Reis Strandje: zuidwesten SF - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Strandje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2021, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Strandje: zuidwesten SF - SF.

Bericht door Strandje »

Hallo allemaal,

Na veel speuren op internet en dit forum hebben mijn vriendin en ik gekeken naar wat wij graag in onze huwelijksreis zouden willen zien. Wij willen een goede afwisseling tussen natuurparken/landschappen en stad. De planning is 17 sept tot 8 oktober) De route die wij nu vast hebben gezet (maar nog aan te passen is) is de volgende:

Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco – Mammoth lakes
Dag 4: Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes – Olancha
Dag 6: Olancha – Amargosa Valley
Dag 7: Amargosa valley – Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas – Kanab
Dag 10: Kanab
Dag 11: Kanab
Dag 12: Kanab – Page (of toch een extra dag kanab en niet overnachten in Page?)
Dag 13: Page – Williams
Dag 14: Williams
Dag 15: Williams – Bullhead City
Dag 16: Bullhead City – Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles – Santa Maria
Dag 19: Santa Maria – Monterey
Dag 20: Monterey
Dag 21: Monterey
Dag 22: Monterey – San Francisco Airport (terug naar huis)

Autorijden vind ik heel leuk, kan ik uren doen. Dus dat wij soms moeten reizen voor bezienswaardigheden of parken is geen probleem.

Wat wij sowieso willen doen op onze huwelijksreis:
- Fietsen over de Golden Gate Bridge, de stad SF zien. Evt honkbalwedstrijd (SF Giants spelen dat weekend thuis, volgens mij)
- Yosemite verkennen, trails (geen fanatiek lopers, maar tochten van 5 km tot 7 km moet geen probleem zijn). Daarnaast een uitstap naar Mono Lake, Bodie Ghost town?
- Olancha, zodat wij op dag 6 vroeg op staan en door Death Valley reizen (Zabriskie, Badwater bassin e.d). Lijkt ons vermoeiend, daarom niet rechtstreeks naar las Vegas)
- Las Vegas ervaren
- ZN, Bryce en misschien North Rim
- Horseshoe bend. Misschien Antelope canyon?
- Grand Canyon
- In LA beetje (kort) de toeristische dingen zien en Universal studio's
- Santa Maria, een stop voor wij doorrijden naar Monterey. Evt in de buurt wijnproeverij
- Over pacific highway naar Monterey. Daar nog wat rustdagen voor wij huiswaarts gaan.

Hoop dat dit niet te uitgebreid is, maar dacht dat ik voor suggesties, tips beter kon beschrijven hoe wij dit voor ogen hebben.
Mogelijk iets te ambitieus?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zuidwesten SF - SF

Bericht door Tantelotje »

Heerlijk om dit als vooruitzicht te hebben!
Gaat het om 2021 of 2022? Voor 2021 kan het nog wel eens spannend worden of het tegen die tijd kan.

Wat betreft je route vind ik het niet overdreven ambitieus. Ik zou alleen een aantal overnachtingsplekken anders kiezen. Je kunt hiervoor eens inspiratie opdoen in de standaard route voor een rondje zuidwest elders op dit forum.

Mijn tips:
Bezoek Yosemite vanuit de vallei. Of eventueel een overnachting aan de westkant en daarna aan de oostkant (bijvoorbeeld Lee Vining). Maar zeker niet vanuit Mammoth Lakes. Dat is enorm uit de richting, bijna een uur enkele reis, en dan sta je alleen nog maar aan de ingang. Naar de vallei is het zelfs 2,5 uur rijden, zonder stops. Wij vinden de tenten bij Curry Village prima. Misschien wat fris tegen die tijd, maar je hebt ook tenten met een heater. En ze zijn een stuk betaalbaarder dan veel van de andere opties.
'Standaard' is het advies om 2 nachten (in de buurt van) de vallei van Yosemite te overnachten, daarna iets tussen Bishop en Lone Pine voor de Tioga Pass/Alabama Hills/Mono Lake/Bodie en daarna een overnachting in of ten oosten van Death Valley.

De 3 nachten in Kanab om Zion en Bryce te bezoeken zou ik zeker niet zo plannen. Ik snap de gedachte dat een centrale overnachtingsplaats waar vanuit je uitstapjes plant rustig kan lijken, maar vergis je niet: het is 1,5 uur rijden naar Bryce! En dat moet je ook weer terug. Voor Zion zit je ook niet ideaal omdat je daar door de tunnel moet en dat kan druk zijn (ahoewel dat in die periode mee zal vallen). Het is hoe dan ook een uur rijden naar het VC, en daar zal je toch heen moeten omdat je met de bus de canyon in moet. Je mag hier namelijk in die periode niet zelf rijden.
Het geeft meer rust als je 2 nachten in de buurt van Zion verblijft (wij hebben de voorkeur voor Springdale omdat dan ook het parkeerprobleem opgelost is en je bovendien gelijk in de bus kunt stappen) en 1 nacht bij Bryce. Scheelt een hoop heen-en-weer rijden en je dagen zijn in die periode niet zo lang. Het is vroeg donker en daar is in het donker rijden ook echt in het donker rijden. Al het niet echt noodzakelijk is, zou ik het niet doen.

Vanuit Bryce kun je prima naar Page rijden (en daar de Antelope canyon en Horseshoe bend bezoeken) en de volgende dag naar de Grand Canyon. Ook hier geldt: verblijf in het park. Of desnoods in Tusayan. Maar bijvoorbeeld een kamer in de Bright Angel Lodge is niet bijzonder duur. En scheelt je weer een hoop heen en weer rijden en geeft je de mogelijkheid om eens een zonsopkomst of zonsondergang te zien.

Je kunt overwegen om de volgende dag te overnachten in Williams, dan via de Route 66 naar bijvoorbeeld Palm Springs te rijden voor een overnachting, dan kun je ook nog Joshua Tree meenemen, een park wat in die periode vast prettig zal zijn om te bezoeken. In de zomer kan het er erg heet zijn. En dan naar LA.

Kortom: je wensen zijn zeker mogelijk. Maar kijk nog eens naar de voorbeeldroute en heroverweeg een aantal overnachtingsplaatsen. Rijden is inderdaad niet erg, maar ik neem aan dat je bij zo'n bezienswaardigheid ook nog wel de mogelijkheid wilt hebben om iets te zien :wink:
Veel succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Zuidwesten SF - SF

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen! Kunnen jullie nog aanpassingen maken aan de overnachtingsplaatsen of is het geboekt bij een reisbureau? Mochten jullie het kunnen aanpassen dan raad ik het volgende aan:

- Mammoth Lakes hebben jullie nu om Yosemite te bekijken? Dit is niet de meest ideale overnachtingsplek en wordt meestal aangeraden als je al Yosemite door bent als overnachtingsplaats. Kijk ook eens naar Yosemite Valley of El Portal.

- Olancha en Amargosa Valley zijn bedoelt voor het bezoeken aan Alabamma Hills en Death Valley? Je zou ook een overnachting in Death Valley zelf kunnen doen.

- Vanuit Kanab willen jullie Zion, Bryce en Page gaan bezoeken? Mooier is om Voor Zion in Springdale te verblijven (2 nachten), Tropic/Bryce voor Bryce Canyon (1n) en in Page zelf een overnachting. Scheelt namelijk een hoop extra km's en tijd! Reserveer Antilope Canyon optijd!

- Williams zou je kunnen omruilen voor een overnachting in de Grand Canyon zelf, het is erg de moeite waard en zo kan je zonsopgang en ondergang mooi meemaken. De 2e nacht in Williams kan je inruilen voor een overnachting bij Joshua Tree.

- De dagen SF zijn mooi om op het einde te doen, zo bouw je meer rust in. Na het aankomen heb je immers een jetlag en kan je de dag erna goed gebruiken om direct op pad te gaan.

Met bovenstaande opmerkingen zou je de route als volgt kunnen omzetten (kijk daarbij ook eens naar het voorbeeld rondje in het zuidwesten):

Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga pass, bezoek aan Bodie en Mono Lake)
Dag 5: Mammoth Lakes – Death Valley
Dag 6: Death Valley - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas – Zion (via Valley of Fire)
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page – Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 15: Joshua Tree - Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach – Monterey
Dag 20: Monterey - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco - Thuis

Zo heb je ook een dagje meer in LA en is de route iets rustiger. Zo hebben jullie genoeg tijd om al het moois in het zuidwesten te bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zuidwesten SF - SF

Bericht door Martin & Marianne »

De route is min of meer hetzelfde als het standaardrondje, dus wat dat betreft prima. Ik vind alleen de overnachtingslocaties niet allemaal even handig.
Als je in Yosemite alleen aan de oostkant wilt wandleen zou Mammoth Lakes kunnen, maar Lee Vining ligt dan beter. Maar bedenk wel dat je vanuit Mammoth Lakes niet zomaar even naar Yosemite Valley rijdt, of naar de Mariposa Grove. Hadden jullie al bedacht welke delen je wilt zien en welke wandelingen je wilt maken?
Olancha ken ik niet (nooit opgemerkt bij het erdoorheen rijden :wink: ), maar veel is het niet. Waarom niet overnachten in Lone Pine?
De tijd voor Death Valley is relatief ruim. je zult daar zelfs in september nog niet veel kunnen wandelen, ik weet niet waarom een bezoek aan het park vermoeiend zou zijn. Het mooiste vind ik een overnachting in Furnace Creek omdat je dan bijvoorbeeld bij zonsopkomst naar Zabriskie Point kunt gaan. Stovepipe Wells kan ook; mooi om de Sand Dunes bij zonsondergang te zien, en dan de volgende ochtend vroeg naar Zabriskie Point.
De keuze voor Kanab is wellicht uit budgettaire overwegingen? Want hoe leuk je autorijden ook vindt, het is toch echt jammer van de tijd om eerst door Zion naar Kanab te rijden en dan de volgende weer terug vanuit Kanab naar Zion (ik neem aan dat je wel meer tijd voor Zion uittrekt dan alleen een bezoek tussen LV en Kanab). Hou er rekening mee dat je moeilijk een parkeerplaats vindt bij het park en dat je in Springdale moet betalen om te parkeren. Ik zou zeker 1 nacht in Springdale plannen.
Bryce zou ik ook niet vanuit Kanab bezoeken; de mooiste uren daar zijn die tegen zonsopkomst en zonsondergang; en dat wordt lastig als je helemaal uit Kanab moet komen.
Hetzelfde weer voor Williams; kijk eens naar de mogelijkheden in het park. De goedkoopste optie (Bright Angel Lodge) zit waarschijnlijk wel vol, maar er zijn altijd annuleringen, dus check dat regelmatig. Ik weet niet wat de plannen daar zijn maar als je niet heel veel gaat wandelen zou 1 overnachting ook kunnen. Of 1 in het park en 1 in Williams of Kingman.

In plaats van 3 nachten Monterey zou ik 2 nachten al prima vinden. Gebruik de andere nacht voor een overnachting aan de westkant van Yosemite, of voor meer tijd in LA. Voor Universal heb je al een volle dag nodig.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor onder andere Monterey/Big Sur en Yosemite en Death Valley in september.

Edit: veel is hierboven al gezegd zie ik. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 jul 2021, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Zuidwesten SF - SF

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2019 bewust gekozen om vanuit Kanab de Peekaboo Slot Canyon te doen nadat we in 2017 de drukte bij Antelope Canyon hadden gezien. We waren met een klein groepje (5 personen en de gids). We vonden het geweldig! Er werd alle tijd genomen en hadden een fantastische middag.
https://www.dreamlandtours.net/day-tour ... ot-canyon/
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /27-9.html

In 2017 waren we een kleine week in de Eastern Sierras (o.a. in Mammoth Lakes). We hadden daar best wat langer willen blijven. Je kunt in/bij Mammoth Lakes schitterende wandelingen doen.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html

Vergeet daar ook niet even naar de Hot Creek Geological Site te gaan. Dit ligt maar 9 mijl van Mammoth Lakes (3,3 mijl van weg 395).
Ook Manzanar Nat. Historic Site vonden we de moeite van een bezoek waard. Dit was een Japans internerings kamp in de 2e wereldoorlog.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
Strandje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jul 2021, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Strandje: zuidwesten SF - SF.

Bericht door Strandje »

Zo dan! Wat fijn om zulke feedback te krijgen.
Ik ben onbekend met Amerika en de regio, dus behalve wat onderzoek en veel reisschemas bekijken, zit er geen logica in. Budget heeft ook invloed op bepaalde keuzes gehad. De genoemde plaatsen zijn voor de hotels die gratis te annuleren zijn, zonder aanbetaling soms vrij prijzig.

Ik zal de feedback meenemen. Gelukkig is alles te annuleren en kan ik schuiven met data, hotels e.d.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Strandje: zuidwesten SF - SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn ervaring is dat vrijwel alle accommodatie gratis te annuleren is. Meestal tot 24 uur van te voren, maar in Yosemite is het 7 dagen van te voren. In de parken is er vaak sprake van een aanbetaling maar die krijg je terug bij annuleren. Kijk voor Yosemite eens op www.travelyosemite.com en voor de Grand Canyon op www.grandcanyonlodges.com.
In Springdale is de Zion Park Motel een goede optie.
Een leuke en heel goedkope manier om in de parken te overnachten is kamperen, maar jullie zullen in de meeste parken te laat zijn om nog een plekje te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer