Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

Hoi allemaal,
Mijn man en ik zijn van plan om volgend jaar onze eerste rondreis te gaan maken. We willen “het bekende” rondje doen in het zuidwesten. Deze rondreis willen wij met een huurauto gaan maken. Aangezien wij nog nooit een rondreis hebben gedaan, zou ik graag jullie feedback willen hebben op onze route.

3 overnachtingen San Francisco
2 overnachtingen Yosemite NP
1 overnachting Sequoia NP
1 overnachting Death Valley NP
2 overnachtingen Las Vegas
2 overnachtingen Zion NP
2 overnachtingen Bryce Canyon NP
1 overnachting Capital Reef NP
2 overnachtingen Arches NP
1 overnachting Monument Valley
2 overnachtingen Page
1 overnachting Grand Canyon NP
1 overnachting Joshua Tree NP
3 overnachtingen Los Angeles
1 overnachting Santa Barbara
1 overnachting Monterey
1 overnachting San Francisco

We twijfelen bijvoorbeeld erg of een extra overnachting in Page nodig is of niet.

We waren eigenlijk van plan om juni 2020 te gaan. Nu doordat we nog meer tijd hebben om over de reis na te denken, is er zomaar een week bij gekomen ivm het originele plan. :oops:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Eerste keer rondreis. Is dit geschikte route?

Bericht door Hans B »

Route ziet er netjes uit. :thumbup:

Voor welke maand staat het gepland?

T is maar wat je plannen zijn, maar op zich zou Bryce en Page best een nacht minder kunnen.
Arches kan best een nachtje bij en eentje op reserve kan geen kwaad.

Parken zijn drukker en drukker aan het worden en het 'seizoen' lijkt zich steeds meer te verlengen.
Houd rekening met wachttijden. Bij Arches (ingang) en Zion (shuttle) stond ik 4 jaar geleden al een uur te wachten.

Veel plezier bij de verdere voorbereiding.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Re: Eerste keer rondreis. Is dit geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

Bedankt vind jouw snelle reactie Hans en advies. De drukte is zeker iets om rekening mee te houden. De planning is weer om dan de maand juni te gaan.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie plannen. Als je in juni gaat dan zou ik zeker vanuit Yosemite bovenlangs gaan via de Tioga Pass naar Death Valley. De kans is waarschijnlijk groot dat de pass in juni open is. Mocht je Sequoia willen opnemen in de route dan kan je dit park eerst bezoeken en daarna Yosemite. Wij vonden Sequoia een prachtig park maar met 1 overnachting heb je wel erg weinig tijd. Gaat het je specifiek om de sequoia bomen dan kun je die ook zien in Yosemite (Mariposa Grove). Je kunt dit gedeelte onderweg bezoeken als je Yosemite vanuit SF via Oakhurst binnen rijdt
De overnachting die je daarmee bespaart kun je dan zetten bij Lee Vining of Mammoth Lakes aan de oostkant van de Sierra Nevada zodat je voldoende tijd hebt voor de Tioga Pass en eventueel ghosttown Bodie.

Bryce is een schitterend park, maar omdat het kleiner is dan sommige andere parken is 1 nacht op zich wel voldoende. Daarentegen is In de omgeving van Moab heel veel te zien. Denk naast Arches ook aan Canyonlands NP. Drie overnachtingen zijn dan ook aan te raden.

Ik weet niet wat de bedoeling is in Page, willen jullie bijv. een boottocht maken op het meer dan zijn 2 nachten wel fijn. Persoonlijk hadden wij echter aan 1 overnachting in Page wel voldoende. Maar je kunt het ook zien als een rustmoment in de route. Of ga voor een extra nacht Zion. Het kan er inderdaad erg druk zijn en je bent afhankelijk van de shuttle bussen. Wat meer tijd is dan wel prettig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Schrijf het eens per dag uit, in een van/naar schema. Dan zie je beter wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Ik ben het eens met de opmerkingen hierboven; ik zou ook de route via de Tioga Pass kiezen. Wil je wel "onderlangs", trek dan meer tijd uit voor Sequoia en de rit naar Death Valley; dat stuk is nu veel te gehaast.
Voor Page is twee nachten op zich prima; en zoals gezegd is voor Bryce 1 nacht wel voldoende en zou je in Moab een extra nacht kunnen doen.
De watervallen in Yosemite zijn prachtig in juni; ik zou daar een extra nacht ook wel mooi vinden. Het is daar druk, en met wat meer tijd kun je de drukke plaatsen vroeg in de ochtend of in de avond bezoeken.
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor onder andere Yosemite in juni.

Voor de kust zou je al wat verder kunnen rijden dan Santa Barbara, bijvoorbeeld tot Pismo Beach. Dat geeft je meer tijd voor het stuk bij Big Sur. Wij zaten in 2019 twee nachten in Big Sur en 1 nacht in Monterey en we hebben ons daar niet verveeld.

Willen jullie in hotels overnachten of misschien kamperen? Als je in Yosemite in het park wilt overnachten dan kun je al een jaar van te voren boeken. Dat is wel aan te raden omdat je dan nog wat keus hebt.

Mocht je niet het risico willen lopen dat de Tioga Pass nog gesloten is dan kun je de route ook omdraaien.

Marianne
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

Ontzettend bedankt voor jullie tips. Erg helpend allemaal en zullen we zeker meenemen.
Doe je de route tussen Yosemite, via de Tioga Pass, naar Death Valley in 1 dag of hebben jullie daar een overnachting tussen?

Ik ga jullie reisverslag zeker lezen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door Hans B »

Als je wilt wandelen (lake tenaya) of wat meer tijd gebruikt op de Tioga pass route, dan zou Lee Vining de eerste optie zijn om te overnachten. Verder naar het zuiden kan ook,maar dat ligt aan de tijd Bishop of Big Pine moet ook kunnen. Bij Lee Vining heb je Mono Lake, aan de zuidkant heb je bijzondere tufa rotsen. Een bezoekje waard, kost je een uurtje of zo.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door IngridZw »

Misschien is het bekend bij jullie, maar de weg naar Glacier Point in Yosemite, één van de hoogtepunten van het park, is volgend jaar wegens wegwerkzaamheden gesloten. Mochten jullie over een hele goede conditie beschikken dan kunt je het wel lopend bereiken via de Four Mile Trail of de Panorama Trail. (hoogteverschil zo'n 1000 meter)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

Dat zijn zeker goede opties Hans. Nog meer stof om over na te denken en uit te pluizen.

Dit was inderdaad wel al bij ons bekend Ingrid. We wandelen, zeker in Coronatijd, wel veel maar ja onze platte landschapswandelingen zijn natuurlijk niet te vergelijken met zulke stijle wandelingen dus ik ben bang dat dat het niet gaat worden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door Martin & Marianne »

MoniqueD1985 schreef:
24 apr 2021, 19:22
Doe je de route tussen Yosemite, via de Tioga Pass, naar Death Valley in 1 dag of hebben jullie daar een overnachting tussen?
Nee, zeker niet in 1 dag doen. Ingrid gaf al Lee Vining of Mammoth Lakes als mogelijke tussenstops. Als je in Lee Vining overnacht kun je ook nog naar Bodie, en naar Mono Lake. Tussen Lee Vining en Death Valley is ook veel te doen: je kunt naar het Ancient Bristlecone Pines Forest en naar de Alabama Hills. Wij hebben dat stuk regelmatig gereden en de laatste jaren ook steeds meer tijd doorgebracht aan de oostkant van Yosemite. Kijk ook eens in ons 2017- en 2019-verslag voor dat stuk.

Wij hebben eens de 4 mile trail gelopen, heen en terug. We waren niet getraind, maar het was wel te doen. Als je een redelijke conditie hebt zou ik toch overwegen om de PT en 4MT te doen. De 4MT is steil, maar de PT valt wel mee. Het stuk langs de Mist Trail is wel steil, maar heel mooi. Je zou daar kunnen beginnen - het is geen stuk om op het laatst te doen, zeker niet als het nat is bij de Vernal Fall - en dan via de 4MT naar beneden.

Marianne
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door tomaat85 »

Martin & Marianne schreef:
25 apr 2021, 10:47
Wij hebben eens de 4 mile trail gelopen, heen en terug. We waren niet getraind, maar het was wel te doen. Als je een redelijke conditie hebt zou ik toch overwegen om de PT en 4MT te doen.
Wat een mooie vooruitzichten...en wat M&M en IgridZW zeggen sta ik voor de volle 100% achter. Wij waren erg vroeg en waren de eerste auto op de P. Een dag om nooit te vergeten. Wij waren heel lang alleen op de weg naar boven en zijn alleen ingehaald door een hardloopster :o (local en deed dit elke dag vertelde ze desgevraagd toen ze weer naar beneden kwam). Zodra je tegen de top aan komt kom je meer mensen tegen (dat zijn de busgangers die een klein stukje dalen en klimmen :wink: ). Tijdens het dalen wel meer klimmers tegen gekomen. De wetenschap dat je nu alleen maar te voet boven geraakt lijkt me een extra stimulans de 4MT te nemen. Veel plezier met plannen :thumbup:
Grote Amerika fan
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

WoW klinkt erg gaaf allemaal. Bedankt voor de tips. We gaan dit zeker meenemen.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door GJ »

Bij Arches/Moab kun je ook Canyonlands meepakken. Echt wandelen kun je daar niet, maar de uitzichten zijn echt adembenemend mooi daar.

In Arches zelf zou je de ranger-led tour door Fiery Furnace kunnen overwegen. Wel op tijd boeken, maar het is echt heel bijzonder om tussen (en over!) de 'vinnen' te lopen. Wat wij verder leuk vonden bij Moab was een 4x4-tour. Wij boekten dat bij deze gast: https://www.xtreme4x4tours.com/ echt een leuke ervaring! Wel van tevoren een Primatour innemen als je ontvankelijk bent voor wagenziekte. Ik was iig blij dat ik daaraan gedacht had, haha.
MoniqueD1985
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2020, 19:55

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door MoniqueD1985 »

Dat klinkt erg goed GJ. De 4x4 toer in Moab hadden wij al op ons lijstje staan maar de ranger-led tour door Fiery Furnace lijkt mij ook heel erg gaaf. Het probleem is echt dat alles leuk is en dat er steeds meer wensen en ideeen op het lijstje komen te staan. Keuzes maken zal nog lastig worden, ben ik bang.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door Tantelotje »

Als je zoiets als 'n 4x4 tour leuk vindt, kun je ook overwegen om zelf voor een dag een jeep te huren (bijvoorbeeld bij Moab Adventure) en een aantal routes uit hun boekje te rijden. Zo hebben wij een fantastische dag in Canyonlands gehad en qua kosten maakt het niet uit ten opzichte van zo'n georganiseerde tour. Alleen heb je nu een hele dag. In dat geval zou ik wel kijken of je bijvoorbeeld een overnachting van Bryce kunt toevoegen aan Moab.

Misschien haal je nog wat inspiratie uit ons 2016 verslag. Veel plezier met voorbereiden! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MoniqueD1985: eerste keer rondreis. Is dit een geschikte route?

Bericht door GJ »

Ik zou er inderdaad ook een overnachting in Bryce aan toevoegen. Echt wel de moeite waard om bijvoorbeeld de Figure 8-wandeling te doen.

Qua 4X4 tour hangt het denk ik ook wel af van wat je zelf aandurft en wat je ervan verwacht of wilt doen. Als het je erom gaat dat je mooie uitzichten hebt en op stille plekken komt die je normaal niet ziet, kun je denk ik prima zelf bv. in Canyonlands gaan rijden op ruwe wegen.

De tour die wij deden, had ook wel die unieke plekjes, maar was vooral ook echt een thrill ride. Wat die gast tijdens onze tour allemaal deed... het leek soms wel een achtbaan maar dan langzamer. Dat-ie op een enorm gat of juist een gigantische bult afstormde en wij dachten: nou, ga daar maar omheen, maar nee hoor, knalhard erop. :D Ik vond het echt een geweldige ervaring, maar zelf had ik dat never nooit niet gedurfd. Dit soort dingen bijvoorbeeld zou ik zelf niet op gaan zoeken:

maar als je weet dat je bij iemand in de auto zit die het terrein op z'n duimpje kent en weet wat-ie doet, is het echt een geweldige ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer