Reis Dieka: Roadtrip Californië

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Dieka
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2021, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Eindhoven

Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Dieka »

Hallo!

Ik ga in oktober voor het eerst in m'n eentje een roadtrip maken (door Californië). Ik ben nu bezig met de planning en ik loop tegen een paar dingetjes aan, waar ik graag jullie hulp voor wil inschakelen.
Een aantal dingen liggen al vast:
- Vlucht heen op 2/10, vlucht terug op 23/10
- Op vrijdag 22-10 moet ik in Pleasanton zijn.
- Ik wil een goede balans tussen roadtrip en vakantie/rusten, daarom dat ik nu een paar dagen in SF en een week in LA heb gepland, dan kan ik daar lekker uitrusten en de stad verkennen. Ik begreep dat het weer daar lekker is, dus hopelijk kan ik ook een beetje aan het zwembad liggen.

Ik heb hier al veel verhalen gelezen, maar ben nog erg benieuwd naar verhalen van andere(n) (vrouwen) die deze/een (road)trip alleen hebben gemaakt, alle tips zijn welkom! Daarnaast was ik benieuwd wat jullie van mijn reisplanning vinden. Ik wil binnenkort de accommodaties vast gaan leggen maar wil eerst weten of dit een realistische/goede route is.
Waar ik zelf tegen aanloop, is dat ik nu in het weekend in Las Vegas ben en ik weet dat dit peperduur is.. ik krijg dat alleen niet anders ingeregeld.. Ik vroeg me ook af hoe het weer daar is in oktober want ik kan evt. in een hostel (1,6 km van centrum) verblijven zonder verkoeling(zwembad) en dat is dan wel betaalbaar.

Mijn reisschema ziet er nu zo uit:
Zaterdag 2-10-2021, Aankomst SF 14.00
Zondag 3-10-2021, SF
Maandag 4-10-2021, SF
Dinsdag 5-10-2021, SF - Yosemite
Woensdag 6-10-2021, Yosemite
Donderdag 7-10-2021, Yosemite - Lone Pine
Vrijdag 8-10-2021, Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Zaterdag 9-10-2021, Las Vegas
Zondag 10-10-2021, Las Vegas - Grand Canyon
Maandag 11-10-2021, Grand Canyon - Kingman
Dinsdag 12-10-2021, Kingman - LA
Woensdag 13-10-2021, LA
Donderdag 14-10-2021, LA
Vrijdag 15-10-2021, LA
Zaterdag 16-10-2021, LA
Zondag 17-10-2021, LA
Maandag 18-10-2021, LA - Santa Monica
Dinsdag 19-10-2021, Santa Monica - Pismo beach
Woensdag 20-10-2021, Pismo Beach - Monterey
Donderdag 21-10-2021, Monterey - Pleasanton
Vrijdag 22-10-2021, Bezoek vriend (Pleasanton)
Zaterdag 23-10-2021,Vertrek naar huis vanuit SF 16.30

Heel erg benieuwd naar jullie input, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Galapogos »

Wat leuk dat je zo'n road trip gaat maken! Ik reis altijd met mijn partner en ik ben bovendien geen vrouw maar een man, maar het lijkt me prima te doen om zo'n trip in je eentje te maken. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor korte reisdagen. Niet te veel kilometers op een dag. Maar dat is heel persoonlijk.

Op welke manier je het beste tot rust komt zal ook heel persoonlijk zijn. Ik zoek daar liever de natuur voor op dan een stad als Los Angeles, maar smaken verschillen. Je moet wel weten dat Los Angeles een heel uitgestrekte stad is, zonder duidelijk stadshart zoals veel Europese steden dat hebben. Je zult er je auto echt nodig hebben, en het verkeer kan er verschrikkelijk zijn. Maar als dat je niet afschrikt, ga ervoor. San Francisco heeft een wat duidelijker stadshart. Een auto is daar voor de meeste bestemmingen niet nodig.

In de omgeving van deze route zijn nog heel veel andere mooie plekken te vinden. Denk aan prachtige plekken als Zion, Bryce Canyon en Page. Op de website behorend bij dit forum staat een voorbeeldroute voor een reis in het zuidwesten. Heb je die al gezien? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html. Mogelijk brengt dat je op ideeën voor jouw reis.
Gast

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Gast »

Leuke route, maar een week LA!!! Ik zou er niet aan moeten denken (ik heb het na een dag al helemaal gehad daar, maar misschien heb je wel een betere reden dan ik om daar te zijn)....als je ook een beetje wilt uitrusten zou ik als ik jou was misschien liever de tijd doorbrengen in San Diego of San Francisco (of omgeving Monterey/Santa Cruz om te chillen.

Je zou een paar dagen LA misschien kunnen schuiven naar het stuk tussen LV en de Grand Canyon, door Valley of Fire, Zion en Bryce mee te pakken en om de GC heen te rijden. Ook tussen Kingman en LA zou je wellicht iets meer tijd kunnen besteden om via route 66 naar Joshua Tree NP te reizen. Daarna via Palm Springs naar LA.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Tantelotje »

Forumlid Appelsap heeft een aantal leuke reisverslagen van roadtrips die zij alleen heeft ondernomen.
Momenteel ben ik haar reisverslagen weer aan het lezen; je moet toch wat als je zelf (nog) niet kunt :D
Maar misschien heb je iets aan haar ervaringen.

En inderdaad heel persoonlijk, maar voor het uitrusten zou ik niet een week in LA hoeven zitten.
Een hotel in Las Vegas zonder zwembad zou ik niet overwegen; ook in oktober kan het daar erg warm zijn.
Als je je dagen in SF aan het einde van de vakantie doet (gecombineerd met het bezoek in Pleasanton), kun je zondag naar Yosemite en voorkom je dat je in het weekend in Las Vegas bent. Voor een extra rustpunt zou je misschien een extra overnachting in LV kunnen overwegen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Dieka
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2021, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Eindhoven

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Dieka »

Ah bedankt voor deze snelle reacties!!

De reden dat ik heb gekozen voor een week LA, is omdat ik een vriend heb uit SF en die zegt dat het weer daar heel onvoorspelbaar is in oktober en beetje vergelijkbaar met het weer van afgelopen week in Nederland.
Hij zei dat het in LA altijd eigenlijk wel mooi weer is, maar zou het nog even checken bij een vriend van hem. In LA heb ik een leuk hostel gevonden met een Rooftop zwembad en bar (Freehand hostel), dus ik dacht als het weer het toe laat. Kan ik daar lekker chillen aan het zwembad, mocht ik de stad minder vinden. En daarbij is het een hostel en hoop ik dus ook wat nieuwe contacten te leggen :) Ik heb een auto dus kan wel dagtripjes maken en zo.

Ik ben inderdaad minder van het wandelen in de natuur in mijn eentje.. Ik wil wel graag wat dingen zien maar ik weet niet of ik het type ben om uren te gaan wandelen in mijn eentje. Daarom dat ik het ook lastig vind om die roadtrip goed in te plannen.. Ik was bijvoorbeeld van plan om misschien een helikoptervlucht over GC te doen maar niet zelf daar te gaan hiken. Blijft lastig, ik ben nog nooit in mijn eentje op vakantie geweest en weet niet zeker hoe of wat. Super spannend wel!

@Tantelotje Thanks voor de tip, zal zeker even naar haar reisverslagen gaan kijken! Wat betreft LV, klopt het dat die hotels daar allemaal zéker 200 pn kosten? Ik ben natuurlijk alleen en dat is wel veel geld voor een overnachting :?

Ik had trouwens bewust SF en LA in het begin en eind gedaan omdat dat beide "relax" momenten zijn. Maar ik denk dat ik je tip toch van harte ga nemen en direct start met de roadtrip dan en eindig met de 2 steden. BTW; uitrusten is voor mij: shoppen, zwemmen, buurt verkennen, etc. Ik zat er ook

Ik wil inderdaad niet te lange ritten maken, ik dacht dat op deze manier wel redelijk had ingedekt maar als jullie ergens een extra overnachting/dag adviseren hoor ik het graag. Ik weet dat er nog veel mooie dingen/plekken zijn die ik nu niet ga zien maar ik wil daar wel een selectie in maken, zodat ik wel uitgerust thuis kom :mrgreen:

Ik ga in ieder geval aan de slag met het leesvoer wat jullie adviseren!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Galapogos »

Het is sowieso slim om je goed in te lezen. Beter van tevoren dan achteraf laten we maar zeggen. :lol: Reisverslagen vind ik sowieso een leuk tijdverdrijf. Misschien ga ik die verslagen van @appelsap ook maar eens lezen.

In de natuurparken is het ook goed vertoeven hoor. Ook al ben je daar in je eentje, je bent er zeker niet alleen. Je zult in die parken meer dan genoeg mensen treffen en Amerikanen zijn vaak heel hartelijk en maken graag een praatje. Of je zo eenvoudig contacten legt als in een hostel weet ik niet, maar je hoeft in ieder geval echt niet verlegen te zitten om een gesprek.

Zwembaden vind je in Amerika trouwens ook overal. Ik gok dat zo'n beetje de helft van alle hotels over een zwembad beschikt. Het is daar veel normaler om een zwembad bij je hotel te hebben dan dat in Europa is, zeker in dit deel van Europa... Wat ik wil zeggen is: voor de zwembaden hoef je niet per sé in Los Angeles te zitten.

200 dollar voor een nacht in een hotel is inderdaad veel. Het prijsniveau in Las Vegas wordt heel erg bepaald door vraag en aanbod. Het kan zijn dat de kamer die in een druk weekend 200 dollar kost, een paar dagen later door de weeks maar 50 dollar kost. Nou geldt dat principe van vraag en aanbod op veel plekken, maar nergens is het verschil tussen het weekend en een door de weekse dag zo groot als in Las Vegas. In Las Vegas is een hotel aan de strip wel het leukst denk ik, zeker als je alleen reist en er waarschijnlijk dus regelmatig even 'uit' wil.
Gebruikersavatar
Dieka
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2021, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Eindhoven

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Dieka »

Haha ja ik ben ook wel al wat forums en reisverslagen afgegaan maar ik wil niet te lang meer wachten met boeken omdat ik bang ben dat de prijzen straks ontzettend gaan stijgen wanneer de landen weer open gaan.. Ik ga zeker tot de dag van vertrek nog veel lezen maar zou fijn zijn als ik binnenkort de route kan gaan vastleggen :)

Fijn om te horen dat je ook makkelijk contacten legt in de natuurparken! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht en ik maakte me toch een beetje zorgen of ik me daar niet eenzaam zou gaan voelen.

In LA gaat het me niet om het feit dat ik daar een zwembad heb, maar meer dat het weer daar goed genoeg is om te kunnen zwemmen of dagje naar strand te gaan en dat ik vanuit dat LA ook veel andere dingen kan ondernemen. Ik zou ook in LV kunnen verblijven, want daar is het ook warm maar dat is veel prijziger en daar is niet zo veel te doen buiten de strip. En SF heeft dus niet mijn voorkeur omdat het weer daar onvoorspelbaarder is.

Ik heb mijn route inmiddels wel al wat aangepast, waardoor ik niet in het weekend in LV zit, wat veel scheelt in de kosten :) Nu kan ik wel voor een enigszins redelijke prijs een hotel op de strip boeken :) Ik ga ook nog even kijken naar de tips van @Terpies voor de route tussen LV en LA.

De aangepaste route:
Zaterdag 2-10, Arrival 14.00 - Yosemite
Zondag 3-10, Yosemite
Maandag 4-10, Yosemite - Lone Pine
Dinsdag 5-10, Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Woensdag 6-10, Las Vegas
Donderdag 7-10, Las Vegas
Vrijdag 8-10, Las Vegas - Grand Canyon
Zaterdag 9-10, Grand Canyon - Kingman
Zondag 10-10, Kingman - LA
Maandag 11-10, LA
Dinsdag 12-10, LA
Woensdag 13-10, LA
Donderdag 14-10, LA
Vrijdag 15-10, LA - Santa Monica
Zaterdag 16-10, Santa Monica - Pismo beach
Zondag 17-10, Pismo Beach - Monterey
Maandag 18-10, Monterey - SF
Dinsdag 19-10, SF
Woensdag 20-10, SF
Donderdag 21-10, SF
Vrijdag 22-10, Wedding
Zaterdag 23-10, Departure 16.30
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Galapogos »

Volgens dit plan zou je direct na aankomst vier uur rijden naar Yosemite. Ieder zijn ding, maar ik vind dat best een forste rit na een lange vlucht, ook omdat je niemand hebt om het rijden mee af te wisselen. Je zult waarschijnlijk ook nog inkopen willen doen bij een supermarkt voordat je naar Yosemite rijdt. Dat kost ook tijd. Houd er ook rekening mee dat de zon al vóór 19 uur onder gaat, en dat in het donker rijden in de natuur best wat van je vraagt. Er is daar een véél groter risico om overstekend wild tegen te komen dan hier.
Gebruikersavatar
Dieka
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2021, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Eindhoven

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Dieka »

@Galapogos Bedankt voor die tip! :mrgreen: Klinkt zo inderdaad niet als een geweldig idee.. :D Dan zal ik even kijken waar ik na mijn vlucht kan verblijven ipv in 1x door :angel:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Galapogos »

Wellicht is het ook handig om bij het boeken van hotels te kiezen voor flexibiliteit. Dat je dus zonder gedoe kunt annuleren als je bijvoorbeeld toch de reis wilt aanpassen, of omdat de reis helemaal niet door kan gaan vanwege corona.

In Amerika is het heel gebruikelijk om hotels flexibel te kunnen boeken, en vaak is het niet per sé duurder dan niet-annuleerbaar boeken. Kijk behalve op booking.com ook eens op de websites van de hotels/hotelketens zelf. Vaak kun je extra korting krijgen met bepaalde kortingscodes die je hier en daar wel online kunt vinden (ook op dit forum).
Gast

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Gast »

Ook is het handig om je aan te melden voor de loyaliteitsprogramma's van de hotels, bijvoorbeeld bij IHG, Choice en Best Western. Deze geven je de mogelijkheid om te sparen voor korting. Bovendien geeft een ANWB lidmaatschap (van €15 per jaar) je in de US een AAA lidmaartschap, waarmee je ook vaak met korting kunt boeken. Ze hebben mij nog nooit gevraagd voor een bewijs, maar je ANWB lidmaatschapskaart (en een kaartje dat je via ANWB kunt uitprinten voor de US om te laten zien) geeft je het bewijs.

Gratis registreren via https://www.abnsave.com/ geeft je met hun code ook 15% korting bij Choice (niet altijd goedkoper dan AAA of via loyalty program, maar je kunt per keer kijken welke code de meeste korting geeft) Zoals @Galapogos aangeeft zijn er hier veel codes te vinden voor de verschillende ketens. De meeste hotelketens hebben apps zodat je makkelijk kunt boeken (en ook kunt vergelijken qua prijs met bv booking.com).
Gast

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Gast »

Dieka schreef:
01 jun 2021, 16:34
@Galapogos Bedankt voor die tip! :mrgreen: Klinkt zo inderdaad niet als een geweldig idee.. :D Dan zal ik even kijken waar ik na mijn vlucht kan verblijven ipv in 1x door :angel:
Na aankomst zou je alvast een stuk de stad uit kunnen rijden, en daar een hotel nemen (veelal goedkoper dan in de stad zelf), wij overnachtten toendertijd in Pacifica, heerlijk aan zee https://goo.gl/maps/UmdX98asopoa5pEYA je kunt dan bv per uber of OV de stad in.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Coyote »

Er zijn al vele tips gegeven zie ik. Persoonlijk zou ik mij best een weekje kunnen vermaken in Los Angeles. Laat je niet weerhouden omdat er één iemand is dat zelf niet zou kunnen. :wink: Doen wat je zelf wilt.

Na aankomt alvast de I-5 pakken en even ten noorden van Los Angeles overnachten is een prima optie. Dat zou mijn voorkeur zeker hebben ipv direct naar Yosemite NP te willen rijden. De 2e dag ben je toch vroeg wakker dus dan kun je mooi op tijd naar Yosemite NP rijden, toch gauw zo'n 3 uur rijden als je even ten noorden van Los Angeles overnacht.

In Las Vegas kunnen we elkaar de hand schudden. :wink: Ik zit daar dan ook als het goed is. :mrgreen:

Ik reis ook altijd alleen en heb voor mijn reis alle overnachtingen reeds vastgelegd. Alles is nog steeds annuleerbaar tot de dag zelf of een dag eerder zodat ik wel alle vrijheid behoud. Ik leg mijn nachten altijd vast bij de motels van Wyndham, Choice Hotels of Best Western en spaar daarmee voor gratis overnachtingen of kortingen op overnachtingen.

Wordt vast een mooie reis!

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Elendan »

Leuk Dieka dat je alleen op pad gaat. Ik reis altijd met mijn partner, maar láng geleden toen ik nog jong was :P ben ik een jaar alleen in de VS geweest aan de Oostkust. Ik maakte uitstapjes naar Washington, Boston, NYC. Een hostel is als je alleen reist wel extra leuk, vind ik persoonlijk.

Wat mij destijds al op viel is dat je ontzettend snel contact maakt met de Amerikanen. En dat is nog steeds zo, ook nu ik met mijn man op vakantie ga.

Ik begrijp ook uit je verhaal dat je een beetje op je budget wilt letten. Op de strip zitten is natuurlijk erg leuk, maar kostbaar als je geen goede aanbieding vindt. Let ook bij het boeken op de resort fee, die vaak niet inclusief is en de prijs behoorlijk doet oplopen. Boek anders alvast een gratis annuleerbaar goedkoper hotel in Las Vegas, als je dan later een mooie aanbieding voorbij ziet komen op de strip zelf dan kun je altijd nog switchen.
Wat is je budget precies voor 3 nachten LV? Misschien twee verschillende hotels boeken, 1 op de strip en 1 op Fremont street?

En dat hostel in LA kun je daar ook makkelijk je auto kwijt? Ook iets om rekening mee te houden, evt. parkeerkosten.

En wil je alle dagen in SF blijven om de stad te bezoeken of zit daar nog wat rek in? Ik zie 1 dag voor het bezoeken van een vriend. Die andere dagen slaap je dus in SF zelf? Als je daar nog iets zoekt op Lombard Street zitten behoorlijk wat motels waar je gratis je auto kunt parkeren. En wij lliepen vandaar eigenlijk alles. SF is redelijk goed te doen te voet vanaf Lombard street.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gast

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
01 jun 2021, 20:05
Er zijn al vele tips gegeven zie ik. Persoonlijk zou ik mij best een weekje kunnen vermaken in Los Angeles. Laat je niet weerhouden omdat er één iemand is dat zelf niet zou kunnen. :wink: Doen wat je zelf wilt.
en één iemand die zegt dat het in LA wel leuk is overtuigt wel, inderdaad :thumbup:
Na aankomt alvast de I-5 pakken en even ten noorden van Los Angeles overnachten is een prima optie. Dat zou mijn voorkeur zeker hebben ipv direct naar Yosemite NP te willen rijden. De 2e dag ben je toch vroeg wakker dus dan kun je mooi op tijd naar Yosemite NP rijden, toch gauw zo'n 3 uur rijden als je even ten noorden van Los Angeles overnacht.
Ze vliegt op San Francisco, dus waarom je dan na aankomst even ten noorden van LA zou willen overnachten is me een raadsel….dan wil je wel heel graag naar LA :D :D
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Coyote »

Dat laatste, slip of the tongue zullen we maar zeggen... Niet goed gekeken. :wink:

Wat een bezoek aan LA betreft, het is maar hoe je je advies brengt. Dat jij er niet van houdt betekent niet dat een ander het niet leuk kan vinden. Maar zoals je je advies nu geeft moet iemand wel bijna gek zijn om in LA te te verblijven en niet in bijv. San Francisco. (Met !!! en al). Laat mensen zelf bepalen. Te vaak zie ik op het forum 'redelijk dwingend' (ook in andere topics hoor) wat men wel of niet zou moeten doen. Dan gaan bij mij de nekharen al overeind staan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Martin & Marianne »

Vanuit SFO zou je naar bijvoorbeeld Livermore kunnen rijden, dan zit je al een eind in de goede richting.
Als je nog wat wilt schuiven zou een extra nacht tussen Yosemite en Las Vegas wel mooi zijn. Je hebt anders erg weinig tijd voor de Tioga Pass en voor bijvoorbeeld Bodie. Kijk voor dat stuk eens in onze meest recente reisverslagen.

Je hebt inderdaad heel gemakkelijk aanspraak. Zeker als je zoals wij regelmatig even uitrust tijdens een wandeling. :wink:

Marianne
Gast

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Gast »

@Coyote wat lees je verkeerd in mijn post dan? Ik zeg dat ik er niet aan zou moeten denken…ik dwing nergens…geen idee hoe jij dat zou opvatten…jij bent een andere mening toegedaan…ook prima :thumbup:

Sterker nog ik nuanceer het nog door te zeggen “(ik heb het na een dag al helemaal gehad daar, maar misschien heb je wel een betere reden dan ik om daar te zijn)” dus je opmerking snap ik niet
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Coyote »

Het is de toon die de muziek maakt...
Terpies schreef:
01 jun 2021, 13:26
Leuke route, maar een week LA!!! Ik zou er niet aan moeten denken (ik heb het na een dag al helemaal gehad daar, maar misschien heb je wel een betere reden dan ik om daar te zijn)....als je ook een beetje wilt uitrusten zou ik als ik jou was misschien liever de tijd doorbrengen in San Diego of San Francisco (of omgeving Monterey/Santa Cruz om te chillen.
Op mij komt bovenstaande absoluut niet bemoedigend over. Iemand die nog nooit in Los Angeles is geweest kan al gauw denken dat het een vreselijke stad is waar je absoluut niet tot rust kunt komen. Het hele stuk heeft gewoon een hele nare ondertoon... Wellicht zie je dat zelf niet eens.

Als iemand 5 dagen in Los Angeles wil verblijven, wie ben jij om dat te veroordelen? Iemand kan een hele goede reden hebben voor 5 dagen Los Angeles. Dat hoef jij niet voor iemand anders in te vullen. Dat het niet jouw ding is betekent niet dat je het tot de grond af moet fikken. Zelfde geldt voor heel veel routes hier op het forum die door de kenners al gauw negatief beoordeeld worden. Als er onmogelijke routes in staan is het begrijpelijk maar wie zijn wij om over de plannen van iemand anders te oordelen?

En dit is het laatste wat ik erover zeg!

Sorry [mention]Dieka[/mention] voor het kapen van jouw topic... :oops:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dieka
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2021, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Eindhoven

Re: Reis Dieka: Roadtrip Californië

Bericht door Dieka »

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel schrok van de reactie over LA en daardoor ging twijfelen of dat wel zo'n goed idee was om daar een week te verblijven.. Ik dacht zelf dat daar vast genoeg dingen moesten zijn wat ik daar kon doen voor een week en het daarbij beter weer was dan SF (ik ben echt een zomermens). Dus ik was wel blij met de nuance van @Coyote :wink:

Ik wist dat het hostel in LA een parking had maar ik dacht, laat ik even kijken wat de kosten hiervoor zijn:
"Valet Parking is available at the hotel. Overnight parking is $49.50 plus tax" :-o Dat is bijna net zo duur als de overnac :lolno: hting zelf! Shocking..

@Elendan Ik moet wel een beetje op budget letten ja.. aangezien ik alleen ga moet ik alles in mijn eentje bekostigen en dat is natuurlijk veel duurder dan wanneer je met z'n 2e bent. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik een mooi zakcentje heb en ook iemand ben die van luxe houdt :angel: .. maar een hotel voor 200 pn in mijn eentje, (keer 3), dat vind ik toch wel echt te gek worden, dan gaat het wel heeel hard. maarja, ben wel bereid om tot 150 ofzo te gaan denk ik. Ik begrijp zelf ook wel dat sommige plekken nou eenmaal duurder zijn en dat kan ik dan weer een beetje compenseren met een hostel in LA bijvoorbeeld :wink: en is nog gezellig ook!
Zoals ik het nu in mijn hoofd heb wil ik idd alle dagen in SF blijven, ik begrijp dat daar ook meer dan genoeg te doen is :-P Daar heb ik ook een hostel gevonden (HI San Francisco Downtown hostel, masonstreet). Mijn voorkeur gaat wel uit naar verblijf in een hostel denk ik, puur voor sociale contacten. En dat kan alleen in SF en LA. Maar ik heb geen vaste planning wat ik ga doen (wss dagje mall, alcatraz en sightseeing) maar daar zit zeker rek in. Ik was van plan om mijn auto in te leveren wanneer ik aankom in SF want die vriend van mij uit SF zei dat heel veel auto's gevandaliseerd worden. En dan voor voor de laatste 2 dagen weer een auto huren, voor de bruiloft in Pleasanton.

Ik ben een beetje huiverig met het boeken van Motels. Dit komt omdat ik een jaar in Florida heb gewoond en toen mijn ouders langs kwamen, had ik een goed Motel voor hun geboekt, dacht ik.. 100pn en het was echt zo'n sketchy Motel wat je in de films ziet.. Iemand nog tips waar je op kan letten om dit te voorkomen? @Coyote ik ga sws even kijken naar die Motels die jij noemde! Thnx

Verder zit ik een beetje met dat stuk in de natuurparken.. als ik LA-Valley of fire-Zion-Bryce-GC-Kingman-LA doe, kost me dat wel wat extra dagen en ben bang dat ik dan te veel onderweg ben. Ook vind ik het moeilijk om in te beelden hoe dat is. Iemand hier die dat alleen heeft gedaan en me kan vertellen hoe dat is?

Moh wat een lang verhaal weer. In ieder geval, iedereen weer ontzettend bedankt voor de tips! Dit helpt mij ENORM! :hello1:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer