Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Fleur1994 »

Hi allemaal,

Van half oktober 2021 tot half november 2021 is de planning dat wij (ik en mijn vriend) een roadtrip gaan rijden van Jackson Hole (WY) tot Las Vegas. Een gedeelte van de route valt dus onder het noordwesten, maar een groter gedeelte onder het zuidwesten. In 2019 hebben wij al een keer het "klassieke" rondje zuidwesten gereden, dus daarom nu een verschuiving in de route.
Er is eventueel ruimte om nog een dag of 3 extra in te plannen. Belangrijk vinden we een combinatie tussen natuur en gezellige stadjes met leuke barretjes oid. De volle dagen in Las Vegas zijn in ieder geval een must. Benieuwd naar jullie bevindingen / tips / verbeteringen! :)

16-10 AMS- Jackson Hole
17-10 Jackson Hole
18-10 Jackson Hole - Grand Teton National Park
19-10 Grand Teton National Park - Yellowstone Old Faithful
20-10 Yellowstone Old Faithful - Yellowstone Mammoth Springs (overnachting in Gardiner)
21-10 Omgeving Yellowstone Mammoth Springs
22-10 Gardiner - Cooke City
23-10 Cooke City - Cody
24-10 Cody - Sheridan
25-10 Sheridan - Rapid City
26-10 Rapid City
27-10 Rapid City - Rocky Mountains (overnachting in Estes Park)
28-10 Rocky Mountains
29-10 Rocky Mountains - Canon City
30-10 Canon City
31-10 Canon City - Glenwood Springs
01-11 Glenwood Springs - Moab
02-11 Moab
03-11 Moab - Monument Valley
04-11 Monument Valley
05-11 Monument Valley - Las Vegas
06-11 Las Vegas
07-11 Las Vegas
08-11 Las Vegas - AMS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Oktober is behoorlijk laat voor Yellowstone en Rocky Mountain NP. Voor RMNP geldt dat de kans dat de Trail Ridge Road al gesloten is aardig groot is.
Misschien kun je wat zaken toelichten? Waarom bijvoorbeeld twee nachten Cañon City? En waarom twee nachten Monument Valley?
Jackson is een leuke plaats masr ik zou daar niet een volle dag voor uittrekken. Je kunt ook vanuit Jackson Grand Teton bezoeken. Wil je die andere nacht in het park overnachten?
Hou er rekening mee dat in Yellowstone de weg tussen Tower en Canyon is afgesloten.
De tijd voor South Dakota is niet ruim. Wat zijn de plannen daar? Kijk ook eens naar een andere plaats om te overnachten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Juist die dingen die je opnoemt nl de afwisseling in natuur en gezellige westernstadjes vonden we in deze route ook prachtig. Maar omdat jullie zo laat in het seizoen gaan is het wel jammer dat de kans bestaat dat de hooggelegen scenic wegen misschien niet meer begaanbaar zijn. Bijv. ook de Beartooth Hyw die je waarschijnlijk wilt rijden vanuit Cooke city naar Cody. Maar misschien heb je geluk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Hans B »

Kijkend naar de gemiddelde temperatuur half oktober in Jackson (1900m) en Cody (1500m) zit je overdag rond het vriespunt. Yellowstone ligt op 2000 tot 3000m. Evenzo je dagen in Rocky Mountains. Afgesloten wegen Beartooth pass, Trail Ridge, maak een plan B.

Ook Moab ligt op 1200m, daar is het begin november overdag nog zo'n 12°, maar s nacht wordt ook daar het vriespunt bereikt. Hier zal maar zo geen pak sneeuw vallen.

Ik geef toe ik ben een kou kleum.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Fleur1994 »

Bedankt voor jullie reacties tot zover! Reden van de reisperiode vanaf half oktober was de vakantieplanning op het werk. Na jullie reacties zo eens te hebben gelezen, ben ik toch nog eens gaan puzzelen om te kijken of we deze reis toch niet eerder zouden kunnen doen. Waarschijnlijk gaat het met wat schuiven lukken om begin of half september te vertrekken. Dit scheelt al wel wat qua temperaturen en opening van diverse routes verwacht ik.
Martin & Marianne schreef:
28 apr 2021, 14:54
Oktober is behoorlijk laat voor Yellowstone en Rocky Mountain NP. Voor RMNP geldt dat de kans dat de Trail Ridge Road al gesloten is aardig groot is.
Misschien kun je wat zaken toelichten? Waarom bijvoorbeeld twee nachten Cañon City? En waarom twee nachten Monument Valley?
Jackson is een leuke plaats masr ik zou daar niet een volle dag voor uittrekken. Je kunt ook vanuit Jackson Grand Teton bezoeken. Wil je die andere nacht in het park overnachten?
Hou er rekening mee dat in Yellowstone de weg tussen Tower en Canyon is afgesloten.
De tijd voor South Dakota is niet ruim. Wat zijn de plannen daar? Kijk ook eens naar een andere plaats om te overnachten.

Marianne
Reden voor 2 nachten Cañon City is omdat we hier in ieder geval graag de Royal Gorge Route Railroad willen doen en ook de nabije omgeving verder willen verkennen. Om niet te hoeven haasten (en hier wellicht 's avonds ook in een van de bars nog lekker wat te drinken) leek mij 2 nachten fijner. Voor Monument Valley is inderdaad 1 nacht ook wel voldoende verwacht ik.
Voor Jackson / Grand Teton was het inderdaad de bedoeling om na de overnachtingen in Jackson in het park zelf te overnachten. Ik had inderdaad wel gezien dat het prima aan te rijden is vanuit Jackson zelf, maar om toch misschien minder te hoeven haasten had ik bedacht om die overnachting in het park te doen. De twee volle dagen in Jackson zijn ook een beetje om bij te komen van de reis. Hier ga ik mijzelf nog eens wat meer in verdiepen!

Bedankt voor de tip voor South Dakota. Ik heb me in deze staat nog niet voldoende verdiept, hier ga ik nog eens verder naar kijken om ook hier nog op een andere plaats te overnachten.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Frasi »

Als je overweegt je reisplannen (en vooral data) te veranderen, kijk dan goed welke consequenties dit heeft voor de kosten van vluchten, autohuur en overnachtingen. Zeker voor tickets of reserveringen die je al hebt.
Ik ben een half jaar geleden begonnen met boeken van een familietrip in augustus (vlucht in september geboekt met vouchers); de prijzen zijn de afgelopen maanden heel erg gestegen. Hotels zijn duurder geworden en vooral ook autohuur. In mijn geval: omdat we door vluchtwijzigingen bij KLM 4 uur eerder aankomen en ook 5 uur eerder vertrekken, wilde ik kijken of ik mijn autohuur nog kon aanpassen. met de dagprijzen van nu zou aanpassen van de reservering me minimaal €1000 extra kosten. We beginnen de vakantie wel met 3 uur sightseeing op LAX :wink:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Tantelotje »

:offtopic: @Frasi Scheelt dat echt zoveel? :o
Wij zijn al regelmatig een paar uur later aangekomen en ook wel eens een uur of anderhalf eerder maar gewoon auto opgehaald tegen geboekte tarief. Natuurlijk wel opletten als je 'm vroeger ophaalt dat je 'm ook eerder inlevert, maar goed.

Enniehoe: ik ben zeker geen expert op autogebied, wist alleen niet dat dit voor 'n paar uur zo'n issue/kostenpost kon zijn.
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 03 mei 2021, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Frasi »

Ja, zo erg lijkt het te zijn (bij andere aanbieders nog veel meer).
Het vervelende is namelijk dat als je een bestaande reservering wil aanpassen, het nu geldende dagtarief geldt. Dus alsof je een nieuwe reservering maakt. Vaak is dat een voordeel want als de prijzen zijn gedaald, kan je met een half uurtje eerder/later ophalen/inleveren mooi profiteren van deze nieuwe prijzen. Maar nu werkt het dus tegen.
Ik heb het ook eerder wel eens gehad dat ik (door vluchtwijziging) uren eerder aankwam. Na alle upgrades en andere extra's afgeslagen te hebben, wilde ze me toch nog €40 laten bijbetalen. Tegengesputterd en na lang uitzoeken bleek dat er een dag extra werd berekend; was ik vergeten ook de inlevertijd naar voren te halen. Werd gelukkig snel gecorrigeerd. Dat was overigens op Jackson Hole :lol: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Fleur1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 nov 2018, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Fleur1994 »

Frasi schreef:
03 mei 2021, 12:25
Als je overweegt je reisplannen (en vooral data) te veranderen, kijk dan goed welke consequenties dit heeft voor de kosten van vluchten, autohuur en overnachtingen. Zeker voor tickets of reserveringen die je al hebt.
Ik ben een half jaar geleden begonnen met boeken van een familietrip in augustus (vlucht in september geboekt met vouchers); de prijzen zijn de afgelopen maanden heel erg gestegen. Hotels zijn duurder geworden en vooral ook autohuur. In mijn geval: omdat we door vluchtwijzigingen bij KLM 4 uur eerder aankomen en ook 5 uur eerder vertrekken, wilde ik kijken of ik mijn autohuur nog kon aanpassen. met de dagprijzen van nu zou aanpassen van de reservering me minimaal €1000 extra kosten. We beginnen de vakantie wel met 3 uur sightseeing op LAX :wink:
We hebben nog niks geboekt, dus data wijzigen heeft in dat opzicht geen consequenties, maar thanks voor de tip ;) Ik hou inderdaad wel regelmatig de kosten van de vliegtickets in de gaten en dit schommelt wel enorm de laatste tijd!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Fleur1994: Route Jackson Hole - Las Vegas

Bericht door Elendan »

@Frasi we hebben ook wel eens eerder de auto opgehaald, daar stonden 1,5 uur te vroeg. De auto kregen we gewoon mee en de mman achter de balie gaf uit zichzelf aan dat we dan wel de auto iets eerder moesten inleveren wilde we ons de kosten van een extra dag besparen. Ik vond hem erg behulpzaam. Ik zou gewoon wachten en niets aanpassen, wie weet wordt je vlucht nog wel een paar keer verschoven.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer