Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Nou, morgen gaat het dan eindelijk beginnen. We zijn klaar om te gaan. Alle bovenstaande is inmiddels aangepast. Van de originele route is niets meer over. Dit omdat onze vluchten (KLM) werden omgeboekt, gecanceld en weer omgeboekt (en daardoor een cascade aan steeds de route, overnachtingen en vervoer moeten aanpassen). Uiteindelijk het afgelopen weekend de laatste puzzelstukjes gelegd en vandaag de tassen inpakken. En dan is iedereen ready to fly (zelfs op het ticket ;) ). We hebben een aantal vaste punten (geboekt) op de route en daartussen zijn we flexibel (beetje bonnefooi).

Bedankt voor alle adviezen en hulp, blijft na zoveel Amerika reizen nog steeds heel fijn en waardevol.

Ik zal af en toe wat updates plaatsen voor diegene die het leuk vind om te volgen.

Gr Daniel
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door michelly »

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Veel plezier! Ik kijk uit naar de updates!

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Old Faithful »

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Nou, we zijn weer terug na 24 dagen Amerika. Het is een prachtige reis geworden, alles wat we er van verwacht hadden. Nou ja, uiteindelijk dan. Zoals gezegd werd er net voor vertrek veel gewijzigd door KLM, waardoor ook ineens de camper moest worden veranderd. Daar deden ze zo ontzettend moeilijk over (huur zou van 3 naar 5,5k gaan) dat we uiteindelijk besloten om de camper te annuleren (dat kostte 300 euro :roll: ) en we een auto gehuurd hebben (overigens een heerlijke Chevrolet Traverse). Was wel even omschakelen, ook met wat mee te nemen aan bagage enzo. Maar gelukkig hadden we weinig tijd om daar bij stil te staan ;).

Maar: alles is meegevallen en voor ons voelde het echt als de reis van ons leven, ook al waren we al vaker in deze regio(s) geweest.

Met alleen de eerste 2 nachten, een overnachting in Grand Canyon en een in Las Vegas op zak, zijn we die kant op gegaan. Op de bonnefooi dus. Nieuw voor ons, maar uiteindelijk heeft dat ontzetten goed uitgepakt. We hebben wel gekozen voor wat betere hotel(ketens) zodat we zwembad en ruime kamers hadden. Gemiddeld waren we daar 150 euro per nacht voor kwijt, met een uitschieter van 250 voor de nieuwe Maswik Lodge in GCNP. We hebben verder een beetje het goede weer gevolgd.

Zo zag onze route er uiteindelijk uit:

1. Aankomst Salt Lake City
2. Salt Lake City
3. Salt Lake City
4. Salt Lake City - Vernal (Dinosaur NM)
5. Vernal - Grand Junction (Colorado NM)
6. Grand Junction - Moab (Colorado NM en UT128)
7. Moab
8. Moab
9. Moab - Page
10. Page
11. Page - Grand Canyon NP
12. Grand Canyon NP - Flagstaff (Bearizona)
13. Flagstaff - Sedona
14. Sedona
15. Sedona
16. Sedona - Las Vegas
17. Las Vegas - St George
18. St George
19. St George
20. St. George - Springdale
21. Springdale
22. Springdale - Salt Lake City
23. Salt Lake City
24. Salt Lake City
25. Salt Lake City - Huis

Top

1. De kinderen waren bovenverwachting flexibel. Vonden eigenlijk alles wel prima, inclusief enkele lange ritten (ook dankzij de ipads en M&M's) en toch wat tamelijk lange wandelingen (max 12km). Tijdens de vluchten hebben ze beide keren zowat de hele vlucht geslapen, dus viel ook mee.

2. Het weer viel erg mee. We hebben een dag echte regen gehad (in Moab) en bij 2x flinke sneeuwval op enkele bergpassen. Maar anders dan dat was het steeds tussen de 5 en 20 graden, droog en veel zon. Dat betekende meestal in de ochtend een dikke jas, maar in de middag vaak in t-shirt.

3. Ik heb in St George de Snow Canyon halve marathon gerend. Dat was echt fenomenaal mooi, met de opkomende zon door het park heen rennen (en vooral downhill, wat de run makkelijk maakte.

4. Drukte. Of het gebrek daaraan. We hadden bv Arches NP bijna voor onszelf alleen. Dat had ik niet verwacht. Er waren veelal wat pensionado's her en der, maar we hebben daar 4 of 5 wandelingen gedaan waar we slechts sporadisch mensen tegenkwamen. In de Grand Canyon was het iets drukker, maar we hebben van de village tot aan Hermits Rest gelopen en kwamen daar alleen af en toe een verdwaalde jogger tegen. Alleen in Zion NP was het gigantisch druk, maar we waren daar ook deels met Thanksgiving. Toch nog mijn ogen uitgekeken hoe druk dat park is. Rijen voor de ingang, rijen voor het toilet en Efteling achtige rijen voor de shuttle bussen.

5. Vegas! Niet mijn stad, maar nu toch herbeleefd door de ogen van kinderen. Ze vonden het fantastisch. Misschien ook omdat ze 10 dagen daarvoor alleen maar natuur hebben gezien, maar alle lampjes, geluiden, fonteinen en vulkaanshows, chocoladewinkels etc werden fantastisch gewaardeerd.

Minder
1. Eten. Niet dat mijn kinderen nou de meest gezonde eters zijn, maar het vette en zoete eten daar werd weinig gewaardeerd door ze. Bij de gemiddelde diner wilde ze in ieder geval weinig weten van het menu, waardoor het toch vaak de frietjes van papa's burger eten werd.

2. Alles is duur geworden. Al veel besproken hier en het geldt natuurlijk ook voor Europa. Maar prijzen zijn de laatste jaren echt ontzettend gestegen.

Hier wat foto's uit de 2000 foto's en 400 filmpjes :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door markro »

Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. :thumbup:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Hinko »

Mooie foto's Daniel!
Genieten weer zo te zien. Nog bij de Denny's geweest? Man man wat mis ik dat ;)

Ik vond Snow Canyon ook zo leuk. Volgend jaar staan er twee nachten St. George op planning. Ik vind dat zo'n leuk gebied!
En zeker weer een bezoek een Snow canyon. Maar niet hardlopend. 8)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Nog steeds geen camperervaring dus. Wat vervelend dat dat op het laatst nog gewijzigd moest worden. Nu moet je nog wel eens. :wink:
Het lijkt me geweldig om zo buiten het seizoen te gaan, heerlijk rustig, maar de hotelprijzen vallen mij wel tegen.

Veel tijd in Salt Lake City zie ik. Was dat voor de stad of heb je ook nog wat in de omgeving gedaan?

Waar is die laatste foto genomen?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

@markro Thanks!

@Hinko Thanks! We zijn maar een keer bij de Denny's geweest en dat was een wat mindere ervaring helaas :o Denk de verkeerde uitgekozen want slechte bediening, vieze vloeren etc. Wat opviel was dat best wat diners/restaurants met personeelsproblemen kampte, waardoor wachttijden opliepen en zelfs bij enkele Applebees en Chili's je alleen aan de bar wat kon drinken, maar geen eten kon bestellen :shock:

Leuk dat jullie die kant op gaan, St George is langzamerhand echt een favoriete plek voor me aan het worden. Dat been van jou kan ondertussen toch wel weer wat km's maken? :wink: :lol:

@Martin & Marianne Nee, dat camping gebeuren lijkt voor ons enigszins vervloekt :lol:

Tijd voor SLC was wat ruim ja. De eerste dagen eigenlijk om de kinderen wat te laten wennen, wat achteraf niet per se nodig was. De eerste dagen hebben we in SLC het Planetarium, Sugar House Park, de Hoggle Zoo en het Discovery Museum bezocht, wat ze erg leuk vonden.

Op het einde hadden we eigenlijk na Zion nog Bryce Canyon willen bezoeken, maar daar was het overdag -8 graden dus dat leek ons niet verstandig. En we hadden er al 2 dagen Zion opzitten en het was daar ZO druk, dat we toen maar besloten om naar SLC terug te rijden. Daar wat geshopt en eigenlijk verder niet veel gedaan (wat gezwommen enzo).

Die laatste foto (dubbel zie ik nu) is genomen in Snow Canyon NP, Jenny's Canyon.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Snow Canyon moet echt in de herhaling bij ons! Toen wij er waren gingen mijn beide wandelschoenen kapot, dus we hebben er niet veel kunnen doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Hinko »

@Mrvanilla
Haha ja man! Dat gaat gelukkig steeds beter.
Mar om nu een halve marathon te gaan lopen...met de fiets vind ik het al ver :P
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

:lol:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Markstaal »

Mooie foto´s Daniel! Goed om te lezen dat jullie het zo mooi gehad hebben :D
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door michelly »

Dat is nou toch ook wat! Heb je een camper geboekt en moet je hem alsnog annuleren :shock: :shock:
Zul je toch nog een keertje terug moeten om het campingleven te ervaren :lol:
Maar wel fijn dat de reis zo geslaagd is. Het is dan ook een geweldig mooi gebied wat jullie bezocht hebben. Fijn dat de kinderen het ook zo naar de zin hadden. Wat zijn die overigens alweer groot!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Ja, echt bizar dat ze zo lastig deden. Vooral omdat ik voor 300 euro kon annuleren. Ik heb het ook een aantal keer gevraagd: dus je hebt liever dat ik voor 300 euro annuleer dan dat ik 3000 euro betaal voor die camper? Ik snapte er helemaal geen snars van. De genoemde reden was dat zij ook maar een tussenpersoon waren en dat het Cruise America was die zo lastig deed. Ik vond het heel erg jammer, was er volledig op ingesteld. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar het was onnodige stress in de dagen ervoor. Ook omdat je met kinderen niet compleet zonder plan die kant op wil gaan (althans, wij niet).
michelly schreef:
30 nov 2022, 13:26
Wat zijn die overigens alweer groot!
Haha, bijna vijf alweer! :o
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer