de oostzijde van het park) is de Tioga Road, dus dit gaat niet lukken.
Het enige wat open is, zijn de wegen aan de westkant, waaronder de 120 tot aan Crane Flat.
Je kunt wel kijken of de Sonroa Pass open is, en anders de Carsson Pass nemen (de CA88).
Ook de North Rim is eind mei nog gesloten.
Aanraders in die periode zijn onder andere Joshua Tree, Death Valley, Valley of Fire, Zion, Moab (Arches en Canyonlands), en Capitol Reef. Voor de GC is de South Rim misschien wat fris, maar wel toegankelijk.
Vanuit San Jose is dit niet allemaal handig, zeker als je maar 2 weken hebt. Een retour LAs vegas zou mooier zijn.
Kijk ook eens naar dit topic voor ideeën.
Marianne
Het enige wat open is, zijn de wegen aan de westkant, waaronder de 120 tot aan Crane Flat.
Je kunt wel kijken of de Sonroa Pass open is, en anders de Carsson Pass nemen (de CA88).
Ook de North Rim is eind mei nog gesloten.
Aanraders in die periode zijn onder andere Joshua Tree, Death Valley, Valley of Fire, Zion, Moab (Arches en Canyonlands), en Capitol Reef. Voor de GC is de South Rim misschien wat fris, maar wel toegankelijk.
Vanuit San Jose is dit niet allemaal handig, zeker als je maar 2 weken hebt. Een retour LAs vegas zou mooier zijn.
Kijk ook eens naar dit topic voor ideeën.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 aug 2021, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Richard033
- Amerikafan
Re: door Yosemite eind april
MMMM niet goed gekeken dus, bedankt voor de tips. ga eens bij jouw linkjes kijken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Richard033: door Yosemite NP eind april.
Vanuit San Jose zou ik de focus op Californië leggen, met hooguit een bezoek aan Las Vegas en Valley of Fire.
Je had het over door Yosemite rijden, dus je wilt niet het park bezoeken?
Dan zou je vanuit San Jose via de kust naar LA (en bij voldoende tijd naar San Diego) kunnen rijden, dan naar Joshua Tree, en dan via de Mojave Desert naar Las Vegas. Afhankelijk van de tijd kun je dan naar Valley of fire en eventueel Zion. Dan via Death Valley naar Lone Pine (met bezoek aan de Alabama Hills) en dan naar het noorden (stop bij Mono Lake, en breng als het weer het toelaat, een bezoek aan Bodie), en langs de 108 of 88 richting Yosemite of terug naar SF. Je rijdt dan via de CA49 (de oude goudzoekersroute), dat is een leuke route.
Marianne
Je had het over door Yosemite rijden, dus je wilt niet het park bezoeken?
Dan zou je vanuit San Jose via de kust naar LA (en bij voldoende tijd naar San Diego) kunnen rijden, dan naar Joshua Tree, en dan via de Mojave Desert naar Las Vegas. Afhankelijk van de tijd kun je dan naar Valley of fire en eventueel Zion. Dan via Death Valley naar Lone Pine (met bezoek aan de Alabama Hills) en dan naar het noorden (stop bij Mono Lake, en breng als het weer het toelaat, een bezoek aan Bodie), en langs de 108 of 88 richting Yosemite of terug naar SF. Je rijdt dan via de CA49 (de oude goudzoekersroute), dat is een leuke route.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je zult van Area 51 niet veel te zien krijgen en dat kun je ook maar beter niet proberen
Wij hebben overnacht in The Little A'Le'Inn in een stacaravan in the middle of nowhere, omdat het één van de weinige overnachtingsmogelijkheden tussen Cathedral Gorge S.P. en Bridgeport was. Je kunt er wat prullaria m.b.t. "marsmannetjes" kopen. Dat is het wel zo'n beetje. Let op met tanken. Toen wij er in 2019 waren, was er geen tankstation. Inmiddels zou er dat volgens Wikipedia wel een zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Richard033
- Amerikafan
Kleine verandering in de plannen, vandaag tickets geboekt bij Air Lingus voor 23/4 tot 7/5 op Los Angeles. Samen met mijn zoon van dan 19 twee weekjes rondreizen.
Al een keer in LA geweest dus zo snel mogelijk na aankomst weg daar, alleen de laatste vrijdag wel een bezoek aan de corroners office en als mij zoon het wil even naar Hollywood.
Wat in ieder geval in de planning staat is Lone Pine en de Alabama Hills, Death Valley, Valley off fire, Red Rock Canyon.
Verder willen we een racetrack bezoeken, iets van een demolition derby ofzo en misschien een andere sport wedstrijd. Mojave en Joshua Tree ben ik al een keer geweest, dus hoeft niet zo nodig, en de Hoover dam ook al gezien.
Dus nu lekker een route uitstippellen
Al een keer in LA geweest dus zo snel mogelijk na aankomst weg daar, alleen de laatste vrijdag wel een bezoek aan de corroners office en als mij zoon het wil even naar Hollywood.
Wat in ieder geval in de planning staat is Lone Pine en de Alabama Hills, Death Valley, Valley off fire, Red Rock Canyon.
Verder willen we een racetrack bezoeken, iets van een demolition derby ofzo en misschien een andere sport wedstrijd. Mojave en Joshua Tree ben ik al een keer geweest, dus hoeft niet zo nodig, en de Hoover dam ook al gezien.
Dus nu lekker een route uitstippellen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 5052 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-