Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Belgske64: solo roadtrip to the West (5 t/m 30 juni '22).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Belgske64
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Belgske64: solo roadtrip to the West (5 t/m 30 juni '22).

Bericht door Belgske64 »

De kogel is door de kerk. Ik heb toestemming gekregen om volgend jaar in juni '22 4 aaneengesloten weken vrij te krijgen, waardoor ik een voor mij zeer mooie roadtrip met talloze highlights heb kunnen samenstellen.
Deze reis, die al zeker 25 jaar op mijn bucketlist staat, heb ik al enkele keren moeten annuleren (dringende operatie, covid).
Nieuw voor mij is dat ik voor de eerste keer in mijn leven helemaal in mijn eentje een reis zal ondernemen. Het schrikt me absoluut niet af en heb er enorm zin in, maar een beetje spannend is het toch wel.
Hieronder vind je mijn routeplanning en onder activiteiten staan de absolute 'to-do's'. (de vetgedrukte data zijn de weekenden)
Ondanks dat deze reis al ruim 3 jaar in de steigers staat, is alle feedback natuurlijk van harte welkom.

image.png
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Solo roadtrip to the West ( 5 tem 30 juni '22)

Bericht door Kath90 »

Hi wat een tof vooruitzicht!

Ik heb er weinig op aan te merken eigenlijk, ik vind het een ideaal tempo zo. Enigste puntje voor mij zou zijn dat ik voor Zion liever in Springdale zou verblijven, gezien het in juni al erg druk kan zijn met parkeren en er vanuit Springdale een shuttle het park in gaat.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Belgske64: solo roadtrip to the West (5 t/m 30 juni '22).

Bericht door IngridZw »

Mooie plannen. Ik zou ook Springdale verkiezen boven Hurricane. Je kan eens kijken naar Zion park motel. Dit ligt op een gunstige locatie, met de shuttlebushalte voor de deur, en het motel is ook nog eens goed geprijsd. Boek dan wel vanaf de eigen website. Wij hebben hier 2 keer overnacht (2011 en 2017)

Hetzelfde geldt voor Panguitch. Ik zou dan eerder kiezen voor bijv. Tropic. Je zit dan een stuk dichter bij Bryce NP en het ligt al op de route naar Capitol Reef. Als je naar Tropic rijdt kom je langs de Mossy Cave Trail.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad weinig op aan te merken! Het is een prachtige route!
Het enige wat ik minder vind zijn de overnachtingslocaties, maar ik zie in je eerdere topic dat dat bewust gekozen is vanwege de prijs.
Toch zou ik ook zoals hierboven al gezegd is voor Zion eens kijken in Springdale.
Je zou anders ook eens kunnen overwegen om in een aantal parken te gaan kamperen. Dan zit je in bijvoorbeeld Zion, Sequoia en Yosemite op prachtige locaties voor heel weinig geld. En ik kan me voorstellen dat je dan ook sneller eens wat contacten legt - mocht je daar behoefte aan hebben natuurlijk. Voor Bryce zou je dan ook naar een camping kunnen kijken, of naar een cabin op Ruby's campground.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 mei 2021, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat ziet er uit als een mooi verdeelde route. Ik ben het eens met de reeds gegeven tips m.b.t. verblijfplaats bij Zion en Bryce Canyon.

Je maakt wel een behoorlijke slinger om Joshua Tree NP mee te kunnen pakken. Dat is niet erg, maar die tijd zou je ook voor iets anders kunnen gebruiken. Als je een one-way van Las Vegas naar San Francisco doet bespaar je kilometers. Je hebt dan voldoende tijd om bijvoorbeeld ook nog Moab (Canyonlands, Arches, Dead Horse Point) mee te pakken. Maar dat gaat dan ten koste van Joshua Tree. En ten koste van Wickenburg. Op zich wel heel leuk dat dat in je planning staat. 8)

Maar goed, als je voor een one way zou gaan kun je iets als dit doen:
01 Las Vegas - Zion
02 Zion
03 Zion - Bryce Canyon
04 Bryce Canyon
05 Bryce Canyon - Capitol Reef
06 Capitol Reef - Moab
07 Moab
08 Moab
09 Moab - Monument Valley
10 Monument Valley - Page
11 Page - Grand Canyon
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon - Sedona
14 Sedona
15 Sedona - Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Lone Pine
19 Lone Pine - Bridgeport
20 Bridgeport - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - Kings Canyon
23 Kings Canyon
24 Kings Canyon - Sequoia
25 Sequoia - San Francisco
26 Terugvlucht

Niet per sé beter dan jouw route. Maar het geeft wat opties. Persoonlijk vind ik de omgeving van Moab meer de moeite waard dan Joshua Tree.
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

In Springdale overnachten is zeker een optie maar enkel wanneer de goedkope kamer van Zion Park Motel beschikbaar is. In het algemeen swingen de prijzen in Springdale de pan uit en bij Bryce is een cabin bij Ruby's campground zeker een optie (zelf slaapzakje meebrengen)
@ Marianne Ik heb destijds goed proberen te luisteren naar je betreft overnachtingen in het park zelf. Bright Angel Lodge in Grand Canyon, cabin in Grant Grove en Housekeeping Camp staan als overnachtingplek genoteerd alsmede zoals hierboven vermeld Ruby's Campground zal wss ook toegevoegd worden

@ Galapogos.... het is een slinger naar Joshua Tree maar zoals gezegd wil ik graag naar Wickenburg. Joshua Tree wil ik via de zuidingang inrijden om ook Cottonwood Spring even te bekijken. Daar Yellowstone en Mount Rushmore ook nog op mijn bucketlist staan, wil ik oa de omgeving Moab ook in die volgende roadtrip stoppen ;-)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Klinkt als een prima route dan!

De cabins bij Ruby’s Inn zijn prima. Het voordeel is dat je als campinggast ook gebruik mag maken van het overdekte zwembad + jacuzzi in het hotel. Dat vond ik heerlijk na een drukke dag.
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

aha.... dat is dan een enorme meerwaarde.... na een intense wandeling gebruik kunnen maken van de jacuzzi... dat maakt dat de keuze voor de overnachting in Bryce gemaakt is ;-)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Op de camping zelf is ook nog een openluchtzwembad en jaccuzi, dus je kunt zelfs kiezen. Mocht je de faciliteiten in het hotel willen gebruiken dan kun je bij de hotelreceptie een keycard lenen om naar het zwembad te kunnen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wat een mooie route en een heerlijk tempo ! :thumbup:
Geen opmerkingen op de route behalve misschien Hurricane.

Ik begrijp dat je het spannend vindt om alleen te reizen. Had ik ook wel de eerste keer. Nu is dat in de VS helemaal geen probleem. Je bent zo aan de praat als je er zin in hebt.
Overigens geldt dit niet enkel voor de VS maar ik heb ook positieve ervaringen in Zweden, Finland en Duitsland.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Belgske64 schreef:
25 mei 2021, 12:03
Nieuw voor mij is dat ik voor de eerste keer in mijn leven helemaal in mijn eentje een reis zal ondernemen. Het schrikt me absoluut niet af en heb er enorm zin in, maar een beetje spannend is het toch wel.
Ik reis al jaren alleen in Amerika en dat bevalt mij prima! 8)

Het heeft een groot aantal voordelen vind ik. Je bezoekt wat jij wilt bezoeken, doet het in jouw eigen tempo en hoeft met niemand rekening te houden. Ik eet waar ik wil eten, slaap waar ik wil slapen.

Amerika is bij uitstek hét land waar dit allemaal kan. Niet voor niets dat van de afgelopen 20 jaar al mijn vakanties (op 1 na, Tsjechië) naar Amerika waren. Merendeel alleen en enkele met anderen. Die hadden als voordeel dat je je ervaringen makkelijk kunt delen wat natuurlijk ook erg fijn is.

Ik bereid mijn vakanties overigens altijd erg goed voor. Voor mij is dat de voorpret. Gezien jouw schema heb jij dat nu ook al gedaan. Ik maak zelfs per dag een planning wat ik allemaal kan gaan doen. Met nadruk op kan, niks moet, alles mag. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

Coyote schreef:
26 mei 2021, 07:12

Ik bereid mijn vakanties overigens altijd erg goed voor. Voor mij is dat de voorpret. Gezien jouw schema heb jij dat nu ook al gedaan. Ik maak zelfs per dag een planning wat ik allemaal kan gaan doen. Met nadruk op kan, niks moet, alles mag. :D

Roland
Normaal was ik over 10d vertrokken en ja.. ik had ook een strakke dagplanning. Die planning bestond uit 1 of 2 absolute 'to do's' en bij tijd over, zin, spierpijn,... had ik nevenactiviteiten.
Betreft voorbereiding: enorm veel filmpjes op YouTube bekeken en reisverhalen gelezen,.... en idd dat gaf al een enorm fijn vakantiegevoel tot.... het besef bij me binnendrong dat de reis dit jaar niet zou doorgaan.
Toen de teleurstelling wat was weggeëbd, vroeg ik op mijn werk of ik 4 weken vrij mocht zijn. Gelukkig kreeg ik de bevestiging waardoor ik Page en Sedona kon bijvoegen aan de trip.. Mijn enthousiasme is meteen terug wakker geschoten :wink:
En je hebt gelijk.... door alleen te reizen kan ik mijn dag invullen zoals ik het wil en hoef met niemand rekening te houden. Buiten het feit dat je met niemand iets kan delen, vind ik het grootste nadeel dat je enkele ogen en oren mist bij bijvoorbeeld een trail...
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

hoi hoi,

We zijn nu een aantal weken verder en intussen is er al het nodige geboekt.
- vliegticket rechtstreeks geboekt bij Lufthansa (Dusseldorf-Frankfurt-Las Vegas). Ideale vlieg/overstapuren en met de prijs ben ik ook best tevreden (€588 incl bagage)
- autohuur bij National Car: een intermediate SUV voor €31.50 pd

Belangrijkste overnachtingsplaatsen zijn ook al geboekt. Hierbij heb ik de raad die jullie me gaven goed proberen op te volgen. Zo heb ik Zion Park Motel in Springdale, een cabin bij Ruby's Inn Campground en Housekeeping Camp in Yosemite kunnen vastleggen.
In eerste instantie was ik ook van plan een cabin in Grant Grove te nemen maar die prijzen zijn een paar weken geleden spectaculair gestegen. Echter op 20 min van de ingang van Kings Canyon heb je het kleinschalige 'Apple Place' (slechts 3 cabins) een voorboeking kunnen doen.
Verder al geboekt: Torrey (cabin), Page (Travelodge), Grand Canyon (Bright Angel Lodge), Sedona (Beaver Creek Inn), Joshua Tree (High Desert Motel), Bridgeport (Virginia Creek Settlement), Lone Pine (Dow Villa).
Nog te boeken: 1ste dag Las Vegas, Monument Valley/Mexican Hat, Blythe, Three Rivers, laatste dagen Las Vegas

Natuurlijk blijf ik de prijzen in de gaten houden voor buitenkansjes :wink: maar ik zou bij wijze van spreken al kunnen vertrekken, toch? :D
Gast

Bericht door Gast »

Mooie trip, maar auto huur lijkt me goedkoper kunnen.
Welke data haal je op en lever je in?
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

Terpies schreef:
09 jul 2021, 15:59
Welke data haal je op en lever je in?
5 juni - 30 juni Las Vegas...

Als ik de huidige huurprijzen zie, ben ik tevreden met deze prijs maar indien de prijzen in de toekomst gaan dalen, kan ik eenvoudig annuleren maar als jij een goedkoper alternatief weet, hoor ik het uiteraard graag :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie overnachtingsplaatsen!
Vreemd dat Grant Grove zo duur is geworden, of is het omdat de goedkope (tent)cabins niet beschikbaar zijn?

Marianne
Belgske64
Amerika-ontdekker

Bericht door Belgske64 »

Zoals ik kan zien, zijn die (tent)cabins gewoon te boeken maar wel voor €135 pn. Dan ga ik liever 20min verder zitten voor €140 voor 2n.... met koelkastje en stopcontacten :wink:
Ik ben al superblij dat het me gelukt is Housekeeping Camp te kunnen reserveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer