Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Hallo allemaal,

Nu de mogelijkheden wat groter worden hebben wij het aangedurfd voor 2022 een camper te huren. Deze hebben we gereserveerd voor 18 dagen begin augustus 2022. Nu willen we globaal onderstaande route gaan rijden. Eerste week augustus is het motorfestival in South Dakota (Sturgis) waardoor het in die regio drukker is. Daar hebben we in dit schema niet enorm veel last van schat ik zo in. Heb het bericht geplaatst in Zuidwesten, hopelijk het juiste onderdeel van dit fijne forum.

Wij zijn met z'n drietjes, 2 volwassenen en kind van 9. We willen voornamelijk de natuur in, geven niet zoveel om steden. Onze vorige vakantie in Amerika hebben we ook met een camper gedaan. Destijds 4200 kilometer in 19 dagen. Dat vonden we achteraf teveel kilometers en te intensief. Vandaar dat we nu een trip bedacht hebben die minder kilometers is. Globaal kom ik nu op ongeveer 2600 kilometer (Google maps en daar 10% bij opgeteld voor de gemiste afslagen en spontane acties). In de black hills (ca dag 12) willen we op 1 plek 4/5 dagen verblijven. We willen dan daar wat dagtripjes doen maar ook gewoon een dagje hangen bij een zwembadje, beetje relaxen zeg maar. 4/5 dagen is dus niet keihard in beton gegoten. 4 dagen zou inhouden dat we ergens anders een extra dag hebben of wellicht een extra stop ergens kunnen maken, dus aanbevelingen zijn welkom.

In het schema hieronder gaan we op dag 18 naar Cheyenne. Dat is dan op de terugweg naar Denver. Daarvandaan ben ik nog wat zoekende naar wat handig is. Vanaf Cheyenne is het ca 100 miles naar de camperverhuurder. Onze voorkeur gaat uit naar een camping in de buurt van Denver, zodat we op de dag van inleveren camper daar met iets van 45 minuten zijn. Dus van dag 18 naar 19 is dan een campground in de buurt van Denver. Ik hoor graag wat hier handig in is, als iemand daar wat van kan zeggen.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en hoor graag suggesties.

De vluchten liggen niet vast, camper wel. We halen deze op vrijdag 5 augustus 2022 op en leveren deze dinsdag 23 augustus weer in. We willen die dinsdag ook weer terug vliegen (einde middag de vlucht).

Schema:
Van - Naar miles/km
1. Amsterdam - Denver
2. Denver - Golden Gate Canyon State Park 40/64
3. Golden Gate Canyon State Park - Grand Lake 95/152
4. Grand Lake - Rocky Mountains NP 50/80
5. Rocky Mountains NP - Rocky Mountains NP 20/32
6. Rocky Mountains NP - Fort Collins 45/72
7. Fort Collins - Guernsey State Park 145/232
8. Guernsey State Park - Wind Cave NP 155/248
9. Wind Cave NP - Custer State Park 30/48
10. Custer State Park 25/40
11. Custer State Park - Rafter J Bar 30/48
12. Rafter J Bar (Black hills) 50/80
13. Rafter J Bar (Black hills) 50/80
14. Rafter J Bar (Black hills) 50/80
15. Rafter J Bar - Badlands 110/176
16. Badlands 50/80
17. Badlands - Chadron State Park 140/224
18. Chadron State Park - Cheyenne 205/328
19. Cheyenne - in de buurt van Denver voor volgende dag inleveren camper?
20. Inleveren camper en vlucht
21. Amsterdam

Bedankt en groetjes, Gerard.
Laatst gewijzigd door wittywit op 03 jun 2021, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen! Wij hebben in 2019 ook een groot deel van de route gedaan.
De afstand van Custer naar Grand Teton is behoorlijk ver, willen jullie niet naar Yellowstone? Dan zou een route vanuit the Black Hills richting Cody via Buffalo mooi zijn, zo kom je via een erg mooie route (Bearthooth Highway) het park binnen. Daarna zou je Grand Teton kunnen aandoen en via Vernal, Grand Junction, RMNP terug kunnen rijden naar Denver. Mochten jullie dit overwegen dan kan je ook vanuit Denver eerst naar de Black Hills gaan en RMNP op het einde doen. Neem dan de Trail Ridge Road vanaf Grand Lake om het Park binnen te gaan.
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Dank je voor je reactie. GT en Yellowstone slaan we over. Daar zijn we al geweest. Dus het klopt dat we die over slaan.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Markstaal »

Ah duidelijk. Ik zat bij de verkeerde Rafter te kijken, namelijk die vlakbij Jackson, Wyoming. Vandaar de vraag :thumbup:
Vergeet trouwens niet een reservering te maken voor het bezoek aan de grotten in Windcave NP. Wij gingen op de bonnefooi en visten achter het net.
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Geen probleem natuurlijk. Meedenken wordt gewaardeerd. Heb voor de zekerheid even toegevoegd dat het gaat om de Black Hills.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Een mooi, rustig rondje. :thumbup:
Wij vinden Rocky Mountain NP erg mooi; als je het echt rustig aan wilt doen is een extra nacht daar ook niet verkeerd. Wij hebben de laatste keer wat meer tijd besteed aan de westkant. Die is niet zo spectaculair als de oostkant maar we hebben er fijn gewandeld.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2019 met een camper een rondje Denver gedaan. We hadden wel 5 weken en hebben het ook op ons gemak gedaan.
Ik weet niet welke verhuurder jullie hebben. Wij hadden een camper van El Monte en onze eerste nacht was op de camping van Chatfield SP. Echt een super mooie camping.
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Bedankt voor de tips/suggesties. We willen ook echt lekker rustig aan doen. Met in het achterhoofd dat we nog vaak terug zullen komen. Dus in die zin, we hebben de tijd :-)

Wij hebben een Road Bear gehuurd. We komen vanuit het noorden en Road Bear ligt wat aan de noord-oost kant volgens mij.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door IngridZw »

In vergelijking met de Black Hills komt RMNP er een beetje bekaaid van af vind ik persoonlijk. Het is een groot park waar je veel kunt ondernemen. Als je het op je gemak wilt bekijken en ook een aantal wandelingen wilt maken is een extra dag t.k.v. de BH denk ik niet verkeerd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Dank je wel. Ik ga dat eens bekijken, goeie tip :-)

Zijn er wellicht nog mensen die tips hebben voor onderweg? Zo heb ik dan wat routes via google maps uitgezet maar weet niet 100% zeker of dat te doen is met een camper. Ik bedoel dan met name of deze wegen goed zijn. Een camper is toch wat groter/minder wendbaar dan een auto. Wellicht rijden we nu een route die minder geschikt is. Heb er naar gezocht en zag zo snel geen beperkingen of rare stukken. Maar misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft.

Alle tips en suggesties zijn welkom.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Meer tijd voor RMNP had ik ook al gesuggereerd, zeker als je wilt wandelen is dat niet gek. Kijk eens in ons 2017- en 2019-verslag voor het park. Voor RMNP en South Dakota met onze dochters (toen 9 en 11) kun je ons 2004-verslag bekijken. Wij hadden toen te weinig tijd voor South Dakota.
Voor zover ik weet is jouw route met een rv te doen, maar in South Dakota is er een stuk waar je niet met de camper langs kunt (Needles Hwy en Iron Mountain Rd).
Ik vind zelf een papieren kaart heel prettig om te zien wat voor wegen je hebt. Kijk bijvoorbeeld eens naar de RandMcNally Roadatlas, of haal ter plekke bij de AAA gratis (voor ANWB leden) kaarten per staat. Op die kaarten staat aangegeven wat scenic wegen zijn, en je ziet ook of het smalle wegen of wegen met dubbbele rijbanen zijn etc.
Hou voor RMNP de NPS-site in de gaten; er is nu sprake van een reserveringssysteem om het park in te komen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door IngridZw »

In Custer SP zijn de scenic routes zoals Needles Hyw en Iron Mountain rd niet geschikt voor campers vanwege de nauwe tunneltjes onderweg. Omdat je toch een aantal dagen in die omgeving verblijft is het eventueel een optie om hiervoor een auto te huren. Het zijn er meerderen die dat gedaan hebben. (ik zie dat Marianne mij al voor was)
In RMNP kun je gebruik maken van de shuttle bussen.
De Trail Ridge rd is wel te doen met een camper. Dit is een mooie brede weg die geleidelijk stijgt en je kunt op veel plaatsen even stoppen voor de uitzichten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door wittywit »

Dank jullie wel voor de tips. Auto huren in Black Hills ga ik me in verdiepen. Papieren kaart heb ik en is zeker leuk. Wat ik nu doe is globaal een route bedenken en dan naarmate de tijd vordeert ga ik de route op de papieren kaart lekker lezen. De voorpret is voor mij al een soort vakantie haha
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan volgend jaar september naar Custer SP (voor de Buffalo Roundup) en hebben gepland een auto te huren in Rapid City bij het Regional Airport. Dit leek ons het meest praktisch.
https://www.expedia.com/carsearch?dagv= ... 0AM&kind=1
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis wittywit: rondje Denver 2022 met camper.

Bericht door Hans B »

Als het mogelijk is, probeer een avond ceremonie mee te pikken bij Mount Rushmore.
Volkslied, veel patriotisme en andere poeha, maar wel leuk.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer