Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gerco
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2020, 14:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door gerco »

Hoi Allemaal,

Ik zou deze reis eigenlijk al 2 jaar geleden maken, maar vanwege corona is het 2x uitgesteld. Wat is namelijk de situatie, ik moet voor werk een aantal dagen op een conferentie in de USA zijn. Daar ga ik deze roadtrip dan meteen achteraan plakken. Echter is de conferentie al 2 jaar geannuleerd en daardoor dus ook mijn reis. Hopelijk gaat deze in 2022 wel door!

De locatie van de conferentie wijzigt elk jaar. Dit jaar zal deze in Denver plaatsvinden. Hoe ik het op dit moment in mijn hoofd heb zitten is als volgt:

Vanaf 19 mei kan ik beginnen. Ik wil op die dag vanuit Denver de Rocky Mountains gaan bezoeken om dan op 20 mei naar San Francisco te vliegen. Zie de onderstaande afbeelding voor de planning zoals ik die ongeveer in mijn hoofd heb zitten + de activiteiten die ik wil gaan doen. Waar een vraagteken staat weet ik nog niet precies wat de activiteit gaat worden.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie feedback en aanvullingen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een wat ongebruikelijke route. Kun je wat meer toelichting geven? Bewust geen Bryce en Zion? En waarom ga je vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon als je ook naar Flagstaff gaat? Ik ben ook wel benieuwd waarom je een overnachting in Phoenix wilt doen.
Is het ook een idee om de reis vanuit Denver te doen? Dat scheelt je een vlucht. Je zou dan ook een iets andere route kunnen overwegen, met Moab erbij.
Hou rekening met grote drukte in de parken tijdens het Memorial Day weekend. Het is niet verstandig om dan in Yosemite te zitten. en als je dat toch doet zorg dan voor een overnachting in het park (kun je een jaar van te voren boeken, via www.travelyosemite.com).
Kijk eens in ons 2019-verslag om een idee te krijgen van de drukte in het Labor Day weekend (en wij gingen niet eens de vallei in). In het Memorial day weekend is het nog veel en veel erger.

Voor Sequoia is 1 nacht wel heel erg weinig. Wat heb je daar gepland?
Zonder Sequoia zou je in LA kunnen beginnen, en dan via de kust naar SF en dan naar Yosemite. Dan win je een dag die je tussen Yosemite en Las Vegas kunt gebruiken, of - met nog wat aanpassingen - om Zion en bryce toe te voegen.

Marianne
gerco
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2020, 14:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door gerco »

Bedankt voor je reactie Marianne!
Bewust geen Bryce en Zion?
Zion staat wel op de planning, zie dag 23. Bryce inderdaad niet, die vind ik persoonlijk minder interessant.
En waarom ga je vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon als je ook naar Flagstaff gaat?
Het idee was om vanuit Vegas meer de West kant te bezoeken en vanuit Flagstaff meer de zuid(?) kant. Als dat de moeite waard is tenminste.
Ik ben ook wel benieuwd waarom je een overnachting in Phoenix wilt doen.
Die staat eigenlijk vooral op de planning omdat ik "Goldfield Ghost Town" wil bezoeken. Zonder tussenstop in Phoenix is dat vanuit Las Vegas > Flagstaff eigelijk niet te doen. Of ik moet hem op een andere manier in het schema zien te passen.
Voor Sequoia is 1 nacht wel heel erg weinig. Wat heb je daar gepland?
Voornamelijk de highlights zoals de Sherman en misschien een korte hike. De planning is niet om daar een flinke hike te gaan maken.
Hou rekening met grote drukte in de parken tijdens het Memorial Day weekend. Het is niet verstandig om dan in Yosemite te zitten.
Dat zie ik nu pas inderdaad, dat ik volgens de huidige planning met Memorial Day in Yosemite uitkom. Het idee was sowieso om in de valley zelf te overnachten. Wellicht handig om dat wat tactischer te plannen.

Is het ook een idee om de reis vanuit Denver te doen? Dat scheelt je een vlucht. Je zou dan ook een iets andere route kunnen overwegen, met Moab erbij.
Hier heb ik ook aan zitten denken. Moab lijkt me erg mooi, evenals Yellowstone. Echter zou ik graag de Las Vegas hoek aan het einde plannen, aangezien ik daar het meest naar uitkijk en dat graag als laatste wil doen. Dan krijg je een soort van Denver > Yellowstone > Moab > Yosemite > SF > LA > Vegas. Ik weet nou niet of dat een heel efficient rondje is?



Ontzettend fijn dat je meedenkt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had Zion over het hoofd gezien (niet verwacht dat je dat nog zou kunnen doen op weg van Page naar Las Vegas :wink: ).
Ik denk dat je er alleen maar doorheen rijdt dan, tijd om de auto ergens te kunnen parkeren en de shuttlebus voor de canyon te nemen is er nauwelijks. Mocht er een plekje zijn op de parkeerplaats vlak voor de tunnel, overweeg dan om de Canyon Overlook Trail te doen.

Phoenix is inderdaad de beste stop als je de Goldfield Ghost Town wilt bezoeken.

Met starten in Denver zou je Moab mee kunnen nemen, maar ook nog Yellowstone lijkt me wat te veel.
Kijk eens naar starten in Phoenix; dan heb je niet die grote lus richting Phoenix en je kunt dan eerst de Grand Canyon, Page en Zion doen, dan via LV naar LA. Je zit dan rond het Memorial Day weekend in LA en je bent later in Yosemite dus meer kans op een open Tioga Pass.

20-mei-22 vr Denver Phoenix
21-mei-22 za Phoenix - Flagstaff
22-mei-22 zo Flagstaff - Grand Canyon
23-mei-22 ma Grand Canyon - Page
24-mei-22 di Page - Page
25-mei-22 wo Page - Zion
26-mei-22 do Zion - Las Vegas
27-mei-22 vr Las Vegas - Los Angeles
28-mei-22 za Los Angeles - Los Angeles
29-mei-22 zo Los Angeles - Los Angeles
30-mei-22 ma Los Angeles - Pismo Beach
31-mei-22 di Pismo Beach - Monterey
01-jun-21 wo Monterey - Santa Cruz
02-jun-21 do Santa Cruz - San Francisco
03-jun-21 vr San Francisco - San Francisco
04-jun-21 za San Francisco - Yosemite
05-jun-21 zo Yosemite - Yosemite
06-jun-21 ma Yosemite - Lee Vining
07-jun-21 di Lee Vining - Death Valley
08-jun-21 wo Death Valley - Las Vegas
09-jun-21 do Las Vegas - Las Vegas
10-jun-21 vr Las Vegas - Las Vegas
11-jun-21 za Las Vegas - Las Vegas
12-jun-21 zo Las Vegas

Marianne
gerco
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2020, 14:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door gerco »

Yellowstone erbij wordt dan inderdaad wel wat veel. Ik denk dat ik Moab + yellowstone dan beter in een latere reis mee kan pakken.
Op basis van je feedback heb ik nog wat gesleuteld aan de planning:

- Dag Las Vegas eraf gehaald en in Los Angeles toegevoegd. Daardoor valt Yosemite nu net na het memorial day weekend. (Kom dan op maandag avond aan). Is de grootste drukte dan alweer verdwenen in het park? Zou er dan nog plek zijn om te parkeren? Wil in Curry Village verblijven.

- Grand Canyon niet vanuit Vegas maar vanuit Phoenix bezoeken. Lees overal dat de South Rim mooier is dan de West Rim.


Het enige nadeel is dat alle grote steden (SF, LA, LV) toevallig in het weekend vallen. Scheelt dit heel veel qua prijs? Of valt er ook in het weekend een fatsoenlijk hotel voor rond de 100 euro per nacht te boeken? Het hoeft allemaal niet overdreven luxe te zijn.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Starten in Phoenix is geen optie?
In mijn voorstel heb je wat meer tijd voor bv Zion. Ik weet niet wat je daar van plan bent, maar als je eht het park in wil zou ik daar een ovrnachting plannen. En je kunt dan op weg van Zion naar Las Vegas een bezoek brengen naar Valley of Fire, dat is effiienter dan het vnauit LV te beozeken. Dat geldt ook voor red Rok Canyon; dat zou je mee kunnen nemen op weg van Death Valley naar Las Vegas. Oveweeg ook om een extra stop te doen tussen Yosemite en Las Vegas; er is zoveel te doen onderweg dat je die tijd eht wel nodig hebt, zeker als je de Sonora Pass moet nemen.
gerco schreef:
01 jun 2021, 21:29
Lees overal dat de South Rim mooier is dan de West Rim.
Ik heb geen ervaring met de West rim, maar ik denk dat het lastig vergelijken is. Hoe zou je naar de West RIm willen, met een helikoptervlucht?
gerco schreef:
01 jun 2021, 21:29
Het enige nadeel is dat alle grote steden (SF, LA, LV) toevallig in het weekend vallen. Scheelt dit heel veel qua prijs? Of valt er ook in het weekend een fatsoenlijk hotel voor rond de 100 euro per nacht te boeken? Het hoeft allemaal niet overdreven luxe te zijn.
Ik denk dat het met name ovor LAs Vegas veel duurder is. En het lijkt me, zeker in SF, lastig om iets voor 100 euro te vinden, weekend of geen weekend.
gerco schreef:
01 jun 2021, 21:29
Daardoor valt Yosemite nu net na het memorial day weekend. (Kom dan op maandag avond aan). Is de grootste drukte dan alweer verdwenen in het park? Zou er dan nog plek zijn om te parkeren? Wil in Curry Village verblijven.
Het is op maandag al een stuk rustiger, je zult dan geen drukte meer hebben bij de ingang. Curry Village kun je nu al boeken. Als je voor een tent gaat neem dan een heated tent; dan heb je een stopcontact. Wij vinden Housekeeping Camp zelf erg leuk; is een stuk goedkoper en de ligging - aan de Merved River - is prachtig.

Als je accommodatie in het park hebt is parkeren geen probleem hoewel bij bij Curry Village wel druk kan zijn. Maar wij hebben daar nooit problemen mee gehad.

Waar wil je overnachten in Sequoia?
En waarom voor de grand Canyon niet in het park overnachtne? Kijk een naar de bright Angel Lodge: heel betaalbaar en je zit pal aan de rim; geweldig om daar de zonsondergang mee te maken. En kijk eens naar de South Kaibab Trail (zie hier onze ervaring). Als je zoiets wilt doen is overnachten in het park ook wel handig.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door Markstaal »

gerco schreef:
31 mei 2021, 09:26
Het idee was om vanuit Vegas meer de West kant te bezoeken en vanuit Flagstaff meer de zuid(?) kant. Als dat de moeite waard is tenminste.
Ik zou zelf de west kant laten schieten. Na mijn mening toch een beetje een tourist-trap daar en een stuk minder spectaculair dan de South Rim (meer dor gebied en minder begroeiing). Officieel gezien hoort het westelijke gedeelte ook niet bij het National Park.
gerco
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2020, 14:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door gerco »

Martin & Marianne schreef: Starten in Phoenix is geen optie?
Daar heb ik wel over nagedacht. Maar mijn oorspronkelijke idee was eigenlijk om in San Francisco te starten omdat:
- Ik daar geen auto nodig heb. Dat scheelt dan 2 dagen aan autohuur.
- Ik het Las Vegas - Page rondje eigenlijk als laatst wil doen omdat ik daar het meest naar uitkijk.
- In jouw route wordt het ook lastig om Sequoia mee te pakken denk ik?

Martin & Marianne schreef: Ik heb geen ervaring met de West rim, maar ik denk dat het lastig vergelijken is. Hoe zou je naar de West RIm willen, met een helikoptervlucht?
Het idee was om vanuit Las Vegas naar de West Rim te rijden. Maar zoals jij eerder al aangaf is dat een beetje omslachtig als ik ook vanuit Flagstaff naar Page rij. Dan kom je zowat langs de South Rim. Efficientere route dus + waarschijnlijk ook mooier zoals ook Markstaal aangaf.

Martin & Marianne schreef: Het is op maandag al een stuk rustiger, je zult dan geen drukte meer hebben bij de ingang. Curry Village kun je nu al boeken. Als je voor een tent gaat neem dan een heated tent; dan heb je een stopcontact. Wij vinden Housekeeping Camp zelf erg leuk; is een stuk goedkoper en de ligging - aan de Merved River - is prachtig.
Bedankt voor de tip, daar ga ik zeker naar kijken!
Martin & Marianne schreef: Waar wil je overnachten in Sequoia?
Dat is een hele goede vraag, daar ben ik eigenlijk nog niet uit. Het is vanuit LA geloof ik zo'n 5 uurtjes rijden (Naar de General Sherman).
Ik weet niet of de overnachtingen in het park zelf betaalbaar zijn (Zoals Yosemite). Anders wordt het waarschijnlijk een stukje terugrijden naar Three Rivers.

Martin & Marianne schreef: En waarom voor de grand Canyon niet in het park overnachtne? Kijk een naar de bright Angel Lodge: heel betaalbaar en je zit pal aan de rim; geweldig om daar de zonsondergang mee te maken. En kijk eens naar de South Kaibab Trail (zie hier onze ervaring). Als je zoiets wilt doen is overnachten in het park ook wel handig.
Je bedoeld in plaats van in Flagstaff te overnachten, nog een stukje doorrijden en dan in de Grand Canyon overnachten? Dan heb ik de dag daarna minder reistijd die ik dus kan besteden aan de hike die je noemt. Dat is inderdaad ook een goed idee. Die ga ik meenemen in de planning.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Gerco: 3 weken SF > Vegas eind mei 2022

Bericht door Hans B »

Prima reis, maar ik zou ook eindigen in Phoenix.
Van Las Vegas eerst 'boven langs'
Scheelt je een reisdag LV-Phx.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer