Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Wij gaan hopelijk in september deze reis doen.
Heel graag adviezen wat we over het hoofd zien.
Zion, Bryce en de Grand Canyon slaan we over, hier zijn we al geweest. Archer willen we wel zien.
Ik hoop op goede tips. Alvast bedankt.

Las Vegas
Las Vegas
Zion
Bryce Canyon
Salt Lake City
Grand Teton
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Sheridan
Rapid City
Rapid City
Badlands
Cheyenne
Rocky Mountain NP (Estes)
Rocky Mountain NP (Estes)
Denver
Black Canyon of the Gunnison
Mesa Verde
Grand Canyon
Grand Canyon
Las Vegas
Terugvlucht
Thuiskomst
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Dag Jannie, welkom op het forum!
Voordat ik heel uitgebreid ga reageren: kun je nog wat toelichting geven? Je wilt niet naar Zion, Bryce en de Grand Canyon, maar die staan wel in je route. En Arches zie ik er niet in terugkomen. Dus dit is niet wat de route wordt?
Ligt er al iets vast? Tickets? Overnachtingen?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Hans B »

Wat Marianne schrijft, je noemt parken in je rijtje en wilt er niet naar toe.

Overweeg dan om bv te vertrekken vanuit Salt Lake City, dat scheelt je 4 dagen die je elders goed kunt gebruiken.
Eindigen kan prima in Las Vegas.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Goedemorgen, hartelijk dank voor de reacties.
Deze reis is nu nog een ruwe schets. De plaatsen waar we niet heen gaan daarvan is de reden dat we daar al zijn geweest.
Dat we kiezen om te beginnen in Las Vegas is omdat de tickets erg goedkoop waren en dat we LV erg leuk vinden.
De hele route kunnen we nog wijzigen. We hebben alleen een hotel in LV. Daarom ook heel graag jullie mening.
Arches en Yellowstone willen we graag zien. Voor de rest mag alles anders en eventueel inkorten?
We weten ook niet of Denver een aanrader is? We gaan voor de derde x heen de vorige reizen waren o.a SF ,LA, Yosemite en San Diego.
Heel graag jullie hulp.
Groetjes Jannie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Het aantal dagen en begin- en eindpunt staat dus vast?
Ik zou zelf de voorkeur geven aan Las Vegas op het eind; dan kun je de eerste dag lekker op tijd vertrekken; je bent dan toch vroeg wakker.

Met jouw wensen en zonder de parken die je al hebt bezocht zou zoiets kunnen:

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - St George
dag 4 St George - Salt Lake city
dag 5 Salt Lake city - Grand Teton
dag 6 Grand Teton - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Cody
dag 10 Cody - Sheridan
dag 11 Sheridan - Rapid City
dag 12 Rapid City
dag 13 Rapid City
dag 14 Rapid City - Estes Park
dag 15 Estes Park
dag 16 Estes Park - Grand Lake
dag 17 Grand Lake - Black Canyon of the Gunnison
dag 18 Black Canyon of the Gunnison - Mesa Verde
dag 19 Mesa Verde - Moab
dag 20 Moab
dag 21 Moab
dag 22 Moab - Las Vegas
dag 23 Las Vegas - Amsterdam
dag 24 Amsterdam

Ik heb de tussenstop in Cheyenne er uit gehaald; je kunt prima vanuit South Dakota in 1 dag naar Estes Park rijden. Kijk wel of Rapid City de beste plaats is om te overnachten. Tussen Yellowstone en Sheridan heb ik Cody toegevoegd. Dat is een leuke plaats, en het geeft je wat meer tijd voor Yellowstone.
Vanuit Las Vegas zou je in 1 dag naar SLC kunnen rijden maar een tussenstop is ook wel aardig. dat geeft je de tijd om naar Valley of Fire te gaan en bijvoorbeeld naar Snow Canyon.
Voor Yellowstone moet je snel kijken of er accommodatie is in het park. Hou bij de planning rekening met de wegafsluiting tussen Tower en Canyon.
Ik heb Denver er uitgehaald; met 1 nacht heeft dat niet zoveel zin lijkt me en als je in Grand Lake overnacht kun je de Trail ridge Road meenemen.

Het zou wel mooi zijn als je tussen Moab en Las Vegas meer tijd had. Je zou kunnen overwegen om Mesa Verde te laten vallen. En dan een tussenstop doen in Capitol Reef (Torrey). Voor Yellowstone zou een extra dag ook wel mooi zijn.

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor onder andere Snow Canyon, Moab, Capitol Reef en Rocky Mountain NP. Wij waren er toen in ook in september.

Marianne
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Marianne,
Dank je super. Wij willen wel heel graag Mount Rushmore zien de monument valley en Archer.
Past dat hier tussen ?
Hartelijk dank,
Groetjes Jannie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Monument Valley heb ik niet opgenomen, maar dat kun je meenemen tussen Mesa Verde en Moab, of tussen Moab en Las Vegas.
Arches (ik neem aan dat je dat bedoelt) ligt bij Moab, dus dat is meegenomen in mijn voorstel. Ik heb daar twee dagen gepland zodat je ook naar Canyonlands kunt.
Mount Rushmore ligt in South Dakota, daar is ook tijd voor in mijn route. Kijk in plaats van Rapid City eens naar Keystone als overnachtingsplaats.
En bekijk alles eens in googlemaps of koop een kaart. En bekijk het verslag eens waar ik naar verwees (hier de directe link, maar ook via ons onderschrift te vinden). Bij elke dag staat een kaartje, dus dan zie je ook hoe alles ligt.

Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl.

Marianne
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Marianne ,
Lees het nu van jullie wat een heerlijke schrijfstijl!
Erg leuk super dat je ons helpt heel lief.
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hotel

Bericht door Jannie Zwarts »

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Beste leden,
Wij zitten rond 19 september 2021 3 dagen in het Yellowstone park. Heeft hier iemand een suggestie voor een hotel?
Op het park zelf is het behoorlijk prijzig. We dachten zelf buiten het park met een afstand van 40 km.
Ik lees ook omdat het park zo groot is om op twee locaties te boeken.
Hartelijk dank.
Jannie Zwarts
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door markro »

Binnen het Yellowstone National Park zijn de accommodaties erg geliefd en vaak al tijdig volgeboekt. Blijf regelmatig kijken naar accommodaties in het park, misschien komt er op de data dat jij er wilt zijn iets vrij tegen een prijs die jij er voor over hebt.

In de plaats West Yellowstone, aan de westingang van het park, kan je goed verblijven, maar je hebt dan steeds dezelfde weg te rijden om het park in te gaan. En het park is een erg groot stuk natuur. De rondweg door het park heeft de vorm van het cijfer 8 en heeft bij elkaar een lengte van circa 250 kilometer. Verkijk je niet op de afstanden en het feit dat je er niet hard mag rijden en regelmatig een opstopping zal meemaken wegens dieren op de weg.
Probeer op voorhand op 2 of 3 plekken een accommodatie te boeken, en dan wel zodanig dat je nog kan afzeggen.

Kijk eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven:
In het Yellowstone National Park: klik hier.
Westingang in de plaats West Yellowstone: klik hier.
Noordingang in de plaats Gardiner: klik hier.
Noordoostingang in de plaats Cooke City: klik hier.

Hierbij de link naar de landkaart van het park: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ap2016.pdf

------

In 2010 waren wij in het Yellowstone NP en hebben vanuit 3 verschillende plaatsen het park verkend. Wij zaten achtereenvolgens in de plaats Cooke City (buiten het park, noordoostingang), Lake Village (in het park) en in de plaats West Yellowstone (buiten het park, westingang). Misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag, klik hier en dan vanaf dag 5.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Hartelijk dank Markro,
Hier kan ik wat mee,, het park zelf is niet te betalen.
300 euro per nacht is heel veel.
Groetjes Jannie.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hotel

Bericht door Hans B »

Jannie Zwarts schreef:
21 mei 2021, 15:44

Beste leden,
Wij zitten rond 19 september 2021 3 dagen in het Yellowstone park.
Handig voor het geven van info, is te weten waar je weg komt en waar naartoe je weer verder reist.
Dat kunnen de dagen goed ingedeeld en de juiste overnachtingsplaatsen gekozen worden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Jannie Zwarts schreef:
21 mei 2021, 16:33
300 euro per nacht is heel veel.
Er zijn (veel) goedkoopere opties in het park. Alleen zullen die meestal volgeboekt zijn. Maar er zijn vaak annuleringen, dus check het regelmatig. Vooral Old Faithful is prachtig voor een overnachting, je zit dan op loopafstand van de geisers, en je kunt er naar toe in de vroege ochtend of aan het begin van de avond als het rustiger is dan overdag. De cabins bij de Old Faithful Lodge en de Old Faithful snowlodge zijn tussen de 150 dollar en 200 denk ik.
Twee nachten daar en in Cooke City zou mooi zijn.

Je hebt het over euro's, maar je kijkt toch wel op de officiële site?

Is kamperen (met een tent) een optie voor jullie? De kosten van een tent en toebehoren heb je er in 2 nachten uit.
Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor verschillende opties (er staat ook een pagina met een overzicht van de hotels en de prijzen in de reisverslagen).

Marianne
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Goedemorgen,
Nee een tent is geen optie.
We komen vanaf Las Vegas vanuit daar naar Yellowstone waar we drie dagen blijven.
Dan richting Lake city. In welke plaatsen kunnen we het beste een hotel boeken? Mogen er ook twee of drie zijn zodat we het park vanaf verschillende kanten kunnen benaderen.
Een fijn weekend voor iedereen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door josea »

Een ander idee is misschien om de reis uit te stellen naar 2022? Dan heb je veel meer tijd om hotels te zoeken en is er veel meer keus. Volgens mij heb je de route en wat er overal te zien is nu ook nog niet helder, en dan heb je nog lekker veel tijd voor voorbereidingen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Hans B »

Ik snap dat het een ruwe schets is, maar komende vanuit LV of SLC is dezelfde route.
Om de highlights in Yellowstone in 3 dagen te zien is een goede planning nodig.
Begin/eindig je in West Yellowstone, kom/ga je vanuit Jackson.
Wil je nog naar Cody? Museum, gunfight, rodeo.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Jannie Zwarts schreef:
22 mei 2021, 10:42
We komen vanaf Las Vegas vanuit daar naar Yellowstone waar we drie dagen blijven.
Dan richting Lake city. In welke plaatsen kunnen we het beste een hotel boeken? Mogen er ook twee of drie zijn zodat we het park vanaf verschillende kanten kunnen benaderen.
Het is, zoals Hans ook zegt, een beetje afhankelijk van wat je verder doet; overnacht je ook in grand teton? Je gaat niet naar South Dakota?
En je hebt voor de plaatsen nu toch al veel mogelijkheden gekregen? Naast de plaatsen die Marco noemt kun je ook nog naar Cody lijken. Ligt iets verder van de ingang, maar het is een mooie route naar het park.
Wat zou je in Yellowstone allemaal willen bekijken? Dat bepaalt natuurlijk ook wat de beste locaties zijn om te overnachten. Wil je wildlife spotten dan is Cooke City/Silver gate mooi. Voor de terrassen bij Mammoth ligt Gardiner ideaal.
Je kunt ook nog kijken naar de Headwaters-lodge-at-flagg-ranch Lodge & Cabins, dat ligt tussen Grand Teton en Yellowstone in. Zie voor de ligging de kaart van Yellowstone op de NPS-site.

En wanneer ben je er precies? Weet je dat er in september al voorzieningen sluiten? En weet je dat de weg tussen Tower en Canyon gesloten is?
Bekijk de NPS-site eens goed en kijk ook naar de kaart van het park zodat je weet waar alles ligt (zie daarvoor https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/maps.htm en klik linksboven bij de kaart bij park tiles op brochure map).
Ik vind een papieren kaart ook altijd handig; koop bijvoorbeeld de Hallwag nr 1; dan zie je goed wat de ligging is van de plaatsen rondom Yellowstone. Er staat ook nog een groter kaartje in van Yellowstone.

Eigenlijk vind ik de suggestie van josea niet verkeerd; ga een jaar later en neem wat meer tijd voor de voorbereiding. Vanaf 2 juni kun je reserveren voor zomer 2022.

Marianne
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Een jaar later is geen optie. We hebben tickets al.
We komen aan in Las Vegas en eindigen daar ook . Een voorbereiding hoeft toch geen anderhalf jaar te duren?
Alleen als Amerika de grenzen niet opengooit gaan we annuleren :geek2:
Jannie Zwarts
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 apr 2021, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Jannie Zwarts »

Marianne,
We namen grotendeels jou advies over.

dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - St George
dag 4 St George - Salt Lake city
dag 5 Salt Lake city - Grand Teton
dag 6 Grand Teton - Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Cody
dag 10 Cody - Sheridan
dag 11 Sheridan - Rapid City
dag 12 Rapid City
dag 13 Rapid City
dag 14 Rapid City - Estes Park
dag 15 Estes Park
dag 16 Estes Park - Grand Lake
dag 17 Grand Lake - Black Canyon of the Gunnison
dag 18 Black Canyon of the Gunnison - Mesa Verde
dag 19 Mesa Verde - Moab
dag 20 Moab
dag 21 Moab
dag 22 Moab - Las Vegas
dag 23 Las Vegas - Amsterdam
dag 24 Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jannie Zwarts: graag advies.

Bericht door Martin & Marianne »

Jannie Zwarts schreef:
22 mei 2021, 13:42
Een jaar later is geen optie. We hebben tickets al.
We komen aan in Las Vegas en eindigen daar ook . Een voorbereiding hoeft toch geen anderhalf jaar te duren?
Nee, dat wordt ook niet gezegd, maar 3 maanden is wat kort als je nog accommodatie moet zoeken. Meer tijd geeft veel voorpret en een beter beeld over waar en hoe lang je ergens wilt blijven.

Je komt dus vanuit Grand Teton en gaat daarna naar Cody; niet naar Lake City zoals je schreef (ik neem aan dat je daarmee Salt Lake City bedoelde?). Dat is goed om te weten.
Als je in Jackson overnacht zou de volgende overnachting in Grant Village of in Flagg ranch wel mooi zijn, dat geeft je een volle dag voor Grand Teton. Maar je kunt die dag ook doorrijden naar West Yellowstone en onderweg West Thumb en Old Faithful bezoeken. Ook hier weer; wat wil je overal doen, willen jullie wandelen of alleen de highlights vanuit de auto bekijken? De volgende nacht zou je dan ook nog in West Yellowstone kunnen overnachten. Cooke City ligt misschien niet zo handig voor jullie vanwege de afsluiting tussen Tower en Canyon. Je gaat dan wat dubbel rijden. Misschien is 2 nachten W-Y en 1 nacht Gardiner niet gek. Van Gardiner kun je via Tower en de Lamar Valley en Cooke city naar Cody rijden.
Het is wel lastig om Canyon en Lake in te passen op deze manier. Ik zou sowieso aanraden om dagelijks te kijken of er iets vrij komt in het park.

Maar he blijft lastig adviseren als we niet weten wat jullie willen zien in Yellowstone. En of je overal veel tijd aan wilt besteden. wil je veel zien, maar dan kort? Of liever een klein deel (met ook de gelegenheid om een geiser uit te zien barsten, anders dan alleen de Old Faithful, en wild life te zien). Willen jullie ook wel eens een wandeling maken?
Ik wee niet hoe het met de beschikbaarheid is in de genoemde plaatsen; misschien valt er ook niet veel te kiezen. In dat geval zou ik boeken wat er mogelijk is en je route en keuze van bezienswaardigheden daarop aanpassen.

Kijk ook eens in het noordwesten-subforum voor Yellowstone.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer