Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Hallo,
na de plannen een hele tijd in de koelkast te hebben gestopt, heb ik ze weer opgeduikeld. Wij plannen om in juli 2022 naar West-Amerika te gaan! En dat voor een dag of 28.
Ik heb al heel wat gesleuteld aan de planning. Hopelijk kunnen jullie nog wat tips/verbeteringen geven, daar zouden we erg mee geholpen zijn want pfieuw, dat is niet makkelijk zeg!

Bijzonderheden:
- we zijn er nog niet eerder geweest
- onze zonen zijn dan 11j en 8j oud
- houden van hiken maar zeker niet te intensief
- periode: juli 2022
- reizen met een wagen en dan in motels/hotels/misschien airbnb
- we houden wel van steden, en ook Disneyland moet er zeker bij
- de ene zoon heeft een fascinatie voor de ruimte, vandaar dat de Meteor Crater op het lijstje staat
- de andere zoon heeft een fascinatie voor dino's. Vandaar de Cabazon Dinosaurs die we toch even willen passeren. Ik vrees dat we niet echt in de juiste regio zitten om zaken te zien à la Dinosaur Ridge enzo, daar zullen we dan eens een andere reis naar moeten maken zeker ;-)
Als er dus extra zaken zijn in die thema's, tips zéker welkom!
- de echtgenoot wil zeker de Hoover Dam niet missen.
- in het ideale geval vliegen op SFO en terug naar huis van LAX maar als een rondje praktischer/veel goedkoper is moet ik hier misschien toch nog aan sleutelen ...

Enfin, hier is wat ik al heb samengesteld:
1 vlucht naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco en 2,5u Alcatraz
5 San Francisco - Yosemite NP
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP - Sequoia National (Forest) Park
8 Sequoia National (Forest) Park
9 Sequoia National (Forest) Park - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas en Hoover Dam
12 Las Vegas - door Valley of Fire - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce Canyon
15 Bryce Canyon - Page
16 Page -Monument Valley
17 Monument Valley
18 Monument Valley - Grand Canyon
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Meteor Crater - slapen Flagstaff
21 Flagstaff - Kingman bekijken - slapen Needles
22 Needles - Cabazon Dinosaurs - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles
25 Los Angeles: Disneyland
26 Los Angeles: Disneyland
27 Los Angeles: Disneyland of Universal Studios
28 Los Angeles - vlucht naar huis
29 THUIS AANKOMEN

Heel erg bedankt voor alle input!
Laatst gewijzigd door Artemis20 op 27 mei 2021, 17:12, 5 keer totaal gewijzigd.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen!

In de planning staat Sequoia National Forest, bedoel je niet National Park?
Als je alleen voor de bomen wilt gaan dan kan je deze ook vinden in Yosemite. Verder is de afstand vanaf Sequoia naar Las Vegas behoorlijk en zeker niet de meest interessante. Door hier en daar wat te schuiven als jullie Sequoia erin willen houden onstaat er een mooiere route.
Ga dan vanuit San Francisco eerst richting Sequoia, daarna Yosemite en via de Tioga pass naar de andere kant van de Sierra Nevada. Zo kom je langs een erg mooi stuk van Yosimite, Bodie Ghosttowm, Mono Lake, Alabamma Hills enz.

Verder zijn 2 dagen voor Monument Valley best veel. Ook 2 dagen Grand Canyon is redelijk veel als jullie niet van plan zijn om een stuk naar beneden te lopen.

Vanuit de Grand Canyon zouden jullie ook direct richting Joshua Tree kunnen rijden ipv Flagstaff. Neem dan een stukje Route 66 en overnacht indien gewenst in Needles of Kingman.

Kijk voor meer tips eens bij de voorbeeld route, daar staan alle hoogte punten van deze reis beschreven.

Verder een nette rustige planning.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Bedankt Markstaal!

Het stelt me al gerust dat je zegt dat het een rustige planning is. Ik ben steeds bang dat ik het allemaal te vol plan en we er dan niet van kunnen genieten (wordt toch vaak vermeld hier op het forum als tip).

Ja ik bedoelde inderdaad Sequoia National Park.
Het gaat hem inderdaad vooral om de grote bomen. Ik had al gezien dat van daar naar Las Vegas er wat over ging qua afstand, maar wist niet hoe het op te lossen. Dus ik ga zeker jouw mooiere route uitzoeken want dat lijkt me dan heel goed!

Dankjewel!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Een one-way hoeft meestal niet duurder te zijn dan een rondje. Wij hebben dit zelf al een paar keer ervaren.
Tussen Monument Valley en Grand Canyon (bij Tuba City) kun je op zoek gaan naar Dino sporen (The Moenave Dinosaur Tracks). Ben er nooit geweest maar is denk ik wel leuk voor de kinderen.
Geen dinosaurussen maar bij Williams/Flagstaff ligt ook nog Bearazona Willflife park. Ook leuk.

Voor Monument Valley heb je niet zoveel tijd nodig. Ik zou de extra dag Monument Valley vervangen voor een extra overnachting in Page. Even wat relaxen, zwemmen in het meer, kanovaren/boottocht etc.

Verder zou ik het ook andersom doen, eerst Sequoia en daarna Yosemite. Alleen is de vraag hoe je uitkomt met de dagen die je hebt want tussen Yosemite en Las Vegas heb je ook 1 of liever nog 2 overnachtingen nodig als je bv ook Bodie wilt bezoeken. Sequoia vonden wij een prachtig park en een stuk rustiger dan Yosemite maar voor de rust is het misschien toch verstandig om het te schrappen. Of besteedt wat minder tijd in LA.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Bedankt IngridZw!

Okay dan ga ik Monument Valley effectief 1 nacht vervangen door Page, wordt door jullie beiden al genoemd als te lang anders.

The Moenave Dinosaur Tracks is preciés zoiets wat ik bedoelde maar niet vond, wauw, bedankt!!!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door Markstaal »

Artemis20 schreef:
27 mei 2021, 15:32
Dus ik ga zeker jouw mooiere route uitzoeken want dat lijkt me dan heel goed!
De route zal dan worden: Yosemite - Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas.
Alle bovenstaande zijn dan ook overnachtings plekken.
Mocht er weinig keuze zijn in Mammoth Lakes zou je kunnen overwegen iets verder te rijden.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen rondreis met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Dankjewel!

Als ik het allemaal goed begrijp, heb ik er dan dit van gebrouwen:

(dagje LA geschrapt om zowel Sequoia NP als Yosemite NP te kunnen doen)
Ik weet nu niet of het interessanter is om langer in Sequoia te blijven en minder lang in Yosemite, of omgekeerd.

Ahja er zal nog wel aan gesleuteld worden he :)

1 vlucht naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco en 2,5u Alcatraz
5 San Francisco - Sequoia NP
6 Sequoia NP - Yosemite NP
7 Yosemite NP
8 Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
9 Mammoth Lakes - Bodie bezoeken - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas en Hoover Dam
13 Las Vegas - door Valley of Fire - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce Canyon - Page
17 Page
18 Page - Monument Valley
19 Monument Valley - The Moenave Dinosaur Tracks - Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon - Meteor Crater - slapen Kingman of Needles
22 Kingman of Needles - Cabazon Dinosaurs - Los Angeles
23 Los Angeles
24 Los Angeles: Disneyland
25 Los Angeles: Disneyland
26 Los Angeles: Disneyland of Universal Studios
27 Los Angeles - vlucht naar huis
28 THUIS AANKOMEN
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Elendan »

Leuke reis heb je in het vooruitzicht :thumbup: . Als je van Yosemite naar Mammoth Lakes rijdt maak dan ook even een stop bij Mono Lake, erg leuk om te zien. De Zuidkant kun je dichterbij de rotsen en het water komen.
Verder zou ik, maar dat is persoonlijk een dag SF ruilen voor 1 extra dag in Sequoia NP, maar dat komt omdat Sequoia mij enorm verrast heeft. De enorme bomen waren de eerste keer voor ons in ieder geval héél bijzonder. Later tijdens een andere reis hebben we nog de Redwoods bezocht en die grote bomen blijven ons betoveren.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Je nieuwe route is heel mooi.
Je geeft aan dat je van steden houdt, dus die 3 dagen SF is misschien niet gek, maar met twee dagen kun je daar ook al heel veel zien.
Voor Sequoia is 1 overnachting te weinig. Als je alleen maar voor de sequoia's daar naar toe gaat dan kun je beter Sequoia overslaan en in Yosemite de Mariposa Grove bezoeken.
Kijk voor beide parken eens in ons 2013-verslag. Wij hadden toen veel meer tijd daar, en dat terwijl wij beide parken al eerder hadden bezocht, dus lang niet alles hebben gedaan wat de moeite waard is.

Ik zou zelf de tijd voor LA nog steeds wel veel vinden, maar met al die pretparken heb je de tijd wel nodig. Je zou kunnen overwegen om de dag LA tussen Disneyland en Universal te doen; dan verlies je in die parken geen tijd door de reistijd - ik neem aan dat je voor Disney in Anaheim gaat overnachten. Wat ook wel erg leuk is, is een bezoek aan de Warner Bros Studios.

Als je Bodie wilt bezoeken nop weg naar Death Valley, dan is het wellicht handiger om in Lee Vining (of Bridgeport) te overnachten in plaats van in Mammoth Lakes. In Mammoth Lakes heb je wel veel meer keuze in accommodatie (wij vinden de Motel6 daar prima), maar Lee VIning is wel leuk. wij zaten daarin 2019 in de Mono Motel. Dat is ons goed bevallen.

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Bedankt Elendan voor de tips!
Bedankt Martin & Marianne voor de tips! Ik weet al wat gedaan vanavond: jullie hele reisblog lezen!

Ik heb een dagje SF geschrapt en een dagje Sequoia toegevoegd.
Universal Studios zouden we nu misschien toch niet doen. We moeten ook niet overdrijven met de pretparken he :wink:
Dus dan komt er daar wel eigenlijk een dagje vrij dat ergens helemaal anders zou kunnen ingepland worden?
Zit er nog iets in waarvan jullie denken, daar kan nog wel een nachtje bij?
Hoewel, in LA zouden we misschien ook La Brea Tar Pits bezoeken en het California Science Center. Dus dan wordt dat eigenlijk al mooi opgevuld, denk ik?

1 vlucht naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco en 2,5u Alcatraz
4 San Francisco - Sequoia NP
5 Sequoia NP
6 Sequoia NP - Yosemite NP
7 Yosemite NP (Mariposa Grove)
8 Yosemite NP - Mono Lake - Mammoth Lakes (via Tioga Pass) /Lee Vining / Bridgeport
9 Mammoth Lakes / Lee Vining / Bridgeport - Bodie bezoeken - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas en Hoover Dam
13 Las Vegas - door Valley of Fire - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce Canyon
16 Bryce Canyon - Page
17 Page
18 Page - Monument Valley
19 Monument Valley - The Moenave Dinosaur Tracks - Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon - Meteor Crater - slapen Kingman of Needles
22 Kingman of Needles - Cabazon Dinosaurs - Los Angeles
23 Los Angeles: Disneyland
24 Los Angeles: Disneyland (California Adventure Park)
25 Los Angeles
26 Los Angeles OF ELDERS INPLANNEN?
27 Los Angeles - vlucht naar huis
28 THUIS AANKOMEN



Ik had dit alles 1,5 jaar laten stilliggen (jullie weten wel waarom :? ) maar nu ik er weer mee bezig ben ben ik ineens weer 100% enthousiast, ook door jullie goeie raad allemaal! Dankjewel! :thumbup: :clap:
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Hans B »

Wat Ingridzw schrijf over de dino tracks bij Tuba city klopt. Betreft een stuk land van een native family die je met alle plezier de dino sporen laat zien.
Er staan grote borden langs de weg, je kunt het niet missen.
Wij zijn er 5jr geleden geweest, was toen en ik denk nog steeds gratis. Als je een kleinigheid wil doneren is dat prima, maar misschien is nog leuker een door oma gemaakt souvenir armband o.i.d. te kopen.
Goed voor een korte (half uurtje) stop.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Sequoia gaat voegt de Mariposa Grove niet veel meer toe.

In plaats van de Hooverdam zou je ook naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan. Je rijdt er sowieso langs.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Tipsy_1 »

voor dino tracks is St George anders ook wel de place to be, rondom de stad zijn er daar verschillende behoorlijk spectaculaire te vinden die je makkelijk op je eentje kan bezoeken. ook de St. George Dinosaur Discovery Site at Johnson Farm is een absolute aanrader!!!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door markro »

Voor dinosauriërliefhebbers is de St. George Dinosaur Discovery Site at Johnson Farm in de plaats St. George (UT) zeker de moeite waard om bezocht te worden, zie https://utahdinosaurs.org/
Adres: 2180 East Riverside Drive / St. George, UT 84790
De plaats St. George ligt in jullie route tussen Las Vegas en het Zion National Park.

Als jullie in de plaats Page zijn, ligt iets ten noorden van deze plaats het bezoekerscentrum van de Glen Canyon Dam (het Carl Hayden Visitor Center). Bij de entree tot dit centrum staat een display met dinosporen.
Voor een foto kan je eens kijken in mijn reisverslag van 2018 op dag 10: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-18
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Heel erg bedankt Hans B, Martin&Marianne (heerlijk geschreven blog zeg!), Tipsy_1 en markro!
Ik heb alles genoteerd.
Heel blij dat we toch zoveel dinotracks zullen kunnen zien :thumbup:
De Glen Canyon Dam komt ook op het lijstje.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Hoi, ik haal dit topic nog eens boven.
Wij staan op het punt om vliegtickets te boeken.
Door het grote verschil in prijs zouden we 1 dagje vroeger vertrekken, en omdat het rondje SFO-SFO voor ons gezelschap 600 euro goedkoper 'vliegt' dan SFO-LAX zouden we er dus een rondje van maken. Om genoeg tijd te hebben om terug te rijden, zouden we dus ook 1 nachtje langer moeten blijven.

Zie hieronder wat er op de planning staat:
afbeelding.png
Mààr: zolang op reis zijn, op zaterdag nog van de luchthaven naar huis, en dan op maandag al terug moeten werken... ideaal vinden we dat niet.
Dus we zouden er liever érgens een dagje afkrijgen, zodat we op donderdag (dag 28) al naar huis kunnen vliegen.
Wat zouden jullie doen, zien jullie ergens een overnachting die weg kan? Of moet ik dan iets uit de planning schrappen? Toch in 1x van LA (Anaheim) naar Monterey rijden, en dus een echte rijdag hebben daar?
(We zouden trouwens eerst LA doen en daarna pas Anaheim zodat het niet in het weekend valt. Las Vegas volgens mij ook beter niet in het weekend, dus daar moet ik ook wat oppassen als ik ermee schuif)
Alvast heel erg bedankt voor jullie adviezen!

(hieronder in tekst, misschien handiger voor kopiëren en plakken)
1 vr 1 juli thuis San Francisco
2 za 2 juli San Francisco
3 zo 3 juli San Francisco (2,5u Alcatraz)
4 ma 4 juli San Francisco Sequoia NP
5 di 5 juli Sequoia NP
6 wo 6 juli Sequoia NP Yosemite NP
7 do 7 juli Yosemite NP
8 vr 8 juli Yosemite NP Mammoth Lakes
9 za 9 juli Mammoth Lakes Death Valley
10 zo 10 juli Death Valley Las Vegas
11 ma 11 juli Las Vegas
12 di 12 juli Las Vegas en Hoover Dam
13 wo 13 juli Las Vegas Zion
14 do 14 juli Zion
15 vr 15 juli Zion Bryce Canyon
16 za 16 juli Bryce Canyon Page
17 zo 17 juli Page
18 ma 18 juli Page Monument Valley
19 di 19 juli Monument Valley Grand Canyon
20 wo 20 juli Grand Canyon
21 do 21 juli Grand Canyon Kingman/Needles
22 vr 22 juli Kingman/Needles Los Angeles
23 za 23 juli Los Angeles
24 zo 24 juli Los Angeles Anaheim
25 ma 25 juli Anaheim (Disneyland)
26 di 26 juli Anaheim (Disneyland of Universal of WB)
27 wo 27 juli Anaheim Pismo Beach
28 do 28 juli Pismo Beach Monterey
29 vr 29 juli Monterey luchthaven SFO
30 za 30 juli luchthaven thuis
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Pepito »

Ik weet niet of bij fascinatie voor de ruimte, ook ruimtevaart hoort? Zowel, in LA in Exposition Park kan je ook de Space Shuttle Endeavour bekijken, best indrukwekkend, en ook de foto-expositie in het Science Center er naast over het transport door de stad is mooi. En leuke proefjes voor de kids.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer om een dag minder te hebben; als je op zaterdag thuis komt heb je nog de zondag om uit te rusten voordat je weer aan het werk moet. Wij zijn vaak pas op zondag thuisgekomen; dat bevalt goed: je wordt gedwongen snel weer in je normale ritme te komen.

Wil je toch ergens een dag minder doen dan kun je een dag Las Vegas minder doen (en bijvoorbeeld de Hoover dam verruilen voor de Glen Canyon dam), of Monument Valley overslaan, of een dag LA minder doen.
Gaan jullie bewust eerst naar LA en dan naar Anaheim?

Kun je overal nog schuiven, je hebt nog geen accommodatie vastgelegd? Wacht niet te lang met het vastleggen van de accommodatie in de parken. Ook in plaatsen als Page zijn de goedkopere mogelijkheden snel vol.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 okt 2021, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Oh, klinkt heerlijk, Pepito! Bedankt!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis Artemis20: 28 dagen San Francisco -> LA met lagereschoolkinderen.

Bericht door Artemis20 »

Bedankt Marianne!
Ik denk dat we het zo zullen laten, inderdaad op zaterdag thuiskomen valt nog mee als ik hoor dat jullie het al op zondag hebben gedaan :)
En de planning is nu zo mooi dat het echt zoooo pijnlijk voelt om nog iets te schrappen :D

Nog niets anders vastgelegd inderdaad, dus dan zal ik maar snel aan de slag gaan!
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer