Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dwepnej
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2021, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Dwepnej »

Hallo iedereen,

Wij plannen in (begin september) 2022 onze eerste roadtrip met de auto door (een deel van) Zuid-West Amerika en ik had graag een beroep gedaan op jullie massale ervaringen om een inzicht te brengen in de reisroute die ik voorlopig uitstippelde. Om heel eerlijk te zijn, wij hebben nog nooit dergelijke reis ondernomen laat staan helemaal zelf gepland dus ik heb geen idee of onze reisroute te ijverig of net niet ijverig genoeg is. Graag had ik voor deze reis een drietal weken uitgetrokken maar dat ziet mijn wederhelft helemaal niet zitten. We kunnen wel drie weken uitrekken voor deze reis maar manlief wil na terugkomst graag nog enkele dagen om te bekomen. Daarom heb ik mijn oorspronkelijke reisroute aangepast naar ongeveer 15 dagen ter plaatse (heen en terugreis niet mee gerekend).

Kort opgesomd ziet de route er als volgt uit:
Dag 1 : Los Angeles > Santa Barbara > Santa Maria via Solvang
Dag 2 : Santa Maria > Monterey via Highway 1 > San Francisco
Dag 3 : San Francisco
Dag 4 : San Francisco > Yosemite NP
Dag 5 : Yosemite NP
Dag 6 : Yosemite NP > Bakersfield
Dag 7 : Bakersfield > Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Dag 8 : Stovepipe Wells > Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas > Lake Powell
Dag 10 : Lake Powell > Antelope Canyon > Horseshoe Bend > Grand Canyon
Dag 11 : Grand Canyon > Flagstaff > Sedona
Dag 12 : Sedona > Palm Springs
Dag 13 : Palm Springs
Dag 14 : Palm Springs > Los Angeles
Dag 15 : Los Angeles

Er zijn uiteraard een heleboel plaatsen die ik jammer genoeg van de todo lijst moest schrappen 🙁 de tijd is te beperkt en ik wil graag van bepaalde plaatsen genieten en niet heel de tijd gejaagd zijn om alleen maar een paar leuke kiekjes te nemen en dan weer naar de volgende hotspot te rushen.

Lijkt deze route doenbaar voor twee rookies of zijn er toch zaken die ik beter kan inplannen of rekening mee dien te houden?

Alvast dankjewel voor jullie tips, tricks of leuke weetjes! 🙌
Laatst gewijzigd door Dwepnej op 30 jun 2021, 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisroute Zuid-West Amerika - 15 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
In welke tijd van het jaar wil je gaan? Ik vraag me namelijk of waarom e via Bakersfield zou rijden en niet via de TIoga Pass. Die laatste route is mooier en korter, kijk maar eens in googlemaps naar de route van Yosemite Village naar Stovepipe Wells.
Ik vind het jammer dat je wel naar Page en Sedona en Palm Springs gaat, maar dat je voorbij Zion en Bryce rijdt. En met zo weinig tijd vind ik een volle dag Palm Springs wel veel.
Ik zou met maar twee weken niet veel meer doen dan Californië en Las Vegas. En doe dan het oosten van Las Vegas een andere keer.
Wat je ook kunt doen is starten in LA en eindigen in Las Vegas of Phoenix. Je slaat dan wel Palm Springs over maar je wint er een paar dagen mee.

En tja, wel jammer van zo'n verre reis dat je niet alle tijd kunt gebruiken die je hebt. Maak het niet te druk, dan is dagenlang bijkomen ook niet nodig.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisroute Zuid-West Amerika - 15 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn vraag over wanneer is inmiddels beantwoord zie ik. :wink:
Begin september is de Tioga Pass open, dus waarom dan via Bakersfield rijden?

Kijk even of je er bent in het Labor day weekend, dan is het in de parken en langs de kust erg druk (zie daarvoor eens ons 2019-verslag, wij waren er toen ook begin september).

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reisroute Zuid-West Amerika - 15 dagen

Bericht door Hockey »

Dwepnej schreef:
30 jun 2021, 22:52
......en ik wil graag van bepaalde plaatsen genieten en niet heel de tijd gejaagd zijn om alleen maar een paar leuke kiekjes te nemen en dan weer naar de volgende hotspot te rushen.
Dan snap ik je eerste twee dagen niet helemaal.
Dwepnej schreef:
30 jun 2021, 22:52
Dag 1 : Los Angeles > Santa Barbara > Santa Maria via Solvang
Dag 2 : Santa Maria > Monterey via Highway 1 > San Francisco
Geen idee hoe laat je op dag 1 aankomt, maar dit is al 3 uur rijden. Zonder te stoppen. Veel meer tijd dan wat kiekjes maken heb je hier nu niet. Solvang rij je inderdaad zo doorheen, dat valt echt vies tegen in vergelijking met de hype. Santa Maria kan je prima slapen, maar verder is er weinig voor toeristen. Dan is wakker worden in bijvoorbeeld een Morro Bay en ontbijten in een tentje (cafe/bar/restaurantje) aan de haven veel leuker.

Dag 2 is qua rijden te doen, maar alles via de kust is al 6 uur rijden en dan heb je nog niet echt rond gekeken. Dus het kan, maar heel veel tijd in een Morro Bay, San Simeon, Monterey en andere plekken op de kustroute heb je niet.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reisroute Zuid-West Amerika - 15 dagen

Bericht door IngridZw »

Met starten in LA en eindigen in LV zou je zoiets kunnen doen
Dag 1 : Los Angeles - Santa Maria via Solvang
Dag 2 : Santa Maria - Monterey via Highway 1 > San Francisco
Dag 3 : San Francisco
Dag 4 : San Francisco - Yosemite NP
Dag 5 : Yosemite NP
Dag 6 : Yosemite NP -Lee Vining (Bodie en Mono lake)
Dag 7 : Lee Vining - Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Dag 8 : Stovepipe Wells - Zion NP
Dag 9 : Zion NP
Dag 10 : Zion NP -Bryce
Dag 11 : Bryce - Page
Dag 12 : Page - Grand Canyon
Dag 13 : GC - Sedona
Dag 14 : Sedona - Las Vegas
Dag 15 : Las Vegas

De route van Santa Maria via Monterey naar San Francisco is wel lang. Ik zou vanuit LA al wat verder rijden omdat je de 1ste ochtend toch heel vroeger wakker bent.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reisroute Zuid-West Amerika - 15 dagen

Bericht door IngridZw »

@Hockey De vluchtdagen zijn niet door TS meegerekend volgens mij.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Markstaal »

Zelf vind ik het een behoorlijk drukke planning. Less is more, zeker in dit geval. Ik zal er toch over na denken de route iets te veranderen, of wel de luchthavens aan te passen. Is het een mogelijkheid voor jullie om bijvoorbeeld de vrijdag voor dat jullie vakantie begint te gaan vliegen, zo win je wat extra tijd. Met 3 week vrij (=23 dagen) zal ik toch een paar dagen extra uit trekken. Met vertrek op vrijdag kan je namelijk zo 19 dagen incl. vluchten pakken, geeft iets meer ruimte. In plaats van het rondje wat je nu aangaf is het mooier om in LA te starten en in Las Vegas te eindigen, IngridZw gaf deze optie al aan dan heb je het een stuk rustiger. Plak er dan bijvoorbeeld 2 dagen extra aan vast in Las Vegas om de vakantie wat rustiger te houden aan het einde.

Zelf zorgen we vaak dat we op een donderdag of vrijdag ochtend weer terug zijn. Dit is voor ons genoeg tijd om nog even te wennen aan het tijdsverschil en nog even bij te komen.
Dwepnej
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2021, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Dwepnej »

Eerst en vooral, dankjewel iedereen voor de reacties! Insider-tips zijn zoveel meer waard dan wat je bijeensprokkelt vanop internet.

Misschien moet ik aftrappen met het feit dat ik me vergist heb van jaar, we zouden deze reis namelijk in september 2023 inplannen en nog niet in 2022. In mijn euforie was ik dit even vergeten. Op die manier is hopelijk de hele Corona-hetze zoveel mogelijk achter de rug.

@Martin & Marianne
Ik noteer om vanaf Yosemite NP via de Tioga Pass naar Lee Vining te rijden. Kan het zijn dat Google dit traject niet aangeeft als de Tioga Pass als gesloten omschreven staat?

Labor Day zou in 2023 op maandag 04 september vallen. Wordt dit dan gevierd in het voorafgaande weekend?
Rekening houdend met de opmerking van @Markstaal zouden we dan vertrek kunnen inplannen op zaterdag 09/09/2023 om de terugkeer rond 27-28/09-2023 in te plannen en zodoende het maximaal aantal dagen ter plaatse eruit halen met nog een dag of 2-3 om thuis te 'bekomen'.

Met wat je schrijft over het inkorten van de route en het bij LA tot LV te houden lijkt de route van @IngridZw hier heel goed bij te passen? Waarvoor veel dank ook aan Ingrid voor de leuke voorbeeldroute, ik neem dit zeker mee in de planning.

@Hockey het is inderdaad heel goed mogelijk dat dit nogal onrealistisch is wat ik uitgeschreven heb. Ik heb me voornamelijk gebaseerd op enkele blogs en commerciële vooraf uitgestippelde reisroutes en daar een aantal zaken uitgepikt waarover mensen schreven dat het de moeite was om in te plannen. Het is natuurlijk veel leuker om insider-tips te krijgen zoals die van jullie allemaal en daarop verder te werken. Je tip over Morro Bay neem ik dus zeker ook mee!

Lijkt het dan een goed plan om vanuit LA naar Santa Barbara te rijden, daar te overnachten en de dag daarop vanauit SB naar Morro Bay te rijden en daar opnieuw te overnachten? Of verliezen we hiermee dan teveel tijd? Het zijn inderaad plaatsen zoals Morro Bay, San Simeon, Monterey en Carmel en dergelijke waar ik toch ook voldoende tijd wil aan spenderen omdat ze blijkbaar ook echt de moeite zijn.

Extra dagen in vegas hoeven voor mij (denk ik) niet persé, als ik daar een dag en overnachting kan spenderen lijkt me dat meer dan voldoende. Indien mogelijk spendeer ik liever wat meer tijd in een NP of LA of SF om eventueel een extra uitstap te doen.

Heeft er iemand een idee of er een mogelijkheid is om behalve Bodie en Mono Lake nog een ander lake mee te pakken in de route? Bijvoorbeeld Lake Tahoe of Mammoth Lakes? Met eventueel ook wat tijd om er een wandeling of kayaktocht aan te koppelen? Of is dat té optimistisch?

Zoals jullie waarschijnlijk merken heb ik echt geen flauw idee van wat de mogelijkheden allemaal zijn en hoe ik onze tijd kan indelen op een manier dat we genoeg kunnen doen maar ook tijd hebben om te genieten van de dingen we kunnen zien/doen. Jullie tip over het inkorten van de reisroute neem ik ook zeker mee, liever een kortere route en meer tijd om ze ten volle te beleven.

Dankjewel allemaal voor jullie hulp!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Hockey »

@Dwepnej, ik weet niet of jullie dag 1 ook de dag van aankomst is of dat jullie de dag ervoor al aankomen? Als dag 1 de eerste volledige dag in de VS is en jullie de dag ervoor dus al zijn aangekomen, dan is dag 1 goed te doen. Maar dan blijft wel de tip om verder door te rijden. Tot in Morro Bay of zelfs San Simeon.
LA naar San Francisco is in 2 dagen goed te doen als je 2 volledige dagen hebt.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Markstaal »

@Dwepnej Klopt die route bedoelde ik inderdaad. Om het volledige rondje te maken zou je toch ongeveer 21 dagen nodig hebben om alles te kunnen zien (zie voorbeeld route). Bij de route die IngridZw aangaf pak je wel het meest interessante stuk van het rondje mee maar wordt het wel een stuk rustiger. Mochten jullie op die data gaan vliegen dan is het prettig om bij de laatste overnachtingsplek 2 a 3 nachten te hebben. Zo sluit je de vakantie ook relaxter af :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Dwepnej schreef:
01 jul 2021, 13:47
Ik noteer om vanaf Yosemite NP via de Tioga Pass naar Lee Vining te rijden. Kan het zijn dat Google dit traject niet aangeeft als de Tioga Pass als gesloten omschreven staat?
Dat kopt, als jij gekeken hebt voordat de pas in mei open ging zal hij de andere route hebben aangegeven, nu geeft Googlemaps wel de route via de Tioga Pass aan.
Dwepnej schreef:
01 jul 2021, 13:47
Labor Day zou in 2023 op maandag 04 september vallen. Wordt dit dan gevierd in het voorafgaande weekend?
Klopt het is met name de zaterdag en zondag dat het dan erg druk is. Op Labor Day zelf vertrekt iedereen weer, dan valt het mee.
Dwepnej schreef:
01 jul 2021, 13:47
Heeft er iemand een idee of er een mogelijkheid is om behalve Bodie en Mono Lake nog een ander lake mee te pakken in de route? Bijvoorbeeld Lake Tahoe of Mammoth Lakes? Met eventueel ook wat tijd om er een wandeling of kayaktocht aan te koppelen? Of is dat té optimistisch?
Bodie is een spookstadje, geen meer. :wink: En Mono Lake is vooral interessant vanwege de tufa's. Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag.
Je zou bij de meren bij Mammoth Lakes kunnen wandelen; wij waren dat in 2019 van plan maar toen hadden we erg slecht weer.
Ik ken in die omgeving geen mogelijkheid tot kayakken; wil je dat doen dan is Lake Powell een mooie optie denk ik.
Lake Tahoe ligt wat uit de richting, maar is wel een mogelijkheid, afhankelijk van je route.
Wellicht is June Lake ook een optie.
Wil je wandelen dan heeft Yosemite natuurlijk ook de nodige mogelijkheden langs de Tioga Road, zoals Gaylor Lakes, May Lake, Cathedral Lakes, Dog Lake. En geen meer, maar de wandeling langs de Tuolumne River bij Pothole Dome vonden wij ook erg leuk. Zie mijn wandelsite voor deze wandelingen.
Aan de oostkant van Yosemite heb je de Little Lakes Valley loop, zie hier ons verslag daarvan. Misschien is dat ook iets.

Nog een tip: schrijf de route uit vanaf de eerste dag, dus incl vluchten. Ik denk dat het voor jezelf duidelijker is als je het complete plaatje hebt, ook voor het boeken van de overnachtingen, maar zeker voor de forumleden handig omdat dat toch wel de meest gebruikelijke manier is om de route te noteren.

Marianne
Dwepnej
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2021, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

tips voor een 14 daagse reis Zuidwesten

Bericht door Dwepnej »

Hallo iedereen,

Halfweg vorig jaar vroeg ik al eens eerder jullie raad in verband met een rondreis van 3 weken in het Zuidwesten. Ik kreeg toen heel veel tips en inzichten van jullie mee, waarvoor veel dank.

Echter, heb ik dit onlangs nog eens aangehaald bij mijn wederhelft en hij ziet een rondreis van 3 weken helemaal niet zitten. Hij wil liever nog terug gaan in de toekomst maar de routes steeds wat korter houden en maximaal 2 weken ter plaatse blijven. Misschien is het als rookies, wat (rond)reizen betreft, niet slecht om het in het begin wat rustiger aan te doen.

Een paar weken geleden stelde iemand ongeveer dezelfde vraag en in dat topic vond ik alvast ook wat mogelijke reisroutes. Maar, aangezien jullie vaak "advies op maat" geven, wil ik toch graag andermaal beroep doen op jullie expertise. Dus, indien mogelijk had ik graag van jullie wat reisroutes/advies willen meepikken om te zien wat er binnen onze mogelijkheden kan liggen.

Een voorbeeldroute die ik in een ander gesprek vond is de volgende:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 LA - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - Monterey
Dag 6 Monterey - SF
Dag 7 SF
Dag 8 SF
Dag 9 SF - Yosemite
Dag 10 Yosemite - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Lone Pine
Dag 12 Lone Pine - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Een route als deze ziet er alvast leuk uit qua indeling (minder verschillende plekken maar met wat meer tijd ter plaatse).
Enkel LV hoeft voor ons niet zo uitgebreid te zijn. Meer dan 1 dag + avond hoeven we er niet te spenderen en indien nodig willen we het voor deze reis ook schrappen van de lijst. Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om de laatste dagen (vanaf dag 11 - 12) van deze route in te vullen?

We staan, gezien jullie ervaring ter plaatse, ook zeker ook open voor alternatieve routes/suggesties. Graag zouden we reizen rond begin september 2023 (na het weekend van Labor Day). Een mix van stad en natuur (met een lichte voorkeur voor natuur) is zeker welkom, wandelen is iets wat we graag doen dus ook daar geen beperking. Qua steden hadden we graag LA in de planning gehouden maar nogmaals, we staan open voor jullie tips en suggesties.

Alvast een dikke dankjewel voor jullie hulp!
Dwepnej
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2021, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Dwepnej »

@Martin & Marianne

Ik weet niet of ik hiermee bij jullie moet komen aankloppen maar ik heb een vraag over een nieuw bericht dat ik gisteren gepost heb.
Kan het zijn doordat mijn laatste bericht (16/02/2022) en mijn eerdere berichten (06/2021) samengevoegd werden dat deze niet als ongelezen gemarkeerd worden?
Het bericht staat namelijk weer bovenaan de lijst maar het lijkt alsof hier geen verdere reacties meer op komen?

Bedankt voor jullie reactie. :)

Opmerking moderator

Als nieuwe berichten samengevoegd worden met een reeds bestaand topic, dan blijft de ongelezen-markering gehandhaafd.
En wees geduldig, er zal zeker op het nieuwe bericht geantwoord worden. :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat jullie eens goed moeten kijken wat jullie zelf willen. In je eerste reistopic ging het om iets meer dagen, maar dat was geen 3 weken. Als je het rustiger aan wilt doen moet je een stuk laten vallen. Ga voor je zelf na welk deel je nu zou willen doen.
Voor een reis in september vind ik persoonlijk het gedeelte ten oosten van Las Vegas erg aantrekkelijk; de rode rotsen zijn dan erg mooi en het is daar dan qua temperatuur al een stuk aangenamer dan midden in de zomer. Californië is natuurlijk ook goed te doen dan, maar minder groen en fris dan bijvoorbeeld in het voorjaar. En in Yosemite zal een deel van de watervallen droog staan. Als jullie vaker willen gaan dan is het niet gek om alvast meerdere routes uit te werken zodat je een tweede keer geen of zo weinig mogelijk overlap hebt met de eerste keer.
De route die je nu hebt is prima, je kunt daarin een extra dag plannen tussen Yosemite en Las Vegas en een dag Las Vegas minder doen. Of je eindigt in LA. Maar dan mis je Death Valley.
Of doe een rondje Las Vegas met de Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce en Zion. Of met Moab en Capitol Reef erbij.
Kijk ook eens naar de route in mijn 2011-verslag; dat was ook twee weken in september.
Heel anders maar ook mooi was onze reis in 2019; daarvan zou je dan het stuk van SF tot aan Las Vegas kunnen doen. Of het laatste deel: Colorado in september is prachtig.

En ja, er wordt altijd wel gereageerd hier, dus geen zorgen als je niet direct een reactie ziet.

Marianne
Dwepnej
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2021, 21:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Dwepnej »

Dankjewel voor je berichtje Marianne!
Ik was al deels begonnen met enkele van jullie reisverslagen te lezen en heb inderdaad ook daar al heel wat tips kunnen opdoen.
Zelf ben ik niet zo'n geweldige planner en dit is ook echt de eerste keer dat ik zoiets in elkaar probeer te steken. Ik heb dus gelijk wat schrik dat ik het misschien allemaal niet zo geweldig goed kan inschatten.
Ik probeer alvast met je laatste suggesties (rondje Las Vegas of Colorado) iets in elkaar te steken en koppel daarna nog eens terug om te zien of dat haalbaar is.
Misschien nog een vraagje die belangrijk kan zijn voor de planning, ik heb geen enkel idee hoeveel tijd ik moet rekenen om vanuit België ter plaatse (LA of Las Vegas) te geraken. Heb jij enig idee hoe ik dit moet inschatten? Of kan dat enkel wanneer een vlucht definitief is vastgelegd?
Bedankt voor alle hulp, ik zal de volgende keer wat geduldiger wachten op een reactie :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dwepnej: route Zuidwest-Amerika - 15 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Bedoel je hoe lang de vlucht duurt? Of hoeveel tijd het duurt voor je van de luchthaven in je hotel bent? Dat is van veel factoren afhankelijk. Maar ga er van uit dat je een dag kwijt bent met de heenreis. Meestal vertrek je hier in de ochtend, en ben je in de middag - plaatselijke - tijd - op je bestemming. In verband met het tijdverschil doe je meestal niet veel meer na aankomst. De volgende dag ben je waarschijnlijk vroeg wakker, dus ideaal om meteen wat kilometers te maken.
Maar goed, lees vooral wat reisverslagen, dan zie je hoe het kan gaan.
En kijk welk gebied je aanspreekt, maak dan een route en leg die hier voor. Dan hoor je vanzelf wel of het wel of niet mogelijk is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer