Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Bloedhond »

Hoi AA-leden,

Wij (ik, vriendin en zoontje van dan bijna 4 jaar) willen in de toekomst weer terug naar de V.S. Ikzelf ben momenteel 2 keer in de States geweest en mijn vriendin 1 keer. Ik heb een schema gemaakt en hoor graag jullie mening/advies.

01. Aankomst San Francisco
02. San Francisco
03. San Francisco - Lake Tahoe
04. Lake Tahoe
05. Lake Tahoe
06. Lake Tahoe
07. Lake Tahoe
08. Lake Tahoe - Lone Pine
09. Lone Pine - Laughlin
10. Laughlin ( Jet Ski Colorado River )
11. Laughlin - Sedona
12. Sedona
13. Sedona
14. Sedona
15. Sedona - Tucson
16. Tucson
17. Tucson
18. Tucson - Laguna Beach
19. Laguna Beach
20. Laguna Beach
21. Laguna Beach
22. Laguna Beach - San Diego
23. San Diego
24. San Diego
25. San Diego
26. San Diego

Even wat aanvullende informatie.

We hebben gekozen voor 2 nachten Laughlin omdat we daarvoor van Lone Pine afkomen en dat best een flinke rit is voor een 3 jarige. Ook lijkt het ons leuk om gewoon een half dagje daar rond toeren op een jet ski.

4 nachten Laguna Beach. Is het misschien teveel van het goede? We willen ook graag een dagtrip maken naar Disneyland in Anaheim. Is dit te doen? Anders moeten we blijven verkassen namelijk.

Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion en Bryce slaan we bewust over, aangezien ik daar al 2 keer ben geweest en vriendinlief in 2019 ook.

Graag hoor ik van jullie of er verbeterpunten zijn.

Gr Jeremy.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route Zuidwesten

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen en lekker veel tijd op plekken die mij persoonlijk ook aanspreken alhoewel ik de tijd in Laguna Beach inderdaad wel erg lang vind. Aks het je vooral gaat om de stranden daar dan vind je die ook in de directe omgeving van San Diego zodat je daar kunt blijven. Denk bijv. aan Mission Beach. Mooie standen en een gezellige boulevard. Je zou dan eventueel voor de laatste nachten kunnen verkassen naar Anaheim zodat je dichtbij Disneyland zit en dan vanuit LA terug vliegen. Is misschien ook voordeliger qua vlucht.

Tussen Lake Tahoe en Lone Pine rij je langs het oostelijk gedeelte van de Sierra. Ook prachtig. Denk bijv. aan de omgeving van Mammoth Lakes. Misschien is het een optie om in die regio wat tijd te besteden i.p.v. Laguna Beach. Zo kun je de lange rit naar Lone Pine mooi onderbreken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Trails »

Wel lang aan Lake Tahoe. Bedenk dat het water in dit meer veel te koud is om in te zwemmen. Wij stonden eens op een camping aan Lake Tahoe eind augustus en zelfs pootje baden was te koud.

De Eastern Sierras zijn schitterend. Daar waren wij in 2017 ongeveer een week en we hadden er best langer willen blijven. Wij zijn toen ook van San Francisco, via Lake Tahoe en de Eastern Sierras naar Lone Pine gereden.
Zie ons verslag: https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html

Tucson vinden wijzelf een schitterend gebied. Daar zijn we in maart 2017 4 weken geweest en die tijd was zelfs te kort om alles te zien/doen wat we gepland hadden. Ik weet niet in welke periode jullie willen gaan maar het kan er erg heet zijn.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizo ... gorde.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou wat meer tijd tussen Lake Tahoe en Lone Pine ook wel mooi vinden. Ben je al eens naar Bodie geweest? En Mono Lake? Of de oostkant van Yosemite? Allemaal goed te doen vanuit Lee Vining. Is wandelen een optie, of willen jullie dat niet doen?
Verder naar het zuiden heb je Mammoth Lakes, en bijvoorbeeld de Little Lakes Valley Trail. Wij vonden ook het Ancient Bristlecone Pines forest mooi. en bij Lone Pine natuurlijk de Alabama Hills.
Kijk voor de genoemde bezienswaardigheden eens in onze reisverslagen, met name die van de laatste 4 keer.

Het is wel goed te weten in welke tijd van het jaar je denkt te gaan. En wat precies jullie plannen zijn overal.
Gaan jullie met de auto of willen jullie een camper huren?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Hans B »

Welk tijdstip in het jaar heb je in gedachten.
Lake Tahoe 4 dagen zou voor mij ook te veel zijn, maar wellicht heb je daar een reden voor.
Een rustigere rit richting Sedona zou mijn voorkeur hebben.
Past Valley of Fire misschien?
Prescott / Watson Lake is erg mooi
Tucson heeft erg veel te bieden, maar is in de zomer veel te heet.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door BonnyR »

Trails schreef:
23 jun 2021, 08:33
Wel lang aan Lake Tahoe. Bedenk dat het water in dit meer veel te koud is om in te zwemmen. Wij stonden eens op een camping aan Lake Tahoe eind augustus en zelfs pootje baden was te koud.
Wij reden er half mei en toen lag er een laag sneeuw :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Bloedhond »

Trails schreef:
23 jun 2021, 08:33
Wel lang aan Lake Tahoe. Bedenk dat het water in dit meer veel te koud is om in te zwemmen. Wij stonden eens op een camping aan Lake Tahoe eind augustus en zelfs pootje baden was te koud.

De Eastern Sierras zijn schitterend. Daar waren wij in 2017 ongeveer een week en we hadden er best langer willen blijven. Wij zijn toen ook van San Francisco, via Lake Tahoe en de Eastern Sierras naar Lone Pine gereden.
Zie ons verslag: https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html

Tucson vinden wijzelf een schitterend gebied. Daar zijn we in maart 2017 4 weken geweest en die tijd was zelfs te kort om alles te zien/doen wat we gepland hadden. Ik weet niet in welke periode jullie willen gaan maar het kan er erg heet zijn.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizo ... gorde.html
Bedankt voor je bericht.

Wij zijn van plan om in Augustus of September te gaan. Tucson zal zeker erg heet zijn. Is het dan een optie om in de ochtend Tucson te verkennen zoals bijvoorbeeld Saguaro NP en the Desert Botanical Garden om in de middag weer bij het zwembad te liggen in het resort?

4 nachten Lake Tahoe leek ons nog te weinig zelfs :D . We zijn van plan om daar een boottocht te maken met de MS Dixie, rondje om het meer en aanleggen bij Sand Harbor Beach. We zijn van plan om te overnachten in het Resort at Squaw Creek met zwembad voor onze kleine man.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Bloedhond »

Martin & Marianne schreef:
23 jun 2021, 11:27
Ik zou wat meer tijd tussen Lake Tahoe en Lone Pine ook wel mooi vinden. Ben je al eens naar Bodie geweest? En Mono Lake? Of de oostkant van Yosemite? Allemaal goed te doen vanuit Lee Vining. Is wandelen een optie, of willen jullie dat niet doen?
Verder naar het zuiden heb je Mammoth Lakes, en bijvoorbeeld de Little Lakes Valley Trail. Wij vonden ook het Ancient Bristlecone Pines forest mooi. en bij Lone Pine natuurlijk de Alabama Hills.
Kijk voor de genoemde bezienswaardigheden eens in onze reisverslagen, met name die van de laatste 4 keer.

Het is wel goed te weten in welke tijd van het jaar je denkt te gaan. En wat precies jullie plannen zijn overal.
Gaan jullie met de auto of willen jullie een camper huren?

Marianne
Bedankt voor de tips! :thumbup:
Bodie en Mono Lake zijn we nog nooit geweest. Is Little Lakes Valley trail te doen met een 3 a 4 jarige? Dat is ook een beetje de reden dat wij bijna overal toch wel rustig aan doen en wat extra dagen zullen zitten.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Bloedhond »

Hans B schreef:
23 jun 2021, 16:50
Welk tijdstip in het jaar heb je in gedachten.
Augustus of September. Tucson te warm voor een kind van 4 denk je? Zou jammer zijn om Tucson te moeten schrappen maar als het niet anders kan hebben we geen keus.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Trails »

Bloedhond schreef:
03 jul 2021, 11:57
Is het dan een optie om in de ochtend Tucson te verkennen
Dat deden wij toen ook. Toen wij daar waren was het er warmer dan normaal. We gingen dan ook al vroeg de deur uit om te wandelen e/o andere dingen te doen. Ook hadden we toen de wandelingen ingekort.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Bloedhond schreef:
03 jul 2021, 11:59
Bodie en Mono Lake zijn we nog nooit geweest. Is Little Lakes Valley trail te doen met een 3 a 4 jarige? Dat is ook een beetje de reden dat wij bijna overal toch wel rustig aan doen en wat extra dagen zullen zitten.
Het handige van de Little Lakes Valley trail is dat je net zo ver kunt gaan als je wilt, terug loop je dezelfde route. De trail is vrij vlak, maar je moet toch wel wat klauteren zo hier en daar. Dat maakt het wel leuk voor een kind denk ik. En er zijn voldoend mogelijkheden om even te zitten. Leuk voor een picknick.
Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Felicitas »

Ja, helemaal eens met Marianne. De Little Lakes Valley Trail is denk ik heel geschikt voor een bijna vier-jarige. De trail is niet moeilijk en vrijwel gelijk erg mooi, dus je hoeft niet al te ver te lopen om volop te genieten van de prachtige omgeving. Hou er wel rekening mee dat het hoog ligt (3000 m). Ik heb eigenlijk geen idee of kleine kinderen goed tegen hoogte kunnen of daar geleidelijk aan moeten wennen. Zie ons verslag van de wandeling.
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke van de 2 voor September

Bericht door Bloedhond »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Hoi allemaal,

we hebben weer wat aanpassingen gedaan in ons schema voor in de maand september.
We zijn er eigenlijk niet uit welke het beste past bij een kind van 4.

Graag hoor ik advies/tips.

Schema 1:

nl - san diego
san diego
san diego
san diego
san diego - laguna beach
laguna beach
laguna beach
laguna beach - santa monica
santa monica
santa monica - anaheim
anaheim
anaheim - las vegas
las vegas
las vegas
las vegas - sedona
sedona
sedona
sedona - tucson
tucson
tucson
tucson
tucson
tucson - nl


Schema 2:

Nl - san francisco
san francisco - lake tahoe
lake tahoe
lake tahoe
lake tahoe - lone pine
lone pine - las vegas
las vegas
las vegas
las vegas - sedona
sedona
sedona - tucson
tucson
tucson
tucson
tucson - anaheim
anaheim
anaheim
anaheim - santa monica
santa monica
santa monica - laguna beach
laguna beach
laguna beach - san diego
san diego
san diego
san diego - NL
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten wat het meest geschikt is voor een kind. Dat hangt er natuurlijk ook af van wat je allemaal gaat doen overal. Doe wat jullie het meeste aanspreekt. Als je wilt doen wat jullie zoon het leukste vindt kun je denk ik beter in Europa blijven in plaats van een lange vlucht te maken.

Ik vind het wel jammer dat je ondanks alle positieve reacties over de oostkant van de sierra's daar toch geen extra tijd voor uittrekt in schema 2. En voor mijn gevoel is het logischer om in de eerste route na Laguna Beach eerst naar Anaheim te gaan en dan naar Santa Monica.

Marianne
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2021, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door Bloedhond »

Dank voor je antwoord.

We hebben niks met europa maar willen wel graag naar de VS terug. Onze trip zal niet volledig bestaan uit pretparken etc maar meer of de reistijden te doen zijn. Zo willen we wel san diego zoo, disneyland etc bezoeken maar ook plekken die wij als ouders aanspreken zoals Tucson, Las Vegas, Sedona etc. Dus het wordt geen volledig kinder programma.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bloedhond: route Zuidwesten.

Bericht door IngridZw »

Vanwege wat meer afwisseling spreekt de 2de route mij meer aan. Wij zijn nog niet in Lake Tahoe geweest maar het staat wel hoog op ons verlanglijstje. Zowel het meer als de omgeving lijkt me erg mooi en je kunt een uitstapje maken naar Virginia City.

Wij waren in mei 2017 in Palm Springs en daar was het behoorlijk heet. We hadden temperaturen van 40 graden of zelfs hoger en dat voelde niet prettig. Wij zijn nog nooit in Tuscon geweest, maar ik ga ervan uit dat het qua temperatuur ongeveer hetzelfde zal zijn. Om die reden vind ik de tijd voor Tucson wel veel. Door de hitte zal je er waarschijnlijk niet veel kunnen ondernemen behalve dan in de vroege ochtenduren. Met een kind van 4 zou ik dan eerder kiezen voor iets meer tijd waar het wat aangenamer is. Maar goed dat is persoonlijk. Ik zou ook de 2 volle dagen in Sedona aanhouden. Wij vonden het daar prachtig en er is veel te zien in de omgeving. Ook Sedona zelf is leuk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer