Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nicolette1810 (Nic&kids): advies en tips altijd welkom.
-
nicolette1810
- Amerika-newbie
Reis nicolette1810 (Nic&kids): advies en tips altijd welkom.
1: LA aankomstdag
2: LA Six flags
3: LA
4: San Diego
5: San Diego
6: Tucson Saguaro NP
7: Flafstaff
8: Grand Canyon
9: Page
10: Page
11: Page
12: Zion
13: Zion
14: Valley of fire
15: Las Vegas
16: Las Vegas
17: Death Valley
18: Yosemite
19: Yosemite
20: Lake Tahoe
21: Lake Tahoe
22: San Francisco
23: San Francisco
24: Sequoia
25: Sequoia
26: Santa Monica
27: LA shoppen/laatste bezienswaardigheden
28: LA terugvlucht
Ik ga alleen met mijn 3 kinderen (10,14,16), ik wil een auto huren (1 die niet in de one way kosten van 300 dollar valt).
Page wil ik langer blijven, omdat ik daar best veel wil zien (vroeg daar zijn ivm lichtinval en zonsondergang).
Graag tips en/of advies must sees, of als er langer/korter de tijd nodig is.
Ook tips voor hotels en overnachtingsmogelijkheden zijn erg welkom.
2: LA Six flags
3: LA
4: San Diego
5: San Diego
6: Tucson Saguaro NP
7: Flafstaff
8: Grand Canyon
9: Page
10: Page
11: Page
12: Zion
13: Zion
14: Valley of fire
15: Las Vegas
16: Las Vegas
17: Death Valley
18: Yosemite
19: Yosemite
20: Lake Tahoe
21: Lake Tahoe
22: San Francisco
23: San Francisco
24: Sequoia
25: Sequoia
26: Santa Monica
27: LA shoppen/laatste bezienswaardigheden
28: LA terugvlucht
Ik ga alleen met mijn 3 kinderen (10,14,16), ik wil een auto huren (1 die niet in de one way kosten van 300 dollar valt).
Page wil ik langer blijven, omdat ik daar best veel wil zien (vroeg daar zijn ivm lichtinval en zonsondergang).
Graag tips en/of advies must sees, of als er langer/korter de tijd nodig is.
Ook tips voor hotels en overnachtingsmogelijkheden zijn erg welkom.
Laatst gewijzigd door nicolette1810 op 28 jun 2021, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Nic&kids. Advies en tips altijd welkom
Eerste tip is om je schema te herschrijven in een van-naar schema. Dan zie je welke dagen reisdagen zijn en welke dagen je ergens een hele dag verblijft.
Wat bedoel je met: "ik wil een auto huren (1 die niet in de onze wat kosten valt)"?
Wat bedoel je met: "ik wil een auto huren (1 die niet in de onze wat kosten valt)"?
-
nicolette1810
- Amerika-newbie
Top, ga ik doen
De one way kosten van 300 dollar die bepaalde auto klassen schijnbaar hebbenWat bedoel je met: "ik wil een auto huren (1 die niet in de onze wat kosten valt)"?
Laatst gewijzigd door Markstaal op 29 jun 2021, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast ivm quoten
Reden: Bericht aangepast ivm quoten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Als je wilt reageren, klik dan op "plaats reactie", en gebruik geen quote. Nu is het niet te zien wat jouw reactie is.
Je hebt lekker veel tijd, maar ik vind de route wel aardig vol. Zeker als je alleen rijdt, en met 3 kinderen reist is wat meer rust zo hier en daar wel fijn.
De rit naar Tucson is een aardige omweg, en ook Lake Tahoe is weer veel extra reistijd. Aan de andere kant sla je dingen over die erg de moeite zijn zoals Bryce en de kustweg. De rit van Death Valley naar Yosemite is te veel voor 1 dag vind ik; je hebt op die manier geen tijd om onderweg iets te zien, zoals bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. En ook voor de Tioga Pass heb je op die manier nauwelijks tijd.
Twee volle dagen Page is niet gek, maar met 1 volle dag/2 nachten kun je ook al veel doen. Wat zijn de precieze plannen? Waar doel je op met de lichtinval?
In Valley of Fire kun je niet overnachten tenzij je gaat kamperen. Op zich is kamperen wel een leuke optie, ook voor een park als Yosemite en Sequoia; je kunt dan midden in het park overnachten, voor weinig geld.
In Yosemite is Housekeeping Camp ook leuk, en heel betaalbaar. Kijk even naar het topic over het reserveren daarvan in het Zuidwesten Algemeen forum.
Als je niet de kustweg wilt doen en wel Sequoia kun je ook overwegen om het op het laatst als volgt te doen: Yosemite - Sequoia - SF. Je kunt dan eindigen in SF of daarna de kustweg nemen naar LA.
Ik denk dat Six Flaggs voor de kinderen een van de hoogtepunten zal zijn. Het lijkt mij daarom niet gek om dat pas aan het einde van de reis te doen. Een bezoek aan een filmstudio of Universal Studios is ook een aanrader.
Je hebt nu een rondje LA, dus je hebt helemaal niet met one way kosten te maken. Ook met een one way LA-SF zul je geen drop off kosten hebben.
Marianne
Als je wilt reageren, klik dan op "plaats reactie", en gebruik geen quote. Nu is het niet te zien wat jouw reactie is.
Je hebt lekker veel tijd, maar ik vind de route wel aardig vol. Zeker als je alleen rijdt, en met 3 kinderen reist is wat meer rust zo hier en daar wel fijn.
De rit naar Tucson is een aardige omweg, en ook Lake Tahoe is weer veel extra reistijd. Aan de andere kant sla je dingen over die erg de moeite zijn zoals Bryce en de kustweg. De rit van Death Valley naar Yosemite is te veel voor 1 dag vind ik; je hebt op die manier geen tijd om onderweg iets te zien, zoals bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. En ook voor de Tioga Pass heb je op die manier nauwelijks tijd.
Twee volle dagen Page is niet gek, maar met 1 volle dag/2 nachten kun je ook al veel doen. Wat zijn de precieze plannen? Waar doel je op met de lichtinval?
In Valley of Fire kun je niet overnachten tenzij je gaat kamperen. Op zich is kamperen wel een leuke optie, ook voor een park als Yosemite en Sequoia; je kunt dan midden in het park overnachten, voor weinig geld.
In Yosemite is Housekeeping Camp ook leuk, en heel betaalbaar. Kijk even naar het topic over het reserveren daarvan in het Zuidwesten Algemeen forum.
Als je niet de kustweg wilt doen en wel Sequoia kun je ook overwegen om het op het laatst als volgt te doen: Yosemite - Sequoia - SF. Je kunt dan eindigen in SF of daarna de kustweg nemen naar LA.
Ik denk dat Six Flaggs voor de kinderen een van de hoogtepunten zal zijn. Het lijkt mij daarom niet gek om dat pas aan het einde van de reis te doen. Een bezoek aan een filmstudio of Universal Studios is ook een aanrader.
Je hebt nu een rondje LA, dus je hebt helemaal niet met one way kosten te maken. Ook met een one way LA-SF zul je geen drop off kosten hebben.
Marianne
-
nicolette1810
- Amerika-newbie
Re: Reis nicolette1810 (Nic&kids): advies en tips altijd welkom.
~Marianne,
Bedankt voor de reactie. Heel fijn tips en advies!
Misschien dan Tucson overslaan.
Bryce komt er zeker bij!
Fijn ook detail voor Bowie en Mono Lake en de Tioga Pass.
Ik bedoelde de lichtinval in Antelope canyon, ze raden aan om daar rond 11.00 te zijn.
Kamperen op die plaatsen zou wel erg leuk zijn en zeker een optie.
Yosemite-Sequoia-SF-Kust route ga ik bekijken .
Bedankt voor de reactie. Heel fijn tips en advies!
Misschien dan Tucson overslaan.
Bryce komt er zeker bij!
Fijn ook detail voor Bowie en Mono Lake en de Tioga Pass.
Ik bedoelde de lichtinval in Antelope canyon, ze raden aan om daar rond 11.00 te zijn.
Kamperen op die plaatsen zou wel erg leuk zijn en zeker een optie.
Yosemite-Sequoia-SF-Kust route ga ik bekijken .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de Lower Antelope Canyon is het licht inderdaad rond 11 uur mooi. Iets eerder kan ook, zo lang de zon maar niet direct in de canyon valt.
Voor de Upper is het het mooist rond het middaguur.
Kijk eens in ons 2013-veslag voor onder andere Bodie en Mono Lake. En voor Yosemite en Sequoia. Misschien krijg je dan ook wat ideeën voor accommodaties. Je kunt ook zoeken op de genoemde bezienswaardigheden via onze indexpagina.
In 2017 hebben we in Yosemite en Sequoia gekampeerd; dat is goed bevallen.
Voor de Tioga Road en de route naar Death Valley kun je ons 2019-verslag bekijken.
Marianne
Voor de Upper is het het mooist rond het middaguur.
Kijk eens in ons 2013-veslag voor onder andere Bodie en Mono Lake. En voor Yosemite en Sequoia. Misschien krijg je dan ook wat ideeën voor accommodaties. Je kunt ook zoeken op de genoemde bezienswaardigheden via onze indexpagina.
In 2017 hebben we in Yosemite en Sequoia gekampeerd; dat is goed bevallen.
Voor de Tioga Road en de route naar Death Valley kun je ons 2019-verslag bekijken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 jun 2021, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Schrijf je reis wat duidelijker uit, dan alleen plaatsnamen noemen. Nu lijkt het alsof je ergens een hele dag bent. Maar de rit wordt zo vergeten.
San Diego - Tucson is 400 mile en 6 uur reizen, zonder een stop voor een foto, koffie of plaspauze.
San Diego - Tucson is 400 mile en 6 uur reizen, zonder een stop voor een foto, koffie of plaspauze.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op zich is de route mooi maar ik zou persoonlijk wel een paar dingen aanpassen. Ten eerste zou ik inderdaad Tucson eruit halen want dat heeft op deze manier geen zin en dan deze overnachting bij Bryce zetten. De rit van San Diego naar Flagstaff is vervolgens wel erg lang. Je zou bijv. naar Needles of Kingman kunnen rijden en daar overnachten zodat je de route kunt opsplitsen. In jouw overzicht heb je volgens mij een volle dag in de Grand Canyon, maar de meesten hebben aan 1 overnachting voldoende om met name de uitzichtpunten te bekijken. Het mooiste is dan een overnachting in Grand Canyon Village zodat je niet heen en weer hoeft te rijden. Flagstaff ligt namelijk heel ongunstig t.o.v. het park. Plus dat je in het park zelf de zonsondergang/opgang kunt meemaken wat ook een bijzondere ervaring is. De volgende dag rij je dan via de oost uitgang naar Page waar je onderweg ook nog kunt stoppen voor een aantal viewpoints o.a. de Desert View Watchtower wat ook leuk is voor kinderen vanwege de uitzichttoren daar.
Wat betreft de route van Las Vegas naar Yosemite: Wij zijn via Death Valley (incl een paar stops) naar Bishop gereden. Je zit dan al een stuk dichter bij Yosemite. Bodie zou je ook kunnen bezoeken als je vanuit Yosemite naar Lake Tahoe rijdt, want dit ligt op de route.
Wil je op het stuk van Las Vegas naar Yosemite 2 keer een overnachting, bijv. in Death Valley en Lee Vining dan zou ik een dag van Page afhalen. Of bezoek Valley of Fire op weg naar Las Vegas.
Het zuidwesten van de VS heeft heel veel moois te bieden, maar je zult sowieso altijd keuzes moeten maken en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Het is maar wat je het meeste aanspreekt. Ik zou bv San Diego er zeker inhouden. Prachtige stad.
Wat betreft de route van Las Vegas naar Yosemite: Wij zijn via Death Valley (incl een paar stops) naar Bishop gereden. Je zit dan al een stuk dichter bij Yosemite. Bodie zou je ook kunnen bezoeken als je vanuit Yosemite naar Lake Tahoe rijdt, want dit ligt op de route.
Wil je op het stuk van Las Vegas naar Yosemite 2 keer een overnachting, bijv. in Death Valley en Lee Vining dan zou ik een dag van Page afhalen. Of bezoek Valley of Fire op weg naar Las Vegas.
Het zuidwesten van de VS heeft heel veel moois te bieden, maar je zult sowieso altijd keuzes moeten maken en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Het is maar wat je het meeste aanspreekt. Ik zou bv San Diego er zeker inhouden. Prachtige stad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bodie zou je inderdaad ook kunnen doen op weg van Yosemite naar Lake Tahoe zoals Ingrid aangeeft. Ik weet niet welke route je zelf had gedacht. Je kunt ook via de 49 rijden. Kijk daarvoor eens in ons 2006-verslag. Wij reden toen van South Lake Tahoe naar Yosemite .
Zelf zou ik de voorkeur geven aan meer tijd en rust op het stuk van Las Vegas naar Yosemite en Lake Tahoe laten vallen.
Marianne
Zelf zou ik de voorkeur geven aan meer tijd en rust op het stuk van Las Vegas naar Yosemite en Lake Tahoe laten vallen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 34 Reacties
- 10639 Weergaves
-
Laatste bericht door AVDam
-