Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door mtl »

Je telefoon past de tijd aan overal waar bereik is. Is niks ingewikkelds aan.
ApplePapple
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:08

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door ApplePapple »

mtl schreef:
01 aug 2021, 19:38
Je telefoon past de tijd aan overal waar bereik is. Is niks ingewikkelds aan.
Voor jou niet ingewikkeld, fijn. Voor mij wel, ik heb altijd 100e vragen, en ik vroeg me dit ook gewoon af. :wink:
ApplePapple
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:08

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door ApplePapple »

Marianne, een one-way zou ook kunnen inderdaad, sorry had ik niet zo over gedacht.
Maar misschien moeten we een vertrek datum gaan plannen, kijken wat dat in prijzen met onder andere vliegtickets doet etc.
Waar ik nog mee zit, is dat we mei/juni willen gaan. 30 mei is het natuurlijk Memorial day, dus ik denk dat je dan sowieso niet in de grote steden moet zijn? Of schat ik dat verkeerd in?
Begin mei is ons ook prima maar dan is de kans dat de Tioga pass open is natuurlijk minimaal. Begin juni pas vertrekken vind ik te laat ivm toerisme.

Ik ben nog nooit eerder naar een andere tijdszone geweest dus ja, ik vind dat wat lastig begrijpen. Daar kom ik helaas wat te kort in om zulke dingen te begrijpen. sorry daarvoor :silent:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door Galapogos »

Om de steden zou ik me niet zo druk maken in het weekend van Memorial Day, al zullen de hotels dat weekend waarschijnlijk duurder zijn dan ze normaal gesproken in het weekend zijn.

Als het even kan zou ik wel de druktegevoelige parken zoveel mogelijk mijden dat weekend. Op jouw route zijn dat voornamelijk Arches, Zion en Yosemite. De andere parken zullen in het weekend van Memorial Day ook wel drukker zijn, maar die kunnen de drukte wat beter aan of zijn om te beginnen al minder druk.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door Old Faithful »

Las Vegas is een stad die ook wel druk zal zijn in het weekend voor Memorial Day.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ApplePapple: Tips gevraagd, national parken, LV, LA

Bericht door Martin & Marianne »

ApplePapple schreef:
01 aug 2021, 20:54
Waar ik nog mee zit, is dat we mei/juni willen gaan. 30 mei is het natuurlijk Memorial day, dus ik denk dat je dan sowieso niet in de grote steden moet zijn? Of schat ik dat verkeerd in?
Een stad is sowieso al druk, ik zou juist de parken willen vermijden. En niet zozeer op Memorial Day zelf, want dan gaan de mensen al weer naar huis, maar het weekend daarvoor. Parken die je dan zeker moet vermijden zijn Zion en Yosemite.
Las Vegas zal inderdaad ook druk maar vooral duur zijn. Ik zou het zelf niet direct een probleem vinden, maar je zou ook de dagen LA-GC in dat weekend kunnen plannen, of de dagen Page/Monument Valley. Je moet dan wel een aantal zaken tijdig reserveren. Maar je zit daar niet met overvolle shuttlebussen en wachttijden om de parken binnen te komen.
ApplePapple schreef:
01 aug 2021, 20:54
Ik ben nog nooit eerder naar een andere tijdszone geweest dus ja, ik vind dat wat lastig begrijpen. Daar kom ik helaas wat te kort in om zulke dingen te begrijpen. sorry daarvoor :silent:
Het is net zoiets als van de zomertijd naar de wintertijd gaan.
Niet over nadenken, maar zorgen dat je horloge goed staat. :wink:

En omdat je in MV wilt gaan paardrijden (en dat waarschijnlijk gaat reserveren): hou er rekening mee dat het in Monument Valley een uur later is dan bij de Grand Canyon en in Page. Ook in Bryce en Zion (beide in Utah) is het een uur later.
Bedenk bij het boeken van de vliegtickets dat de tijden aangegeven worden in de lokale tijdzone. Zie het voorbeeld hieronder. Je vertrekt om 9.50 uit Amsterdam, en je bent om 11.45 's morgens in San Francisco. Het lijkt alsof het 2 uur vliegen is, maar je hebt 9 uur tijdverschil dus de vliegduur is 11 uur.
Terug is het anders, dan lijkt het veel langer.
image.png
image.png (7.41 KiB) 341 keer bekeken
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer