Reis miekeoost: LA via SF naar LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
miekeoost
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2021, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis miekeoost: LA via SF naar LV.

Bericht door miekeoost »

Beste forummers,

Eind mei 2022 ga ik met mijn vriend en bijna vijfjarige zoon een maand naar Amerika. 25 jaar geleden heb ik ongeveer deze reis met mijn ouders gemaakt en ik kan niet wachten om dat stuk van de wereld aan hun te laten zien. We hebben de camper al geboekt, de vliegtickets worden (door Tioga tours) voor ons geboekt als de prijzen bekend zijn. Ik heb een route bedacht en mijn vriend heeft daar commentaar op gegeven (zo is Salt Lake City erin gekomen). Hieronder deel ik onze route. Ik was benieuwd of jullie tips/ideeën/opmerkingen hebben. Ik zit helemaal ondergedoken in dit forum. Heerlijk al jullie ideeën. Zo leuk om te zien dat iedereen een ander soort reis maakt, maar ik heb er nu al veel aan.

Van Naar
dag 1 Amsterdam - LA Overnachten in hotel in Santa Monica
dag 2 Santa Monica
dag 3 Santa Monica
dag 4 Santa Monica - Santa Barbara Camper ophalen bij Road Bear (20 min boven Malibu) Dit zou 2 uur rijden moeten zijn. Is dat te doen
de eerste dag, of blijf je liever in de buurt van Road Bear de eerste nacht?
dag 5 Santa Barbara - San Simeon
dag 6 San Simeon - Carmel/Monterey
dag 7 Carmel/Monterey
dag 8 Carmel/Monterey - San Fransisco
dag 9 San Fransisco
dag 10 San Fransisco - Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite - Lake Tahoe
dag 13 Lake Tahoe - Elko
dag 14 Elko - Twin Falls
dag 15 Twin Falls - Yellowstone
dag 16 Yellowstone
dag 17 Yellowstone
dag 18 Yellowstone - Grand Teton
dag 19 Grand Teton - Bear Lake
dag 20 Bear Lake
dag 21 Bear Lake - Salt Lake City
dag 22 Salt Lake City
dag 23 Salt Lake City - Palisade Park
dag 24 Palisade Park - Bryce
dag 25 Bryce
dag 26 Bryce - Page
dag 27 Page
dag 28 Page - North Rim
dag 29 North Rim - Zion
dag 30 Zion
dag 31 Zion - Valley of Fire State Park inleveren Camper volgende ochtend. Misschien is het beter om die nacht in LV te staan?
dag 32 Valley of Fire State Park Las Vegas Hoe kunnen we een show regelen, of is het leuk genoeg om de strip te lopen?
dag 33 Vliegen We slapen maar 1 nacht in Las Vegas, met/voor een kleuter is het misschien ook wel fijn om weer naar huis te gaan.

Ik hoop dat dit een beetje leesbaar is.
Ik ben benieuwd wat jullie van het stuk Yosemite - Yellowstone. Best een eind rijden. Ik probeer de rest van de route 2 tot 3 uur per dag te houden. Zijn er mooie dingen voor kleine kinderen onderweg naar Yellowstone? We nemen een bak aan boekjes mee en speelgoed. We zullen daar ook veel kunnen kopen.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groeten Mieke.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mieke LA via SF naar LV

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Mieke, welkom op het forum!
Jullie hebben heerlijk veel tijd. Toch is de route zoals je hem nu hebt best wel druk. Je maakt een behoorlijk omweg om Yellowstone mee te nemen, terwijl je tijd daar (en in Grand Teton) nu minimaal is. Ik denk ook dat je toch wel veel rijdagen hebt waarop je meer dan 2 tot 3 uur rijdt.
Wij hebben eens iets vergelijkbaars gedaan (zie ons 2008-verslag), maar voor een eerste reis zou ik niet direct de route van Yosemite naar Yellowstone via Nevada aanraden. Ik neem aan dat begin- en eindpunt niet meer te wijzigen zijn?
Met de tijd die je hebt zou je ook een prachtige route zonder Yellowstone kunnen doen, met meer tijd en meer rust overal. Je zou dan bijvoorbeeld Sequoia toe kunnen voegen, en bijvoorbeeld Capitol Reef en Monument Valley. Meer tijd voor Yosemite zou ook mooi zijn. Plan in el geval een stip in Lee Vining (als de TIoga Pass open is).
Wanneer vertrek je precies? Is dat na Memorial Day?

Ik denk dat de eerste dag Santa Barbara wel haalbaar is, maar je kunt natuurlijk ook eerder langs de kust stoppen.
Gaan jullie voor de eerste dagen in LA een auto huren?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Mieke LA via SF naar LV

Bericht door Hans B »

Ik zou Yellowstone ook skippen, en de vrijgekomen dagen elders besteden.
Meer dagen op dezelfde bestemming maakt het het vakantie reis, geen race.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mieke LA via SF naar LV

Bericht door Martin & Marianne »

Een mogelijke route zonder Yellowstone zou zoiets kunnen zijn:

dag 1 Amsterdam Santa Monica
dag 2 Santa Monica
dag 3 Santa Monica
dag 4 Santa Monica - Santa Barbara
dag 5 Santa Barbara - San Simeon
dag 6 San Simeon - Monterey
dag 7 Monterey
dag 8 Monterey - San Francisco
dag 9 San Francisco
dag 10 San Francisco - Sequoia/Kings Canyon
dag 11 Sequoia/Kings Canyon
dag 12 Sequoia/Kings Canyon
dag 13 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - June Lake
dag 17 June Lake
dag 18 June Lake - Beatty
dag 19 Beatty - Valley of Fire
dag 20 Valley of Fire - Zion
dag 21 Zion
dag 22 Zion - Bryce
dag 23 Bryce
dag 24 Bryce - Capitol Reef
dag 25 Capitol Reef
dag 26 Capitol Reef - Monument Valley
dag 27 Monument Valley - Page
dag 28 Page
dag 29 Page - Grand Canyon
dag 30 Grand Canyon
dag 31 Grand Canyon - Las Vegas
dag 32 Las Vegas - inleveren camper
dag 33 Las Vegas

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mieke LA via SF naar LV

Bericht door IngridZw »

Wil je jouw route aanhouden, wat volgens mij best te doen is met de dagen die jullie hebben, dan zou ik sowieso de volle dag Bear Lake eruit halen. De route langs het meer is wel mooi maar er valt verder niet veel te beleven. in principe is de afstand van Grand Teton naar SLC zelfs goed te doen in 1 dag. Vooral als je daarna nog een volle dag kunt besteden in SLC. Je kunt net als wij een tussenstop maken bij Garden City waar zich een recreation area bevindt met picknickbanken, een haventje en een strandje. (het enigste strand dat we tegenkwamen) Wij hebben daar nog een tijdje gezwommen en vervolgens zijn we doorgereden naar SLC.
Het scheelt je in ieder geval 2 overnachtingen die je m.i. (naar voorkeur) op een andere plek kunt inplannen. Misschien wat meer tijd bij Grand Teton, Lake Tahoe of Yellowstone.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
miekeoost
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2021, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mieke LA via SF naar LV

Bericht door miekeoost »

Heel erg bedankt voor jullie reacties. En jullie goede ideeën.
Martin & Marianne schreef:
30 jun 2021, 18:32
Hallo Mieke, welkom op het forum!
Jullie hebben heerlijk veel tijd. Toch is de route zoals je hem nu hebt best wel druk. Je maakt een behoorlijk omweg om Yellowstone mee te nemen, terwijl je tijd daar (en in Grand Teton) nu minimaal is. Ik denk ook dat je toch wel veel rijdagen hebt waarop je meer dan 2 tot 3 uur rijdt.
Wij hebben eens iets vergelijkbaars gedaan (zie ons 2008-verslag), maar voor een eerste reis zou ik niet direct de route van Yosemite naar Yellowstone via Nevada aanraden. Ik neem aan dat begin- en eindpunt niet meer te wijzigen zijn?
Met de tijd die je hebt zou je ook een prachtige route zonder Yellowstone kunnen doen, met meer tijd en meer rust overal. Je zou dan bijvoorbeeld Sequoia toe kunnen voegen, en bijvoorbeeld Capitol Reef en Monument Valley. Meer tijd voor Yosemite zou ook mooi zijn. Plan in el geval een stip in Lee Vining (als de TIoga Pass open is).
Wanneer vertrek je precies? Is dat na Memorial Day?

Ik denk dat de eerste dag Santa Barbara wel haalbaar is, maar je kunt natuurlijk ook eerder langs de kust stoppen.
Gaan jullie voor de eerste dagen in LA een auto huren?

Marianne
Van de reis die ik 24 jaar geleden maakte (toen was ik 15) kan ik me Disneyland en Universal Studios nog goed herinneren, maar waar ik als puber het meest van onder de indruk was, waren de Bisons, Beren en Elanden in Yellowstone. Al het natuurgeweld in het Westen. Yellowstone wil ik niet uit ons rondje halen. Ik klinkt vast erg eigenwijs en koppig (herken ik wel hoor :D ), maar een deel van de reden dat we hierheen gaan is Yellwostone.

Begin en eindpunt staan vast. Mijn vriend wil af en toe een grote stad.
Tioga Pass en Lee Vining ga ik in onze route opnemen. Met optie dat de route dicht kan zitten.

We komen het weekend van Memorial Day aan. In L.A. schijnt dat niet uit te maken en dan halen we de dinsdag erna onze camper op.

Fijn dat Santa Brabara haalbaar moet zijn, ik zorg gewoon dat ik ook andere campings weet.
We weten in L.A. nog niet of we een auto huren, we zitten vlak bij het strand en ik denk dat het wel even lekker is om te wennen en in L.A. maar een paar dingen te doen. Ik hoop dat we een paar keer een Uber kunnen nemen enzo. Maar misschien moeten we toch maar een auto huren.

IngridZw schreef:
30 jun 2021, 23:31
Wil je jouw route aanhouden, wat volgens mij best te doen is met de dagen die jullie hebben, dan zou ik sowieso de volle dag Bear Lake eruit halen. De route langs het meer is wel mooi maar er valt verder niet veel te beleven. in principe is de afstand van Grand Teton naar SLC zelfs goed te doen in 1 dag. Vooral als je daarna nog een volle dag kunt besteden in SLC. Je kunt net als wij een tussenstop maken bij Garden City waar zich een recreation area bevindt met picknickbanken, een haventje en een strandje. (het enigste strand dat we tegenkwamen) Wij hebben daar nog een tijdje gezwommen en vervolgens zijn we doorgereden naar SLC.
Het scheelt je in ieder geval 2 overnachtingen die je m.i. (naar voorkeur) op een andere plek kunt inplannen. Misschien wat meer tijd bij Grand Teton, Lake Tahoe of Yellowstone.
Bear Lake skippen vind ik een hele goede optie. In alle boekjes/internetsites die ik erover las, leek het heel wat te zijn. Het Cariben van het Noorden of zoiets. Ik gooi iig de overnachting eruit.

Even kijken of ik de camping van Yellowstone nog aan kan passen, want anders zijn we op zondag in SLC....

Ik ga verder puzzelen, zo heerlijk om met zoiets groots bezig te kunnen zijn, na 2 jaar kamperen in Nederland (ook heel gezellig en leuk hoor).

Als er nog meer mensen zijn met ideeën/andere opties, dan hoor ik het graag.

Groeten Mieke
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis miekeoost: LA via SF naar LV.

Bericht door Markstaal »

Met het skippen van Bear Lake is het misschien toch wel prettig om aan het einde van de reis een paar nachtjes in Vegas te blijven. Zo sluit je de vakantie ook wat rustiger en minder stressvol af (camper inleveren, laatste dingen doen etc.). Mochten jullie dit overwegen dan zijn er ook genoeg hotels net achter de strip die wat rustiger zijn als daar de voorkeur naar uit gaat. De drukte daar kan je opzoeken maar hoeft natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis miekeoost: LA via SF naar LV.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had niet begrepen dat Yellowstone een van de hoofddoelen was, maar als dat het geval is zou ik daar zeker toch wat meer tijd voor uittrekken.
Bear Lake overslaan is een goed idee, ik moet zeggen dat wij het daar vreselijk vonden toen wij daar eens een paar uur aan het meer doorbrachten, maar goed, we hebben er weinig van gezien.
Wat wij wel erg leuk vonden was Antelope Island. Misschien is dat nog een idee als je rond SLC nog wat tijd hebt?

Je zou nog vanuit Elko wat verder kunnen rijden, of hebben jullie nog plannen onderweg? Craters of the Moon misschien?

Begrijp ik dat de campings in Yellowstone al geboekt zijn? Het lijkt me dat het nog wel mogelijk is om er een of twee nachten bij te doen. Welke camping heb je geboekt?
Heb je al gekeken waar je in Grand Teton wilt staan? Colter Bay RV park is altijd snel vol.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer