Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Of het allemaal door kan gaan weten we niet, maar we hebben al lang(er) plannen om in de lente van 2022 naar Amerika af te reizen. Voor het eerst met onze twee kinderen (dan 4 jaar) en voor het eerst (althans, dat is het idee) met een camper.

Onze kinderen hebben al wat vlieg- en reiservaring in Europa, maar dit is toch wel een andere onderneming. We zijn dus heel benieuwd naar tips van mensen die dit al eens hebben ondernomen en vooral op zoek naar tips naar plekken in het zuidwesten die leuk zijn voor kinderen van deze leeftijd. De meeste plaatsen in het zuidwesten ken ik ondertussen wel (in ieder geval de bekendere plaatsen) maar ik heb ze natuurlijk nooit bekeken vanuit het oogpunt van een vierjarige.

Ik denk niet dat het een roadtrip van oneindig veel kilometers moet worden, maar eentje met een niet al te snel tempo maar waarbij we op enkele plaatsen wat langer zouden willen blijven.

De periode dat we zouden willen gaan is Juni en maximaal 5 weken. Plaatsen die ik graag wil bezoeken zijn Lake Tahoe, Yellowstone en de rode rotsen in Utah.

Yellowstone ligt natuurlijk wat uit de richting, maar het lijkt me wel een leuk park voor kinderen (tenzij ze een geyser in lopen) maar de aanwezigheid van dieren is wel een mooi iets voor ze.

Ik ben ook op zoek naar tips over wat voor camper is nu wijs om te huren (grootte, verhuurder, etc), misschien dat @michelly daar iets van kan zeggen :hello2:

Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door michelly »

Wat een leuke plannen!
Je kunt eens op de sites van Tioga Tours en Travelhome kijken voor de campertypes.
Voor ons zou een 25ft met twee kinderen groot genoeg zijn maar dat is heel persoonlijk. In juni zul je vast al veel buiten zijn dus qua leefruimte heb je wat mij betreft niet zo'n joekel nodig. Daar zullen anderen hier vast anders over denken :lol:
Met een 25ft ben je iets wendbaarder.

Ik zou denk ik vooral op de campgrounds in de parken willen overnachten. Het is toch heerlijk als er 's ochtends een hertje voor je deur staat.
Dit kun je afwisselen met af en toe een commerciële camping met een zwembad. Er zijn overigens ook wel mogelijkheden om af en toe in een meertje te pootje baden maar dat zal in juni nog wel fris zijn. Ik weet niet wat je eisen qua voorzieningen zijn op campgrounds maar met een camper ben je in principe helemaal zelfvoorzienend. Je kunt bijna altijd wel de tanks vullen en dumpen dus daarvoor hoef je niet naar een commerciële camping.

Wij zijn echte fans van midden in de natuur overnachten. Dat is toch heerlijk voor de kinderen. 's Avonds lekker een fikkie stoken en marshmellows roosteren. Misschien moeten wij volgend jaar ook maar weer eens plannen gaan maken. Ik hoop stiekem op een mooie deal voor een wegbrengertje :lol:
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Markstaal »

Mooi plannen Daniel! En heerlijk dat jullie zoveel tijd hebben. Nu maar hopen dat alles weer een beetje normaal is tegen die tijd.
Het is een beetje uit de richting maar Sedona zou ook een leuke plek zijn om toe te voegen voor de kinderen. Als je het op het einde doet kan je terug vliegen vanuit Phoenix.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk vooruitzicht! En een mooie maand om te gaan.
Ik denk dat ik zelf Yellowstone niet direct een geschikt park voor kinderen zou vinden maar eigenlijk maakt het voor kinderen van die leeftijd niet zo veel uit waar je bent. Ik zou vooral kijken naar voldoende speelruimte, onderweg of bij de camping. Wat die dieren betreft; ik weet nog dat wij tijdens een vakantie met onze kinderen eens naar een dierentuin gingen en dat ze vooral de eenden en geiten leuk vonden. Die kenden ze van de kinderboerderij.
Een park als Goblin Valley is leuk denk ik. En Capitol Reef, daar kun je je op Fruita wel een paar dagen vermaken.
Je zegt dat Yellowstone wat uit de route ligt, maar dat geldt ook voor Lake Tahoe. Hoe had je dat gedacht te doen?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

@michelly : Thanks voor de waardevolle info Elly. 25ft lijkt mij op zich ook wel voldoende, het plan is namelijk zeker om niet al te veel in de camper te zitten. Een beetje comfort is natuurlijk wel fijn maar je argument van wendbaar zijn vind ik wel een sterke. Daarnaast zal het leven zich vooral buiten en om de camper heen afspelen.

In de National Parks zou ik inderdaad in eerste instantie wel in het park zelf willen kunnen overnachten. Het hangt er een beetje vanaf welke parken we gaan bezoeken. Maar in SeKi bijvoorbeeld zeer zeker.

Ik heb ook gekeken naar ' wegbrengertjes' maar daar is nu (vanzelfsprekend) niet zoveel over te vinden en die zijn meestal eerder in het jaar al. Omdat de kinderen nog niet leerplichtig zijn zijn we flexibel in de tijd van het jaar wanneer we gaan. Juni vind ik zelf echter een mooie en prettige periode (het meeste is dan wel open, niet te warm nog, lange dagen, alles in bloei en net voor het absolute hoogseizoen.

@Markstaal Heel toevallig was het idee ook om in Phoenix te eindigen, dus dat zou dan goed uitkomen. Sedona is een goed idee, thanks.

@Martin & Marianne Thanks! Klopt, het maakt de kinderen uiteindelijk niet al te veel uit waar we heengaan. Wij hebben hier een abonnement bij de Beekse Bergen en dat vinden ze altijd wel heel interessant. Waarom denk jij dat Yellowstone niet geschikt is voor kinderen?

Capitol Reef is ook een goede, de camping die jij noemt, is dat die bij Gifford House ligt? Ik kan me die wel herinneren, die ligt daar heel mooi inderdaad. Thanks.

Qua route is het vage idee nu als volgt: Vliegen op SFO - Monterey (aquarium, strand, sea life) - SeKi - Lake Tahoe (ben ik zelf vooral heel gek op) - Great Basin NP (?) - Yellowstone/Grand Teton - St George (Snow Canyon SP) - Capitol Reef - Moab (?) - Phoenix

Als ik het zo uitschrijf is Yellowstone ook wel echt uit de richting en wellicht niet de moeite waard.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door hemmie »

Denk er om dat je kinderen in een autostoel met 5-puntsgordel moeten zitten, dus zoek goed uit of je die in de camper vast kunt zetten. 2 naast elkaar kan krap worden als je een brede stoel hebt, en als de camper alleen 2-puntsgordels heeft heb je autostoeltjes nodig die daarmee veilig kunnen worden vastgezet (kan volgens mij meestal niet met nederlandse stoeltjes).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Thanks @hemmie dat is een goede tip. Ik zal daar eens goed naar gaan kijken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Frasi »

michelly schreef:
11 mei 2021, 10:49
Het is toch heerlijk als er 's ochtends een hertje voor je deur staat.
Geen hertje, wel een keer een bison achter de lodge gehad in Yellowstone. Liep in het donker terug van de lodge (met internet :wink: ) naar mijn cabin, stond er een grote bison om de hoek. 's ochtends was hij weg dus helaas geen foto kunnen maken...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door michelly »

Wij hebben er 's ochtends ook ooit eentje getroffen net naast onze tent. Da's toch wel even schrikken :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

Wij moesten in Yellowstone eens naar een andere 'loop' verhuizen vanwege bear activity en vervolgens werden we belaagd door een bizon. :wink:
Ik kon nog wel een foto maken, zie hier.

Ook in Yellowstone deze kanjers op de camping: https://martinenmarianne2017.blogspot.c ... stone.html

Met kleine kinderen moet je dus wel goed uitkijken; ik krijg toch de neiging om te zeggen: tuigje mee. :lol: :lol:
Ook op de boardwalks is goed luisteren wel een must. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door hemmie »

Wij lagen in Yellowstone in onze tent en hoorden midden in de nacht een bison langslopen. De volgende dag waren man en ik even afwassen, en moesten de kinderen onze site tijdelijk verlaten omdat er een bison overheen liep. Daar hebben wij helaas alleen de foto's van gezien😃
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Hans B »

Juni maand is een mooie periode.
Bepaal welke route je werkelijk wil.
Kijk eens of 25ft campers een slide hebben. Dat is zeer prettig als je eenmaal op je plek staat. Volgens mij hebben 27ft ze wel.
Yellowstone heeft prima (korte) wandelingen en de temperatuur is niet zo verschroeiend als in de desert.
Succes met de voorbereiding.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Thanks Hans, goede tip. Ik zal daar ook eens induiken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Old Faithful »

michelly schreef:
13 mei 2021, 12:45
Wij hebben er 's ochtends ook ooit eentje getroffen net naast onze tent. Da's toch wel even schrikken :lol:
Voor wie?? :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door michelly »

De bison graasde onverstoorbaar door :mrgreen:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door jill1234 »

Super leuke plannen! Reizen met een camper is heerlijk! Wij hadden met 2 kinderen (10 en 12) een C25 camper van Cruise America. Ruim genoeg!
Volgend jaar een maatje groter (C30) want inmiddels zijn het pubers.

Tip: let op je kinderen en laat ze niet zo maar spelen in heide of gras. Wij hebben de schrik van ons leven gehad op een camping in Lee Vining (net na Yosemite) toen jongste op het gras zat naast de camper en ik aan de picknicktafel zat. Er kwam serieus een ratelslang op hem af in een razend tempo. Dat was echt even heel erge paniek. Door de paniek ook niet goed gehandeld want we zijn weggerend; de camper ingestormd. Terwijl je dus altijd kalm moet blijven ;-)
Wij stonden aan de rand van de camping, onze plaats grensde aan heide en we zagen de slang daar ook in verdwijnen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Mrvanilla »

Heftig!

Ja soms wordt je in dit soort landen weer even met de neus op de feiten gedrukt en realiseer je je weer even dat we in NL/BE een enorme mate van veiligheid en gecontroleerde natuur hebben gecreëerd. Kijk maar eens naar de enorme nieuwswaardigheid als er een wolf in NL gespot wordt. Ik heb foto's van forumlid @Dude gezien die in zijn huis in Tucson tarantula's en slangen uit zijn badkamer moet halen. :shock: En dat komt niet in de krant :lol: En in sommige gebieden is het heel normaal om beren of mountain lions door je achtertuin te zien lopen.

Wel goed te horen dat jullie goed uit de voeten konden met een C25. Ik vind het argument van wendbaarheid nog steeds wel zwaar wegen. Zeker omdat wij gewend zijn met een SUV te reizen.
Groetjes,
Daniel
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door jill1234 »

@Mrvanilla : voor een eerste keer zou ik zeker voor een C25 gaan; echt ruim genoeg en inderdaad wendbaar. We konden overal een parkeerplaats vinden ook (behalve in Carmel). Man en kinderen willen volgend jaar graag een maatje groter, van mij hoeft het niet gezien het feit dat je dan toch minder wendbaar bent en parkeren ook weer wat lastiger is. Maar ja, de kinderen passen nu niet meer in het bed dat je kan maken van de dinette; die is maar 160 lang geloof ik, dat ging met een 10 jarige nog prima maar nu met 12 niet meer ;-). En ze willen niet samen in de cab over, dus dan is een C30 wel handig want die heeft nog een sofa bed (bank)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Cameron »

Wij zijn in 2019 met onze toen (net) 2 jarige zoon ongeveer 5 weken geweest met een 30ft (a class) van eind mei tm eind juni - we hadden overigens een c27 geboekt maar kregen ter plekke upgrade.

Was wel een apparaat maar eigenlijk ging dat wonderwel prima, ook op de campings geen problemen mee gehad (behalve een 'max 32ft' plekje op Mather Campground bij de Grand Canyon wat wel echt passen en meten was, maar ook dat is gelukt). Ik denk dat je het met een 25 ook prima redt qua ruimte, wij vonden de slide out in het 'woongedeelte' overigens wel errrg fijn, omdat de kleine dan ook in de camper wat ruimte had om te spelen.

Wij zijn vanuit Denver naar Yellowstone getrokken, het was daar toen nog erg fris (0-10 gr), maar daar waren we op voorbereid. Yellowstone met onze 2-jarige ging echt perfect; hij keek echt z'n ogen uit naar alle natuur en alle dieren, en er zijn inderdaad korte wandelingen die prima met een kleine te doen zijn. Bij de hot springs ging hij wel in de reisrugzak zodat ie niet als een ongeleid projectiel alle kanten op zou rennen (dat is dan met 2 vierjarigen misschien wat lastiger - dus goed op ze letten in zulke gevallen). Ook met de 30ft camper hadden we eind mei geen problemen qua parkeren etc. dus dat viel alles mee. Vaak lekker even op de parkeerplaats lunchen/plaspauze in de camper en dan een eind wandelen.

Daarna naar het zuiden getrokken via Moab, Page, Monument Valley, GC, Bryce, Zion, Las Vegas en toen onderlangs via Bakersfield richting Sequoia/Kings Canyon en Yosemite getrokken (omdat Tioga Pass nog niet open was in die periode) en geeindigd in San Fran. Heerlijk weer hadden we die periode, hoewel 's avonds vaak wat fris om nog lang buiten te zitten. En overal ging het ook prima met de camper, behalve bij Arches waar we moeite hadden met parkeren. We reden in rustig tempo (max 3u verplaatsing per dag) dus sommige stukken (voornamelijk van en naar Yellowstone en het deel Las Vegas - Sequoia) in een paar dagen gesplitst. Dat ging echt prima. Vaak in een dorpje even stoppen, praktisch altijd wel een speeltuin te vinden om de kleine even te laten banjeren en zelf de benen te strekken.

Enige dat ik zelf de volgende anders zou doen is een dagje extra bijkomen aan het begin van de reis; wij zijn na 1 hotelovernachting meteen de camper wezen ophalen; maar vooral onze kleine had wel eventjes nodig om bij te komen van de jetlag dus die was de eerste 1-2 dagen beetje cranky.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Mrvanilla: 1st family trip met een camper

Bericht door Dude »

Mrvanilla schreef:
15 mei 2021, 09:30
Ik heb foto's van forumlid @Dude gezien die in zijn huis in Tucson tarantula's en slangen uit zijn badkamer moet halen. :shock: En dat komt niet in de krant :lol: En in sommige gebieden is het heel normaal om beren of mountain lions door je achtertuin te zien lopen.
Geen slangen en tarantula's uit de badkamer, dat was een schorpioen :lol:
Maar wel slangen en spinnen in de tuin ja. Dit jaar heb ik er nog maar 1 gezien. Je wordt er raar maar waar wel wat gewoon aan, al blijft het altijd even verschieten als je er bijna op trapt :lol:

Toffe plannen alvast. Gaat vast en zeker weer een mooie reis en ervaring worden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer