Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Cameron »

Dag allemaal,

Wij willen graag in 2022 een nieuwe rondreis met camper gaan maken door het zuidwesten. Wij zijn mijn vriendin en ik en onze 2 kinderen van (in 2022) 5 en 2.

We hebben in 2019 een trip gemaakt in mei-juni (met ons toen 2-jarig zoontje) en dat beviel zo goed dat we het nog een keer over willen doen. Toentertijd zijn we van Denver naar Yellowstone gereden, en van YS naar het zuiden getrokken (via Flaming Gorge, Moab, MV, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Sequoia/Kings Canyon, Yosemite en geeindigd in San Francisco). Voor de nieuwe reis doen we mogelijk een aantal plekken aan waar we eerder geweest zijn icm met een aantal nieuwe plekken. Omdat we toen in een heel rustig tempo reisden wegens de kleine, hebben we van sommige plekken waar we wel geweest zijn nog steeds nieuwe dingen te zien/ontdekken. Vandaar op sommige punten eventuele overlap.

De route en periode staan beiden nog niet helemaal vast. We twijfelen op dit moment tussen de periode meivakantie (zeg eind april tm half mei) OF de zomervakantie (Augustus) - en willen een trip van ongeveer 3 weken doen.

Wat in principe vast staat is dat we een round trip Las Vegas - Las Vegas willen doen. We pakken de eerste dagen LV om bij te komen voordat we de road trip starten. Vanuit daar is alles nog open.

We neigen momenteel zelf naar de zomerperiode omdat we graag via de Tioga Road willen reizen (die in 2019 tijdens ons bezoek aan Yosemite in juni nog gesloten was), en ook de delen ten oosten van Yosemite willen zien (Mammoth Lakes, Mono Lake, die kant). Dus dan zouden we via LV om Death Valley heen reizen (te heet in die periode om met de camper doorheen te rijden). We zijn wel benieuwd wat kan we kunnen verwachten aan temperaturen/klimaat in Augustus op plekken als Las Vegas, Yosemite, Los Angeles, en regio Grand Canyon? We snappen dat het warm is, maar is overal +35 te verwachten of valt dat in bepaalde gebieden wel mee? En is het mogelijk om langs Death Valley richting Mammoth Lakes te reizen in augustus, of is het daar dan ook zodanig heet dat je die plek het beste kan vermijden?

Qua route is ons idee nu Las Vegas - Mammoth - Yosemite - Big Sur - LA - Joshua Tree (en vanaf hier twijfelen we of we nog verder trekken richting Sedona/Flagstaff (eventueel nog Zion/Bryce) en terug naar Las Vegas (omdat het dan een wat lange lus wordt), of meteen vanuit Joshua Tree terug richting Las Vegas maar dan wel een aantal hele mooie plekken overslaan). Maar zoals gezegd staat nog niks vast.

Tips (ook andere plekken die misschien minder obvious zijn maar zeker de moeite waard) zijn zeker welkom!
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Kath90 »

Las Vegas en directe omgeving kan zeker rond de 40 graden zijn in Augustus. Yosemite zal een stuk koeler zijn maar houdt er rekening mee dat als je in Yosemite aan het hiken gaat een temperatuur van 28 graden bijv ook al erg warm is. Vanuit SF langs de kust naar LA moet het goed te doen zijn (gemiddeld tussen 22-30 graden).

Mijn persoonlijke voorkeur zou het hebben om de dagen in LV aan het einde op te nemen omdat je in het begin van de vakantie toch door de Jetlag vroeg wakker bent en die dagen rust juist aan het einde na 2,5/3 weken onderweg zijn erg fijn is, zo ga je uitgeruster het vliegtuig is. Maar dat is een voorkeur.

Death Valley weet ik niett of je daar met een huurcamper in mag, mensen op het forum die ervaring hebben met camperreizen kunnen daar vast beter bij helpen.

Ik zou zelf na Joshua tree iig de CG, Page, Zion en VoF nog mee pakken (als je 23 dagen hebt).

Bijv
1.Thuis -LV
2.LV-...
3.... - Mammoth Lakes
4.ML-Yosemite Valley
5. Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite-SF
8. SF
9. SF-Monterey
10. Monterey - Pismo
11.Pismo- LA
12. La
13. LA-Twentynine Palms (Joshua Tree)
14. Twentynine Palms- Kingman
15. Kingman- GC
16. GC-Page
17. Page
18. Page - Springdale
19. Springdale (Zion)
20. Springale-LV (via Valley of Fire?)
21. LV
22. LV
23. LV- Thuis

Als je minder dan 23 dagen hebt zou ik vanuit Joshua Tree naar de GC rijden en dan naar Vegas. De tijd die je dan overhoudt kan je ergens anders weer inpassen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het rustig aan wilt doen en je hebt 3 weken, dan is het standaardrondje eigenlijk net iets te veel.
De route van Kath90 is mooi maar daar zou een extra dag zo hier en daar ook niet gek zijn. Als je niet naar SF gaat heb je natuurlijk wel twee extra dagen.
Is LA een must? Wat zou je daar willen doen?

Death Valley is ook in augustus wel te doen als je alleen de uitzichtpunten doet, maar in de zomermaanden mag je er alleen met een camper van Cruise America doorheen rijden. Ga je niet door DV dan kun je vanuit Las Vegas rechtstreeks naar Lee Vining of Mammoth Lakes rijden. Je kunt dan overwegen om wel de dag naar aankomst de camper op te halen, maar slechts een klein stukje te rijden zodat je die saaie route niet in 1 dag hoeft te rijden. Bijkomen van de jet lag is vaak eenvoudiger als je zo snel mogelijk in het juiste ritme probeert te komen, en dan is het niet verkeerd om wat activiteiten te plannen op die eerste dag.
Als je naar Lee Vining rijdt mis je de CA395 wat wel jammer is. Het zou wel mooi zijn om een paar dagen rond Mammoth Lakes/lee Vining te blijven. Het is daar schitterend; en niet zo druk en heet als bijvoorbeeld in yosemite Valley. Kijk eens in onze laatste reisverslagen voor dat stuk. Wij hebben er al regelmatig meerdere overnachtingen gehad, en er is nog steeds heel veel wat we niet hebben gezien.
In Yosemite kun je er ook voor kiezen om een volle dag Tioga Road te doen voordat je naar de vallei gaat. Er zijn veel plekken om af te koelen in een meer (bij Tenaya Lake is ook een strandje) of in de Tuolumne River.

Ga je in augustus dan moet je echt rekening houden met hoge temperaturen. Maar aangezien het een droge warmte is, valt het vaak wel mee. De kust is aangenaam in de zomer. Joshua Tree in augustus lijkt me daarentegen niet echt prettig.

Op zich zou ik april/mei een mooie periode vinden, maar de Tioga Pass is dan inderdaad nog gesloten. Je zou dan een rondje ten oosten van Las Vegas kunnen doen. Heb je in de meivakantie ook 3 weken? Juni is geen optie?

Marianne
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Kath90 »

Martin & Marianne schreef:
15 mei 2021, 15:57
Als je niet naar SF gaat heb je natuurlijk wel twee extra dagen.
Ik had even over het hoofd gezien dat SF niet in de globale route stond idd, ik zou dan vanuit Yosemite direct naar Monterey gaan en deze extra 2 dagen elders inplannen, zoals Marianne hieronder aangeeft is een dag extra rondom Mammoth Lakes geen overbodige luxe.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Cameron »

Dank voor jullie reacties!

@Kath90 bedankt voor de suggesties en ervaringen qua temperatuur. We zijn eigenlijk niet van plan Death Valley in te gaan omdat ik vermoed dat het met de camper niet zal kunnen(mogen). Dus zoals je zegt @Martin &amp; Marianne , we willen rechtstreeks naar Mammoth Lakes rijden (maar niet in 1 dag, dat splitsen we op). Ik ga zeker even naar het stuk Lee Vining/Mammoth kijken via C395, dank voor de tip!

Juni is inderdaad geen optie. Het is of in de meivakantie en dan plakken we er nog 1 week aan vast (zoon is dan nog net 4 en niet leerplichtig maar we willen hem niet te lang van school afhouden). De zomervakantie geeft dus iets meer ruimte iets langer te kunnen gaan.

SF slaan we inderdaad over deze keer, we hebben het gevoel alle highlights daar al wel te hebben gezien. LA zijn we nog niet geweest en omdat we graag Big Sur aan willen doen lijkt het ons niet onlogisch LA daarna ook te bezoeken! Of is dat (met camper) geen aanrader?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Trails »

Cameron schreef:
16 mei 2021, 09:39
Ik ga zeker even naar het stuk Lee Vining/Mammoth kijken via C395
Deze regio (Eastern Sierras) is geweldig mooi. We zijn er in 2017 een kleine week geweest en hadden er best langer willen blijven.
Yosemite Valley hebben we toen niet gedaan ivm de drukte daar. We hebben toen alleen het oosten van Yosemite gedaan. Dit was aan het begin van onze camperreis.
Hier ons verslag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Cameron schreef:
16 mei 2021, 09:39
SF slaan we inderdaad over deze keer, we hebben het gevoel alle highlights daar al wel te hebben gezien. LA zijn we nog niet geweest en omdat we graag Big Sur aan willen doen lijkt het ons niet onlogisch LA daarna ook te bezoeken! Of is dat (met camper) geen aanrader?
Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het lastig zal zijn om te parkeren. Ik zou in elk geval goed nadenken wat je er wilt doen. Eén volle dag is niet veel, het is goed om te kijken hoe je dat in zou willen vullen. Het is niet een stad waar de bezienswaardigheden dicht bij elkaar liggen.
Vanuit Big Sur kun je LA natuurlijk bijna niet ontlopen, je zult dan toch wel de kustweg volgen, op weg naar Joshua Tree.

Overweeg eens om in LA te beginnen en in Las Vegas te eindigen. Dan kun je LA met de auto doen. Je mist dan wel Joshua Tree, ik weet niet of dat een must is? Het geeft je wel meer tijd voor de rest van de route.

Marianne
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Cameron »

Dank voor de extra tips. We hebben gekeken naar start LA maar willen het toch bij Las Vegas houden op dit moment (startpunt). Wat we eventueel voor LA kunnen doen is de camper op een (eventueel voor ons logisch/centrale plek) camping droppen en verder met de Uber/taxi naar specifieke punten. Dit hebben we 2 jaar terug ook in Las Vegas gedaan en ging prima (ik snap wel dat Las Vegas qua grootte/compactheid niet te vergelijken is, maar het is een optie :-) ). We denken er nog even over, we zullen toch ergens op de route wat darlings moeten killen omdat we op bepaalde plekken ook de tijd willen nemen.

Joshua Tree is op dit moment niet echt een must maar omdat het op de route ligt leek het ons een logische tussenplek - is het park de moeite waard vanuit eigen ervaringen? Op de foto's die ik google komt het een beetje over als een plek die je 'snel gezien' hebt maar ik kan er helemaal naast zitten :-)
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 26 mei 2021, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenstaande berichten niet citeren aub
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Je wint een dag (en je vermijdt een relatief saai stuk) als je in LA begint en in Las Vegas eindigt (of andersom). Maar een one way is geen optie?
Als je in augustus gaat is Joshua Tree niet echt aan te raden. Wij waren er met onze dochters in 2002, zie ons verslag daarvoor. In 2011 zijn we er in december geweest, toen was het heerlijk.
LA kan natuurlijk met een camper, maar campings daar zijn duur en je maakt natuurlijk extra kosten als je dan van een uber of taxi gebruik gaat maken. Maar goed, dat hangt er ook helemaal van af wat je er wilt doen.

Ik weet niet of 3 weken het maximum is, maar zo ja dan zou je met jullie wensen zoiets kunnen doen (kan ook in omgekeerde volgorde):

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - VoF
dag 3 VoF - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Page
dag 7 Page
dag 8 Page - Sedona
dag 9 Sedona
dag 10 Sedona - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Lee Vining
dag 13 Lee Vining
dag 14 Lee Vining - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - Big Sur
dag 17 Big Sur - Pismo Beach
dag 18 Pismo Beach - Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles
dag 21 Los Angeles

Je kunt in deze route natuurlijk weer terugrijden naar Las Vegas, maar als het qua ticketprijs en drop off kosten niet uitmaakt zou ik dat niet doen.

Ik zou een rustiger rondje met alleen Las Vegas en Californië ook wel mooi vinden. Dan zou je zoiets kunnen doen:

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Beatty
dag 4 Beatty - Mammoth Lakes
dag 5 Mammoth Lakes
dag 6 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
dag 10 Sequoia/Kings Canyon
dag 11 Sequoia/Kings Canyon
dag 12 Sequoia/Kings Canyon - Monterey
dag 13 Monterey - Big Sur
dag 14 Big Sur - Santa Barbara
dag 15 Santa Barbara - Los Angeles
dag 16 Los Angeles
dag 17 Los Angeles
dag 18 Los Angeles - Joshua Tree
dag 19 Joshua Tree - Las Vegas
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas

Marianne
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door Cameron »

Bedankt voor de suggesties, we gaan er nog even voor zitten! One way is op zich geen probleem nee, dus eindigen in LA is dan zeker nog wel een optie!
wittywit
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 sep 2016, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cameron: South West USA 2022 met camper en 2 kinderen

Bericht door wittywit »

Wij hadden in 2017 een aantal dagen Vegas bewust aan het einde ingepland i.p.v. aan de start. Een rondreis is best intensief en ons beviel het heel goed om twee dagen te relaxen en dan voldaan en uitgerust in het vliegtuig terug te stappen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer