Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Hans B »

Evelien, ik heb alleen je eerste post gelezen.
Ik begrijp dat je de reis van een reisburo het overgenomen.
Ik begrijp nooit hoe een reisburo die claimt expert te zijn op dat gebied dit aanbiedt.
Als ik dit met 20 jaar camper ervaring zou moeten doen, was ik 1. halverwege gesloopt of 2. langs alles gereden i.p.v. de camper uit te stappen en te wandelen.
Begrijp me goed, het zal ongetwijfeld prachtig worden, maar je moet je afvragen of je komt voor mijlen maken of om wat bijzonders te zien.
Zien is wandelen, waar je in een reisburo schema niet of nauwelijks tijd voor hebt.
Wij zijn al regelmatig mensen tegengekomen die klagen over de snelheid van hun de reis.
Probeer die fout te vermijden en maar een reis, geen race.
Bedenk dat je met een camper een stuk minder snel rijdt, je vaak meer tijd kwijt bent voor alles op de camping.

Voorbeeld dag 26-7 reken maar op 7á8 uur netto reistijd zonder ergens te stoppen voor een plas, tank, koffie of fotostop en die zijn er toch zeker wel in Oatman, Kingman, Seligman bijvoorbeeld
In de Grand Canyon en Page heb je een (1) volle dag, prima.
Maar die mis ik in Capitol Reef, Bryce, Zion (liefst 2 om te wandelen), Las Vegas (is toch ook minimaal 2 dagen waard om e.e.a. te zien)
Sequoia mag je met een grote camper niet doorheen !
En dan de rest 1 extra nachtje, jammer

Tenzij dit je eerste reis is en er meerdere volgen om alle plekken recht te doen.

Mocht je wel bij je plan blijven, geen probleem hoor, mijn advies is wat ik er van denk op mijn ervaring, een ander zegt misschien piece of cake makkelijk te doen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Evelien77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2018, 20:18

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Evelien77 »

Hans B schreef:
23 mar 2021, 19:59
Evelien, ik heb alleen je eerste post gelezen.
Ik begrijp dat je de reis van een reisburo het overgenomen
Beste Hans,

Dank voor je bericht! Fijn dat je kritisch naar onze planning hebt gekeken.
Het zal onze eerste vakantie in het zuid westen zijn, dus alles is nieuw.
Als ik de tijd had zouden misschien 2 nachten in Las Vegas beter zijn, maar ik vind het ook zo zonde om ergens anders iets te laten vallen.
Het lijkt me namelijk ook heerlijk om aan het einde van de reis 'rustig' te eindigen. We hebben 2 pubers en die willen graag een dagje aan het strand doorbrengen.
Ik heb geprobeerd om op basis van jullie feedback de reis iets aan te passen. Willen jullie nog eens meekijken?
En alle reacties zijn welkom.

Dank en groeten,
Evelien

1 Zo 24-07 Vliegreis naar LA, Hotel overnachting in LA
2 Ma 25-07 Ochtend naar Cruise America camper ophalen, Overnachting Joshua Tree, Sam’s family spa hotwater resort
3 di 26-07 Ochtend reizen naar Grand Canyon, Overnachting Grand Canyon, Mather campground
4 wo 27-07 Ochtend vertrek naar, Overnachting Page Lone Rock beach campground
5 do 28-07 Page o.a. lower antelope en horse shoe bend, overnachting Page Lone Rock beach campground
6 Vr 29-07 Ochtend reizen naar Monument valley, overnachting Monument valley goldings campground
7 Za 30-07 Ochtend vertrek naar Capitol reef, Fruita campground of wonderland RV park
8 zo 31-07 Ochtend vertrek naar Bryce Canyon, Bryce Canyon Ruby’s in RV park campground
9 Ma 01-08 Ochtend Bryce Canyon, middag naar Zion. overnachting Zion canyon campground
10 Di 02-08 Zion, overnachting Zion canyon campground
11 wo 03-08 Ochtend vertrek naar Las Vegas, overnachting Oasis Las Vegas RV
12 do 04-08 Reizen naar Lee Vining, overnachting Mono Vista RV Park Lee Vining
13 vr 05-08 Ochtend vertrek naar Yosemite via tioga pas, overnachting een van de pines campground
14 za 06-08 Yosemite, overnachting een van de pines campground
15 zo 07-08 Ochtend vertrek naar San Fransisco, overnachting Marin RV Park San Fransisco
16 ma 08-08 San Fransisco San Fransisco, overnachting Marin RV park
17 di 09-08 Ochtend walvistocht Monterey, 17 miles drive, Big Sur overnachten Pinnaples campground
18 wo 10-08 Vertrek naar Pismo beach, overnachten Avila Pismo beach KOA campsite
19 do 11-08 Naar Malibu, overnachten Malibu Beach RV Park
20 Vr 12-08 LA nog in te vullen, overnachten LA, camping nog in te vullen
21 Za 13-08 camper inleveren en auto huren, overnachten LA hotel
22 Zo 14-08 Ochtend LA, daarna naar vliegveld. Overnachting in vliegtuig
23 Ma 15-08 Aankomst Dusseldorf
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Hans B »

Je moet er een rondje van maken en veel korter kan niet.
Zorg dat je alle campings op tijd bespreekt, want die zitten vliegensvlug vol. Vaak moet je meerdere pogingen doen en soms gaat het niet lukken, zorg dan voor een alternatief. Zeker in de parken is snel het mudvol.
Succes bij de verdere voorbereidingen.
Ik hoop voor je dat het allemaal lukt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het zelf veel te druk vinden.
Die rust op het laatst zie ik niet echt.
Als je niet meer dagen hebt, waarom dan niet een deel laten vallen en wat meer tijd uittrekken voor de rest? Een extra dag Yosemite - bijvoorbeeld aan de oostkant - of Zion geeft je de tijd om te wandelen, fietsen, zwemmen etc. En het geeft je de gelegenheid om de rustige uren te gebruiken voor de drukke delen.
Monument Valley en Capitol Reef kun je een andere keer doen, bijvoorbeeld in combinatie met Moab en Yellowstone.

Welke camping bedoel je op dag 17? Geen Pinnacles neem ik aan?

Overweeg ook eens een ander startpunt. SF is met een camper niet handig. Waarom niet daar beginnen?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door jill1234 »

Hoi Evelien, ik zou echt een nacht Yosemite toevoegen. Capitol Reef en Monument Valley zou ik, net als Marianne zegt, bewaren voor een eventueel volgende reis. De tijd die je wint kun je toevoegen in Las Vegas en Yosemite bijvoorbeeld. En persoonlijk zou ik 1 nacht Page doen, niet 2.
Wij zijn overigens ook in LA gestart met de camper; ging prima. Laatste dagen in LA hebben wij camper ingeleverd en auto gehuurd; met de camper wil je namelijk niet de stad door.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Evelien77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2018, 20:18

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Evelien77 »

Wederom dank voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag en kom misschien nog even weer bij jullie terug voor feedback!
Nogmaals dank.

Groetjes,
Evelien
Frank01
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jun 2008, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: camperreis zuid west 2022

Bericht door Frank01 »

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2021, 11:03
Ik vind het erg druk. Met weinig tijd voor de parken. Misschien is het bewust? Wat heb je al gedaan of is alles nieuw?
Ik zou Sequoia overslaan. Je mag net een camper niet via de 198 het park in rijden. En het is geen park om even op doorreis te doen. Je wint tijd als je van Las Vegas naar Lee Vining rijdt en dan via de Tioga Pass naar Yosemite Village.
Voor Zion is 1 overnachting erg weinig. Het is een druk park. Wil je daar wat zien gebruik dan zoveel mogelijk de vroege en late uren op de dag.
Wil je in Capitol Reef niet op Fruita staan?
In Monument Valley is de camping bij the View prachtig gelegen. Zie voor beide ons 2019-verslag .
Als je bij Monterey wilt whalewatchen zou ik daar overnachten. Er is daar ook veel te zien. Nu heb je daar geen tijd voor en ook geen tijd voor Big Sur. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag.

Marianne
Ik ben nog niet klaar met jullie verslag van 2019 (wij zijn van plan om volgend jaar die kant op te gaan en ik heb misschien nog wel een vraag of twee) maar ik wilde jullie alvast bedanken dat jullie op deze manier mensen mee kunnen nemen op jullie reis. Echt heel erg leuk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te horen Frank!
En als je vragen hebt; maak een topic aan. :thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer