Reis Linda1234**: Zuidwest-Amerika juli/aug 2022 met drie kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Linda1234**: Zuidwest-Amerika juli/aug 2022 met drie kinderen.

Bericht door Linda1234** »

Hallo,

We gaan juli/aug 2022 naar Amerika, de camper is momenteel gereserveerd. We hebben 31 dagen en ik heb momenteel een route gemaakt van 27 dagen, dus nog enkele opties om toe te voegen. We zijn met drie kinderen (12 jaar, 9 jaar en 5 jaar) en willen niet al te lange afstanden in de camper afleggen en houden er ook van om ergens rustig te zijn, vandaar dat we meerdere dagen op dezelfde plek hebben. We zien eigenlijk liever minder, maar in alle rust dan dat we overal langs 'moeten'. Daarnaast vinden we het leuk om actief te zijn, maar uit ervaring weet ik dat bij 28+ graden de puf er bij een ieder wel een beetje uit is, dus dan is een zwembad of strand zeer welkom. Wat zou nog leuk zijn om toe te voegen voor 4 nachten? We starten in Las Vegas en eindigen in San Francisco, daar hebben we dus geen camper tot onze beschikking dat leek ons wel zo fijn. Ik zat zelf te denken aan Sequioa of Kingman, maar ik kreeg het niet echt goed qua route vanaf Monterey / Yosemite. Wie heeft er leuke tips ter toevoeging waardoor de reis nog steeds heel goed te doen is en vrij chill? Oké, heel erg bedankt alvast.

Dag 1 van Amsterdam naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas naar Bryce - Ruby's inn
Dag 4 Bryce - Ruby's inn
Dag 5 Bryce naar Zion - Ponderosa
Dag 6 Zion - Ponderosa
Dag 7 Zion - Watchmen
Dag 8 Zion naar Tussenstop op weg naar LA
Dag 9 Tussenstop Los Angeles - Anaheim RV
Dag 10 Los Angeles Los Angeles - Anaheim RV
Dag 11 Los Angeles Los Angeles - Hollywood RV
Dag 12 Los Angeles Los Angeles - Hollywood RV
Dag 13 Los Angeles Los Angeles - Hollywood RV
Dag 14 Los Angeles Los Angeles - Hollywood RV
Dag 15 Los Angeles El Capitan - El Capitan State Park
Dag 16 El Capitan naar Plasket Creek
Dag 17 Plasket Creek naar Big Sur
Dag 18 Big Sur
Dag 19 Big Sur Monterey
Dag 20 Monterey Yosemite
Dag 21 Yosemite Yosemite
Dag 22 Yosemite Yosemite
Dag 23 Yosemite Yosemite
Dag 24 Yosemite Yosemite
Dag 25 Yosemite San Francisco
Dag 26 San Francisco San Francisco
Dag 27 San Francisco San Francisco
Dag 28
Dag 29
Dag 30
Dag 31
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda1234**: Zuidwest-Amerika juli/aug 2022 met drie kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Linda,
Lekker ruim de tijd overal zo, dat is inderdaad wel heerlijk, zeker met kinderen.
Je hebt nu op dag 25-27 SF staan, maar dat moet dus dag 29-31 zijn?
Van Las Vegas naar Bryce is nog een redelijke afstand als je diezelfde dag de camper op moet halen. Of haal je die al op dag 2 op? En hoe wil je rijden?
De Ponderosa Ranch is bedoeld voor een dag op de ranch en niet voor Zion neem ik aan? Als je namelijk daarvandaan het park in wilt moet je door de tunnel; met een camper kost dat tijd en geld. En het is de vraag of je de camper kunt parkeren bij het park.
Ik zou zelf meerdere dagen Watchman of de camping in Sprindage niet gek vinden. Je zit daar aan de rivier, dus ook leuk voor de kinderen.

Sequoia kun je prima toevoegen tussen Monterey en Yosemite; je kunt met de camper toch niet via de 198 het park binnen rijden, dus je moet de ingang bij Kings Canyon nemen (de 180). Wat ik wel jammer vind is dat je op die manier de Tioga Pass mist.
Waarom niet na Zion richting Lee Vining of June Lake rijden en een paar dagen oostkant van de Sierra doen en dan via de Tioga Pass naar Yosemite? Je kunt dan van Yosemite via Sequoia naar LA rijden en dan via de kust naar SF.
Ik weet nit hoe vroeg in juli jullie al vertrekken, maar ik zou zeker proberen om Yosemite zo vroeg mogelijk te doen, dan zijn de watervallen mooier, en is het wellicht nog mogelijk om op de Merced river te raften. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-verslag.

Ik vind het aantal dagen LA aardig veel, zeker omdat het toch wat lastig is met een camper. Een extra overnachting in Anaheim lijkt me niet gek, dan heb je de avond ook nog voor Disneyland.
Waarom zou je Kingman willen toevoegen? Je wilt niet naar de Grand Canyon? In plaats van Sequoia toevoegen kun je na Zion ook via Page en de Grand Canyon naar LA rijden.

Hieronder een voorzet met de Tioga Pass er bij en Sequoia NP.

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Valley of Fire
Dag 4 Valley of Fire - Bryce
Dag 5 Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Beatty
Dag 10 Beatty - Lee Vining/June Lake
Dag 11 Lee Vining/June Lake
Dag 12 Lee Vining/June Lake - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - Sequoia
Dag 17 Sequoia
Dag 18 Sequoia
Dag 19 Sequoia - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles
Dag 25 Los Angeles - El Capitan
Dag 26 El Capitan - Plaskett Creek
Dag 27 Plaskett Creek - Big Sur
Dag 28 Big Sur - Monterey
Dag 29 Monterey - San Francisco
Dag 30 San Francisco
Dag 31 San Francisco

Marianne
Linda1234**
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2019, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Linda1234**: Zuidwest-Amerika juli/aug 2022 met drie kinderen.

Bericht door Linda1234** »

Hi Marianne,

Ik vind jou idee top! Ook die extra overnachting voor Bryce is wel een goed idee idd. Valley of Fire kunnen we dan ook doen, ik zou wel graag overnachten op een plek waar het niet al te warm is dus misschien wel richting Bryce Canyon al rijden na Valley of Fire en gewoon kijken waar er plek is op weg naar Zion/Bryce. Ga ik nog even uitzoeken zodat ik enkele opties heb.

3 nachtjes Anaheim lijkt me ook beter inderdaad, want Disney gaan we inderdaad doen, thnx. Los Angeles zijn we inderdaad vrij lang, maar we houden van steden en helemaal van steden aan het water, dan kun je ook een dagje Venice Beach hebben en je vergapen aan de straatmuzikanten.

Watchmen wordt 'm dan ook, die camping van Zion Ponderosa heeft wel veel te doen, waaronder een zwembad vandaar dat daar de keus op was gevallen, maar op een band door de rivier is ook heel tof en dat scheelt dus de rit door de tunnel.

Gran Canyon slaan we eigenlijk wel bewust over, voor kinderen niet per se een must en ik ben er zelf als kind ook geweest. Ik ga verder met jouw route, thnx!!

Groet,
Linda
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda1234**: Zuidwest-Amerika juli/aug 2022 met drie kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het niet goed gezien, ik dacht dat je maar 1 nacht Anaheim had, vandaar mijn opmerking. Twee is prima.
Valley of Fire is inderdaad heet, maar als je er overnacht heb je het voordeel dat je er de mooiste en koelste (of beter: minst hete) uren van de dag hebt.
Wij hebben twee jaar geleden gekampeerd in Cedar Breaks NM. Dat was een mooie, rustige camping, voor de kinderen wel wat saai waarschijnlijk. Maar het ligt hoog, dus het is er niet warm. Er zullen ongetwijfeld meer mogelijkheden zijn.
Als je de camper op dag 2 ophaalt, of al vroeg op dag 3, is het natuurlijk wel mogelijk om naar Bryce te rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer