Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Trails »

TinekeenJan schreef:
20 mei 2021, 15:52
Over dag 46 en 47 zouden we het Kolob gedeelte van Zion willen bezoeken ( Marianne raadde dit aan). Echter, ik kan niet veel vinden om te kunnen staan met de camper.
Er zijn 2 Kolob gedeeltes in Zion NP: Kolob Terraces en Kolob Canyons. Ik neem aan dat je Kolob Canyons bedoelt.
Dit is idd echt schitterend. We zijn er in 2017 geweest en vonden het zo mooi dat we in 2019 terug zijn geweest. De Timber Creek Overlook Trail is een mooie (en makkelijke) wandeling.
In 2017 stonden wij op de camping van Quail Creek SP. Dit ligt 22 mijl van de ingang van Kolob Canyons. Wij hadden plek 16 gereserveerd en volgens de ranger was dit de mooiste plek (vonden wij ook).
Hier foto's van die camping:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
en hier van Kolob Canyons (en Snow Canyon SP):
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /28-9.html

Wij vonden Valley of Fire mooi maar Snow Canyon SP vonden we mooier en aparter.

In Dolores (CO) stonden we zowel in 2017 als in 2019 op The Views RV Park. Schitterende camping met hele ruime plekken en heel schoon sanitair. Geweldige eigenaren en we hadden vanaf onze plek uitzicht over 4 staten en konden zelfs Ship Rock zien.
https://www.theviewsrvpark.com/
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /7-10.html

Lees Ferry was ook zo'n mooie en mooi gelegen camping.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html

Als je van Lees Ferry naar Monument Valley rijdt bezoek dan ook Navajo National Monument. Echt de moeite waard.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Hans B »

Met een camper kun je prima 'boondocken', dwz ergens vrij gaan staan.
Ten noorden van Joshua Tree is een enorm zonnepark, daar net buiten is BLM-land en kun je prima een nacht verblijven.
Gratis.
De app Campendium is hiervoor erg geschikt om deze plekken te vinden.

Wij staan per week meestal 5 nachten 'vrij' en 2 nachten op de camping.
Voor julie reis van 7 weken is dat serieus geld besparen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt geweldig, zo'n lange reis! En inderdaad, niet te druk. :wink:
Klopt het dat je 3 nachten Bryce hebt? Je zou kunnen overwegen om nog een tussenstop te maken zodat je wat meer tijd hebt voor de UT12 tussen Capitol Reef en Bryce. Of hebben jullie dat al uitgebreid gedaan? Wij hebben in september 2019 een stop gemaakt in Escalante. Dat was ook omdat we op tijd wilden zijn om de wandeling naar de Calf Creek Fall te doen. Je kunt daar ook kamperen.
Ik vind 3 nachten Joshua Tree en de stops tussen Joshua Tree en de Grand Canyon redelijk veel. Ik vermoed dat het nog steeds heet zal zijn in Joshua Tree. Misschien is het niet gek om op het laatst nog wat meer tijd te hebben, zodat je naast Valley of Fire ook nog naar Snow Canyon kunt. En naar Cathedral SP. Ik heb geen ervaring met die laatste, maar kijk daarvoor eens in de verslagen van forumlid sep op https://www.reizenmetenzondertent.com. Zij waren net als wij in 2019 ook in september in het zuidwesten. Misschien kun je ok wat campingtips vinden in hun verslag.

Ik kan je niet helpen aan een stop tussen Wawona en Joshua Tree. Er is niet vel bijzonders onderweg. Lake Isabella of sequoia NF is wat om. Wel mooi, maar ook om, is via de Tioga Pass of Sonora Pass de oostkant van de sierra mee te nemen. Als je eerst naar Wawona gaat en dan naar Groveland is dat niet eens heel erg ver om.

Hoe rekening met de drukte tijdens het Labor Day weekend. Kijk eens hier in ons verslag hoe het dan in Yosemite is!

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door TinekeenJan »

Bedankt voor de tips. We gaan nog even aan het puzzelen en kritisch kijken naar de route.
Ik denk, dat we ook gaan bekijken wanneer het weekend is i.v.m. de drukte in de parken. Misschien, dat het lukt om het zo te plannen, dat we de weekenden in rustiger gebieden zitten. We gaan nog eens goed alles bij langs. Gelukkig hebben we ruim tijd.
Jullie horen weer van ons.
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door TinekeenJan »

Hallo allemaal, daar ben ik weer.
Intussen is onze reis redelijk uitgewerkt.
Maar over een gedeelte van de eerste 2 weken (Seattle, Olympic NP, kust tot ter hoogte van Napa) wil ik jullie advies vragen.

23 aug Seattle
24 aug Seattle camper halen camping Seattle
25 aug Port Angeles (geboekt)
26 aug Hoh campground (geboekt)
27 aug Forks, Kalaloch campground (geboekt)
28 aug Fort Stevens State Park (geboekt)
29 aug Fort Stevens
30 aug Newport Or Beverly Beach State Park (geboekt)
31 aug Newport
1 sept Harris Beach State Park (geboekt)
2 sept ???
3 sept ???
4 sept ???
5 sept Napa
6 sept richting Yosemite
7, 8 en 9 september Yosemite (proberen althans); klopt toch, dat dit op 15 april moet om 16.00 uur?

Verder is de reis eigenlijk duidelijk voor ons.
Het stukje van 2, 3 en 4 september, daar zitten we wat mee.
Het klopt, dat we veel tijd doorbrengen aan de kust. Zijn we ons van bewust, maar we vinden dit prachtig.
Ik heb gekeken naar Trinidad (Elk Country Rv resort). Afspraken in dit gebied zijn, dat minimaal 3 nachten geboekt moeten worden i.v.m. Labour Day. Dat is ons probleem. Is deze camping 3 nachten waard?
Ook heb ik gekeken naar Westport Beach RV. Daar geldt hetzelfde voor. Eventueel iets verder van de kust af is geen probleem, maar Labour Day maakt het niet simpeler.
Hebben jullie suggesties voor deze 3 dagen?

Zo gauw ik dit stukje heb ingevuld, laat ik jullie de hele reis nog even zien. Alvast bedankt voor het meedenken. Laten we hopen, dat het reizen weer mogelijk en makkelijk wordt!!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Hans B »

Oregon Sand Dunes?
Crater Lake?
Lassen Vulcanic?
Lake Tahoe?

Enkele suggesties die op de route kunnen liggen
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door TinekeenJan »

Dank je, Hans.
We gaan kijken wat het best op de route ligt. We gaan maar reserveren vanwege de drukte. Onze reis ligt nu iets meer vast dan we zouden wensen. Maar we willen geen tijd verspillen met zoeken naar een plekje.
En prachtig wordt de reis toch wel :thumbup:
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door TinekeenJan »

De suggesties van Hans hebben we bekeken. Lassen Vulcanoe gebied komt in aanmerking, maar ligt vrij ver uit de kust. We hadden het plan om de kust tot ongeveer Jenner te volgen en daarna naar Napa en verder richting Yosemite.
We komen er niet goed uit. Of we moeten Napa laten voor wat het is en via Lassen gaan Maar dan hebben we 4 nachten in te vullen; als de problemen niet groter worden :geek2: .
Heel graag suggesties. Zoals gezegd: Labour weekend zit in deze tijd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat je aan de kust overal aan die 3 nachten vast zit? Ook in de staatsparken? Is het nog mogelijk om iets in de staatsparken te vinden? Je zit al binnen de periode van 6 maanden maar misschien is nog niet alles vol.
Wij reden in 2015 langs de kust vanaf Crescent City, misschien heb je iets aan aan ons reisverslag. Voor kampeerervaringen en campings kun je eens de verslagen van forumlid Marenko bekijken.
Zie http://www.marenko.net/campgrounds/

Yosemite moet je inderdaad op 15 april boeken. Je zou het op 15 maart eens kunnen proberen, dan is het om 15.00 uur.

Marianne
TinekeenJan
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door TinekeenJan »

Marianne,
ik plaatste een berichtje op Amerika2022 naar aanleiding van het reserveren van Yosemite.
Je vroeg naar de grootte van de camper? 25 ft en we maken een reis van 7 weken.

Wij gaan 7 t/m 9 september proberen te reserveren, maar gezien de ervaring van vanmiddag moet ik alternatieven verzinnen, ben ik bang voor.
Misschien lukt het met behulp van jullie tips, maar zo computervaardig als Amerika2022 ben ik niet met verschillende schermen en zo.
Maar ik zal mijn best doen.
Wel zal ik op 23 maart een entree moeten zien te boeken voor het geval dat we buiten Yosemite moeten verblijven.
In het ergste geval slaan we Yosemite over. Er is genoeg moois te zien buiten het park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TinekeenJan: 7 weken camper rondreis Seattle, kust, Las Vegas september 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou misschien eens bij een andere camping kunnen oefenen. Dan krijg je er wat ervaring mee. Probeer bijvoorbeeld eens Watchman, die is ook snel volgeboekt.

Het is ons een paar jaar geleden gelukt om in het Labor Day weekend een plekje te reserveren op Tuolumne Meadows Campground dus het kan wel. En na Labor Day zal het zeker nog eenvoudiger zijn. Probeer desnoods ook een plek te krijgen op Hodgdon Meadows. Dan zit je wel een eindje rijden van de vallei maar je zit er wel in het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer