Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Hans B »

Less is more schreef ik, maar dat geldt natuurlijk niet voor het aantal dagen dat je weg kunt.

Opweg van de Gr.C naar LV, maak een stop in Seligman. De Hooverdam is op je route en een stop voor een view vanaf de nieuwe snelweg op de dam is best indrukwekkend. Beide kosten niet veel tijd.
Je kunt ook naar de dam rijden en erover wandelen, zelfs een tour in de dam is mogelijk, maar kost meer tijd.
De Hooverdam is geen waterval ....

Ik ben zelf niet zo'n stedenmens.
Miami is leuk voor de beach en het art deco district, maar mijn focus zou daar liggen bij de Everglades.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door mtl »

Ik ben niet zo kapot van Miami. Ik zou me geheel op het westen richten. New York en Miami kan je bij een volgende vakantie doen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Tantelotje »

Ik ben ook geen fan van Miami dus dat zou er oor mij niet bij hoeven. Liever die 3 a 4 dagen inzetten om wat ruimer in de tijd te komen. Inderdaad een extra dag NY, en ik zou Capitol Reef met 2 nachten toevoegen tussen Bryce en Monument valley. Geeft je overal net wat meer tijd :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken Florida niet, maar ook met de extra dagen zou ik dat niet toevoegen. Het maakt je reis een stuk drukker, en je hebt dan echt een verloren dag als je van west naar oost vliegt. Bovendien is Florida in de zomer niet heel prettig qua temperatuur/vochtigheid. En mijn ervaring is dat hoe langer je gaat, hoe meer behoefte je hebt aan wat rustmomenten vergis je niet in alle indrukken die je opdoet tijdens een rondreis.

Doe zoals Tantelotje zegt: maak de reis wat rustiger als je extra dagen hebt; voeg een dag NY toe en breid je route iets uit, en dan heb je een prachtige reis.
Voor NY is een week natuurlijk nog niet genoeg, maar in drie dagen heb je wel de kans om de highlights te doen.
In 2008 hebben wij ook 3 dagen NY gedaan voor we naar het westen vlogen, kijk eens in dat verslag. En verder kun je natuurlijk in het noordoosten-forum de nodige tips vinden, of vragen.
TomDB schreef:
18 aug 2021, 15:46
ivm het kamperen heb ik wat twijfels gezien we met kinderen gaan en we zijn toch redelijk gesteld op wat luxe. Ik begrijp zeker de meerwaarde van dicht tegen het park te logeren! Wat doe je trouwens met je kampeerspullen als je terug naar huis gaat ... ruimte in de valies zal er denk ik niet over zijn ...
Lodges had ik gezien dat er ook soms beschikbaar zijn, dat is -voor ons- misschien een betere optie?
Ja, er zijn lodges, maar die zijn behoorlijk prijzig. Ik had al wat genoemd en de links voor Yosemite en de GC gegeven. Ik heb geen idee wat je uit wilt geven, maar ik kreeg de indruk dat het budget niet onbeperkt is, en dan is kamperen niet alleen erg leuk, maar vooral erg goedkoop. Je kunt gewoon uit eten gaan, en het kamperen beperken tot alleen de overnachting in een tent. Dat je met kinderen reist lijkt me juist een argument om wel te gaan kamperen. Leuk met een kampvuurtje erbij, en midden in de natuur. Wij kamperen alleen in de parken, we vinden de afwisseling tussen kamperen en hotels heel fijn.
Wij namen onze tent mee, en een luchtbed, en een slaapzak. Een tweede slaapzak kochten we daar, en lieten we ook achter. Je kunt het ook afgeven bij een kringloopwinkel of andere organisatie.
TomDB schreef:
18 aug 2021, 15:46
Hoover Dam zou ik enkel langs rijden om de weg van Grant Canyon naar LV. Die andere waterval kan ik idd kijken of ik die nog zal kunnen inplannen.
De vraag is meer waarom je naar Las Vegas zou gaan tussen de GC en LA. Het ligt immers niet op de route. Vandaar de tip voor de Glen Canoyn Dam.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Diederik52 »

Er zijn nu zoveel (soms tegenstrijdige) tips gegeven dat het wellicht verstandig is dat de OP eerst eens een indicatie geeft van de keuzes die hij maakt.
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Voorlopig kom ik op volgend schema - aangevuld met jullie tips (waarvoor bedankt)

Dag 1 – zon : Belgie > New York
Dag 2 – ma : New York
Dag 3 - di : New York
Dag 4 – woe : NY > San Francisco (vlucht late middag)
Dag 5 – do : SF
• Fisherman's Wharf, Alcatraz, Cable Cars (mis de turn-around bij Powell-Mason niet), prachtige lobby van Fairmont Hotel, Golden Gate Bridge
Dag 6 – vr : SF
Dag 7 – za : SF > Yosemite NP
Kamperen is leuk en goedkoop- zie bijvoorbeeld ons 2017-verslag daarvoor maar je kunt ook naar een lodge kijken. Of een tent in Curry Village of
Housekeeping Camp.
Dag 8 – zon : Yosemite NP
• Yosemite Valley
• Glacier point
• Tioga Road
Dag 9 -ma : Yosemite NP > Mammoth Lakes
• Iets na Lee Vining wel de zuidoever van Mono Lake doen via weg 120 met zijn bizarre zoutpilaren (South Tufa Area). Gost town Bodie kost
behoorlijk tijd en zou niet bovenaan mijn lijstje staan. Ook de June Lake Loop (met Overlook) is erg mooi.
• Erick Schat's Bakery in Bishop (Hollandse bakkerij met overweldigende keus)
• Tussen Mammoth Lakes en Lone Pine is veel te zien. Ik zou dan wel eerder kiezen voor Lee Vining. Dan kun je naar Mono Lake, het Ancient
Bristlecone Pines Forest, en de Alabama Hills.
Dag 10 – di : Mammoth > Lone Pine
OF Death Valley overnachten (duurder)
Dag 11 – woe : Lone Pine > Las Vegas (via Death Valley)

Dag 12 – do : Las Vegas
Dag 13 – vr : Las Vegas > Zion NP (via Valley of Fire)

Dag 14 – za : Zion NP
Dag 15 – zon : Zion NP > Bryce Canyon NP
Dag 16 – ma : Bryce Canyon NP > Page
Voor Bryce is twee nachten niet nodig, het is een klein park. Het is wel aan te raden om hier een wandeling naar beneden te maken, hoewel het
uitzicht vanaf de rim al schitterend is.
Dag 17 – di : Page
• Lake Powell
• Horse shoe bend
• Lower Antilope Canyon doen met zijn prachtige kleuren en lijnenspel van de rotsformaties op de foto's
• Glen Canyon Dam
Dag 18 – woe : Page > Grand Canyon wandelen
(via Monument Valley ??) - of overnachten bij MV
Dag 19 – vr : Grand Canyon > Las Vegas
(via Hooverdam – geen must)

Dag 20 – za : Las Vegas > Los Angeles
Dag 21 – zon : LA
Dag 22 – ma : LA > Belgie

-----------------------------

# Opmerking van Diederik52 voor andere route voor MV was interessant -en zal wel zeer mooi zijn- doch levert extra dagen ... . Echter een laatste bemerking was om Capitol Reef toe te voegen (indien extra tijd mogelijk) - en dat is in diezelfde regio, dus mogelijk wel eens te bekijken indien dit niet veel extra dagen zou geven ...

# De rit van Grant Canyon naar LA gaat voorlopig langs Las Vegas, hiervan ben ik ook niet overtuigd (zie ook bemerking Marianne). Lake Havasu is een optie maar ook geen echt hoogtepunt lijkt me, LV lijkt me dan een "veilige" keuze doch geeft geen meerwaarde op de route.
edit: indien hier andere ideen, laat maar weten...

# Het kamperen dien ik zeker eens te bekijken want dat hebben we nog nooit gedaan, ik ben niet gewoon te camperen. Een lodge zou ik dan wel weer zien zitten... > te bekijken en te overwegen. Voorlopig denk ik "redelijk veel" gerief aankopen voor beperkte gebruik ...

# Niemand is hier een fan om Miami achteraan bij te voegen met enkele goede redenen. De everglades leek me wel interessant en ook een wereldstad, weer iets om over na denken.

Veel keuzes, afwegingen en beslissingen, maar wel veel "voorgenot"
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Je toevoegingen staan niet overal op de juiste plaats; de Tioga Road passeer je op weg van Yosemite Village naar Mammoth Lakes, dus niet op dag 8.
Ik zie nu dat je op zaterdag en zondag in Yosemite bent in deze opzet. Hoewel het altijd druk is in het park zou ik toch proberen om het weekend te vermijden. Hetzelfde geldt voor ion. Of voor ion nog iets meer. Beide parken liggen dicht bij een grote stad, en omdat Amerikanen niet veel vakantiedagen hebben trekken ze vaak in het weekend er op uit.
TomDB schreef:
18 aug 2021, 20:55
De rit van Grant Canyon naar LA gaat voorlopig langs Las Vegas, hiervan ben ik ook niet overtuigd (zie ook bemerking Marianne). Lake Havasu is een optie maar ook geen echt hoogtepunt lijkt me, LV lijkt me dan een "veilige" keuze doch geeft geen meerwaarde op de route.
Je hebt een tussenstop nodig tussen GC en LA, maar dat is ook alleen maar een tussenstop. Probeer zo ver mogelijk richting LA te rijden zodat je dar ook al een middag hebt. Een dag is immers wel heel erg weinig, zeker als je een dag naar Universal gaat. Als je ergens onderweg een motel neemt ben je vele minder tijd kwijt dan wanneer je in Las Vegas gaat overnachten. Je zou deze overnachting zelfs open kunnen laten; misschien wil je bij de GC naar de zonsopkomst kijken en wil je daarna meteen vertrekken; of wellicht ga je nog een stuk naar beneden wandelen (kijk eens hier voor onze wandeling via de South Kaibab Trail) en wil je juist later vertrekken.
TomDB schreef:
18 aug 2021, 20:55
Het kamperen dien ik zeker eens te bekijken want dat hebben we nog nooit gedaan, ik ben niet gewoon te camperen. Een lodge zou ik dan wel weer zien zitten... > te bekijken en te overwegen. Voorlopig denk ik "redelijk veel" gerief aankopen voor beperkte gebruik ...
Als je zelf helemaal niets hebt zal je inderdaad het nodige moeten aanschaffen. Maar dat valt best mee: een tent, luchtbed/matje en een slaapzak is al voldoende. Een koelbox zal je sowieso aanschaffen, net als een setje borden en bestek, want bij veel accommodatie is geen ontbijt inbegrepen en dan is het fijn als je zelf je ontbijt (en lunch) kunt klaarmaken

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Diederik52 »

Kijk, dit is al een stuk overzichtelijker geworden. En het wordt nog beter als je gaat fijnslijpen (zie o.a. opmerking Marianne).
TomDB schreef:
18 aug 2021, 20:55
Opmerking van Diederik52 voor andere route voor MV was interessant -en zal wel zeer mooi zijn- doch levert extra dagen ...
Volgens mij overwoog je al eerder om er 3.5 week van te maken...

Ik zou gewoon de Hooverdam eruit laten en dus niet weer via Las Vegas terugrijden. In plaats daarvan vanuit Grand Canyon naar het zuiden en via Williams naar het Westen en een stukje Route 66 doen voor de nostalgie en de toch wel paar typisch Amerikaans leuke dingen onderweg die op zich niet zoveel tijd kosten, zeker als je nog eens overnacht (even in omgekeerde volgorde omdat het zo in mijn document staat): historic Oatman (Main St met Wild West gebouwtjes o.a. Oatman Hotel, straatvoorstellingen), Sitgreaves Pass View Point, historic Kingman (Route 66 Museum), Hackberry (Old Route 66 VC inside gas station, eclectic General Store, oude benzinepompen), Peach Springs (tank station 76), Seligman (Delgadillo's Snow-Cap drive-in café interior, neon sign van Supai Motel), Williams (Main S), iets voorbij Williams het Bearizona een berenpark).

De "ion" van Marianne moet "Zion" zijn. En inderdaad met de planning uitkijken voor de topdruktes in het weekend in de zomer in de bekende parken!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door IngridZw »

TomDB schreef:
18 aug 2021, 15:46
k zit met het idee te spelen om er 3.5 weken van te maken (om extra zaken te kunnen zien én eventueel Miami terug op "het schema" te krijgen)
In plaats van Miami zou San Diego ook een goede optie zijn. Je bent er immers in de buurt maar dan heb je wel die extra dagen nodig die je overweegt.

Ik zou dan na de Grand Canyon overnachten in Needles zodat je daarvoor de dingen kunt bezoeken die @Diederik52 beschrijft (o.a. Oatman route 66 etc.) En vervolgens rijden naar San Diego voor 2 of nog liever 3 overnachtingen. SD is echt de moeite waard. Heerlijke stad met veel highlights o.a. USS Midway museum wat voor de jongens ook interessant is, Seaport Village, Balboa Park, Old Town SD, de Zoo, Seaworld, de stranden etc.
En daarna via de mooie kustroute ter afsluiting naar LA.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Diederik52 schreef:
18 aug 2021, 22:21
Volgens mij overwoog je al eerder om er 3.5 week van te maken...
Klopt, maar was eerder het idee om Miami erbij te krijgen :D
OF bestaande iets uit te breiden, ga het zeker nog bekijken

IVM route Grand C naar LA, waar zou jij overnachten?
> ik weet niet hoeveel tijd ik nodig heb voor de Grand C en hoelang ik dan nog "normaal" zou kunnen rijden. Zoals je zegt liefst zo dicht mogelijk tegen LA ...
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Diederik52 »

1) Nogmaals (en conform veel andere reacties), ik zou de eventuele extra dagen echt niet aan Miami besteden, en al helemaal niet aan de Everglades dat in de hoogzomer werkelijk stikt van de muggen; er is dan daar ook niemand (e.e.a. gebaseerd op de ervaringen van mijn broer).

2) Ik zou je aanraden die extra dagen te besteden aan of San Diego (dat op zich wel aardig is, zie reactie @IngridZw, maar ook weer niet heel bijzonder), of aan een extra los nachtje erbij hier en daar (bijv. Page want er is daar veel moois te zien, en/of Monument Valley als je dat per se vanuit Page wilt bezoeken met ene dag heen en andere dag terug rijden, en/of overnachting in Death Valley want de belevenis van zonsop- en ondergang plus rondtochtjes en uitkijkpunten is uniek, en/of op het traject Grand Canyon-LA zie hierna), of mijn hele mooie rondje langs Scenic Routes 12 en 95 (zie mijn eerdere suggestie, die behoren echt tot de mooiste wegen en onderweg is veel te zien).

3) Traject Grand Valley - LA. Als je mijn suggesties voor bezichtigingen volgt, dan is het wel handig om te overnachten na het stuk Route 66 . Dat kan inderdaad in Needles, zoals @IngridZw schrijft (er zijn daar best veel motels), of te Havasu, bijv. in Holiday Inn Express & Suites Lake Havasu (min of meer naast de "legendarische" London Bridge). Het laatste traject naar LA zou je kunnen onderbreken in Barstow waar Calico Ghost Town is (oogt schilderachtig authentiek en er is zeer veel te zien incl. treinritje; dus op zich leuk, maar er zijn ook negatieve reviews "erg toeristisch", "veel gift shops", "nep", "extra betalen voor extra's naast entreeprijs").
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

1/ Miami zal er waarschijnlijk uitblijven gezien weinig/beperkte meerwaarde (veelal de unanieme reactie van allen)

2/ Extra dagen ga ik nog in detail bekijken wat we gaan doen, iets bijnemen zoals San Diego als het niet waauuw is, ga ik niet doen. Misschien hier en daar nog één OF ik hou het bij huidige planning.

3/ Lake Havasu had ik ook al eens bekeken, doch idd als doorrit, zo snel mogelijk naar LA want daar is mijn tijd eerder beperkt om alles te zien.
Ik schat dat je NA Grant Canyon max 4 uur kan rijden omdat GC ook toch enige tijd zal duren voor te bezoeken?
IVM LA > Ik dien nog eens in dat ander -lang- onderwerp te kijken over LA hoe ik daar mijn beschikbare dagen het beste organiseer... Ik zou eerder daar liever ook 2 volle dagen hebben lijkt me....
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor de Grand Canyon hangt helemaal af van wat je plannen zijn. Lees je daarvoor eens in, en kijk wat je wilt doen, en met name wannéér je dat wilt doen. Je kunt ook in de middag dat je aankomt al iets doen natuurlijk. Als je in MV overnacht (wat wel een aanrader is) kun je daar na zonsopkomst vertrekken en heb je nog het grootste deel van de dag voor de GC.
Als je daar dan de uitzichtpunten aan de east rim drive bekijkt en dan met de bus naar Hermits Rest gaat met zo hier en daar een stuk wandelen heb je al aardig veel gezien Maar als je ook een stuk naar beneden wilt lopen, en geïnteresseerd bent in de ontstaansgeschiedenis, en een rangerpraatje wilt bijwonen, dan kost het meer tijd natuurlijk.
Veel mensen vinden 1 nacht genoeg, maar wij zijn er al meerdere keren twee nachten geweest en dat kregen we ook vol.

En je hoeft natuurlijk niets vast te leggen. Er zijn meer dan genoeg overnachtingsmogelijkheden onderweg, ik zou het ter plekke bekijken.
Voor alle andere nachten zou ik zeker iets vastleggen, maar op dit stuk is enige vrijheid wel prettig. Stel dat het regent bij de GC, dan wil je zo snel mogelijk verder, en dan is het niet fijn als je al na 4 uur rijden ergens zit waar niets te doen is.

Een extra dag voor LA lijkt me zeker niet gek.
En doe geen Page - MV - GC op één dag.

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Ik ga mijn schema eens moeten aanpassen, hieronder de aanpassing met de bijhorende dag (om weekends in steden en parken te vermijden)

Ik denk voorlopig aan volgende extra dagen:
LA + Yosemite NP.

> schema is van onder naar boven.

zon 23 SF > Belgie (vlucht late middag)
za 22 : SF
vr 21 : SF
do 20 Yosemite NP > SF
woe 19 : Yosemite NP (extra dag)
di 18 : Yosemite NP
maa 17 Mammoth Lakes > Yosemite NP
zon 16 Death Valley : Mammoth >
za 15 Las Vegas > Death Valley
vr 14 Las Vegas
do 13 Zion NP > Las Vegas (via Valley of Fire)
woe 12 Zion NP
di 11 Bryce Canyon NP > Zion NP
maa 10 Monument Valley > Bryce Canyon NP
zon 9 Page > Monument Valley
za 8 Grand Canyon > Page
vr 7 Las Vegas > Grand Canyon
do 6 LA > LV
woe 5 : LA (extra dag)
di 4 : LA
maa 3 : NY > LA (vlucht late middag)
zon 2 : New York
za 1 : New York
vr 0 : Belgie > New York


Op vlak van vluchten z
image.png
ie ik volgende bij een vlugge check:
Brussel > NY - ok prijs ±3a400 euro/vlucht
NY > LA - binnenlandse vlucht dus ok van prijs ± 200 euro/vlucht
SF > Brussel of NL - hoge prijzen en geen directe vluchten.

Doe ik iets verkeerd ?
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen idee waarom je van onder naar boven zou werken, dat maakt het niet eenvoudiger. :wink:
Even andersom gezet:

vr 0 : Belgie > New York
za 1 : New York
zon 2 : New York
maa 3 : NY > LA (vlucht late middag)
di 4 : LA
woe 5 : LA (extra dag)
do 6 LA > LV
vr 7 Las Vegas > Grand Canyon
za 8 Grand Canyon > Page
zon 9 Page > Monument Valley
maa 10 Monument Valley > Bryce Canyon NP
di 11 Bryce Canyon NP > Zion NP
woe 12 Zion NP
do 13 Zion NP > Las Vegas (via Valley of Fire)
vr 14 Las Vegas
za 15 Las Vegas > Death Valley
zon 16 Death Valley : Mammoth
maa 17 Mammoth Lakes > Yosemite NP
di 18 : Yosemite NP
woe 19 : Yosemite NP (extra dag)
do 20 Yosemite NP > SF
vr 21 : SF
za 22 : SF
zon 23 SF > Belgie (vlucht late middag)

Het is ook niet handig om met dag 0 te beginnen, de eerste dag is toch dag 1?
En bedenk dat je pas op dag 25 terug bent in België als je op dag 24 vliegt.
Zet het schema eens in een spreadsheet (excel); dan kun je heel eenvoudig iets aanpassen. Je kunt dan ook nog voor jezelf een kolom toevoegen met activiteiten, en een kolom met de accommodaties en reserveringsnummers etc.

Ik vind de route mooi zo, maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom je tussen LA en de GC via Las Vegas wilt rijden, dat ligt immers niet op de route. Maar goed, het is ook niet heel erg ver om.

Wat de vluchten betreft: kijk hiervoor naar de Multicity-optie, nóóit naar losse vluchten/enkeltjes, dan betaal je de hoofdprijs. Specifieke vragen over vluchten kun je het beste in het vervoertopic stellen.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door mtl »

Je kan beter eerst New York doen en dan Californie vanwege het tijdverschil.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is ook de bedoeling. :wink:

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

mtl schreef:
20 aug 2021, 13:33
Je kan beter eerst New York doen en dan Californie vanwege het tijdverschil.
Ik heb ook reactie gekregen dat je best eerst de rondreis doet én erna New York, voornamelijk voor de jetlag.
Je hebt dan ook een direct vlucht terug en minder reisuren ...

Wat is jullie mening ?
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Hans B »

Je 'verlies' natuurlijk enkele uren op je reisdag van west naar oost.
Wij hebben 2x enkele dagen in NY verbleven na een reis door het westen en vonden dat prima. Je hebt 3u minder vliegtijd (1x 7u rechtstreekse vlucht en 1x via Frankfurt) en minder jetlag naar Europa.

Maar een ander zal de kortere dag (binnenlandse vlucht west naar oost) slechter vinden ivm een erg korte 1e NY dag.

Bij voldoende tijd in NY zou ik kiezen voor NY op het eind.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat ik bij richting oosten vliegen meer last heb van jetlag dan andersom. Maar ik heb geen ervaringen met vliegen tussen westkust en oostkust of omgekeerd. Bedenk wel dat als je in de namiddag uit SF vertrekt dat je dan mogelijk midden in de nacht in NY aankomt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer