Reis alissav: soloreis zuiden VS.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
alissav
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2021, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis alissav: soloreis zuiden VS.

Bericht door alissav »

Hi,

Ik ga vanaf augustus 5 maanden studeren aan een universiteit in Denton (bij Dallas). Na deze vijf maanden heb ik nog een maand voor ik terug naar Nederland moet en ik zou die tijd graag gebruiken om te reizen. Nou is dit gebied van de VS mij totaal onbekend en heb ik geen idee hoe of wat voor reis ik daar zou kunnen maken. Ik ga er nu van uit dat ik een soloreis ga maken (dit kan veranderen als ik vrienden maak - hopelijk :wink: - en die wellicht mee willen op reis).

Is er iemand die tips heeft in deze regio van de VS qua reizen? Het moet dus geschikt zijn voor een soloreiziger (vrouw) en in de wintermaanden (half december - half januari).
Mochten andere gebieden in de VS 'beter' zijn ivm mijn omstandigheden, dan kan ik natuurlijk ook altijd eerst ergens heen vliegen alvorens te gaan reizen!

Ik kreeg al een suggestie om naar Los Angeles/Las Vegas te rijden via de nationale parken die je daar onderweg tegenkomt, zou dit een goede optie zijn in de winter? En alleen?

Ik hoor jullie suggesties graag! :D
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis alissav: soloreis zuiden VS.

Bericht door Hans B »

Voor de maanden decemer en januari zijn het beste plekken Florida, dat is niet zover weg.
Of zuid Arizona (Phoenix Tucson)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis alissav: soloreis zuiden VS.

Bericht door hemmie »

Een groot deel van Texas is wel te bereizen in die periode, al kun je af en toe een paar koude dagen hebben. Austin, San Antonio en de Hill Country hebben wij al vaak in de wintermaanden gedaan, en als je nog wat meer richting kust gaat (Galveston, Port Aransas, South Padre Island) kun je het echt nog mooi weer treffen hartje winter. Maar als je die gebieden al doet vanuit Dallas (weekendtrips) dan zou ik inderdaad naar Florida of Arizona gaan voor lekker weer.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer