Reis boedolf: tips vervoer en route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Hallo,

Volgende zomer willen we (gezin met 3 kinderen, 4, 7 en 8 ) samen met onze ouders een rondreis doen. Totaal dus 7 personen. Wij hebben al eens zo'n reis gedaan en inmiddels onze schoonouders aangestoken. :D . Zij zullen dit zelf niet alleen doen.

We willen dit graag in 1 grote 7-persoons auto doen, vooral omdat we elkaar dan ook niet kwijt kunnen raken en er altijd maar 1 iemand hoeft te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee/ tips?

De route hebben we nu als volgt:
- 3 dagen LA
- 1 dag Joshua Tree
- 1 dag Kingman
- 2 dagen Grand Canyon
- 3 dagen Page
- 1 dag Monument Valley
- 3 dagen Moab
- 1 dag Bryce
- 1 dag Zion
- 3 dagen Las Vegas, dan naar huis.

Misschien heeft iemand hier ook nog goede suggesties of leuke dingen voor bv de kinderen?

Alsvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips vervoer en route?

Bericht door Galapogos »

Het stuk tussen Moab en Las Vegas is op deze manier wat gehaast. Bij de Grand Canyon en Page zit je juist weer vrij ruim in de tijd.

Het is een flink stuk rijden van Moab naar Bryce Canyon, en onderweg kom je langs allerlei mooie plekken. Dat wil zeggen: als je via Capitol Reef National Park en aansluitend via de Utah 12 rijdt (Boulder-Escalante). Ik zou tussen Moab en Bryce Canyon een extra overnachting plannen; bijvoorbeeld bij Capitol Reef National Park / Torrey.

Voor Bryce Canyon en Zion heb je allebei maar één nacht staan. Daardoor zul je je daar ook moeten haasten. Ik zou ook hier een extra nacht plannen, en dan bij voorkeur in Zion. Dat park bezoeken kost namelijk best wel wat tijd, al is het alleen maar doordat je binnen het park verplicht gebruik moet maken van shuttlebussen, waar je soms voor in de rij moet staan.

Als je de reis niet kunt of wilt verlengen is het misschien een idee om nachten te schrappen in Page, LA of Las Vegas.

Samengevat: ik zou een extra nacht tussen Moab en Bryce Canyon plannen en een extra nacht in Zion plannen, eventueel ten koste van twee nachten in Page, LA en/of Las Vegas.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: Tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Dank je Galapogos! Goede tips, hier kunnen we wel wat mee :thumbup:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis boedolf: Tips vervoer en route?

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen! Met de bovenstaande tips zou je kunnen denken aan de volgende route:

Dag 1: Thuis - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Joshua Tree
Dag 5 Joshua Tree - Kingman
Dag 6: Kingman - Grand Canyon (via Route 66)
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page
Dag 9: Page - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Moab
Dag 11: Moab (bezoek Arches)
Dag 12: Moab (bezoek Dead Horse Point SP + Canyonlands NP)
Dag 13: Moab - Capitol Reef
Dag 14: Capitof Reef - Bryce (via UT-12, vergeet onderweg niet te stoppen bij Kiva Koffeehouse)
Dag 15: Bryce - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas - Thuis

Ik heb het nu in 20 dagen gezet maar hoeveel nachten overnachten jullie daadwerkelijk in de VS? Mochten jullie nog een dag extra te besteden hebben is het mooi om nog een extra overnachting te doen bij Capitol Reef.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Thanks Markstaal! We zitten nu op 20 nachten. Een extra nacht overwegen we wel. Zeker met jullie tips :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: Tips vervoer en route?

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd is het laatste stuk wat gehaast.
Misschien bewust? Zijn jullie al eerder in het zuidwesten geweest?

Met een rondje Las Vegas kun je veel meer rust in je route brengen. Je zou LA dan een andere keer kunnen bezoeken, in combinatie met de kustweg, San Francisco etc.

Het is lastig om aan te geven wat voor de kinderen leuk zou zijn. Voor de oudste twee is de wandeling door Fiery Furnace erg leuk. Wij deden dat in 2008 met onze dochters, zie daarvoor ons reisverslag. De jongste is daar echter nog te jong/klein voor. De wandeling moet van te voren gereserveerd worden, zie voor meer informatie de NPS-site.
Ook leuk: de Sulpher Creek wandeling in Capitol Reef. Ik zou dat park zeker toevoegen. Je kunt dan ook onderweg naar Bryce de wandeling naar de Calf Creek Fall maken. Zie voor beide ons 2019-verslag (wij deden de Sulpher Creek slechts voor een deel).
Bij Zion heb je de Ponderosa Ranch. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en voor een bezoek aan Zion ligt het niet gunstig, maar ik denk dat het een leuk rustpunt is voor bijvoorbeeld 2 nachten.
Gaan jullie in de zomer? Hou er dan rekening mee dat het zeker in Joshua Tree, maar ook bij Moab, MV, Zion en Capitol Reef erg heet zal zijn.

Wat betreft het vervoer: ik zou er zelf niet aan moeten denken om aldoor alles samen te moeten doen. Je hebt ook wel een erg grote auto nodig om comfortabel niet alleen 7 personen maar ook je bagage te vervoeren. En willen jullie altijd alles met z'n zevenen doen? Ik kan me voorstellen dat je ook wel eens op wilt splitsen.
Elkaar kwijt raken lijkt me niet zo waarschijnlijk; er zijn maar weinig wegen en met goede afspraken zal er niet veel mis kunnen gaan. En met een telefoon in beide auto's heb je in noodgevallen ook contact.
Neem een ruime auto en een kleinere erbij. Dan kun je de grote auto gebruiken als je met z'n allen een park bezoekt (en de bagage in het hotel ligt).
En met 4 volwassenen zijn er voldoende chauffeurs lijkt me? Maar zelfs als niet iedereen wil rijden is het goed te doen; zeker als je je zou beperken tot een rondje Las Vegas. Dan zijn de afstanden goed te overzien.

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door BonnyR »

Ik snap de reden voor één auto, maar zou daar nog eens over nadenken. Ik weet niet of je ouders nog jonkies zijn :wink: , maar ik kan me ook voorstellen dat zij liever een keer wat rustiger aandoen. Je kunt dan altijd wat langer of korter ergens blijven. Ook als de Kids een keer het helemaal gehad hebben. Dan is een tweede auto wel handig. In de genoemde tips kan ik me ook helemaal vinden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

We zijn er inderdaad al eens geweest. Wel iets andere route en nog gehaaster :lol:

Nu inderdaad de zomer, dan zal de hitte inderdaad een dingetje zijn. Laatste stuk gaan we naar aanleiding van jullie tips maar iets ruimer doen. En 1 of 2 auto's daar zullen we nog maar een nachtje over moeten slapen :)

Ook jullie weer bedankt voor de nuttige info!
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Nog een laatste vraag over de auto.

Heeft iemand ervaring met deze grote (7/8 persoons) auto's? Bv premium SUV Chevy Suburban of vergelijkbaar? Op de site staat 8 persoons en 7 koffers.

Lijkt me dat dit dan maximaal 7 handbagage koffers zijn? Al lijkt me dat ook wel veel wanneer je met 8 personen bent.....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Martin & Marianne »

Gebruik de zoekfunctie eens. Ik vind bijvoorbeeld dit topic:
viewtopic.php?f=30&t=72150&p=1174673&hi ... n#p1174673
boedolf schreef:
17 aug 2021, 09:40
Op de site staat 8 persoons en 7 koffers
Welke site bedoel je?

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben meerdere malen een Suburban of Expedition gereden. Met twee personen (en dan de achterste bank neer) kun je ongeveer dansen in de bagageruimte. Maar: als je daar met 7 personen in 'moet', kun je daar zeker geen bagage in kwijt voor 7 personen. Het zijn niet alleen koffers... het is een koelbox, eten wat je onderweg koopt, noem maar op.

Misschien is een zachte dakkoffer (ik weet even niet hoe zo'n ding heet) een optie. Ik weet dat forumlid Michelly die eens heeft gebruikt toen ze met een groter gezelschap reisden en ook nog gingen kamperen.

O, nog een aanvulling: een Suburban heeft op de middelste rij ook wel (eens) 2 stoelen, dan zou je daar de koelbox tussen kunnen zetten. Maar het feit blijft dat je bagageruimte dan toch wel beperkt is...
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 17 aug 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Martin & Marianne »

Hou er ook rekening mee dat de jongste in een kinderzitje moet. En die van 7 misschien ook? Dat zal ook wat ruimte innemen.
Naast je normale bagage heb je inderdaad ook een(grote) koelbox, en natuurlijk rugzakjes, etenswaren etc etc. Wij krijgen met gemak een 6-p minivan vol met 4 personen. :wink:
En hoe doe je het met overnachten? Neem je een luchtbed mee voor als je met 5 personen op een 4-persoonskamer gaat slapen?

Een roof bag is wel een goed idee.

Marianne
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Zitverhoger voor de twee jongsten waren we vanuit gegaan. Dat mag toch?

Overnachten gaan we kijken of we steeds op een kamer kunnen met minimaal 2 grote bedden zodat de kleinste bij ons kan slapen. En wanneer het een kleinere kamer is, dan kan er een bij opa en oma :)

Is een roofbag niet te uitnodigend voor diefstal. Zal vast meevallen denk ik?
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Martin & Marianne schreef:
17 aug 2021, 10:25
Gebruik de zoekfunctie eens. Ik vind bijvoorbeeld dit topic:
viewtopic.php?f=30&t=72150&p=1174673&hi ... n#p1174673
boedolf schreef:
17 aug 2021, 09:40
Op de site staat 8 persoons en 7 koffers
Welke site bedoel je?

Marianne
Heb even voor een voorbeeld bij de auto's van Alamo gekeken.
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Tantelotje schreef:
17 aug 2021, 11:31
Wij hebben meerdere malen een Suburban of Expedition gereden. Met twee personen (en dan de achterste bank neer) kun je ongeveer dansen in de bagageruimte. Maar: als je daar met 7 personen in 'moet', kun je daar zeker geen bagage in kwijt voor 7 personen. Het zijn niet alleen koffers... het is een koelbox, eten wat je onderweg koopt, noem maar op.

Misschien is een zachte dakkoffer (ik weet even niet hoe zo'n ding heet) een optie. Ik weet dat forumlid Michelly die eens heeft gebruikt toen ze met een groter gezelschap reisden en ook nog gingen kamperen.

O, nog een aanvulling: een Suburban heeft op de middelste rij ook wel (eens) 2 stoelen, dan zou je daar de koelbox tussen kunnen zetten. Maar het feit blijft dat je bagageruimte dan toch wel beperkt is...
Dank je! Zo'n dakkoffer is dan zeker handig ja :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Martin & Marianne »

Zie voor de roof bag de verslagen van Michelly op www.michelly.nl (bijvoorbeeld hun 2011-verslag). In 2012 hadden ze een Suburban. Met 5 personen.
Ik noemde die kinderzitjes omdat ik acht dat het daardoor wat krapper zou worden; ik weet niet of je dan met 3 personen naast elkaar kunt zitten? Check ook even wat de regels zijn (kan per staat verschillen), ik weet niet of voor die van 4 een stoelverhoger voldoende is.

Bekijk ook eens wat afbeelden van de Suburban op google, dan krijg je wel een goed idee. Ik moet zeggen dat ik het er wat benauwd van krijg, zeker al je uren onderweg bent. Twee auto's is echt geen optie? Ik zou het alleen al voor de flexibiliteit doen.

Ik kan op de site van Alamo trouwens niet goed zien hoeveel ruimte er is. Ik heb ook wel eens geiezen dat het formaat koffers vermeld werd, en of de ruimte voor de koffers afhankelijk is van het aantal passagiers. Maar met wat googelen zal je wel wat kunnen vinden.

Marianne
boedolf
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2015, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door boedolf »

Dank je Marianne, ik ga het bekijken!
Tweede auto heeft echt niet de voorkeur. Met 1 auto hoeft er maar 1 iemand te rijden, kunnen we elkaar niet kwijtraken etc.... maar goed, het moet wel passen :D
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Tantelotje »

Toch nog even mijn 2 cents: Wij hebben meerdere malen een Expedition en ook kort een Suburban gereden. Niet omdat we de ruimte met z'n tweeën nodig hebben maar omdat we de beleving leuk vinden.
Om je een idee te geven wat je nu eigenlijk aan ruimte hebt, hieronder een foto uit 2016. Ook een Expediton en dan de Max (EL) uitvoering. Die is het allergrootst, maar niet iedere Expedition is een Max/EL. En dat scheelt weer in de bagageruimte.
We hebben beide een zachte koffer, verder een handbagagekoffertje, (rugzak ligt op de achterbank) treetje water, koelbox (en nog een want we hadden een staartje van een hittegolf 8) ), en wat boodschappen en daar liggen waarschijnlijk ook de wandelschoenen en 2 opvouwbare stoeltjes.
En let wel: de achterste bank is hier dus neergeklapt! Je ziet aan de gordel links van de koelbox ongeveer tot waar je bagageruimte loopt als je de achterste bank niet neerklapt. Dus de koelbox zou er zo net inpassen. De roze koffer (een Eastpak) dus niet in de lengte. Natuurlijk kun je ook gewoon stapelen. Maar 2 koffers op elkaar en je zit al op de hoogte van de bank. Nog hoger stapelen wordt onveilig als je een keer per ongeluk hard moet remmen.
Vorig jaar in Florida waren mijn ouders mee en hadden we ook 1 auto. Paste prima in de Expedition, maar dus weer wel met de achterste bank neergeklapt. Hoe daar nog 3 kinderen en nog voor 3 man bagage bij hadden gemoeten zou ik niet weten.

Afbeelding

Overigens zou ik ook niet zo goed weten hoe je elkaar kwijt zou raken; op grote stukken is het rustig op de weg en rijd je elkaar nog niet kwijt al zou je het willen. En gebeurt het toch, dan heb je navigatie in de auto (en je weet neem ik aan de bestemming voor die dag/dat moment) en in geval van nood kun je, ook met je Nederlandse abonnement bellen. Als de nood echt hoog is maken die paar euro ook niet uit. Dan zou je, als je een uitstapje doet op plaats van bestemming en de bagage op de kamer(s) ligt, wél in 1 auto er op uit kunnen trekken.
Bijlagen
image.png
image.png (668.54 KiB) 1291 keer bekeken
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door Galapogos »

Wat ik ook weleens lees is dat reisgezelschappen die met twee voertuigen reizen een set portofoons gebruiken om met elkaar te kunnen praten als ze onderweg zijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis boedolf: tips vervoer en route?

Bericht door IngridZw »

Wij overwegen om volgend jaar of het jaar daarop weer naar Amerika gaan. Wij zijn dan met 4 volwassenen en 2 kinderen van 3 en 6 jaar. De laatste 2 reizen (toen nog met 5 personen) hebben we een minivan gehuurd en konden we tweederde van de achterbank neerklappen. We hadden daardoor genoeg ruimte voor de bagage. Het wordt de volgende keer dus wat krapper wb bagageruimte. Maar omdat wij het gewoon gezelliger vinden om met elkaar in 1 auto te reizen ligt het in de bedoeling om gebruik te maken van een roofbag. Bij Walmart heb je de keuze uit verschillende modellen alleen heeft niet iedere winkel waar je een specifiek model wilt kopen deze in voorraad. Hoe het gaat met bestellen en afhalen vanaf een bepaalde Walmart is mij nog niet helemaal duidelijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer