Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door ericvdvlugt »

TomDB schreef:
10 sep 2021, 11:39
ericvdvlugt schreef:
10 sep 2021, 10:08
LV -> via Kingman -> Grand Canyon -> Monument Valley -> Page -> Bruce -> Zion -> Las Vegas -> Death Valley -> Lone Pine / Lee Vining -> Yosemite -> SF -> Highway 1 -> Los Angeles.
@ericvdvlugt
Bedankt van input, die optie heb ik ook al eens in gedachten gehad maar nog niet uitgeschreven.
Echter volgens mij heb ik dan 1 overnachting extra tussen SF en LA ... . Dat is het enige dat me tegenhoudt en ik zou liever niet meer dagen hebben. (en 2 dagen extra autohuur voor de dagen in SF).
Of hoe zag jij dat ?

Ik weet ook niet of je bij de highway 1 dicht tegen een afgrond rijdt (wat ik niet zo graag doe).

>> Reis zou doorgaan in 2022, we kunnen niet meer wachten :wink:
* De extra dag zou je kunnen vrijmaken door 1 dag minder in Las Vegas te verblijven. 4 dagen op 3 weken is daar wellicht wat veel. Je zou in de buurt van Monterey kunnen overnachten, of bij Morro Bay / Pismo Beach. Zelf ben ik tot Solvang gereden vanaf Monterey, dat is prima te doen.
** Highway 1 is echt prachtig en biedt in mijn optiek ook een mooie afwisseling tov de landschappen tijdens de rest van de trip. Google bijvoorbeeld eens Julia Pfeiffer state beach / McWay Falls en je bent denk ik wel overtuigd ;-)
* Qua afgronden denk ik niet dat dit voor mensen met bijv. hoogtevrees een probleem zou zijn. Het blijft Amerika, dus Safety First. Echt dicht bij de rand kom je niet.
* Autohuur voor 2 dagen extra lijkt mij niet een heel significant hogere kostenpost op te leveren.
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Naar aanleiding van jullie input ben ik aan het worstelen met 2 trajecten.
Welke zou jullie voorkeur genieten (& waarom)

Optie A: SFO>Yose>LeeV>LoneP>LV>Zion>Bryce>Page>MV>GC>Needles>LA
Optie B: LV > Zion > Bryce > Page>MV>GC>LV>LoneP>LeeV>Yose>SF>High1>LA>LV
> hier zou je nog die laatste rit van LA naar LV kunnen vermijden en van LA vliegen

Optie A:
image.png
image.png (23.97 KiB) 1048 keer bekeken
Optie B:
image.png
image.png (27.55 KiB) 1048 keer bekeken
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door ericvdvlugt »

Ik heb 1 subtiele aanpassing gedaan in je 2e schema waardoor je wat meer tijd hebt om Bryce te bezoeken. Dat is voor velen het mooiste park en om voldoende tijd te hebben om een mooie wandeling te maken raad ik echty aan om er 2 nachten te verblijven:
image.png
image.png (43.57 KiB) 1038 keer bekeken
Je schema is nu alleen nog wat krap rond Page maar heel veel ruimte heb je niet om dit op te vangen. Ik zou dit nog kunnen voorstellen:

image.png
image.png (40.78 KiB) 1038 keer bekeken
Ook hier weer een dag Las Vegas minder. Las Vegas is een leuke stad, zondermeer, maar je hebt eerder in de reis daar al aardig wat tijd doorgebracht en Bryce is te mooi om af te raffelen.

Benieuwd wat je ervan vindt!
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

@ericvdvlugt

Alvast bedankt van de gedane moeite
Jouw voorkeur gaat dus uit naar Route Optie B???

Om een dag extra te hebben > hiervoor zou ik dan op het laatste de rit naar Las Vegas verwijderen én direct van LA naar huis vliegen ... , dan zou ik in het midden van de rit wel 2 volle dagen LasVegas willen overhouden (trouwen)

Ivm uw aanpassingen:
- BRYCE: ik dacht dat 1 nacht voldoende was ? We zouden er 2 kleine wandelingen doen, met de kids zie ik de langere wandelingen minder zitten.
Ik dacht wel dat je in Bryce een rit met paarden kon doen als alternatief voor de kids.

- PAGE: Aanpassing Page is wel interessant, Ik heb al veel verslagen gelezen doch zie regelmatig dat er geen aparte dag voor Page wordt genomen en dat de horseshoe bent en lower antilope redelijk snel vooruitgaan ... Voor lake powell weet ik niet of ik veel tijd moet uittrekken?
Wel interessant om wat rust in schema te brengen.

- Lone Pine <> Bischop, Lone Pine zat erin voor de Alabama Hills en rit van Las Vegas is reeds ±4h ... Bischop ligt nog ietsje verder.

- Alternatieven voor Pismo beach ga ik zeker bekijken, lijkt me interessant. Die "Solvang" al meerdere malen tegengekomen :wink:
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

In optie B is de rit van LA naar LV vrij zinloos, ik zou dan inderdaad eindigen in LA.
Een extra nacht Bryce geeft je wat meer rust, maar ik zou 1 nacht Bryce en twee nachten Page ook mooi vinden. Voor Bryce heb je aan een middag/avond en ochtend op zich voldoende, want het is een klein park. Doe wel een wandeling naar beneden, daar zijn de kinderen oud genoeg voor - of ben je bang dat ze het niet leuk vinden? Paardrijden kan ook, zal wat meer tijd kosten met alles erop en eraan.
Wij hebben vaak maar 1 nacht doorgebracht in Page: Antelope Canyon kost niet veel tijd. Ik zou naar de Lower gaan, en dan meteen de eerste tour in de ochtend. Dan heb je de rest van de dag oor jezelf. Horseshoe Bend kost ook niet heel veel tijd, dat is met name afhankelijk van de drukte en het kunnen vinden van een parkeerplaats. Lake Powell: je kunt er zwemmen, daar kun je net zoveel tijd voor uittrekken als je wilt, maar als je wilt varen kost het meer tijd.
Voor de rust onderweg is twee nachten wel fijn, zeker met kinderen. Wij zaten in 2017 twee nachten in het Redrock motel. Erg fijn, je hebt er een complete keuken bij zodat je eventueel ook eens zelf iets klaar kunt maken.

Ik zou ook Lone Pine zo laten; je hebt dan voldoende tijd om tussen Lone Pine en Lee Vining naar de Alabama Hills (liefst tegen de avond of vroeg in de ochtend), het Ancient Bristlecone Pines Forest, Mono Lake en Bodie te gaan. Je hebt dan voor Death Valley net wat meer tijd dan met een overnachting in Bishop. Maar goed, het is maar net wat je onderweg allemaal wilt doen.

Goede tip van Eric voor Pacific Grove. Ligt mooi, zie daarvoor ons 2019-verslag.

De kustweg meenemen is mooi, ik zie niet direct wat er nog meer verschillend is.
Wil je niet de hele kustweg doen maar wel een deel, dan zou je bij start in SF ook SF - Monterey - Yosemite kunnen doen.

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Ik kom nu op dit uit op bais van jullie input.
image.png
Ziet er mijn inziens redelijk "OK" uit, enige waar je iets over kan zeggen is dat je aankomt en direct de volgende dag al "op tour" gaat...

grt
Tom
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit!
Vergeet Joshua Tree, dat is best ver rijden vanuit LA, en na alles wat je dan al hebt gezien zal dit niet het mooiste zijn.
Wat de indeling betreft; als je naar Bodie gaat (kijk eens hier voor ons bezoek aan Bodie en aan Mono Lake) doe dat dan op de dag dat je van Lone Pine naar Lee vIning rijdt, anders heb je de volgende dag te weinig tijd voor de Tioga Road. Vergeet daar niet Olmsted Point. Wat wij daar leuke wandelingen vinden zijn die naar Soda Springs en de Pothole Dome (hier kun je ook lekker afkoelen in de Tuolumne River).
Voor de vallei: als er nog water staat is Mirror Lake leuk. Doe in elk geval een stuk van de Mist Trail voor de Vernal Fall. De Mariposa Grove zou je op weg naar SF kunnen doen, dan hoef je niet heen en weer te rijden als je in Yosemite Village overnacht. Kijk ook eens of er leuke ranger activiteiten zijn. Voor de jongste (en de rest van de familie) is het junior ranger programma wellicht iets. Fietsen of raften is ook een mogelijkheid.
In het krantje dat je bij de ingang krijgt staat erg veel informatie, bekijk dat goed. Om een indruk te krijgen kun je de Yosemite guide van deze zomer bekijken, zie hier.

Vergeet in Zion de Grotto Trail. Als je de Emerald Pools Trail loopt, combineer die dan met de Kayenta Trail.
Op weg naar Bryce kom je direct na de tunnel in Zion bij de parkeerplaats voor de Canyon Overlook Trail, een leuke en niet te lange wandeling. wel een paar stukken waar je goed uit moe kijken maar niet echt eng.

Marianne
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door ericvdvlugt »

Ziet er nu inderdaad prima uit @TomDB ! Ik opteer zelf liefst voor zoveel mogelijk dubbele overnachting om het reistempo wat prettiger te maken, vandaar dat ik een extra dag Page had voorgesteld. Je kunt het allemaal wel op 1 dag doen, maar af en toe een keer wat extra rust (uurtje zwembad ofzo) is wel eens lekker. Zelfde geldt voor Bryce. De gecombineerde hike (QueensGarden / Navajo Loop is met kinderen ook prima te doen volgens mij, ik ben onderweg in elk geval aardig wat kids tegengekomen).

* Solvang had ik erbij gezet omdat de overnachtingsplaatsen aan de kust aanmerkelijk duurder zijn.
* Qua bezienswaardigheden zou je op dag 9 Hoover Dam kunnen toevoegen. Vanuit Kingman is dat geen echte omweg en best interessant om even rond te kijken Hoeft niet langer dan een uur te duren alles bij elkaar)
* Red Rock State Park zou ik overslaan aangezien je maar relatief weinig tijd hebt voor de Grand Canyon. Betaalbaar overnachten kun je in Tusayan (Red Feather Lodge). Williams is net wat te ver rijden denk ik, zeker als je evt. de zonsondergang wilt bekijken bij de GC.
* Direct op tour gaan op dag 2 lijkt misschien pittig, maar door de 'positieve' jetlag valt dat in de praktijk best mee.
* Ik had over het trouwen heen gelezen, dan snap ik dat je een dagje extra Las Vegas wel prettig vindt.
* Bodie is echt heel leuk, dat zou ik hoger opde todo lijst zetten dan Mono Lake (als je moet kiezen). Je moet dit zoals @Martin &amp; Marianne al aangeeft doen op de de dag dat je van Lone Pine naar Lee Vining rijdt. Alabama Hills / Bristle Cone zou je dan moeten doen wanneer je uit Death Valley komt, of, een van beide kunnen skippen om de dagen niet al te druk te maken.
Op dag 21 zou ik Julia Pfeiffer State Beacht toevoegen aan je lijstje.

Nu snel accommodatie boeken?
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Bedankt voor de aanvullende adviezen, de meeste heb ik reeds verwerkt in mijn overzicht :wink:

Nog 1 bedenking >
Stel dat ik die 1 dag Page "extra" vervang door 1 dag Monument Valley extra....
Zou ik dan op die dag heen en weer kunnen rijden naar MOAB Arches (ook een hoogtepunt verwacht ik)
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Old Faithful »

Voor mij is het antwoord duidelijk nee. Je gaat een uur of zes rijden om nog maar van een gedeelte te kunnen genieten van al het moois dat Arches N.P. te bieden heeft. Bewaar het voor een volgende reis.
Blijf die dag in Page, je komt de tijd daar gemakkelijk door. Op een half uurtje rijden richting Kanab ligt bijvoorbeeld aan Highway 89 de parkplaats voor de wandeling naar de Rimrocks/Toadstool Hoodo. Ik zou dat veel liever doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door ericvdvlugt »

@TomDB Ik sluit mij bij @Old Faithful aan, hoe mooi Arches ook is, het past echt niet in je planning.
Er is rond Page inderdaad ook meer dan voldoende te doen en - ik spreek uit ervaring - kinderen/jongeren vinden het ook heel fijn om af en toe eens een middagje het zwembad in te kunnen duiken ;-)
Houd er rekening mee dat in Monument Valley zelf maar heel weinig accommodatie te vinden is, die zou ik dus als een van de eerste proberen te boeken. Veel mensen verblijven daarom in Bluff, maar dat ligt voor jullie de verkeerde kant op. Mocht je dar niks geschikts vinden dan moet je iets zoeken richting Grand Canyon maar ook tussen MV en GC loopt het ook niet over van de opties volgens mij. Wellicht is NavajoLand Hotel in Tuba City een optie, die vonden wij heel fijn.

Succes met boeken!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door IngridZw »

Je hebt nu een mooie route en ook mooi in balans. Ik zou er niets meer aan veranderen. Ik neem aan dat de activiteiten in de rechter kolom op dag 7 (van Page - Monument Valley) naar dag 6 moeten. Je hebt daar nl. een volle dag Page.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

IngridZw schreef:
22 sep 2021, 15:49
Ik neem aan dat de activiteiten in de rechter kolom op dag 7 (van Page - Monument Valley) naar dag 6 moeten.
Klopt :wink:
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
TomDB
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2021, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Laatste bericht is een overzicht welke de trip uiteindelijk was.

vr 8/jul/22 1 Bel SF
za 9/jul/22 2 SF

zon 10/jul/22 3 SF
maa 11/jul/22 4 SF Hollister

di 12/jul/22 5 Hollister Yosem 4h
woe 13/jul/22 6 Yosem
do 14/jul/22 7 Yosem Valley > Grove 1h
vr 15/jul/22 8 Yosem Mammoth Lakes 1h55
za 16/jul/22 9 Mammoth Lakes Lone Pine 2h7

zon 17/jul/22 10 Lone Pine LV 3h50
maa 18/jul/22 11 LV
di 19/jul/22 12 LV
woe 20/jul/22 13 LV Zion
do 21/jul/22 14 Zion 2h45
vr 22/jul/22 15 Zion Bryce
za 23/jul/22 16 Bryce Page 1h30
zon 24/jul/22 17 Page 2h40
maa 25/jul/22 18 Page Monu Valley 1h45
di 26/jul/22 19 Monu Valley Grand C 3h07
woe 27/jul/22 20 Grand C Barstow 3h57
do 28/jul/22 21 Barstow LA 4h
vr 29/jul/22 22 LA
za 30/jul/22 23 LA
zon 31/jul/22 24 LA BEL

Dé hoogtepunten voor ons:
LA + LV + Bryce + Yosemite + Antilope Canyon
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer