Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al campings en hotels vastgelegd? Zo nee, dan is het goed om daar zo snel mogelijk naar te kijken.
In Lone Pine zijn wij erg gecharmeerd van het Dow Villa Hotel. En ontbijt bij de Alabama Hills cafe.
De tijd bij Capitol Reef is wel heel ruim nu, maar dat geeft je wel de tijd om onderweg van Bryce naar Capitol Reef naar de Lower Calf Creek Fall te lopen, en op weg naar Moab niet alleen Goblin Valley maar ook Little Wild Horse Canyon te bezoeken. Zie voor die eerste en laatste ons 2019- verslag.

Je weet dat je voor Arches een Entry Ticket nodig hebt?
Er loopt een pilot in 2022. Een plekje op de camping zal nu wel niet meer lukken. Kijk ook eens naar de Fiery Furnace walk, dat zal je ook toegang tot het park geven.

Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken. En kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Old Faithful »

Kolob Canyon vond ik mooi maar niet per se een must see. Valley of Fire S.P. lijkt me zeker in die tijd , als het nog niet zo warm is, heel aantrekkelijk. Is het een optie om de overnachting in St George en het bezoek aan Kolob Canyon in te wisselen voor een overnachting in Overton en een bezoek aan Valley of Fire S.P.?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

@Martin & Marianne we hebben al hotels geboekt! De U12 is inderdaad de reden om 2 nachten capitol reef te boeken.Bedankt voor de tip over Arches en de website.

@Old Faithful We hebben nu Valley of Fire op de planning staan wanneer we opweg zijn naar st. George. Dan schatten we dat we daar zo'n 2 uur zijn. Is dat te weinig? We houden niet zo van hele drukke parken en om die reden hebben we Kolob gekozen omdat het daar een stuk rustiger schijnt te zijn dan Zion. Is dit ook jouw ervaring?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Kolob is zeker rustiger maar dat zou voor mij niet voldoende reden zijn om het te bezoeken. Wij vonden de Taylor Creek wandeling daar echter wel de moeite waard, ondanks de hiite, en ondanks dat we niet zo ver gekomen zijn als gepland. Je kunt in de buurt van St George ook naar Snow Canyon. Zie voor beide ons 2019-verslag bij 6 september.

Valley of Fire zou mooi zijn tegen de avond of vroeg in de ochtend. Een overnachting in de buurt zou daarom niet gek zijn. Probeer sowieso het heetst van de dag te vermijden.

Gaan jullie ook kamperen? Schaffen jullie een tent aan? Dan is kamperen bij Valley of Fire natuurlijk helemaal geweldig. Ook voor Yosemite is dat een aanrader, ook gezien de prijzen van de accommodatie daar. Wat heb je nu geboekt?

Marianne
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

We willen inderdaad ook een aantal dagen kamperen in een tent, dus ik ga eens onderzoeken of slapen in Valley of Fire uitkomt. Waar in VoF zou je adviseren dat we slapen? We hebben nu in Yosemite Curry Village geboekt maar is nog gratis te annuleren als het ons lukt om op 15-1 een kampeerplek te boeken, even afwachten dus.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij heb je niet veel keuze in VoF, er zijn twee campings die naast elkaar liggen. Ik zie meestal Atlatl voorbij komen, probeer maar eens de zoekfunctie op het forum daarvoor.
En succes op de 15e!

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Big Al »

Als je wat avontuurlijk bent aangelegd dan kan je altijd nog kiezen voor wildkamperen (boondocking en dispersed camping). Dat lukt heel goed in die regio.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer