Reis delars: LV-LA-LV (december)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
delars
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door delars »

Hi,

Ik vraag me af als ik een rondje Las Vegas - SF -LA -Las Vegas wil doen in begin december hoe ik dan best kan rijden tussen Vegas en San Fransisco.
Op het forum heb ik al heel wat dingen gelezen over Yosemite en sneeuw dus dat willen we uiteraard vermijden met de huurauto.
Welke route raden jullie aan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: LV-LA-LV (december)

Bericht door Martin & Marianne »

Het probleem in december is niet zozeer het bezoeken van Yosemite zelf (grote kans dat dat wel mogelijk is, er ligt niet vaak sneeuw in de vallei), maar het afgesloten zijn van de Tioga Pass.
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om aan te kunnen geven wat je het beste kunt doen. Ligt de vlucht al vast (met andere woorden, zit je vast aan een rondje)? En hoeveel tijd heb je? En wat wil je allemaal bezoeken?

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Markstaal »

Hoeveel tijd hebben jullie? Als LV het begin en eind is zou je ook naar plaatsen zoals Moab kunnen gaan. Verder is het zuiden van Arizona ook aangenaam in deze periode.
delars
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door delars »

We hebben een twee weken tijd en we hangen vast aan een rondje Vegas inderdaad.
Wat we willen bezoeken is vooral Death Valley, San Fransisco en La. Daartussen is alles zo goed als vrij.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Markstaal »

Als de vliegtickets nog niet vast lagen of te wijzigen zijn en je 2 weken in totaal hebt was een one way LV-SF handiger waarschinlijk. Een rondje Las Vegas met het bezoek van SF en LA best kort. Je zou kunnen overwegen om in Las Vegas te starten en in San Francisco te eindigen. Door de tijd van het jaar zal zoals Marianne al aangaf de Tioga pass dicht zijn. Dit zorgt voor veel extra kilometers en ook het rijden van een redelijk saai stuk.

Vanuit Las Vegas zou je dan bijvoorbeeld via de Grand Canyon en Joshua tree richting LA kunnen rijden. Dan een stukje kust gevolgd door Yosemite en eindigen in San Francisco.

Als voorbeeld:

Dag 1: Thuis - LV
Dag 2: LV (Bezoek Death Valley)
Dag 3: LV
Dag 4: LV - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 6: Joshua Tree - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - Morro Bay
Dag 9: Morro Bay - Mariposa (Bezoek aan Mariposa Gove, sequioa bomen)
Dag 10: Mariposa - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Thuis

Mocht het niet te wijzigen zijn dan zal je zoiets kunnen doen:

Las Vegas - Joshua Tree - LA - Morro Bay - Yosemite - San Francisco - Lake Tahoe - Death Valley - Las Vegas. Deze route is wel wat drukker dan bovenstaande. Het mooiste is om na aankomst in LV direct de volgende ochtend te vertrekken naar Joshua Tree en bij terug komst in LV nog 2 nachten te verblijven. Dan wordt het zo:

Dag 1: Thuis - LV
Dag 2: LV - Joshua Tree
Dag 3: Joshua Tree - LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA - Morro Bay
Dag 6: Morro Bay - Yosemite (lange rit)
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Lake Tahoe
Dag 11: Lake Tahoe - Death Valley
Dag 12: Death Valley - LV
Dag 13: LV
Dag 14: LV - Thuis.

Zijn de 2 week inclusief vluchten? Als dit niet het geval is kan je nog 2 dagen indelen om het geheel wat rustiger te maken.
delars
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door delars »

Bedankt, dit ga ik eens volledig uitspitten.
Dus het stukje Yosemite moet ik me niet druk maken om sneeuwkettingen enzo? :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Martin & Marianne »

Geef even aan of de tickets al vastliggen, dat bepaalt immers voor een belangrijk deel de mogelijke routes. En heb je 14 dagen incl vluchtdagen? Met zo weinig tijd maakt het veel uit of je bijvoorbeeld 13, 14 of 15 dagen hebt.
Als de vluchten nog niet vastliggen zou ik een one way SF-LV aanraden.
delars schreef:
22 jul 2021, 16:10
Dus het stukje Yosemite moet ik me niet druk maken om sneeuwkettingen enzo? :)
Er is niet gezegd dat je je niet druk hoeft te maken over sneeuwketitngen. Maar de kans op sneeuw is niet groot. Kijk eens op de NPS-site voor informatie over de omstandigheden in Yosemite in de winter. Er is natuurlijk niets met zekerheid te zeggen; een plotselingen, vroege sneeuwbui in de vallei of bij de Mariposa Grove, kan de plannen in de war sturen, maar de kans is groot dat de ingangen vanuit het westen open zijn, ook zonder sneeuwkettingen. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm voor meer informatie.

Even een opmerking bij de route van Markstaal: Mariposa is iets anders dan de Mariposa Grove. Voor de Mariposa Grove is Oakhurst (buiten het park) of Wawona (in het park) de beste uitvalsbasis.
In zijn tweede route zou ik eerst SF doen, en dan naar Yosemite. Vandaar kun je via de Carson Pas (de CA88) naar het oosten.

Met een one way zou ik zoiets doen.

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - Monterey
Dag 6 Monterey - Pismo Beach
Dag 7 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles - Death Valley
Dag 11 Death Valley
Dag 12 Death Valley - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

En wat vond je van de suggestie om het deel ten oosten van Las Vegas te doen (Zion, Moab etc?) Of de omgeving van Tucson?

Om een indruk te krijgen van de omgeving van LA in december zou je eens naar ons 2011/2012 verslag kunnen kijken.

Marianne
delars
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door delars »

Hi,
De vluchten liggen vast aangezien ik voor mijn job eerst een week in vegas verblijf. Er gaan 2 vrienden mee die zeer graag La en SF willen zien, zelf heb ik deze route 10 jaar geleden ooit gedaan, maar dat was in volle zomer.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Markstaal »

Martin & Marianne schreef:
22 jul 2021, 16:29

Even een opmerking bij de route van Markstaal: Mariposa is iets anders dan de Mariposa Grove. Voor de Mariposa Grove is Oakhurst (buiten het park) of Wawona (in het park) de beste uitvalsbasis.
Klopt inderdaad, bedoelde ook Mariposa Grove, even te snel getypt :wink:

@delars Dat betekend dus dat jij en je vrienden al een week in LV zitten voordat jullie aan de rondreis beginnen? Het is wel handig om de datum te weten wanneer jullie beginnen aan de rondreis vanuit LV en natuurlijk de dag van de terugvlucht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Martin & Marianne »

delars schreef:
22 jul 2021, 17:00
Hi,
De vluchten liggen vast aangezien ik voor mijn job eerst een week in vegas verblijf.
Maar dat betekent toch niet dat je niet vanuit SFO zou kunnen terugvliegen? Jammer van de extra rijdagen die het kost om weer naar Las Vegas terug te moeten rijden.
Voor Las Vegas hoeft dan echter geen tijd meer opgenomen te worden neem ik aan? Dat scheelt alweer.

Marianne
delars
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door delars »

Dat klopt maar ik had gekeken naar vluchten en een enkele retourticket naar vegas kost de helft van vliegen op 2 verschillende luchthavens...
Daarom verkozen we het rondje terug naar Vegas te maken.
2 december vertrekken we in vegas en 15 december vertrekken we terug naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis delars: LV-LA-LV (december)

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dan iets meer tijd dan in het rondje van Markstaal. Ik zou dan zoiets doen:
02-dec Las Vegas - Death Valley
03-dec Death Valley - Lone Pine
04-dec Lone Pine - South Lake Tahoe
05-dec South Lake Tahoe - Yosemite
06-dec Yosemite
07-dec Yosemite - San Francisco
08-dec San Francisco
09-dec San Francisco - Pismo Beach
10-dec Pismo Beach - Los Angeles
11-dec Los Angeles
12-dec Los Angeles
13-dec Los Angeles - Joshua Tree
14-dec Joshua Tree - Las Vegas
15-dec Las Vegas - huis

Eerst Yosemite en dan SF is ongeveer even ver als andersom maar deze route is mooier; je hebt dan meer kust en de CA49 (de goudzoekersroute) is ook een mooie route.
Afhankelijk van de plannen kun je wat schuiven natuurlijk. In LA kun je je veee langer vermaken, maar voor veel mensen is 1 dag ook voldoende.
Ik heb de route eerst richting het noorden laten lopen; met het weer tegenwoordig weet je het maar nooi; wlelicht is de Tioga Pass nog open begin December. Dan laat je de stop bij Lake Tahoe vallen. Ik zou soweiso wat flexibiliteit inbouwen.
Om dat DV in die periode erg anagenaam is heb ik met de stop in Lon Pine daar wat extra tijd voor genomen. Lone Pine is ook een aardige plaats waar je leuk en betaalbaar kunt overnachten in het Dow Villa hotel (niet het motel). En je kunt dan de Alabama Hills bekijken.

Heb je in die week dat je er zit ook tijd om nog iets te doen? Bijvoorbeeld een bezoek aan Valley of Fire? Dat is wel een aanrader in die periode.
Je zou ook een dergelijk rondje kunnen doen:
02-dec Las Vegas - Valley of Fire
03-dec Valley of Fire - Zion
04-dec Zion
05-dec Zion - Bryce
06-dec Bryce - Capitol Reef
07-dec Capitol Reef
08-dec Capitol Reef - Moab
09-dec Moab
10-dec Moab
11-dec Moab - Monument Valley
12-dec Monument Valley - Page
13-dec Page - Grand Canyon
14-dec Grand Canyon - Las Vegas
15-dec Las Vegas - huis

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een retour LV zoveel goedkoper zou zijn dan een open jaw. Heb je wel naar de multicity-optie gekeken? Twee enkeltjes is altijd duurder.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer