Reis Rob.melvink: tips gevraagd tussen Grand Canyon en Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rob.melvink
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 mei 2011, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Rob.melvink: tips gevraagd tussen Grand Canyon en Las Vegas.

Bericht door Rob.melvink »

Hoi, ik ben op zoek naar tips om te doen of te overnachten tussen de Grand Canyon en Las Vegas.
Ik heb nog 5 dagen, en ben daarvoor in Zion, Bryce, Page en Monument Valley geweest.
Ik was al van plan om naar Sedona te gaan, maar heb nog 2 dagen over, voordat ik in Las Vegas overnacht.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips tussen Grand Canyon en Las Vegas

Bericht door Galapogos »

Kun je je route eens helemaal schetsen? Dan kunnen we iets gerichter meedenken.

Sedona is inderdaad de moeite waard voor een paar dagen. Eventueel kun je van Sedona naar Las Vegas via Prescott en Wickenburg rijden. Bij Prescott heb je een mooi gebied dat ‘Watson Lake & Granite Dells’ heet. Wickenburg hebben wij bezocht met als enige doel om flink veel grote Saguaro-cactussen te kunnen zien. Dat kun je bij Wickenburg heel goed doen, bij de Vulture Peak Trail. Mocht je Prescott en Wickenburg willen opnemen in je route, dan zou ik daar één extra nacht in Wickenburg voor plannen.

Ben je al weleens in Moab geweest? Want dat zou ook heel mooi in te passen zijn als je vijf dagen over hebt. Dan zou ik waarschijnlijk Sedona enzo laten zitten. Je doet dan Las Vegas -> Zion -> Bryce Canyon -> Capitol Reef -> Moab -> Monument Valley -> Page -> Grand Canyon -> Las Vegas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips tussen Grand Canyon en Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Iets meer informatie zou wel handig zijn. In welke tijd van het jaar ga je? En is dit de eerste keer in dit deel van de VS?
Heb je voldoende tijd uitgetrokken voor Zion etc?
Je hebt al mooie tips gekregen. Misschien wordt Moab iets te veel, maar de route via Capitol Reef past sowieso en dan heb je niet alleen een prachtig park maar ook twee van de mooiste wegen in het zuidwesten erbij.
Als je niets meer wilt of kun wijzigen op het eerste deel dan is Sedona een mogelijkheid. Of je brengt een bezoek aan Death Valley.

Marianne
Rob.melvink
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 mei 2011, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tips tussen Grand Canyon en Las Vegas

Bericht door Rob.melvink »

Van Vegas naar Zion, Bryce, page, monument valley, grand canyon, doordat ik vast zit aan mijn grand canyon boeking bij de south rim kan ik daarvoor de route niet veranderen. Dus na GC heb ik nog 5 dagen om terug te vliegen.
Ik kan de boeking wel annuleren bij de Grand Canyon, maar ben al blij dat ik daar een plekje gevonden heb.
Dus hou liever vast aan het deel voor de grand canyon, daardoor vraag ik tips voor daarna.
We gaan eind september dit jaar. En zitten 2 dagen in Zion, en 1 in bryce. Ik heb alles van deze route al gezien, behalve Zion en Bryce.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips tussen Grand Canyon en Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik jou was zou ik toch eens kijken of er een paar dagen later nog plaats is/komt. Heb je via www.grandcabyonlodges.com geboekt? Dan is annuleren gratis. Je kunt ook nog de Yavapai Lodge proberen via www.visitgrandcanyon.com.

Kijk voor Capitol Reef in september eens in ons 2019-verslag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips tussen Grand Canyon en Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Sedona was onze 1ste kennismaking met de rode rotsen en wij vonden het daar prachtig. Daar kun je je best een paar dagen vermaken want er is veel te zien en te doen. Daarnaast valt er in de omgeving van Flagstaff ook nog wel het één en ander te zien. Denk aan Walnut Canyon NM en Sunset Crater NM. Williams is ook een leuk route 66 stadje. En dan zoals @Galapogos aangeeft na Sedona via Jerome, Prescott, Watson Lake etc. terug naar de Interstate. Ten zuiden van Sedona heb je ook nog Montezuma Castle NM.
Verderop kun je een tussenstop maken in Seligman en vervolgens route 66 via Oatman rijden. Mooie omgeving.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Rob.melvink: tips gevraagd tussen Grand Canyon en Las Vegas.

Bericht door Hans B »

Als je van plan bent naar Sedona te gaan, is Prescott niet zo heel veel verder,
Je kunt prachtig wandelen rond Watson Lake en Willow Lake. Beide ca. 9km en 3 uur wandelen.
Verder kun je met een kano over het meer.

Van Sedona via Jerome (prachtig bergdorp) naar Prescott is een schitterende route.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Rob.melvink: tips gevraagd tussen Grand Canyon en Las Vegas.

Bericht door Old Faithful »

Laat mij Petrified Forest N.P. als suggestie toevoegen. Het is een wat minder bekend National Park maar ik vond het de moeite waard. Wij overnachtten toen in Holbrook.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer