Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Luukve »

Dag allemaal,

Ik heb momenteel een retourvlucht naar San Francisco vanuit Amsterdam en ben nog zoekende naar wat de rondreis precies moet worden.
Ik heb in 2018 al een rondreis CA/AZ/UT/NV gedaan en zou daarom graag iets anders gaan doen. Zelf denk ik aan OR/WA, bijvoorbeeld Yellowstone lijkt me wat ver en tijdens deze rit is weinig bekijks.

Ik ben benieuwd of jullie misschien leuke routes hebben gedaan vanuit SF om mij wat op weg te helpen.

Een paar praktische zaken:
- De vlucht staat vast op SF, deze kan niet via een andere stad meer.
- De periode staat nog niet vast (mag 2/3 of 4 weken zijn).
- Mocht je bijzondere routes in CA/AZ/UT/NV weten, dan is dit uiteraard ook leuk om te weten.

Voor CA/OR had ik zelf al een opzetje gemaakt, maar ik ben nog niet overtuigd over dat dit hem moet worden:

image.png

Ik hoor graag jullie ideeën! :thumbup:
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voorstellen routes van San Francisco

Bericht door Galapogos »

Een rondje richting Noord-California en Oregon is zeker een optie. Wat je ook kunt overwegen is een oneway naar Seattle, je kunt dan ook Washington State meenemen. Maar als je vlucht terug naar Nederland vanuit San Francisco vertrekt, moet je dan nog wel een binnenlandse vlucht van Seattle naar San Francisco boeken.

Als je voor een one way gaat, is Yellowstone ook een optie. Het oversteken van de Great Basin tussen de Sierras en de Rockies is een flinke rit, maar dat lijkt me toch wel leuk om een keer te doen, dat rijden door het eindeloze niets in de woestijn.

Kijkende naar je eigen opzetje:
- Vanwaar die nacht in Sacramento op dag 2?
- Redding lijkt me geen goede uitvalsbasis voor Lassen Volcanic. Zeker niet als je twee dagen blijft. Je blijft dan heen en weer rijden.
- Prospect is voor Crater Lake ook niet de handigste plaats. Het park is niet zo groot. Afhankelijk van je plannen zou één nacht misschien ook kunnen volstaan, maar dan zou ik wel een overnachting in het park nemen.
- Tussen Bend en Portland kun je eventueel nog Mount Hood en de Columbia River Gorge meenemen.
- Over de kust kan ik je niet adviseren. Daar weet ik te weinig vanaf.
- Myers Flat ligt bij Humboldt Redwoods State Park. Je komt ook langs Redwood National and State Park, dat lijkt me ook de moeite waard. Maar daar moet je dan wel tijd voor uittrekken.

Uit interesse: hoe komt het dat de vluchtbestemming al vastligt maar de reisduur nog niet?

Als ik naar je vorige reistopic kijk lees ik dat je toen een kant-en-klare reis hebt geboekt. Ben je dat nu weer van plan? Je kunt het ook prima zelf regelen, door een losse vlucht, huurauto en de overnachtingen te reserveren. Je hebt dan waarschijnlijk meer keuze wat betreft accommodaties die je kunt boeken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Hans B »

Ik ben er een voorstander van om rondjes niet te groot te maken en meer te wandelen.
In Californie kun je Lake Tahoe meenemen en een kort uitstapje naar Reno Nevada maken om dan door te gaan naar Lassen Vulcanic (mini mini Yellowstone). En dan door naar het noorden.

Yellowstone zelf ligt wel weer erg ver uit je route.

Als je een extra week kunt toevoegen zou ik doortrekken naar Seattle, Olympic, mt.Rainier, mt.St.Helens.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Luukve schreef:
16 apr 2021, 20:33
- De periode staat nog niet vast (mag 2/3 of 4 weken zijn).
De reisduur staat dus niet vast, maar de periode wel? Met andere woorden: in welke tijd van het jaar gaan jullie?

Een paar opmerkingen wat je route betreft: voor de kust zou je wat meer tijd uit kunnen trekken. Hoe wil je naar Napa rijden, langs de kust? Dat kost je behoorlijk veel tijd, zeker als je onderweg ook nog wat wilt doen. Ook voor Redwoods is wat meer tijd misschien niet gek.
Voor Crater Lake zou 1 overnachting inderdaad voldoende kunnen zijn. Een overnachting in het park lijkt me erg mooi. Je kunt ook kijken naar Union Creek. Kijk daarvoor en voor onder andere Redwoods eens in ons 2015-verslag.

Als je 4 weken hebt is een rondje met Yellowstone ook wel te doen. Wij deden in 2008 een route SF-LA met Yellowstone. De rit door Nevada vonden we wel wat hebben.

Het is handig om je route in de van/naar vorm uit te schrijven, dan zie je meteen wat de reisdagen zijn en waar je dus geen volle dag hebt om iets te bezichtigen.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Elendan »

We hebben een rondje vanuit SF gedaan in 2019 langs de kust omhoog richting Oregon en daarna door Oregon landinwaarts weer terug naar SF. We hebben er drie weken over gedaan en vonden het ontzettend leuk.

We houden van veel natuur en hebben Portland daarom overgeslagen. Eerlijk gezegd vond ik de kustroute leuk, maar na een week kust heb ik het wel gezien en daarom zijn we eerder landinwaarts gegaan. Dat gaf ons het gevoel dat er meer afwisseling was tijdens de reis. Er is echt veel te zien in Oregon, kijk daarvoor naar het forumdeel Noordwesten i.p.v. Zuidwesten. Ook meer naar het Oosten van Oregon (en je hebt nog dagen over, dus waarom niet :clap: ), heel veel tips waar je met gemak een 4 weekse tour kan samenstellen zonder nog een andere staat te te voegen. :thumbup:

Noord Californie met Lassen en Lava Beds vonden we ook erg mooi. Lake Tahoe hebben we een andere reis gedaan, en is zeker ook een aanrader.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Kath90 »

Als een paar dagen langer mogelijk is zou ik hier zeker doortrekken tot aan Seattle, dat is maar 2 uurtjes door vanaf Portland.

Met 5 extra dagen kan je dan Seattle, Mt Rainier en Olympic toevoegeb.

Ik ken Lassen Volcanic niet, maar is dit een 2 volle dagen soort park?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Lassen is een volle dag mooi; of 1,5 dag. TS heeft twee nachten, geen twee dagen. Dus lijkt me prima zo.

Marianne
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Eskm »

Vraagje, (k/k-reis of niet) hoe kom je aan Prospect?
In 2019 verbleven we er twee nachten in het Prospect Hotel/Motel.
Een oer-amerikaanse plek leek het ons. De tweede dag reden we heen/weer naar Crater Lake
en Prospect biedt finaal ook enkele wandelingen.
Tot slot, lekker pizza's bij de Prospect Pizza Cy en ze hebben er goede lokale biertjes.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Luukve »

Hans B schreef:
17 apr 2021, 10:02
Als je een extra week kunt toevoegen zou ik doortrekken naar Seattle, Olympic, mt.Rainier, mt.St.Helens.
Lijkt dit je tijd genoeg? Ik heb zelf wel eens gekeken naar een rondje van 4 weken inclusief bovenstaande, maar leek dit wat gehaast.
Galapogos schreef:
16 apr 2021, 23:28
Een rondje richting Noord-California en Oregon is zeker een optie. Wat je ook kunt overwegen is een oneway naar Seattle, je kunt dan ook Washington State meenemen. Maar als je vlucht terug naar Nederland vanuit San Francisco vertrekt, moet je dan nog wel een binnenlandse vlucht van Seattle naar San Francisco boeken.

Uit interesse: hoe komt het dat de vluchtbestemming al vastligt maar de reisduur nog niet?

Als ik naar je vorige reistopic kijk lees ik dat je toen een kant-en-klare reis hebt geboekt. Ben je dat nu weer van plan? Je kunt het ook prima zelf regelen, door een losse vlucht, huurauto en de overnachtingen te reserveren. Je hebt dan waarschijnlijk meer keuze wat betreft accommodaties die je kunt boeken.
Dank je wel voor de tips! Die vlucht naar Seattle is misschien wel wat. Wij hebben destijds een retour reis gewonnen naar San Francisco maar hierbij alleen de vlucht. Verder ben ik nog twijfelende of we een kant-en-klare reis moeten boeken of toch zelf het avontuur aandurven.
Martin & Marianne schreef:
17 apr 2021, 13:05
De reisduur staat dus niet vast, maar de periode wel? Met andere woorden: in welke tijd van het jaar gaan jullie?
Hi Marianne, dankjewel weer voor de tips! In principe staat dit ons nog vrij. Ik neem je tips mee! :)
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Luukve
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 mar 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Luukve »

Elendan schreef:
19 apr 2021, 14:47
We hebben een rondje vanuit SF gedaan in 2019 langs de kust omhoog richting Oregon en daarna door Oregon landinwaarts weer terug naar SF. We hebben er drie weken over gedaan en vonden het ontzettend leuk.

Noord Californie met Lassen en Lava Beds vonden we ook erg mooi. Lake Tahoe hebben we een andere reis gedaan, en is zeker ook een aanrader.
Hi Elendan, bedankt voor je tips! Ik heb soms het idee dat in Oregon niet veel te beleven is, maar andere keren wordt ik door verhalen of videos juist erg verrast. Ik heb het idee dat de meningen erg verdeeld zijn. Mij lijkt het wel heel leuk om de 'niet perse toeristische trekpleisters' te ontdekken.
Eskm schreef:
21 apr 2021, 00:28
Vraagje, (k/k-reis of niet) hoe kom je aan Prospect?
In 2019 verbleven we er twee nachten in het Prospect Hotel/Motel.
Een oer-amerikaanse plek leek het ons. De tweede dag reden we heen/weer naar Crater Lake
en Prospect biedt finaal ook enkele wandelingen.
Tot slot, lekker pizza's bij de Prospect Pizza Cy en ze hebben er goede lokale biertjes.
Hi Eskm, dit komt doordat ik zelf een beetje aan het orienteren ben met maps en wat er bij parken etc in de buurt ligt. Hierbij direct even checken in google of er wat leuke dingetjes te doen zijn en hoe het eruit ziet. En vanuit daar mijn voorstel :P
NY / UT / AZ / NV / CA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Luukve: voorstellen routes vanuit San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Luukve schreef:
23 apr 2021, 18:06
Verder ben ik nog twijfelende of we een kant-en-klare reis moeten boeken of toch zelf het avontuur aandurven.
Wat bedoel je het avontuur aandurven? Als je zelf boekt heb je net zoveel zekerheid - of misschien nog wel meer - dan wanneer je de hotels laat boeken. En je kunt nog eens kosteloos annuleren als je iets aan wilt passen.
Bovendien is het zelf uitzoeken veel leuker, je hebt meer voorpret, en je hebt veel meer keuze aan (soorten) accommodatie.

Met een bezoek aan Lassen is het goed om niet eerder dan medio juli of augustus te gaan; voor die tijd heb je kans op afgesloten paden door sneeuw. Zie bijvoorbeeld on 2006-verslag voor onder andere Lassen en Oregon in juli.
Luukve schreef:
23 apr 2021, 18:06
Lijkt dit je tijd genoeg? Ik heb zelf wel eens gekeken naar een rondje van 4 weken inclusief bovenstaande, maar leek dit wat gehaast.
Schrijf het eens uit (in een van/naar-schema), dan pas zie je wat wel en niet mogelijk is. Ik denk dat het wel moet lukken, je hebt nu ook nog veel dagen SF in je schema.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer