Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt beide opties eens in Google Maps uitzetten. Gebruik dan voor Sequoia eens General Sherman als punt op de route. Je zult zien dat dat een behoorlijk eind rijden is. En met een grote camper mag je niet de CA198 door het park rijden. Je ziet weinig of niets van Sequoia als je er alleen maar doorheen rijdt. Als je wel die route wilt nemen zou ik minmaal een dag extra nemen op dat stuk.
De Sonora Pass kost ook extra tijd, zeker met een camper.
Ik zou hoe dan ook meer tijd in Yosemite niet gek vinden. Je zou daarvoor een nacht Bryce minder kunnen doen. Voor dat kleine park trek je nu evenveel tijd uit als voor het veel grotere Yosemite. Of rij in één dag van Las Vegas naar de Grand Canyon.

Welke campings in Yellowstone heb je geboekt? Ik zou zeker 1 nacht Madison doen omdat je dan dichtbij het geisergebied zit.

Marianne
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Hallo,

Wij gaan maar niet door Death Valley National Park. De bedoeling is dan vanaf Lee Vining weg nr 395 naar Bishop en dan bij Big Pine weg nr 168. Daarna de nr 266 en de 95 naar Las Vegas. Is dat zo te doen met een c22 camper. Iemand deze 168 en 266 eerder gedaan.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Hans B »

Ik kan mij niet herinneren dat ik jouw voorstel route gereden heb.
Wel vanaf Lee Vining de 120 en dan de 6 naar Tonopah, was een mooie route.

De 395 en de 95 zijn grote doorgaande wegen.

Met jullie C22 zou ik me nergens zorgen over maken, tenzij je echt offroad gaat.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken alleen het eerste stuk van de 168 en dat is kronkelig maar wel te doen denk ik. Als je op Google Maps met Street view wat stukken van de weg bekijkt krijg je een goede indruk.
Voor grote campers wordt het afgeraden begrijp ik, maar meer een 22ft zal het wel gaan.
Check wel of er wel voorzieningen zijn op die route, zorg in ieder geval voor een volle tank. En hoi er rekening mee dat het daar ook heet zal zijn. En minder verkeer dan op de route door Death Valley.
De meeste mensen nemen de route die Hans beschrijft.

Je wint een dag als je de overnachting in Death Valley overslaat. Weet je al waar je die gaat gebruiken?

Nog even over je vorige vraag; ik zou zelf niet voor de route onderlangs kiezen maar als je niet door Death Valley rijdt is het wel een ander verhaal.
Maar de kans dat de Tioga Pass half juni gesloten is, is erg klein.

Marianne
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Bedankt voor de informatie.
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Helaas niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemity National park. Dan moet je wel geluk hebben. Wat gaat dat snel. Nou maar op de dag zelf kijken. Zal ook wel weer lukken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat het niet gelukt is, het gaat inderdaad erg snel, daarom raad ik ook altijd aan om een maand van te voren te oefenen.
Op de dag zelf iets vinden zal niet lukken, probeer nu iets buiten het park te vinden.
Heb je ook naar Crane Flat of Hodgdon Meadows gekeken? Die zijn niet meteen de eerste seconden volgeboekt. Probeer het op 15 februari nog eens voor de nacht van de 15e op de 16e.
En kijk op 15 april of 15 mei eens naar Crane Flat of Hodgdon Meadows; soms zijn er plaatsen die pas later worden vrijgegeven, omdat het afhankelijk is van wanneer de sneeuw daar weg is.

Marianne
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Bedankt voor de tips . Crane flat wordt niet meer, dit staat er op de site.
Crane Flat Campground will be closed in 2022 for rehabilitation. En anders ook nog een camping.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat je met die laatste zin bedoelt?
Jammer van Crane Flat, dat is wel een fijne camping. Het is nu te laat, maar Wawona zou ook een optie zijn, dan had je de Mariposa Grove op de dag van aankomst kunnen bezoeken. Maar wellicht is er een andere camping in de buurt van Oakhurst.
Ik zou Oakhurst porberen als je naar de Mariposa Grove wilt, en anders een camping bij Groveland of El Portal.

Marianne
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Tuolumne Meadows gaat ook niet open, daar was die laatste zin voor.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Oké. Tuolumne Meadows is ook niet handig. Je weet hoe de campings liggen?
Misschien komt er op een van de Pines campings nog iets vrij.
Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campingfaq.htm:
In May and June, why are so many campsites in North Pines and Lower Pines not available for reservation?
Spring floods are common in Yosemite Valley in May and June, with portions of Lower Pines, and, especially, North Pines Campgrounds becoming inundated. As a result, we don't make the affected campsites available for reservation until we are sure the river will be at a safe level. Depending on conditions, these campsites may be available for reservation a few weeks (less likely) or just a few days (more likely) in advance via recreation.gov. If water levels are high, these sites may only be available in the park on a first-come, first-served, daily basis.
Marianne
Klinki
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2020, 08:30

Re: Reis Klinki: Amerika reis van 34 dagen.

Bericht door Klinki »

Oké bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer