Ik lees al een tijdje (met plezier) mee op dit forum en heb al veel kennis opgedaan. Voor september heb ik spontaan een reis geboekt naar Dallas DFW. Ik vlieg op 6 september en retour op 15 september. Dat is zijn 9 nachten, waar de eerste nacht zeer kort zal zijn door mijn late aankomst in Dallas, daarom reken ik 8 nachten voor mijn trip. Ik heb hier en daar gelezen over de Texas-triangle waarbij je de vier grote steden van Texas (Dallas, Houston, San Antonio en Austin) door middel van een roodtrip bezoekt. Dit lijkt mij zeer interessant en haalbaar gezien mijn beperkte dagen. Van het veel rijden maak ik mij geen zorgen, ben een fervent autorijder (+100.000 km p/j).
Ik heb de volgende planning gemaakt wat mij aantrekkelijk lijkt:
Ma 6 Austin (aankomst DFW= 23:00, ben van plan 's nachts door te rijden naar hotel)
Di 7 Austin
Wo 8 San Antonio
Do 9 Houston
Vr 10 Houston
Za 11 Dallas
Zo 12 Dallas
Ma 13 Dallas
Di 14 Dallas
Voor mijn gevoel is dit een krappe planning waarbij ik ongetwijfeld bepaalde bezienswaardigheden van Texas zal missen, maar zoals ik eerder schreef betreft dit een solo reis. Ik voel me niet comfortabel om alleen een National Park te bezoeken (waar ik wel een fan van ben). Ik heb Dallas een extra dag toegekend, omdat ik een vriend daar heb wonen en hem wil bezoeken.
Wat vinden jullie van mijn planning en moet ik er iets aan wijzigen? Kan ik bepaalde bezienswaardigheden niet missen of moet ik juist een stad skippen of moet ik in Houston beginnen ipv Austin met mijn roadtrip? Ik lees graag jullie tips en tricks
Info en eisen van mij:
-25 jaar man (solo reiziger)
-3de keer USA (2de keer solo)
-Reis moet eindigen in Dallas
-Bezoek liever stedelijk gebied ivm solo reis (veiligheid)
-Autohuur zal gaan via National of Hertz (ik ben Executive Elite en Presidents Circle member)
-Overnachting hoogstwaarschijnlijk bij een Hilton of Marriott (beide Gold member)
-Ik vlieg met KLM en Delta
Hartelijk dank alvast!