Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Bericht door Jo usalover »

Hallo allemaal,

Mijn au-pair familiy in Texas heeft ons uitgenodigd om de wedding bij te wonen van een van de dochters in Austin eind dit jaar.
Toen ik in 1991 au-pair was bij hun ( toendertijd Chicago) was deze dochter bijna 2, nu 30 jaar, wat vliegt de tijd.
Deze uitnodiging was voor ons een hele goede reden om geheel onverwachts toch richting de USA te gaan dit jaar en voorafgaand aan de trouwerij een roadtrip Texas te doen. In 2000 was ik er al eens toen we ze opzochten middels een stopover in Houston. ( Space Center gezien en Galveston).
Vorige week tickets en autohuur geboekt via Exit Reizen. Wel met Covid-19 garantie mocht het onverhoopt toch niet doorgaan.
Ik hoop dat jullie advies kunnen geven over de route die ik al uitgestippeld heb.
De trouwerij is op een zaterdag op hun ranch in Austin en de avond ervoor is een welcome party in Austin zelf. Daarom willen we de dag voor de welcome party in Austin arriveren zodat we Austin ook kunnen zien natuurlijk, en evt nog iets op zondag voordat we weer naar Houston moeten.

Afijn, waar ik een beetje mee zit is de tijd in Dallas/Fort Worth, van Houston naar Dallas/Fort Worth is ongeveer 3 uur rijden.
* Is er genoeg tijd met 2 overnachtingen in Dallas/Fort Worth om zowel de must see highlights van Dallas te zien, maar ook Fort Worth? Of zijn 3 overnachtingen beter ?
* We willen sowieso de Stockyards zien in FW/en de cattle "run" in de straat aldaar, en aansluitend eten en drankje doen in een van de saloons aldaar. Om daarna nog naar een hotel in Dallas te rijden leek me niet handig. Wellicht dan toch handiger om een hotel in FW te nemen en dan na inchecken op zondag door naar Dallas voor de sightseeing en dan 's middags weer terug naar FW ?
* Of zondag wel hotel in Dallas, sightseeing doen ( alhoewel, we willen naar de outlet en daar zijn we ook zeker 3 a 4 uur zoet ) , na maandag na ontbijt wellicht nog iets van sightseeing in Dallas en dan naar FW en daar hotel boeken ?
* Of toch 3 overnachtingen ? Volle dag in Dallas en volle dag in FW ? Zouden we 2 overnachtingen doen dan zouden we een extra nacht in Big Bend kunnen doen.

* De rijdag naar Amarillo is lang; daarom daar 2 nachten zodat we de tijd hebben de volgende dag voor Palo Duro Canyon, Cadillac Ranch, route 66 en evt uurtje chillen bij zwembad. ( misschien lukt het nog om Caprock Canyons State Park te bezoeken tijdens de rit naar Amarillo)
* De rijdag naar Alamagordo is ook lang ( via Roswell) ; daarom daar 2 nachten zodat we tijd hebben voor White Sands en chillen bij zwembad. ( het is tenslotte vakantie )
* Zodra we besluiten Dallas/FW 2 of 3 nachten kunnen we gaan bellen met Chisos Mountain Lodge in BB of er nog plek is.
* Vanuit Fort Davis willen we de 67 en 170 nemen zodat we langs de Rio Grande rijden richting BB . ( schijnt een van de mooiste wegeven van USA te zijn). Ik heb al in een reisverslag op deze site gelezen dat zelfs op deze rijdag van Fort Davis naar BB al een gedeelte van de BB bekeken kan worden ( bijvoorbeeld Elena Canyon), wij zijn niet van de hele lange wandelingen, korte hikes, daarom denken we dat aansluitend een volle dag in BB genoeg moet zijn voor ons. OF toch liever extra nacht hier en niet in Dallas/FW ?
* We willen graag 2 volle dagen op een ranch verblijven, Mayan Ranch moet nog wel geboekt worden. De rijdag van BB naar Bandera gaat waarschijnlijk de langste rijdag zijn, maar dat is okay.
* 3 nachten Port Aransas, suite geboekt aan het strand zodat we lekker kunnen chillen na al het rijden.

day from to
1 vrijdag Amsterdam - Houston/Montgomery
2 zaterdag Houston/Montgomery - verblijven bij "family"
3 zondag Houston - Dallas/Fort Worth
4 maandag Dallas/Fort Worth
5 dinsdag Dallas/Fort Worth
6 woensdag Dallas/Fort Worth - Amarillo
7 donderdag Amarillo
8 vrijdag Amarillo - Alamogordo NM
9 zaterdag Alamogordo NM
10 zondag Alamogordo NM - Fort Davis
11 maandag Fort Davis - Big Bend NP
12 dinsdag Big Bend
13 woensdag Big Bend - Bandera Mayan Ranch
14 donderdag Bandera / Mayan ranch
15 vrijdag Bandera / Mayan ranch
16 zaterdag Bandera - San Antonio
17 zondag San Antonio
18 maandag San Antonio - Port Aransas
19 dinsdag Port Aransas
20 woensdag Port Aransas
21 donderdag Port Aransas - Austin
22 vrijdag Austin
23 zaterdag Austin
24 zondag Austin - Houston
25 maandag Houston - AMS
26 dinsdag Aankomst AMS

Alvast bedankt voor het lezen en evt reageren !

Warme groet!
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Roadtrip Texas 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi! heerlijk vooruitzicht!
Wij vonden onze Texas (and NM) trip een van onze beste en 'meest amerikaanse' reizen.
Mijn reisverslag (haast je want de Webs server houdt er binnenkort mee op ;-) ) vind je hier: https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014

Big Bend vonden wij GEWELDIG, heerlijke natuur. Guadeloup mountains NP is goed om te wandelen.
Palo Duro en Caprock zijn allebei top. Ik zou niet kunnen kiezen dus probeer ze toch maar allebei te bezoeken. :lol:

Over lange rijdagen zou ik me niet te veel zorgen maken. Het doet je de uitgestrektheid van Texas apprecieren.

Wie weet haal je nog wat ideetjes uit ons verslag.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrip Texas 2021

Bericht door hemmie »

Ik vind persooy DFW niet zo veel aan, daar zou wat mij betreft wel een dag af kunnen. Big Bend NP daarentegen is enorm groot en afwisselend, daar zou ik zeker een dag bij doen. De route naar BB via Presidio is heel mooi, maar kost ook tijd, ik betwijfel of je die dag nog veel in BB zult kunnen doen.

Wanneer gaan jullie precies? Je hebt het over chillen aan het zwembad en eind van het jaar, maar bijvoorbeeld rond White Sands zal het verre van warm zijn in de wintermaanden. En toen wij een paar jaar geleden in maart in Fort Davis waren was het daar 's nachts nog rond het vriespunt. Port Aransas ben ik een paar keer eind november geweest, je kunt prachtig strandweer hebben dan, maar ook echt koude dagen, onvoorspelbaar.

Ten (noord)westen van Austin heb je de Hill Country, met veel mooie State Parks, zeker Enchanted Rock en Pedernales zijn een bezoek waard als je dat zou in kunnen passen. Pedernales kan ook goed vanuit Austin.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Roadtrip Texas 2021

Bericht door Jo usalover »

Tipsy; bedankt voor je reactie. Jullie verslag had ik al gelezen en veel tips uitgehaald en ben em nu weer aan t lezen. Bijvoorbeeld de TX 70 richting Amarillo, de route naar BB langs de Rio Grande, etc.

Hemmie; jij ook bedankt voor je reactie. Ik denk dat we dan beter 1 nacht in Dallas doen en 1 nacht in FW. En extra nacht in BB, nou fingers crossed dat Chisos Mountain nog plek heeft, anders buiten t park, wat erg jammer is natuurlijk.
We starten onze reis midden okt, als ik het reisverslag van Tipsy lees was t in okt nog best warm, daar hopen we dan maar op.
Ik had gekeken wat temp in Corpus Christi was vorig jaar begin november en dat was 25-27 graden, ook daar hopen we dan maar op, anders op een andere manier chillen, shoppen ofzo ;-), Galveston of Southwest Stock Exchange.
Ik hoop dat we Enchanted Rock nog ergens kunnen inplannen.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Roadtrip Texas 2021

Bericht door Hans B »

Mid oktober zal in Texas prima kunnen zijn, maar New Mexico ligt bijna in zn geheel op een hoog plateau.
Wij hebben het in oktober enkele nachten beneden het vriespunt gehad.

Bekijk een of Albuquerque in te passen is.
02-10 oktober balloon fiesta.

Carlsbad Caverns zijn ook zeker een bezoekje waard.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Bericht door Jo usalover »

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie !
We zullen zien of we in Alamogordo een beetje mooi warm weer hebben, we zijn eigenlijk maar 2 nachten in NM en slapen in hotels.
Albuquerque en Carlsbad Caverns gaan niet in ons programma passen.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Bericht door hemmie »

Je moet er denk ik eens over nadenken of je wel helemaal naar NM wil gaan voor alleen White Sands. Ik vind White Sands echt fantastisch, maar zowel carlsbad Caverns als Guadalupe Mountains liggen in dezelfde hoek maar sla je nu over. Je kunt er ook voor kiezen om dan dat hele gebied voor een andere keer te bewaren en meer tijd te gebruiken voor Texas.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Bericht door michelly »

Wij vonden Guadalupe ook zeker de moeite waard. Zonde om over te slaan als je zo dicht in de buurt bent.
In Fort Davis logeerden wij in de Indian Lodge. Prachtig! Echt een aanrader.
Misschien kun je nog wat tips uit ons 2014 en 2016 verslag halen op https://www.michelly.nl/
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Roadtrip Texas 2021

Bericht door Allard »

Tipsy_1 schreef:
14 apr 2021, 20:07
Mijn reisverslag (haast je want de Webs server houdt er binnenkort mee op ;-) ) vind je hier:
Meen je dat? Dat zou dan kunnen betekenen dat al je (mooie) verslagen straks "ins blaue hinein gehen ". Tenzij de gebruikte software server onafhankelijk is. Wat met gratis sites lang niet altijd het geval is. Of je moet gaan betalen.

Een eigen domein met hosting kost maar een paar tientjes per jaar. Staat best wel chique. Zeker voor veel bereisde Roelen.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Reis Jo usalover: roadtrip Texas 2021.

Bericht door Jo usalover »

Bedankt voor alle reacties !
@michelly < ik heb al veel van je reisverslagen gelezen, maar deze door Texas nog niet, met veel plezier alsnog gedaan en veel tips uitgehaald.
Ondertussen de route aangepast en de Gulf Coast min of meer geschrapt, na diverse tips hierboven en ook nadat mijn Texas "family" niet enthousiast over de kust was.
Min of meer, betekent dat we wel de 1e nacht in Galveston slapen, zien we toch nog een stukje Gulf Coast. en kunnen we de volgende dag naar het Space Center en outlet en dan later die dag naar de familie in Montgomery die een huis hebben aan Lake Conroe.
Verder 1 nacht in Carlsbad toegevoegd, en 2 nachten in Hill Country.

1 Amsterdam Houston/Galveston
2 Galveston Montgomery
3 Montgomery Dallas
4 Dallas Fort Worth
5 Fort Worth Amarillo
6 Amarillo
7 Amarillo Alamogordo NM
8 Alamogordo NM
9 Alamogordo NM Carlsbad
10 Carlsbad Fort Davis
11 Fort Davis Big Bend NP
12 Big Bend
13 Big Bend
14 Big Bend Bandera Mayan Ranch
15 Bandera Mayan ranch
16 Bandera Mayan ranch
17 Bandera San Antonio
18 San Antonio
19 San Antonio Fredericksburg
20 Fredericksburg
21 Fredericksburg Austin
22 Austin
23 Austin
24 Austin Houston Airport
25 Houston AMS
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer