Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Martin & Marianne schreef:
26 mar 2021, 18:58
De route is behoorlijk gewijzigd zie ik.
Ik hoop dat jullie voldoende tijd uittrekken voor Moab: 3 nachten zou mooi zijn. En als het even kan zou ik zeker een nacht in Arches proberen te reserveren (Devils Campground). Dan vermijd je een keer de drukte bij de ingang, en je kunt vanaf de camping de mooie wandeling naar Devils garden maken. Zonder een plek op de camping zal het heel lastig zo niet onmogelijk zijn om daar een parkeerplaats te binden.
En je zou eigenlijk een overnachting moeten plannen tussen Moab en Bryce; dat geeft je ook tijd voor Capitol Reef, en voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, en voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Zie voor die laatste twee en voor de camping in Monument Valley en Capitol Reef ons 2019-verslag.
Jullie lijken een voorkeur te hebben voor campings buiten de parken?

Marianne
Hoi Marianne,

Ja route is zeker gewijzigd nu serieus naar gekeken en overlegd wat de andere wilden zien en wat jullie zeiden meer tijd voor moab en bryce.

1 SF landen en naar hotel
2 SF Hotel
3 SF Hotel
4 SF naar Marina en de camper ophalen.
5 Marina ?
6 Marina naar Pismo Beach
7 Pismo Beach
8 Pismo beach naar LA
9 LA
10 LA naar Joshua Tree
11 Joshua tree naar Lake Havasu State Park
12 Lake Havasu State Park naar Grand Canyon
13 Grand Canyon
14 Grand canyon naar Monument Valley
15 Monument Valley naar Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab naar Bryce
19 Bryce
20 Bryce naar Zion
21 Zion
22 Zion naar LV Camper inleveren
23 LV hotel
24 LV hotel
25 Naar huis

DIt is hoe ik hem nu heb zal even gaan kijken naar wat jij nog aankaartte....anders maar paar dagen erbij :)
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Vergat wat... Nee niet perse Marianne de andere 3 waar ik mee ga staan liever in de natuur en af en toe voor het wassen van de kleren een "normale"camping tussendoor. Was er naar aan het kijken maar weet niet wat mooie plekken zijn. Lees er zoveel over maar ja iedereen heeft een mening. Toen ik in 2019 er was 5 weken alleen maar op de resorts gestaan was ook super hoor maar dat was een andere vakantie als nu.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Trails schreef:
26 mar 2021, 19:34
En idd campings reserveren is voor ons vrijheid. Heerlijk de hele dag de tijd hebben om je ding te doen/zien. September (en ook oktober) is echt nog hoogseizoen en wanneer je samen reist met 2 campers wil je toch ook op dezelfde camping staan en misschien het liefst ook nog op plekken naast elkaar.
Ja dat willen we zeker naast mekaar waar mogelijk. Dus je kan nu nog niet reserveren voor september 2022? Dan moeten we alarmen gaan zetten wanneer dit wel kan namelijk hehe.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Martin & Marianne schreef:
26 mar 2021, 18:58

En je zou eigenlijk een overnachting moeten plannen tussen Moab en Bryce; dat geeft je ook tijd voor Capitol Reef, en voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, en voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Zie voor die laatste twee en voor de camping in Monument Valley en Capitol Reef ons 2019-verslag.
Jullie lijken een voorkeur te hebben voor campings buiten de parken?

Marianne
Ik snap niet wat je hierboven bedoeld. Devils Campground ligt toch tussen moab en bryce?

15 Monument Valley naar Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab naar Devils Campground
19 Devils Campground naar Bryce
20 Bryce
21 Bryce naar Zion

Alleen tussen Devils Campground en Bryce zit een rit van 272ml das best veel...of bedoelde je van devils naar capitol reef en dan naar bryce?

Gr RIck
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou dit stuk:
Rickrijnaard schreef:
26 mar 2021, 19:36
17 Moab
18 Moab naar Bryce
19 Bryce
20 Bryce naar Zion
21 Zion
iets anders doen. Voor Bryce heb je niet heel veel tijd nodig. Dus vervang die eerste nacht Bryce door een overnachting in Capitol Reef (Fruita campground).

In plaats van twee nachten Grand Canyon zou je ook 1 nacht GC en 1 nacht Page kunnen doen. Je kunt daar aan Lake Powell staan.

Voor een was op zijn tijd hoef je niet naar een dure camping; je kunt vaak heel goed onderweg een was draaien, bijvoorbeeld als je boodschappen gaat inslaan, of als je eens uit eten gaat. In veel winkelcentra zit een laundry.

Ik schreef inderdaad Devils CG, maar ik bedoelde Devils Garden campground. Die ligt in Arches NP. Zie hier voor een kaart van het park.
Devils cg ken ik niet.
Ik bedoelde in plaats van 3 nachten Moab een van die nachten vervangen door een nacht in Arches.

Marianne
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Zo wordt ie dan als ik je goed heb begrepen:

1 SF landen en naar hotel
2 SF Hotel
3 SF Hotel
4 SF naar Marina en de camper ophalen.
5 Marina ?
6 Marina naar Pismo Beach
7 Pismo Beach
8 Pismo beach naar LA
9 LA
10 LA naar Joshua Tree
11 Joshua tree naar Lake Havasu State Park
12 Lake Havasu State Park naar Grand Canyon
13 Grand Canyon naar Lake Powell
13 Lake Powell naar Monument Valley
14 Monument Valley naar Moab
15 Moab
16 Moab naar Devils Campground
17 Devils Campground naar Fruita campground
18 Fruita campground naar Bryce
19 Bryce naar Zion
20 Zion
21 Zion naar LV Camper inleveren
22 LV hotel
23 LV hotel
24 Naar huis

Omdat die parken zonder stroom nieuw zijn voor mij hoe doen jullie dat dan met stroom voor de lampen etc? Pak je dan een park tussendoor om op te laden of gebeurd dat puur door het rijden? Want die generator steeds aan wordt je ook niet vrolijk van. Koelkast etc kan op gas dat is geen probleem.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Hans B »

Met onze camper (zie plaatje) kamperen wij gemiddeld 2 dagen in de week op een camping en staan we de rest in de natuur (boondocken noemen ze dat).
Je camper heeft accu's voor het motor deel en aparte voor het 'huis' deel. Als je enkele nachten boondockt kun je rustig 's-avonds lampjes aandoen om te lezen o.i.d.
In Californië is boondocken wat lastiger, in Arizona en Utah zijn vele plekjes.
Zo hebben wij b.v. aan de bekende de voet van Mexican Hat gestaan.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

De route is mooi zo. Ik ken Lake Havasu niet, en ik weet niet of je dat bewust gekozen hebt, maar een stuk verder rijden tot bijvoorbeeld Kingman of Williams geeft je de volgende dag meer tijd voor de Grand Canyon. Je kunt dan bijvoorbeeld de Hermits Rest route doen en het visitor center of een rangeractiviteit. En dan de volgende ochtend vroeg op en bij zonsopkomst een deel van de South Kaibab Trail lopen. Wij vonden dat een geweldige ervaring. Zie ons 2013-verslag daarvoor.
Vervolgens rij je langs de uitzichtpunten aan de oostkant naar Page. Vlak voor Page heb je Horseshoe Bend. En je kunt er een slotcanyon bezoeken. Het is wel lekker om daar voldoende tijd te hebben. Voor Monument Valley heb je niet veel tijd nodig. Wij vonden de Wildcat Trail prachtig. Als je op de camping in het park staat loop je zo van de camping naar het begin van de wandeling. Zie ons 2019-verslag voor de wandeling.
Devils Garden is snel vol. Je kunt het beste al de eerste nacht proberen te reserveren en als dat niet lukt de tweede of de derde nacht.

Marianne
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Hans B schreef:
27 mar 2021, 08:38
Met onze camper (zie plaatje) kamperen wij gemiddeld 2 dagen in de week op een camping en staan we de rest in de natuur (boondocken noemen ze dat).
Je camper heeft accu's voor het motor deel en aparte voor het 'huis' deel. Als je enkele nachten boondockt kun je rustig 's-avonds lampjes aandoen om te lezen o.i.d.
In Californië is boondocken wat lastiger, in Arizona en Utah zijn vele plekjes.
Zo hebben wij b.v. aan de bekende de voet van Mexican Hat gestaan.
Hans bedankt voor je reactie dat is duidelijk. Kan jij me vertellen hoelang je met het gas doet ? Als je dus geen elektra hebt een paar dagen.
Alvast bedankt.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Martin & Marianne schreef:
27 mar 2021, 09:02
De route is mooi zo. Ik ken Lake Havasu niet, en ik weet niet of je dat bewust gekozen hebt, maar een stuk verder rijden tot bijvoorbeeld Kingman of Williams geeft je de volgende dag meer tijd voor de Grand Canyon. Je kunt dan bijvoorbeeld de Hermits Rest route doen en het visitor center of een rangeractiviteit. En dan de volgende ochtend vroeg op en bij zonsopkomst een deel van de South Kaibab Trail lopen. Wij vonden dat een geweldige ervaring. Zie ons 2013-verslag daarvoor.
Vervolgens rij je langs de uitzichtpunten aan de oostkant naar Page. Vlak voor Page heb je Horseshoe Bend. En je kunt er een slotcanyon bezoeken. Het is wel lekker om daar voldoende tijd te hebben. Voor Monument Valley heb je niet veel tijd nodig. Wij vonden de Wildcat Trail prachtig. Als je op de camping in het park staat loop je zo van de camping naar het begin van de wandeling. Zie ons 2019-verslag voor de wandeling.
Devils Garden is snel vol. Je kunt het beste al de eerste nacht proberen te reserveren en als dat niet lukt de tweede of de derde nacht.
Ik ken lake havasu niet maar we hebben er 1 bij die wilt graag in meren rivieren etc zwemmen. Ik ga eens kijken naar kingman of williams. Heb zelf toen gestaan in bullheadcity. Maar ja heb toen 5 weken alleen maar rv parken gedaan. En de grand canyon bedoelje als daar in de ochtend heen rijdt vanaf bv kingman dan pak je in de middag hermits rest? Wij hebben hem toen helemaal gedaan en elke stop gehad dan ben je zeker een ochtend of middag kwijt met overal kijken en fotos maken en wat drinken bij hermits. Trails lopen doen we niet of het moeten kleintjes zijn van 1 a 2 uur ivm lichamelijke klachten.

Vraag me alleen af of de route niet beetje "druk" is zo. Willen wel wat zien maar moet ook ontspannen zijn en niet gehaast zeg maar.
Als ik het goed begrijp dus en wat ik zag op recration gov site kan je pas de stateparks etc boeken vanaf 6 maanden van te voren max?

Devils garden als ik het goed zag kan vanaf sept 1 jaar van te voren. Hebben jullie nog tips voor het boeken of is het gewoon zo snel mogelijk met 2 laptops alles boeken en hopen dat je een plekkie hebt ?

Bedankt weer voor de hulp. Groetjes Rick
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door IngridZw »

Ik kan me voorstellen dat je het wat te gehaast vind. Tenslotte rijden jullie met 2 campers en dat neemt sowieso al meer tijd in beslag.
Mocht je iets willen wijzigen dan zou ik persoonlijk Moab weglaten en dit bewaren voor een volgende reis bv in combinatie met een rondje Denver.
Dan is het met name op de route tussen Grand Canyon en Zion relaxter. En je kunt dan alsnog de prachtige wegen zoals de UT95 vanuit Monument Valley naar Capitol Reef rijden en de UT12 van CR naar Bryce. Een extra dag Page en Capitol Reef is ook niet verkeerd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Rickrijnaard schreef:
27 mar 2021, 12:24
En de grand canyon bedoelje als daar in de ochtend heen rijdt vanaf bv kingman dan pak je in de middag hermits rest?
Ja, dat schreef ik.
Rickrijnaard schreef:
27 mar 2021, 12:24
. Trails lopen doen we niet of het moeten kleintjes zijn van 1 a 2 uur ivm lichamelijke klachten.
Ik vind een wandeling van 1 a 2 uur al een aardige wandeling. Als dalen en stijgen geen probleem is kun je een stukje naar beneden lopen, je kunt net zo ver gaan als je wilt. Het geeft je een heel andere kijk op de canyon (zie hier onze ervaring). Je kunt natuurlijk ook met een deel van het gezelschap een trail gaan lopen, of willen jullie alles samen doen? Of kampen jullie alle 4 met lichamelijke klachten?
Kijk eens op mijn wandelsite voor korte wandelingen in de parken.

\Wat betreft de drukte; op zich is het zo wel te doen, zeker als je geen lange wandelingen gaat maken. Je hebt er nu weer een dag af gehaald ten opzichte van de vorige versie. Je kunt natuurlijk nog een paar dagen langer gaan. Doe dan bijvoorbeeld een extra dag Page (voor het zwemmen) en een extra dag Moab. Of een extra dag Zion. En anders inderdaad Moab laten vallen. Of doe een nacht minder aan de kust. Nogmaals; voor het strand kun je beter wat meer richting LA gaan. Maar ook onderweg kun je prima eens stoppen en een paar uurtjes aan het strand doorbrengen. Wat wil je allemaal doen aan de kust?

Misschien ook niet gek om nog eens na te denken over die campers. Waarom geen camper + auto? Dan kun je de parken en steden met de auto bezoeken, dat scheelt met het vinden van een parkeerplaats. En ook handig als je 's avonds eens uit eten wilt gaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Hans B »

Rickrijnaard schreef:
27 mar 2021, 12:16
Kan jij me vertellen hoelang je met het gas doet ? Als je dus geen elektra hebt een paar dagen.
Alvast bedankt.
Je bedoelt de LPG tank?
Wij doen er ca. 4 weken mee.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Martin & Marianne schreef:
27 mar 2021, 16:38
Wat betreft de drukte; op zich is het zo wel te doen, zeker als je geen lange wandelingen gaat maken. Je hebt er nu weer een dag af gehaald ten opzichte van de vorige versie. Je kunt natuurlijk nog een paar dagen langer gaan. Doe dan bijvoorbeeld een extra dag Page (voor het zwemmen) en een extra dag Moab. Of een extra dag Zion. En anders inderdaad Moab laten vallen. Of doe een nacht minder aan de kust. Nogmaals; voor het strand kun je beter wat meer richting LA gaan. Maar ook onderweg kun je prima eens stoppen en een paar uurtjes aan het strand doorbrengen. Wat wil je allemaal doen aan de kust?

Misschien ook niet gek om nog eens na te denken over die campers. Waarom geen camper + auto? Dan kun je de parken en steden met de auto bezoeken, dat scheelt met het vinden van een parkeerplaats. En ook handig als je 's avonds eens uit eten wilt gaan.
Nee alleen ik en de rest zijn geen doorgewinterde wandelaars. Ze willen strandwandelen walvissen spotten en zo dicht mogelijk bij het strand staan.
En dan het liefst in de buurt van Malibu zo dat we vandaar een uber kunnen pakken naar LA. Heb zelf op hollywood rv park gestaan voor LA en dat was goed te doen alleen geen strand natuurlijk.

En nee 2 campers staat vast. Andere is geen optie. Helaas maar het is niet anders.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Hans B schreef:
27 mar 2021, 18:35
Je bedoelt de LPG tank?
Wij doen er ca. 4 weken mee.
Dank je wel Hans.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Rick, je hoeft geen volledige berichten te quoten. Alleen het deel waarop je reageert is voldoende. En zonder quote reageren kan ook. :wink:

Zonder wandelingen is de route wel te doen maar als je twijfelt of het niet te gehaast is waarom er dan niet wat extra dagen voor uittrekken?

Marianne
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Hebben de camper geboekt bedankt voor alle reacties. Nu nog wachten tot de campings geboekt kunnen worden:):)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Elendan »

Om op je vraag terug te komen over het staan op plekken zonder aansluiting voor water of electra. Dat is geen enkel probleem.

Electra voor licht etc. is inderdaad een aparte accu, dus de camper start altijd :wink: . De beide accu's laden weer op als je rijdt. Je rijdt bijna dagelijks dus hoef je eigenlijk nergens op een hook-up plek te staan.

Wij staan echt maar twee keer max. aan electra en water aangesloten op een camping tijdens een rondreis van drie weken. En zelfs dat hoeft niet, water kun je onderweg tappen en dumpen bij bepaalde benzinestations of op campgrounds. In de parken is er vaak wel een punt waar dat kan.

We laden al onze spullen (camera's, mobieltjes, laptop etc.) gewoon op als we 's avonds stil staan of onderweg via de aansluiting op het dashboard (waar je vroeger sigaretten mee aan kon steken). Wel hebben we een omvormer bij en een Nederlandse stekkerdoos, waar je drie of meer stekkers tegelijk in kunt steken.

Gasverbruik ligt een beetje aan het weer, we hebben weleens gas halverwege bijgevuld, maar toen sneeuwde en vroor het 's nachts. Meestal kun je prima drie weken op een tankje rondrijden.

Veel plezier met de verdere voorbereidingen, wij kunnen ook niet wachten om weer op pad te gaan :thumbup: en hebben een camper gehuurd voor april 2022.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2018, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Dank je wel Elendan voor je antwoord.

Voor een mooie nieuwe ervaring zonder hookups en de vrije natuur. Zijn zoveel mooie plekken om te staan heb ik nu wel gezien de afgelopen weken op het internet. Was nu veel aan lezen en kijken over de campgrounds van BLM. Waar je wel en niet kan komen met 2 campers.

Jullie ook alvast veel plezier met plannen en hopen dat de tijd nu wat sneller gaat duurt nog zo lang !!
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Elendan »

Als je op zoek bent naar wild kamperen plekjes, op jullie route bij Grand Canyon en Joshua Tree kun je gratis staan net buiten de parken, dat ik zo weet uit mijn hoofd. :thumbup:

We gebruiken het meest de campendium app (of website) om plekjes te zoeken, daar kun je ook zoeken naar dumpstations en plaatsen om water bij te vullen. Maar zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt er zijn veel meer van dat soort sites en apps.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer