Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

Hi allemaal,

in 2018 heb ik mede door jullie hulp een fantastische, vluchtige kennismaking gehad met het zuidwesten van Amerika. Nu wil ik in 27 april t/m 21 mei 2022 terug samen met mijn vriend. We hebben voor nu een route bedacht, maar staan zeker open voor feedback, dus ik hoor het graag! Zijn er parken die ik vergeet? Moet ik ergens meer overnachtingen rekenen? Iemand ervaring met LA-GC in 1x rijden? Is dit te doen?

Voornamelijk Yosemite en Kings Canyon/Sequoia heb ik vragen over. Ik lees dat het in april/mei verplicht is om sneeuwkettingen om te hebben, maar tegelijkertijd lees ik dat dit op huurauto's niet toestaan is. Betekend dit dat we deze parken dus niet kunnen bezoeken in onze huidige reisperiode? Of houd dit in, dat we vanaf een centrale plek met een shuttlebus verder moeten? Zijn alle onderdelen van zowel Yosemite als Kings Canyon/Sequoia niet toegankelijk zonder sneeuwkettingen? Ik weet dat Tioga Pass en Glacier Road dan gesloten zullen zijn. Als het wel mogelijk is om deze parken (deels) te bezoeken, hoeveel overnachtingen per park raden jullie dan aan?

Ons plan:
1. Ams - San Francisco
2. SF
3. SF - Yosemite
4. Yosemite (Yosemite bezoeken)
5. Yosemite - Sequoia Wuksachi Lodge - (Kings canyon bezoeken)
6. Sequoia - Sequoia Tree rivers (Sequoia bezoeken)
7. Sequoia - Los Angeles
8. LA
9. LA
10. LA - Grand Canyon (heeeele lange auto dag heeft onze voorkeur boven twee korte)
11. Grand canyon - Monument valley (GC + monument valley bezoeken)
12. Monument valley - Moab (Via Gooseneck SP en Moki Dugway + Arches bezoeken)
13. Moab (arches bezoeken)
14. Moab (Canyonlands bezoeken Island in the sky)
15. Moab - Capitol reef (via Goblin Valley SP + Arches of Canyonlands of Capitol reef bezoeken)
16. Capitol reef - Rocking R dude ranch (Capitol Reef bezoeken)
17. Rocking r dude ranch
18. Dude ranch - Bryce canyon (Bryce bezoeken)
19. Bryce Canyon - Zion (Zion bezoeken)
20. Zion (Zion bezoeken)
21. Zion - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Ams

Groetjes, Maartje.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 23 dagen rondreis April/Mei (Advies nodig)

Bericht door BonnyR »

In exact dezelfde periode deze reis ook ongeveer gemaakt. Wij reisden met een camper, maar kan mij niet herinneren dat er ook maar ergens een verplichting was voor het rijden met sneeuwkettingen. Eist de verhuurder dat? In bepaalde parken? Wij hebben op meerdere plekken in de sneeuw gereden, maar op zich waren de wegen prima te rijden.
Ik ben niet zo'n route genie, maar zie het uitstapje naar LA wel als een grote omweg.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 23 dagen rondreis April/Mei (Advies nodig)

Bericht door Martin & Marianne »

Maartjegoesamerica schreef:
11 aug 2021, 16:11
Voornamelijk Yosemite en King scanyon/Sequoia heb ik vragen over. Ik lees dat het in April/Mei verplicht is om sneeuwkettingen om te hebben, maar tegelijkertijd lees ik dat dit op huurauto's niet toestaan is.
Waar lees je dat het in die periode verplicht zou zijn? Dat zal afhangen van de situatie op dat moment en van de weersverwachting.
Als er sneeuw ligt of verwacht wordt kunnen de parken het hebben en gebruiken van sneeuwkettingen verplicht stellen. Zie bijvoorbeeld de informatie op de NPS-site (voor Yosemite: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/spring.htm en https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tirechains.htm).
In april/mei zal de kans dat het in Yosemite nodig is niet groot zijn. In Sequoia is de kans iets groter omdat het iets hoger ligt.
Met goed weer zijn sneeuwkettingen niet verplicht.
Bekijk de NPS sites ook eens om te zien wat je in de parken kunt doen, hoe de shuttlebussen lopen etc. Hou ook goed in de gaten of er weer een reserveringssysteem is.

Liggen start- en eindpunt al vast? Zo nee, waarom begin je niet met de gebieden waar de temperaturen hoger liggen? Ik zou Moab zo vroeg mogelijk in de reis doen en Yosemite en Sequoia op het laatst. Dan is het zelfs mogelijk dat de Tioga Pass open is, dus maak ook eens een route met de Tioga Pass er in.

In je huidige route is met de lange rit van LA naar de GC 1 nacht GC wel erg weinig. En sla je Page bewust over?
Ik neem aan dat de Rockin' R Ranch een bewuste keuze is en dus een must is? Je mist dan wel de UT12, of rij je weer terug naar Torrey voordat je naar Bryce gaat?
Je zou eens kunnen overwegen om Las Vegas tussen LA en de GC te doen. Het zou ook wel mooi zijn als je Death Valley in de route op kon nemen, bijvoorbeeld tussen LA en Las Vegas.

Hoeveel tijd je overal nodig hebt is heel erg afhankelijk van je plannen. Kijk voor Yosemite en Sequoia begin juni eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis April/Mei (Advies nodig)

Bericht door Maartjegoesamerica »

@BonnyR Ik heb dat op dit forum gelezen en op de website van NPS. De auto verhuurder verbied het gebruk van sneeuwkettingen, en de parken verplichten het in geval van slecht weer.

@Martin & Marianne start en eindpunt liggen nog niet vast, en het is inderdaad slim om te kijken of ik Yosemite en Sequoia later kan doen. We slaan Page inderdaad bewust over omdat ik daar in mijn vorige reis al ben geweest. De Ranch is een jongensdroom van mijn vriend en daardoor een must :P. Wat is er bijzonder aan de UT12? Is dat de moeite om voor om te rijden?

Ik ga even puzzelen met al het advies om te kijken hoe het dan zou vallen.

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

De UT12 is een prachtige weg. Wij reden hem al meerdere keren en hebben ook twee keer de wandeling naar de Calf Creek Falls gedaan. Zie daarvoor ons 2015-verslag (5 juni) en 2019-verslag (8 sept).
Ook het Kiva-coffee house is een bezoek waard. En natuurlijk de prachtige uitzichten!

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis April/Mei (Advies nodig)

Bericht door markro »

Maartjegoesamerica schreef:
12 aug 2021, 08:41
Wat is er bijzonder aan de UT12? Is dat de moeite om voor om te rijden?
Aan Highway-12 in de staat Utah zijn meerdere websites gewijd vanwege de prachtige natuur waar deze weg doorheen loopt en waaraan zich meerdere bezienswaardigheden bevinden, of er vlakbij liggen. De weg wordt als één van de mooiste wegen van Amerika beschouwd.
Als je deze kan inpassen in je route, raad ik aan om hem te rijden en daar tijd voor uit te trekken.

Hierbij een paar links:
http://www.allesamerika.com/Utahbyway12.html
https://utah.com/scenic-drive/highway-12-byway
https://www.visitutah.com/articles/the- ... c-byway-12

Wij hebben hem meerdere keren gereden, de laatste keer in 2018. Je kan eens kijken in ons reisverslag en dan op de
dagen 17 (https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-25) en 20 (https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-28).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Hans B »

Misschien een optie
Phoenix
Grand Canyon
Moab - Arches Canyonlands
Capitol Reef
Dude ranch
Bryce
Zion
Las Vegas
Death Valley
Indien mogelijk Tioga Pass
Yosemite
San Francisco
Als er nog tijd is LA

Je mist dan Sequoia, maar die reuzenbomen staan ook voldoende in het zuidelijke deel van Yosemite
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

@markro en @Martin & Marianne ik heb de U12 toegevoegd aan de planning, dankjewel voor de tip!!

@Hans B ik heb een route uitgewerkt op basis van jouw idee. Op basis van voorgaande openingsdata van Tioga Pass is het niet waarschijnlijk dat deze open is. De extra reistijd die Death Valley - Yosemite dan oplevert, is best aanzienlijk. Daarom is mijn vraag of Death Valley het echt waard is om +/- 3uur aan de totale route reis-tijd toe te voegen?

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Zet je aangepaste route eens hier neer, dan kunnen we beter zien of de route via DV en Tioga Pass/Sonora Pass te doen is. En hoe ziet jouw snellere alternatief er dan uit?

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Diederik52 »

Maartjegoesamerica schreef:
16 aug 2021, 10:16
Daarom is mijn vraag of Death Valley het echt waard is om +/- 3uur aan de totale route reis-tijd toe te voegen?
Wat is 3 uur op een (prachtige) reis van 23 dagen? Als je toch in de buurt bent is Death Valley een must-do/see. Dat overslaan is net zoiets als de Grand Canyon overslaan als je in de buurt bent. Vanwege het geweldige wow-effect en "je moet eens DV gedaan hebben" en je bent er ook nog eens in een geschikt seizoen. Vanuit Las Vegas kun je via DV naar Los Angeles en via DV naar San Francisco. In het eerste geval doe je dan Sequoia in plaats van Yosemite; in het tweede geval doe je via de mooie 395 Yosemite als de Tioga Pass open is en anders iets noordelijker naar de kust rijden, maar wel in het tweede geval steeds Mono Lake van dichtbij doen.
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

Optie 1: Totale reistijd 38u
Ams - Phoe
Phoe - GC
GC - in de buurt van Moab (via monument valley)
Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Dude Ranch
Dude Ranch
Dude Ranch - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - LV
LV
LV
LV - LA (Optioneel via Death Valley)
LA
LA
LA - Sequoia
Sequoia
Sequoia - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Fran
SF
SF - Ams

Optie 2: Totale reistijd Sonora Pass 44u
Ams - Phoe
Phoe - GC
GC - in de buurt van Moab (via monument valley)
Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Dude Ranch
Dude Ranch
Dude Ranch - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - LV
LV
LV
LV - Mammoth lakes (Via death Valley)
Mammoth - Yosemite (Via Sonora Pass)
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF - ergens halverwege kustroute
Kustroute - LA
LA
LA
LA - AMS
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Mr. Patrick »

Ik wist het wel hoor! Optie 2 ftw!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk heb je in beide opties wat weinig tijd.
Het begin is heel gehaast, voor de GC is er zo heel weinig tijd. Ik zou zeker een overnachting in MV plannen; dat geeft je meer tijd voor de GC, en je ziet MV tijdens de mooiste uren. Het zou mooi zijn om daar de Wildcat trail te lopen, bijvoorbeeld 's morgensvroeg, als het nog niet te heet is. Kijk eens hier voor ons verslag van de wandeling.
Ik zou voor de tweede optie gaan, maar dan eindigen in SF.
Je hebt dan ook tijd voor de overnachting in MV, en bijvoorbeeld een tweede nacht Capitol Reef.

27-apr-22 AMS Las Vegas/Phoenix
28-apr-22 Las Vegas/Phoenix - Grand Canyon
29-apr-22 Grand Canyon - Monument Valley
30-apr-22 Monument Valley - Moab
1-mei-22 Moab
2-mei-22 Moab
3-mei-22 Moab - Capitol Reef
4-mei-22 Capitol Reef
5-mei-22 Capitol Reef - Rockin R ranch
6-mei-22 Rockin R ranch
7-mei-22 Rockin R ranch - Bryce
8-mei-22 Bryce - Zion
9-mei-22 Zion
10-mei-22 Zion - Las Vegas
11-mei-22 Las Vegas
12-mei-22 Las Vegas
13-mei-22 Las Vegas - Death Valley
14-mei-22 Death Valley - Lee Vining
15-mei-22 Lee Vining - Yosemite
16-mei-22 Yosemite
17-mei-22 Yosemite
18-mei-22 Yosemite - SF
19-mei-22 SF
20-mei-22 SF
21-mei-22 SF - AMS

Twee nachten Capitol Reef is mooi, maar je zou ook tussen Moab en Capitol Reef een overnachting bij Goblin Valley kunnen doen. Misschien geen gek idee om zo hier en daar in een tent te kamperen, maar je kunt bij Goblin Valley ook overnachten in een yurt. Voor Moab heb je dan ook wat meer tijd, leuk om bijvoorbeeld naar de Corona Arch te lopen.
Als je de route via Death Valley doet zou ik zeker niet in een keer doorrijden naar Mammoth Lakes, maar overnachten in het park, of er vlak buiten. De kans op een open Tioga Pass is misschien niet heel groot, maar zeker niet nul, dus ik zou die mogelijkheid altijd open houden. En anders is de Sonora Pass een prima alternatief. Kijk voor het stuk vanaf Las Vegas en voor de Sonora Pass eens in ons 2013-verslag. Wij waren er toen eind mei.
Ik heb Lee Vining als overnachtingsplaats genomen, en geen Mammoth Lakes. Je zit dan vlak bij Mono Lake, leuk voor tegen de avond. En het scheelt weer wat reistijd op weg naar Yosemite. Wij vonden het Mono Motel erg leuk (zie ons 2019-verslag). Als je zeker weet dat de Tioga Pass niet open is zou je ook naar Bridgeport kunnen kijken (Virginia Creek Settlement).

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Diederik52 »

Wel even opletten op de opening van de Sonora Pass! Dat is meestal pas in de loop van mei (enkele uitschieter begin juni). Tioga Pass gaat meestal het laatst open.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Het is afwachten inderdaad. Overigens is april ook een mogelijkheid. Dat de Sonora Pass pas in juni open gaat komt niet vaak voor.
De CA 88 is ook nog een mogelijkheid. Het wordt dan een lange rit maar wel te doen in 1 dag. De route via de 49 is ook leuk.

Marianne
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

Hoi hoi,

veel research en voorpret later hebben we nu het onderstaande plan. Ik hoor graag of deze reis minder gehaast is?

27-4-2021 Tilburg Los Angeles
28-4-2021 Los Angeles Los Angeles
29-4-2021 Los Angeles Los Angeles
30-4-2021 Los Angeles Hurricane
1-5-2021 Hurricane Hurricane
2-5-2021 Hurricane Kanab
3-5-2021 Kanab Bryce
4-5-2021 Bryce Dude ranch
5-5-2021 Dude ranch Dude ranch
6-5-2021 Dude ranch Capitol reef
7-5-2021 Capitol reef Moab
8-5-2021 Moab Moab
9-5-2021 Moab Moab
10-5-2021 Moab Monument valley
11-5-2021 Monument valley Grand canyon
12-5-2021 Grand canyon Las Vegas
13-5-2021 Las Vegas Las Vegas
14-5-2021 Las Vegas Las Vegas
15-5-2021 Las Vegas Lone pine
16-5-2021 Lone pine Lee Vining
17-5-2021 Lee Vining Yosemite (afhankelijke van welke pass er open is optioneel Yosemite Valley vervangen voor lake tahoe of SF)
18-5-2021 Yosemite San Fransisco
19-5-2021 San Fransisco San Fransisco
20-5-2021 San Fransisco Vliegtuig
21-5-2021 Vliegtuig Thuis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit, maar je hebt nu geen tijd voor Yosemite. En de rit van LA naar Zion is wel een flinke rit. Waarom daar niet een nacht Las Vegas tussen plannen? Het is ook wel wenselijk om Zion in het weekend te vermijden. Ik zou de overnachting in Kanab laten vallen en een overnachting in Yosemite toevoegen. Heb je al iets gereserveerd?
En voor Zion bij voorkeur in Springdale overnachten. Dat scheelt veel heen en weer rijden, en parkeerkosten (12 tot 20 dollar per dag).
Kijk eens naar de Zion Park Motel. Goed gelegen en voor Springdale-begrippen niet duur.
In mei is Death Valley nog niet zo heet als in de zomer; je zou er een paar korte wandelingen kunnen maken. Wij deden eind mei 2013 de korte wandeling naar de Salt Creek om daar de pup fish te zien, en we liepen een stuk door Mosaic Canyon. Zie hier ons verslag (ook voor Bodie en Mono Lake).

In plaats van Lee Vining kun je ook naar Bridgeport kijken.

Marianne
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

Het klopt inderdaad dat het naar Zion een flinke rit is, dit word ook onze enige "activiteit" van die dag. We hebben voorkeur om steden af te wisselen met natuur dus vandaar de bewuste keuze om Vegas voor later te bewaren.
We hebben nog niets gereserveerd dus hier en daar schuiven is absoluut nog mogelijk. De reden dat we Yosemite nu zo hebben ingekort is omdat we er vanuit gaan dat zowel Tioga als Glacier dicht zijn (Glacier vanwege onderhoud). Op basis van info die ik op NPS website en dit forum kan vinden blijft er dan heel weinig van het park over. Vandaar ook eigenlijk mijn overweging om het Yosemite Valley gedeelte helemaal over te slaan en voor een volgende reis te bewaren. Wat is jouw ervaring over Yosemite zonder tioga en glacier? Nog steeds de moeite waard om daar twee overnachtingen van te maken? We zijn inderdaad van plan om wandelingen in DV te maken en goede tip over Springdale, ik ga het aanpassen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Martin & Marianne »

Veel mensen bezoeken alleen de vallei en komen helemaal niet bij Glacier Point of bij de Tioga Road. In de vallei kun je je al dagen vermaken. En daarnaast heb je ook nog Hetch Hetchy en de sequoia's in bijvoorbeeld de Mariposa Grove. In mei zijn de watervallen krachtig en het zal er nog niet zo druk zijn als in juni
Wat mij betreft een ideale periode voor het park. Kijk eens in ons 2013- verslag bij 3 en 5 juni voor onder andere Mirror Lake en de Mist Trail.
Hetch Hetchy ligt wat lager en is daarom wat warmer. Dat maakt een bezoek in mei een aanrader. De Wapama Fall zal in mei prachtig zijn.

Ik begrijp je motivatie om Las Vegas later te doen, maar je zou er 1 nacht kunnen plannen tussen LA en Zion en dan later nog twee nachten. Die eerste nacht zou je dan bij Fremont Street kunnen overnachten. Wij vonden de Main Street hotel heel plezierig.
En dan heb je de volgende dag tijd om via Valley of Fire naar Zion te rijden.

Marianne
Maartjegoesamerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2017, 12:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Maartjegoesamerica: 23 dagen rondreis april/mei (advies nodig).

Bericht door Maartjegoesamerica »

We hebben onze vliegtickets geboekt. Op 27 April vliegen we naar LAX en op 21 mei vanaf SF terug naar NL

onze route ziet er inmiddels zo uit:
Woensdag 27-4-2021 Thuis Los Angeles
donderdag28-4-2021 Los Angeles Los Angeles
Vrijdag 29-4-2021 Los Angeles Los Angeles
Zaterdag 30-4-2021 Los Angeles St. George
Zondag 1-5-2021 St. George Springdale (naar Kolob canyon)
Maandag 2-5-2021 Springdale Springdale (naar Zion)
Dinsdag 3-5-2021 Springdale Bryce (naar Zion)
Woensdag 4-5-2021 Bryce Capitol reef (naar Bryce)
Donderdag5-5-2021 Capitol reef Capitol reef (naar capitol reef)
Vrijdag 6-5-2021 Capitol reef Goblin valley (naar capitol reef, kamperen bij GV)
Zaterdag 7-5-2021 Goblin valley Moab (tbd)
Zondag 8-5-2021 Moab Moab (Canyonlands)
Maandag 9-5-2021 Moab Moab (Arches)
Dinsdag 10-5-2021 Moab Kamperen bij MV (monument valley)
Woensdag 11-5-2021 Kamperen bij MV Grand canyon (GC)
Donderdag12-5-2021 Grand canyon Las Vegas
Vrijdag 13-5-2021 Las Vegas Las Vegas
Zaterdag 14-5-2021 Las Vegas Las Vegas
Zondag 15-5-2021 Las Vegas Lone pine (death valley)
Maandag 16-5-2021 Lone pine Lee Vining (mammoth lakes/mono lake)
Dinsdag 17-5-2021 Lee Vining Yosemite (Tioga of Senora - slapen in Yosemite valley)
Woensdag 18-5-2021 Yosemite Yosemite
Donderdag19-5-2021 Yosemite San Fransisco
Vrijdag 20-5-2021 San Fransisco San Fransisco
Zaterdag 21-5-2021 San Fransisco Vliegtuig


Zijn er nog tips voor de route? Must sees onderweg? Must eat restaurants?

ik heb er zooooon zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer