Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Edmonds
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2021, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door Edmonds »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben nu 3x Amerika bezocht, waarvan de laatste keer vorig jaar maart met onze peuter van toen 2. De laatste keer ook voor het eerst met een camper en dat is ons uitstekend bevallen! Helaas moesten wij onze reis vorig jaar halverwege afbreken door, what else, corona.

Nu moeten onze vrienden al enkele jaren horen wat een geweldig vakantieland Amerika toch is, dat ze uiteindelijk hebben toegegeven aan onze Amerika verhalen, we gaan in 2022 met zijn allen (6 volwassenen, 4 kinderen - van dan 8, 6, 3 en 2 jaar). De reis is reeds geboekt, op 23 april 2022 vertrekken we en op 18 mei landen we weer in Nederland. We starten in San Francisco en eindigen de reis in Las Vegas, dit staat vast (incl. de hotels).

Dan komt nu mijn deel, de rest plannen! De andere gezinnen zijn nog nooit in Amerika geweest en ik heb alleen een budget meegekregen en voor de rest ... leef je uit, wij staan de 23e klaar! Ontzettend leuk natuurlijk, om zo'n reis met je beste vrienden te kunnen maken, maar ook een flinke planning. Althans, voor iemand die dit normaal alleen voor haar eigen gezin van 3 doet. Waar ik normaal redelijk zeker ben van mijn planning (waar we ook heen gaan) en ook vaak een 'we zien wel waar het schip strandt'-mentaliteit heb, word ik nu wat onzeker, omdat we niet meer alleen met ons eigen gezin rekening moeten houden en we met 10 personen en 3 campers niet op de bonnefooi willen gaan.

Ik heb de volgende reis uitgestippeld:

San Francisco 2 nachten - hotel
Santa Cruz
Carmel 2 nachten
Pismo Beach
Santa Barbara
Santa Monica 2 nachten
San Diego 2 nachten
Joshua Tree
Tucson 2 nachten
Sedona 2 nachten
Monument Valley
Grand Canyon 2 nachten
Zion 2 nachten
Las Vegas 3 nachten - hotel

Vanwege de kinderen willen we zo relaxed mogelijk reizen en een andere keer weer terugkomen om andere dingen te zien, dan nu alles in een te proppen.
Iemand die mij tips voor wat betreft de route en/of campgrounds kan geven!

Alvast bedankt!

Groet
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route vriendentrip (25 dagen)

Bericht door BonnyR »

De eerste vraag die vaak doorkomt is om de reis van dag tot dag uit te schrijven. Dat geeft een beter overzicht van hoelang je ergens precies zit.
Voor mij ziet zo het eerste stuk er wel relaxed uit. het tweede lijken wat grotere afstanden tussen te zitten.
Meestal heb je voor de grand canyon aan één nacht wel genoeg , als je de viewpoints langs gaat.
Maar wil je hier of op andere plekken ook wandelen?
Ik zou persoonlijk een nachtje extra Monument valley pakken.
Met drie campers moeten je echt op tijd reserveren, ook in april/mei.
Willen jullie in de parken staan dan helemaal.
Nieuwsgierig als oud leerkracht, heb je verlof aangevraagd voor de 6 en 8 jarige kinderen? Of hebben de kids drie weken meivakantie.
Ik herken wel je kriebels trouwens :D wij kregen ook een vrijbrief van onze broer en vrouw die toen meeging, zo van jullie weten het al, verras ons maar. Is wel gelukt trouwens.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Route vriendentrip (25 dagen)

Bericht door jojostravelusa »

Leuk, met vrienden. Wij hebben ook plannen, maar verder dan: ja, we willen wel een keer mee, zijn we nog niet gekomen. Zal waarschijnlijk moeten wachten tot de mantelzorg voor de moeder van onze vriendin niet meer hoeft. Wij zijn dan met 4 volwassenen en gaan dan met 1 camper. Dat is wat makkelijker qua boeken, maar zij zijn meer stadsmensen en wij natuurmensen. Wij zullen ook vrijwel helemaal de vrije hand krijgen voor het bepalen van de route. Komt vast goed tegen die tijd. Het grootste probleem zal liggen in hun overtuigen dat je echt heel ver van tevoren dingen moet vastleggen. Daar zijn jullie al mee begonnen. Heel goed. Heb je ook de campers al geboekt?

V.w.b. jullie route zie ik dat Bryce Canyon niet in het lijstje staat. Is zeker de moeite waard.
Verder heb je eerst Monument Valley genoemd en daarna Grand Canyon. Het lijkt mij een logischere route om dit om te draaien. 1 nacht Grand Canyon is wel genoeg. Ook voor Monument Valley vonden wij 1 nacht genoeg. Wij hebben toen een tocht met gids door de valley gedaan en vonden dat erg mooi. Het was de sunset tour, maar dat is misschien te laat voor de kleintjes.
Dan heb je Tucson erbij staan. Is daar een speciale reden voor? Zo is het een heel stuk heen en weer en dat lijkt me zonde van de tijd en bovendien meer kilometers voor de kinderen om uit te zitten. Persoonlijk zou ik dat in dit geval laten vallen.

Wij hebben alleen ervaring met reizen met 1 kind, inmiddels 25, maar toen hij voor de eerste keer mee naar Amerika (Florida) ging, in de camper, was hij 5,5. Dat ging prima.
Edmonds
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2021, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Route vriendentrip (25 dagen)

Bericht door Edmonds »

Dank voor jullie reacties. Ik lees graag mee op dit forum, maar nog ooit iets geplaats, dus hoop dat het reageren zo goed gaat..

Allereerst moet Monument Valley inderdaad voor de Grand Canyon komen, goed gezien!

Het tweede deel zijn inderdaad wat langere afstanden, vandaar dat ik dan in ieder geval 2 nachten heb geprobeerd in te plannen. Over Tucson heb ik inderdaad wat twijfels ook, omdat het toch iets van de route af ligt. Tucson wilde ik graag aan doen omdat een van de kinderen gek is op paardrijden en ik daar zelf een leuke tocht heb gemaakt. De wensen van de (oudere) kinderen gaan voor die van ons, omdat wij ons sowieso wel amuseren en er per stel soms even tussenuit kunnen knijpen en zij zich toch ook best wat zullen moeten aanpassen soms. De 2 en 3 jarige zullen dit minder hebben, zo hebben wij vorig jaar ervaren met onze peuter. Zolang er eten, een speeltje en we vooral gewoon lekker samen waren was alles goed.
Ik dwaal wat af.. Tucson dus voor het paardrijden, maar dan vooral door de ervaring die ik daar zelf heb gehad. Ik hoor dan ook heel graag of jullie een leukere plek weten die de route wat korter qua afstand zou maken! Dus dan het stuk tussen Joshua Tree en Sedona.

Bryce Canyon willen wij een andere keer doen, zoals eerder gezegd willen we vooral niet teveel doen. Eerste keer met elkaar zover en zo lang, daar zal best soms ook wat stress bij komen, dus als ik dat in ieder geval kan verlichten met genoeg rust.. En voor nu hebben we zo een beetje de 'mooi weer' route.

De campings zelf willen we parken en overig combineren. De reserveringen voor de campings staan voor oktober op de kalender, de meeste kunnen eerder niet gereserveerd worden. We hebben zelf goede ervaringen met Hipcamp ook, dus ook daar zullen we hopelijk wat tussen gaan vinden.

De campers zijn inderdaad al geboekt.

@bonnyR Voor wat betreft de vakantie van de kinderen. Zij hebben 2 weken meivakantie en hebben toestemming gekregen, omdat er in Las Vegas ook een trouwerij gaat plaatsvinden, die van hun ouders!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Route Edmonds: vriendentrip (25 dagen)

Bericht door Hans B »

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel gezien dan je in Bryce prima kunt paardrijden

Tucson is wel een eind om en zou ik inruilen voor Bryce.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Route Edmonds: vriendentrip (25 dagen)

Bericht door BonnyR »

Edmonds schreef:
17 jul 2021, 17:46


@bonnyR Voor wat betreft de vakantie van de kinderen. Zij hebben 2 weken meivakantie en hebben toestemming gekregen, omdat er in Las Vegas ook een trouwerij gaat plaatsvinden, die van hun ouders!
Ooh wat leuk!!!! :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Edmonds: vriendentrip (25 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook Tucson laten vallen. Er zijn veel plaatsen waar je kunt paardrijden, zoals in Monument Valley, of in Zion. Bryce is ook een mogelijkheid, daar zou je tijd voor hebben als je Tucson laat vallen, maar ik zou zelf een tussenstop in Page ook niet gek vinden.
Kijk ook eens goed naar het eerste deel van de route; wat zijn jullie plannen langs de kust? Het kan zijn dat het weer nog niet echt lekker is, de zee is sowieso te koud om te zwemmen. Ik zou iets minder tijd uittrekken voor het eerste deel en een nacht San Diego toevoegen.
Met een camper is het niet erg om eens wat vaker te verkassen, je hoeft niet in te pakken. Op sommige stukken is 1 overnachting voldoende, dat geeft je de tijd om ergens anders eens 3 nachten te blijven. Dat geeft je dan de gelegenheid om echt even rust te nemen.

Wanneer halen jullie de camper op, en wanneer leveren jullie hem in?
Ik heb een route uitgeschreven zonder Tucson, met wat kleine wijzigingen om een idee te geven van de mogelijkheden.

1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Santa Cruz
4 Santa Cruz - Monterey
5 Monterey
6 Monterey - Pismo Beach
7 Pismo Beach - Santa Monica
8 Santa Monica
9 Santa Monica - San Diego
10 San Diego
11 San Diego
12 San Diego - Joshua Tree
13 Joshua Tree - Sedona
14 Sedona
15 Sedona - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Monument Valley
18 Monument Valley - Page
19 Page - Zion
20 Zion
21 Zion
22 Zion - Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas

Wat de campings betreft zou ik in de parken kiezen voor iets in het park, dus bijvoorbeeld Mather in de GC en Watchman in Zion.
In Monument Valley stonden wij in 2019 bij The View. Vooral voor tenten een geweldige locatie. Er zijn nauwelijks voorzieningen (wel een prima douche) masr een schitterend uitzicht. Kijk eens in ons verslag daarvoor.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door IngridZw »

Prachtige route die je hebt voorgeschoteld gekregen van Marianne met de nodige rustmomenten erin op hele mooie plekken. Alhoewel ik het weglaten van Bryce wel jammer vind. Misschien de overnachting in Santa Cruz eruit halen? Je kunt het eventueel ook als tussenstop doen.
Voor de rest zou ik er niets meer aan veranderen. :thumbup:

Wat een mooi vooruitzicht om deze reis met vrienden te ondernemen. Logistiek lijkt me het een uitdaging maar wel erg leuk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Zion paardgereden https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.htmlen ook in de Red Canyon bij Bryce, maar dat is al heel lang geleden.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... anyon.html
De camping Goulding's Lodge in Monument Valley is ook heel geschikt voor campers. Er is ook een binnen zwembad. Je kunt ook paardrijden in Monument Valley voor het echte westernfilm gevoel. Wij hebben hier geen ervaring, dus ik kan niet zeggen hoe het hier is. De site https://toursacred.com/ is op dit moment under construction, maar binnenkort zal hij wel weer beschikbaar zijn. Op de site van Tioga Tours staat wel wat informatie. https://tiogatours.nl/voorpret/excursie ... ley-tours/

Van Joshua Tree naar Sedona kun je bv. via Oatman rijden. Leuk voor de kinderen i.v.m. de loslopende ezels in het dorpje. wel goed opletten, want het blijven wilde ezels ook al worden ze gevoerd. De Sitgreaves Pass is heel mooi en je kunt een stuk Route 66 meepakken als je via Kingman en Seligman gaat. https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html

Valley of Fire bij Las Vegas is ook heel mooi, maar wel first come, first serve en heel geliefd, ook in het voorseizoen. Mocht je daar geen plek kunnen krijgen, dan kun je naar Lake Mead, naar Echo Bay campground iets verderop.
Edmonds
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2021, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door Edmonds »

Wat een fijne tips! Bedankt voor alle moeite en het meedenken.
Ik reageer morgen of overmorgen uitgebreider, middenin de nachtdiensten nu.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door josea »

Voor wat betreft de route van Marianne zou ik een nacht Grand Canyon laten vallen en die extra toevoegen in Page.
Santa Cruz ook eruit, en toch Bryce Canyon toevoegen; dat is geen heel lange afstand om te rijden en toch wel een uniek park om te zien.
Edmonds
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2021, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door Edmonds »

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de route iets aangepast, Tucson wordt het naar aanleiding van jullie adviezen niet.
Santa Cruz laat ik er voorlopig wel op staan, niet zo zeer omdat we de plek persé willen zien, maar omdat het een erg korte trip is na het ophalen van de campers. Omdat er daarna voor 10 boodschappen gedaan moet worden, de campers ingericht en het voor 2 van de 3 gezinnen de eerste keer is dat er in een camper gereden wordt, proberen we de eerste camperdag lekker rustig te beginnen. Dus voor velen misschien een 'onnodige' stop, maar voor ons denk ik (voor nu) wel een fijne stop.

Bryce heeft in eerste instantie op de route gestaan, maar die was eruit gehaald omdat het daar nog best winters kan zijn in die periode, althans, zo las ik. Ik heb het park al eens bezocht, maar dat was in september. Misschien dat jullie er ervaring mee hebben in mei? Want als de kans op dat winterse weer nihil is, dan willen we zeker de hok wagen!

De campers worden ingeleverd op de dag dat we in Las Vegas aan komen, de laatste 3 nachten verblijven we in een hotel.

Ik zal de reisverslagen en de verstuurde links dit weekend op mijn gemak doornemen! Ben er deze week helaas nog niet aan toegekomen.

Nog een vraag over het reserveren van de campings. De vorige keer hebben wij enkele campings vastgelegd en de rest op de bonnefooi. Maar omdat we nu met 3 campers gaan, willen we geen enkel risico lopen wat betreft de staanplaatsen. In oktober wil ik alles vastleggen (op enkele campings via Hipcamp na die nu al geboekt konden worden), is dit op tijd? Of is de ervaring dat dit vaak eerder kan? Op de nationale parken na.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2013 in mei in Bryce. Wel wat later in mei. We hadden mooi weer. Het kan er wel flink afkoelen 's nachts. Ik denk dat de kans op sneeuw klein is. En mocht het weer er toch slecht uitzien dan pas je ter plekke de planning aan. Je kunt dan een extra overnachting in Page doen of ergens richting Zion nog een stop maken

Campings in state parken en nationale parken kunnen meestal 6 maanden van te voren gereserveerd worden via recreation.gov. Ik zou dat doen zodra het mogelijk is. Voor andere campings zul je per camping moeten bekijken.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Edmonds: vriendentrip (25 dagen).

Bericht door jojostravelusa »

Toen we in 1995 in het voorseizoen in Bryce waren, waren we er iets later, nl. 5 juni. Toen hadden we prima weer. Geen hoogzomer, maar geen enkel probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer