Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door vredevanbreda »

We gaan in april/mei 2022 (meivakantie) 2 weken naar Amerika. De tickets en Camper zijn geboekt. We gaan met ons gezin met 3 kinderen van 11, 9 en 5 jaar. We starten en eindigen in Las Vegas met 2 overnachtingen. Twee weken is niet lang, dus alles zien gaat niet lukken. Onderstaand heb ik de voorlopige planning beschreven. Graag hoor ik of dit een logische planning is. We willen graag in de natuur overnachten en veel wandelen, ook al zullen de wandelingen ook weer niet te lang moeten zijn voor onze jongste. 6/8 km max. De campings die genoemd worden zijn nog niet geboekt, dus als er betere tips zijn kan ik dat wijzigen.

za 23 april - Vlucht naar Las Vegas
zo 24 april - Las Vegas, strip bezoeken en 's avonds een show. Appartement Holiday Inn Club Vacations at Desert Club Resort vlak achter de strip.
ma 25 april - Las Vegas - Valley of Fire, vandaag halen we de camper op, we weten nog niet hoe laat maar als het kan rijden we naar Valley of Fire.
di 26 april - Valley of Fire - Zion, 's ochtends een wandeling in Valley of Fire en dan naar Zion. Watchman Campground.
wo 27 april - Zion, Emerald Pools wandeling
do 28 april - Zion - Bryce Canyon, Navajo Trail en Queens Garden Trail. Ruby's Inn RV Park.
vr 29 april - Bryce Canyon - Fruita, Fruita Campground.
za 30 april - Fruita, Hier twijfelen we nog over, is er voldoende te doen voor 2 overnachtingen?
zo 1 mei - Fruita - Monument Valley, Via Natural Bridges SP naar MV. Monument Valley KOA. Wild Cat Trail wandelen of Jeep huren.
ma 2 mei - Monument Valley - Grand Canyon Village, Navajo Monument is dit interessant of kunnen we beter doorrijden naar Grand Canyon en onze tijd daar besteden? Mather Campground.
di 3 mei - Grand Canyon Village, South Kaibab Trail tot Ooh Aah Point of Cedar Ridge.
wo 4 mei - Grand Canyon Village - Las Vegas, Langste rit, is het stuk route 66 rijden interessant of kunnen we beter alleen Seligman en Kingman bezoeken. We twijfelen nog of we bij aankomst in Las Vegas een auto gaan huren, zo ja dan halen we die deze middag/avond op. Sam's Town KOA.
do 5 mei - Las Vegas, voor 10:30 Camper inleveren en met huurauto of Uber naar appartement The Signature at MGM Grand. Naar Outlet en 's avonds Fremont Street, is dit te doen met jonge kinderen?
vr 6 mei - Las Vegas rest van de strip, Topgolf en 's avonds een Show.
za 7 mei - Vlucht terug

We horen graag van jullie of deze planning haalbaar is en of er dingen slimmer, leuker te maken zijn. Verdere tips zijn ook welkom. Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties..
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Las Vegas - Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5(2 volwassenen en 3 kinderen 11, 9 en 5)

Bericht door Markstaal »

Mooie planning en prachtige overnachtingsplaatsen.

- Als jullie optijd de camper krijgen dan is Valley of Fire inclusief boodschappen doen wel haalbaar. Let wel op dat de campground daar als het goed is "first come, first serve" is. Helemaal zeker weet ik het niet maar daar kunnen de andere forumleden vast een antwoord opgeven.

- 2 nachten Capitol Reef is wel mooi. Wij hadden er spijt van dat we 1 overnachting hadden daar.

- Van de Grand Canyon naar Las Vegas is inderdaad een behoorlijk stuk, met de camper ben je zo 6 uren verder (zonder het stuk Roue 66). Het kan
op zich wel. Seligman is de moeite waard. Kingman is niet erg interessant en meer een tussen stad.

- Fremont steet is erg leuk maar met jonge kinderen zou ik persoonlijk er niet heen gaan. Als je naar de outlets gaat kan je met de bus hierheen, stuk goedkoper dan taxi of uber en je kan aan de strip instappen. Ik zou wel voor Outlet premium north gaan, deze is wat groter.

- Kijk voor de overnachting bij Monument Valley eventueel ook eens naar Campgound the View.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie route en niet veel op aan te merken.
Kingman wordt vaak gebruikt als overnachtingsplaatsen richting Las Vegas maar als plaats is het niet echt interessant. Echter na Kingman kun je een deel van route 66 nemen die eindigt op de weg richting Laughlin. Vooral in het begin rij door een mooi natuurgebied en je kunt onderweg het oude westernstadje Oatman, bezoeken. Ook leuk voor de kinderen i.v.m. de ezeltjes die er vrij rondlopen.

Ik denk persoonlijk dat er in Capitol Reef leukere wandelmogelijkheden zijn met kinderen dan in de Grand Canyon. Ik zou het trouwens zelf eng vinden om met een kind van 5 jaar naar beneden te lopen in de canyon. Je kan eventueel ook besluiten om er 1 nacht te blijven en de volgende ochtend nog het één en ander te zien/ondernemen en daarna te overnachten in de buurt van Kingman. Dan kun je de rit opsplitsen.

In Capitol Reef heb je o.a. de Sulphur Creek Trail. Wij hebben hem niet gelopen maar het schijnt een hele leuke wandelroute te zijn met kinderen. Je loopt langs en door een kreekje en er zijn onderweg stroomversnellingen heb ik begrepen. Je bepaalt zelf hoe ver je de route wilt volgen. En zo zijn er meer voorbeelden van leuke wandelroutes.
Fruita Campground is ook een prachtig gelegen camping als je iets langer in het park wilt verblijven.

Wij zijn wel naar Fremont Street geweest met een peuter van toen 2 jaar. Wij vonden het best meevallen maar wij waren er dan ook vroeg in de avond. We zagen best veel jonge kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door vredevanbreda »

Dank voor jullie snelle reacties, ik zal ze vanavond jullie tips eens gaan onderzoeken.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door michelly »

Wil je de eerste dagen in Las Vegas ook een auto huren? Zo ja dan kun je afhankelijk van het tijdstip waarop je de camper op kunt halen alvast de boodschappen doen. Wij deden dat ook en dat was maar goed ook anders hadden we het niet gehaald tot Valley of Fire.

De Sulphur Creek in Capitol Reef is inderdaad leuk maar toen wij er waren in de zomer moest je flinke stukken door het water. Weet niet of dat te koud is in mei.

Een stukje wandelen in de Grand Canyon lijkt me niet zo'n probleem met een vijfjarige. De paden zijn redelijk breed. Ik weet echter niet hoe avontuurlijk hij/zij is in de zin van op het randje gaan lopen :lol:

Misschien kun je nog wat inspiratie halen uit onze verslagen van 2015 en 2012. (https://www.michelly.nl/)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Hans B »

Fruita zou kunnen geen probleem hoor.

Liever zou ik een dag extra wandelen gaan in Zion.
En van Bryce via Page rijden
Kort voor Page (30ml) heb je een prachtige korte wandeling naar hoodoo's.
Verder kun je dan aan Lake Powell staan (zwemmen)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door BonnyR »

Als je op Sam's town KOA zit kun je gratis met een shuttlebus rechtstreeks van de camping naar Fremont street. Uit m'n hoofd gaat de laatste iets van 21.00 uur terug of ietsje later. Die shuttle gaat ook gratis naar de strip.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Wij zijn meerdere keren in Capitol Reef geweest, de eerste keren maar 1 nacht. Maar dat is eigenlijk te kort. In 2019 hebben we er twee nachten gestaan, en dat was heerlijk. Fruita is ook een leuke camping, en er zijn veel leuke, korte wandelmogelijkheden.
Wij deden in 2019 het laatste stuk van de Sulphur Creek, dat was erg leuk. Maar dat wel wel in september, er stond weinig water en het was er warm. Of het in april/mei aangenaam is om het stuk stroomafwaarts te doen weet ik niet.
Met twee nachten heb je ook meer tijd om onderweg van Bryce naar Capitol Reef nog iets te doen. Erg leuk is de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Kijk daarvoor en voor Capitol Reef eens in ons 2019-verslag. Zie dat verslag ook voor Monument Valley'; wij stonden met de tent op de View campground. Erg leuk! De campers staan wat hoger, bij het parkeerterrein, maar het uitzicht is geweldig!
In 2013 waren we in mei in Capitol Reef en de Grand Canyon. We deden toen ook een deel van de SKT. Het is wel te doen met een kind van 5 denk ik, maar dat kun je het beste zelf inschatten.
Page toevoegen zou wel mooi zijn, maar maakt het wel iets gehaaster. Het lijkt me niet gek om maar 1 nachten GC te doen en dan nog een stop tussen de GC en LV te maken. Maar het kan ook prima in 1 dag, ik denk niet dat je met een camper veel meer tijd kwijt bent dan met een auto.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Old Faithful »

Hans B schreef:
23 jun 2021, 16:32
Kort voor Page (30ml) heb je een prachtige korte wandeling naar hoodoo's.
Toadstool Hoodoo, inderdaad een aanrader als je er tijd voor hebt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Trails »

Hou er rekening mee dat er op veel plekken nog veel sneeuw kan liggen.

Toadstool Hoodoos is idd een mooie wandeling.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Las Vegas - Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5(2 volwassenen en 3 kinderen 11, 9 en 5)

Bericht door vredevanbreda »

Dank voor al jullie reacties. Onderstaand mijn vragen en opmerkingen. Ik zal per reactie een post maken dan is het denk ik wat overzichtelijker. Kan misschien even duren voor ik iedereen beantwoord heb.
Markstaal schreef:
23 jun 2021, 15:16
- Als jullie optijd de camper krijgen dan is Valley of Fire inclusief boodschappen doen wel haalbaar. Let wel op dat de campground daar als het goed is "first come, first serve" is. Helemaal zeker weet ik het niet maar daar kunnen de andere forumleden vast een antwoord opgeven.
- Ik vraag me af of bellen en vragen om als één van de eersten op te halen eind april een grote kans van slagen heeft? Heeft iemand hier ervaring mee?
- Ik dacht eraan om een pick-up bij de Wallmart te doen. Dan staat alles klaar. Scheelt denk ik een hoop tijd.
- Het is dan inderdaad "first come, first serve". Hoe groot is de kans dat de Valley of Fire Campground vol is eind april en valt dit tijdens de rit naar de Campground op internet te controleren? Is er een alternatief in de buurt mocht de Campground vol zijn?

Markstaal schreef:
23 jun 2021, 15:16
- 2 nachten Capitol Reef is wel mooi. Wij hadden er spijt van dat we 1 overnachting hadden daar.
- Jullie geven eigenlijk allemaal aan dat Capitol Reef leuk is voor twee overnachtingen. Het lijkt alleen niet zo'n makkelijk toegankelijk park maar misschien zoek ik niet goed.
Markstaal schreef:
23 jun 2021, 15:16
- Van de Grand Canyon naar Las Vegas is inderdaad een behoorlijk stuk, met de camper ben je zo 6 uren verder (zonder het stuk Roue 66). Het kan
op zich wel. Seligman is de moeite waard. Kingman is niet erg interessant en meer een tussen stad.
- Na het bekijken van het plaatsje Seligman op google maps denk ik dat ik het bij het plan hou. Ziet er niet naar uit dat we daar veel tijd kwijt zijn.
Markstaal schreef:
23 jun 2021, 15:16
- Fremont steet is erg leuk maar met jonge kinderen zou ik persoonlijk er niet heen gaan. Als je naar de outlets gaat kan je met de bus hierheen, stuk goedkoper dan taxi of uber en je kan aan de strip instappen. Ik zou wel voor Outlet premium north gaan, deze is wat groter.
- Wat is de hoofdreden om er niet heen te gaan? Rare types, dronken mensen? We zijn met de oudste twee al eens in Bourbon Street geweest in New Orleans, wel overdag, is dat vergelijkbaar?
- Outlet Premium North staat inderdaad op de planning. Als de prijzen voor autohuur een beetje meevallen, geloof dat er momenteel een tekort is, dan hebben we een auto zo niet dan is de bus een goed alternatief.

Markstaal schreef:
23 jun 2021, 15:16
- Kijk voor de overnachting bij Monument Valley eventueel ook eens naar Campgound the View.
- The View ziet er inderdaad erg mooi uit. bij de KOA kan je Jeeps huren, vraag me alleen af of we hier tijd voor hebben. Dan houden we het bij de Wild Cat Trail
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door vredevanbreda »

IngridZw, dank voor je reactie.
IngridZw schreef:
23 jun 2021, 15:30
Welkom op het forum. Mooie route en niet veel op aan te merken.
Kingman wordt vaak gebruikt als overnachtingsplaatsen richting Las Vegas maar als plaats is het niet echt interessant. Echter na Kingman kun je een deel van route 66 nemen die eindigt op de weg richting Laughlin. Vooral in het begin rij door een mooi natuurgebied en je kunt onderweg het oude westernstadje Oatman, bezoeken. Ook leuk voor de kinderen i.v.m. de ezeltjes die er vrij rondlopen.
- Zoals in de vorige post aangegeven ik denk dat ik het bij de huidige planning hou. Wat ik op Google maps zie trekt me niet zo heel erg aan.
IngridZw schreef:
23 jun 2021, 15:30
Ik denk persoonlijk dat er in Capitol Reef leukere wandelmogelijkheden zijn met kinderen dan in de Grand Canyon. Ik zou het trouwens zelf eng vinden om met een kind van 5 jaar naar beneden te lopen in de canyon. Je kan eventueel ook besluiten om er 1 nacht te blijven en de volgende ochtend nog het één en ander te zien/ondernemen en daarna te overnachten in de buurt van Kingman. Dan kun je de rit opsplitsen.
- Zie ook mijn reactie op Markstaal, ik heb nog niet echt goed uitgevonden hoe Capitol Reef werkt. Daar ga ik vandaag eens verder naar zoeken.
- Onze zoon van 5 is gewend om in de bergen te wandelen. Ik kan alleen niet goed inschatten hoe het zit met de afgrond en de breedte van het pad. Begrijp dat er ook groepen met ezels voorbij komen. Zou het heel graag willen wandelen, maar als we er staan en het niet veilig voelt zullen we het niet doen. Als we het stukje afdaling niet doen dan is er niet voldoende te zien voor 2 overnachtingen begrijp ik uit jullie reacties?

IngridZw schreef:
23 jun 2021, 15:30
In Capitol Reef heb je o.a. de Sulphur Creek Trail. Wij hebben hem niet gelopen maar het schijnt een hele leuke wandelroute te zijn met kinderen. Je loopt langs en door een kreekje en er zijn onderweg stroomversnellingen heb ik begrepen. Je bepaalt zelf hoe ver je de route wilt volgen. En zo zijn er meer voorbeelden van leuke wandelroutes.
Fruita Campground is ook een prachtig gelegen camping als je iets langer in het park wilt verblijven.
- Is de Sulphur Creek Trail wel mogelijk eind april, wat betreft temperatuur van het water? Ik ga ook even op zoek naar andere routes.
- Van de Fruita Campground hoor ik alleen maar goede verhalen die hou ik er in. Samen met The View zijn we dan wel 3 dagen zonder hookup is dat te doen?
-Voor zover ik begrijp kan je 6 maanden van te voren reserveren. Moet dit exact op die dag of loopt het niet zo snel? Eigenlijk wil ik 1 dag wachten zodat ik de 2 overnachtingen in één keer kan boeken, of is dat niet verstandig?

IngridZw schreef:
23 jun 2021, 15:30
Wij zijn wel naar Fremont Street geweest met een peuter van toen 2 jaar. Wij vonden het best meevallen maar wij waren er dan ook vroeg in de avond. We zagen best veel jonge kinderen.
- Ok twee verschillende meningen, was het er ook leuk voor de kinderen of eigenlijk alleen voor de volwassenen?
Laatst gewijzigd door vredevanbreda op 24 jun 2021, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Markstaal »

@vredevanbreda

Bij het huren van een camper kan je voor early bird kiezen. Kost wel extra maar kan je wel op tijd weg. Anders is het afwachten hoe laat het precies wordt.

Pickup bij Wallmart is handing voor het grote dingen (zoals extra kampeer spullen ect). Boodschappen is toch in de winkel het makkelijkste, je bent alleen wel snel een uur verder in de Wallmart :lol:

Hoe groot de kans is dat de camping bij Valley of Fire vol zal zitten is helaas niet te voorspellen. Hou altijd een alternatief achter de hand, er zijn wel alternatieven in de directe omgeving mocht deze camping vol zitten.

Capitol Reef is prima toegankelijk met de auto. Meeste wegen zijn verhard op een enkele na. De onverharde wegen hoef je niet te rijden en zijn geen doorgangswegen.

Over Fremont Street, wij waren er tussen 12 en 2 uur s'nachts dus kan natuurlijk anders zijn. Maar afgezien van de gezelligheid en barretjes + live muziek zijn er veel meer vage/dronken types (met soms wel erg weinig aan) op straat dan op de strip.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou voor Capitol Reef eens op www.ontdek-amerika.nl kunnen kijken. En voor de wandelmogelijkheden (ook voor de South Kaibab Trail) op mijn wandelsite.
Wij vonden in Monument Valley de Wildcat trail erg leuk, en dat zal zo vroeg in het jaar nog wel te doen zijn. Zie voor onze ervaring: https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... hinle.html.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door IngridZw »

vredevanbreda schreef:
24 jun 2021, 11:30
Ok twee verschillende meningen, was het er ook leuk voor de kinderen of eigenlijk alleen voor de volwassenen?
Ik vind dat Fremont Street ook leuk is voor kinderen. Je had het ook over Bourbon Street in New Orleans. Wij zijn daar ook geweest maar dat is denk ik toch meer op volwassenen gericht. Fremont Street heeft de lichtshows, mensen die met een zipline hoog boven de straat vliegen, artiesten etc. Kortom meer spektakel. En natuurlijk lopen er ook vreemd uitgedoste personen rond en schaars geklede showgirls, maar die zie je ook de Strip.
En het maakt ook uit op welk tijdstip je er bent. 's Avonds laat of 's nachts zal de drank een grotere rol spelen.

Maar voor alles geldt dat je het zelf moet ervaren om een mening te vormen. Vind je het niks dan ga je weer weg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door Martin & Marianne »

vredevanbreda schreef:
24 jun 2021, 11:30
-Voor zover ik begrijp kan je 6 maanden van te voren reserveren. Moet dit exact op die dag of loopt het niet zo snel? Eigenlijk wil ik 1 dag wachten zodat ik de 2 overnachtingen in één keer kan boeken, of is dat niet verstandig?
Het gaat bij Fruita niet zo heel erg snel denk ik. Maar wachten is niet nodig, je kunt al meteen voor meerdere nachten boeken zodra de eerste nacht boekbaar is. Ook voor Watchman en Mather wel goed om te weten. Bij Watchman moet je echt op tijd zijn. Mocht Watchman niet lukken dan kun je nog South proberen; die kan twee weken van te voren geboekt worden. Of de camping in Springdale.

Ik zie nu je vraag over de twee nachten GC als je niet de SKT zou doen. Ik denk dat je dan nog steeds wel twee nachten kunt gebruiken. Het is leuk om delen van de route naar Hermits Rest te wandelen of te fietsen. En voor de jongste misschien wat minder, maar er zijn ook altijd leuke en interessante rangeractiviteiten. Misschien kunnen de kinderen aan het junior ranger programma mee doen.
Wij zijn in 2002 met onze kinderen 1 nacht in het park geweest en 1 nacht op de KOA in Williams. Dan heb je toch behoorlijk veel tijd voor het park, en je hebt voor de tweede nacht een camping met wat faciliteiten.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door hemmie »

Wij hebben niet het SKT gelopen, afgelopen zomer wel een stuk BAT. Onze jongste was toen alweer 8, maar dat pad zou ik gerust met een 5-jarige durven lopen, breed genoeg. Wel een flinke klim omhoog met korte beentjes, maar voor een kind wat het gewend is prima, en die tijd van het jaar natuurlijk lang zo warm niet.

In Capitol Reef is echt meer dan genoeg te doen voor 2 nachten, wij deden 2 nachten en hopen zeker nog eens terug te komen voor meer. Wij liepen o.a. een deel van het Cohab Canyon Trail, vanaf Fruita campground tot de uitzichtspunten en terug, vonden we echt een aanrader.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door michelly »

vredevanbreda schreef:
24 jun 2021, 11:30
- Van de Fruita Campground hoor ik alleen maar goede verhalen die hou ik er in. Samen met The View zijn we dan wel 3 dagen zonder hookup is dat te doen?
Je kunt prima zonder hookup. Zolang je af en toe kunt dumpen en nieuw water innemen is er niks aan de hand.

Wat betreft de Grand Canyon, hier kun je onze foto's van de SKT zien. Het pad is nergens smal.
https://www.michelly.nl/album/2020_USA/dag10/index.html
vredevanbreda
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 feb 2010, 16:07

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door vredevanbreda »

Michelly dank voor je reactie.
michelly schreef:
23 jun 2021, 16:18
Wil je de eerste dagen in Las Vegas ook een auto huren? Zo ja dan kun je afhankelijk van het tijdstip waarop je de camper op kunt halen alvast de boodschappen doen. Wij deden dat ook en dat was maar goed ook anders hadden we het niet gehaald tot Valley of Fire.
- We zijn niet van plan om de eerste dagen een auto te huren, we hebben een appartement vlak achter de strip en ik verwacht niet dat we de eerste dagen de strip af gaan.
- Hoe laat kregen jullie de camper? Ik ben van plan een pick-up te doen bij de Walmart, scheelt veel tijd denk ik.

michelly schreef:
23 jun 2021, 16:18
De Sulphur Creek in Capitol Reef is inderdaad leuk maar toen wij er waren in de zomer moest je flinke stukken door het water. Weet niet of dat te koud is in mei.
- Ik heb al even gekeken naar de mogelijkheden in het park en volgens mij zijn er vanaf de Campground ook mooie wandelingen te maken. Denk inderdaad dat het wat te koud is in die tijd van het jaar.
michelly schreef:
23 jun 2021, 16:18
Een stukje wandelen in de Grand Canyon lijkt me niet zo'n probleem met een vijfjarige. De paden zijn redelijk breed. Ik weet echter niet hoe avontuurlijk hij/zij is in de zin van op het randje gaan lopen :lol:
- Hij luistert goed en is gewend om in de bergen te wandelen, gaan we deze zomer ook doen. Bij linkere stukken zal ik z'n hand vasthouden, zoals je het beschrijft denk ik dat we het wel kunnen doen. Ook mooie foto's. Het lijken wel een soort trappen. Is dat de hele route zo?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis vredevanbreda: Las Vegas-Las Vegas april/mei 2022 2 weken met 5 (2 volw. en 3 kinderen).

Bericht door michelly »

Wij zijn een stukje verder dan Ooh Aah Point gegaan, ongeveer halverwege naar het volgende punt.

Wij hadden destijds een afspraak om half 2 om de camper op te halen. Het duurde erg lang allemaal, om half 4 konden we vertrekken. Het was toen hoogseizoen, dat scheelt misschien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer