Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

Martin & Marianne schreef:
17 mar 2021, 13:04
Ik zeg niet dat SF niet te doen is of dat het niet de moeite waard zou zijn, maar ik probeer te zeggen dat het mooi zou zijn om meer tijd te hebben voor het zuidelijke deel van de reis.
Als je vaker in deze tijd van het jaar kunt reizen is het misschien niet echt van belang, maar parken als Joshua Tree en Death Valley en de omgeving van Tucson zijn buiten de winter minder aangenaam om te bezoeken, daar kun je in de zomer niet veel ondernemen. Daarom is het jammer dat je daar nu weinig tijd voor hebt.

Marianne
Het is inderdaad sowieso nog de bedoeling terug te keren in de kerst -of paasvakantie. We zullen die parken dus sowieso nog doen op momenten dat ze aangenaam zijn om te bezoeken.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door bedeve »

@ThomasVH04 Ja ; juist dan.
Heel vaak echt mooi weer. De natuur is weer hersteld en groen aan het worden.
Jouw reistijd is voor een bepaald deel van het zuid westen ideaal.
San Francisco zou wat regenachtig kunnen zijn, naar mate je meer naar het zuiden komt wordt het zonnetje stralender.
Die kustweg is schitterend .
Er zijn hier veel mensen die naar Monterey doorrijden.
Moet je willen, het is een toeristtrap.
Ik heb gelezen dat je oudejaar in Los Angeles wilt zijn.
Denk er eens over om de nadruk in je reis te leggen in het mooi weer deel tussen Joshua Tree en Tucson en omgeving
Vanwege het weer, de natuur en het feit dat daar heel veel te beleven is
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Tantelotje »

Ik weet niet zeker of je mij bedoelt of bedeve.

Maar mocht je mij bedoelen: ik vind elke route de moeite waard :)
Alleen vind ik ook dat wanneer je niet zo ruim in je tijd zit en je bijvoorbeeld écht graag naar Tucson wil, ik zou zorgen dat ik daar zo optimaal mogelijk m'n tijd voor/rondom heen in zou zetten.

En zoals ik eerder aangaf: ik was niet heel erg onder de indruk van de kustroute. Maar dat is een erg persoonlijke mening en ik denk dat alle andere reageerders van dit draadje het daarin niet met mij eens zijn.

Wij zijn echt niet vies van een volle dag rijden. Ik vind dat dit achteraf vaak meer rust geeft dan ergens overnachten zodat je niet zo lang hoeft te rijden maar vervolgens dus twee opgebroken dagen hebt. Dus in dat opzicht snap ik je plan helemaal. Ik zou alleen liever een dag doorbrengen in bijvoorbeeld Sedona of Death Valley bezoeken vanuit Las Vegas, dan dat ik die tijd zou gebruiken voor de kustweg.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie dat Tucson overslaan niet echt een optie voor jullie is, maar ik gooi er toch een alternatief in, want hoewel wij kilometervreters zijn, zouden we dit toch echt te gortig vinden, maar smaken verschillen.
Wat nu als je vanuit Joshua Tree naar Anza Borrego Desert State Park gaat? Dat vonden wij ook heel mooi. Je kunt dan via Oatman naar Las Vegas. Oatman is een leuk westerndorpje met wilde ezels in de straat en de Sitgreaves Pass is heel mooi. Mocht je toch nog naar een stad willen, dan kun je naar Phoenix. Geen idee hoe het daar is, maar het ligt beter in de route dan Tucson.
Als je toch naar Tucson wilt vanuit Anza Borrego, houd er dan rekening mee dat de I8 ongelooflijk saai is. Als je toch al een heel lange reisdag hebt, werkt dat niet echt mee.
Besluit je wel daarheen te gaan, dan kun je Saguaro National Park nog meenemen. Een park in 2 delen en wij vonden de westkant mooier dan de oostkant.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

Het aantal km’s te gortig? Ik hoop dat dit enkel op de route van LA naar Tucson gaat. Voor de rest zou ik dat niet echt goed begrijpen.

Ik zie nog enkele goede tips maar wil toch even iets verduidelijken. We zijn met 2 en mijn vriendin wil absoluut LA zien en er Oudejaar vieren. Voor de rest mag ik het wat invullen zoals ik wil, maar dat is een must. De reis tot en met de 31ste lijkt me ook zeer comfortabel zonder grote afstanden (de kustroute mss, maar die zit vol leuke stops en doen we in 2 delen).

Op dit moment denken we er toch aan om het als volgt te doen:
Dag 1 tot en met 6: SF, kustroute en LA
Dag 7: LA - Tucson zonder echte (kleine uiteraard wel) tussenstop. Zo komen we er in de late namiddag aan.
Dag 8 en 9: Tucson
Dag 10: Sedona en overnachten in Flagstaff
Dag 11: Grand Canyon, Las Vegas
Dag 12 tot en met 14: LV

Een andere oplossing is het volgende:
Dat 1 tot en met 6: idem
Dag 7: LA - Joshua Tree (iets verder overnachten)
Dag 8: Joshua Tree - Tucson
Dag 9: Tucson
Dag 10 tot en met 14: idem

Bij de tweede oplossing is elke dag op zich leuk en comfortabel (kortere afstanden). Toch vinden we het gevolg voor Tucson (slechts 1 volle dag) dan te groot.

Wat vinden jullie? Zien jullie nog een andere oplossing? Tucson toch vervangen door Phoenix zoals hierboven al aangegeven?

Nogmaals bedankt voor jullie input!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door mtl »

Phoenix is niet echt een aantrekkelijke plaats.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

mtl schreef:
18 mar 2021, 08:39
Phoenix is niet echt een aantrekkelijke plaats.
En Scottsdale? Als we daar 2 volle dagen zijn, kunnen we eens naar Goldfield, daguitstap Tucson, Tonto NF,...

Is het trouwens vreemd dat we een extra stad willen bezoeken? In die periode is het tussen 17 en 18 uur donker. Dan zit je ‘s avonds toch beter in een stad?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Trails »

In die omgeving vonden wij Lost Dutchman SP erg mooi en ook Tonto Nat. Monument. Ook Tonto Natural Bridge is de moeite waard.
Weg 87 is sowieso een mooie weg om te rijden.
Verder vonden wij Phoenix vreselijk. Een ramp wat verkeer betreft.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door mtl »

ThomasVH04 schreef:
18 mar 2021, 10:15

In die periode is het tussen 17 en 18 uur donker. Dan zit je ‘s avonds toch beter in een stad?
Is dat zo? Waarom kun je dan beter in een stad zitten?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Tantelotje »

ThomasVH04 schreef:
17 mar 2021, 22:05
Het aantal km’s te gortig? Ik hoop dat dit enkel op de route van LA naar Tucson gaat. Voor de rest zou ik dat niet echt goed begrijpen.
In het eerste idee zou je een volle dag naar Tucson reizen, daar twee dagen doorbrengen en weer een volle dag reizen.
Die tweede reisdag is er nu wel (min of meer) af, maar het blijft nog steeds een heel stuk rijden voor zo'n korte tijd.

Tucson is zeker een leuke stad, wij zijn er in 2018 geweest, maar ik geloof toch niet dat ik het mee zou nemen als ik zo weinig tijd zou hebben.
LA-Tucson is zeg maar 800 kilometer. Da's net zoiets als voor een weekend naar Zwitserland rijden. Er zijn mensen die het doen, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Wat dat betreft eens met jojostravelusa.

Want los van dat Tucson een leuke stad is, wat denk je daar te vinden dat je elders niet kunt vinden? San Diego is ook een hele leuke stad, kan me voorstellen dat het daar in die tijd van het jaar ook heerlijk is.
En Scottsdale? Als we daar 2 volle dagen zijn, kunnen we eens naar Goldfield, daguitstap Tucson, Tonto NF,...
Tucson vervangen door Phoenix zou ik niet doen, al helemaal niet als je dan alsnog een dagtocht naar Tucson overweegt. Phoenix vind ik ook niet echt bijzonder. Scottsdale is best leuk, maar zou voor mij geen doel op zich zijn.

Je moet natuurlijk vooral doen wat je zelf wilt, maar er is zoveel moois te zien dat het, wat mij betreft, zonde is als je alleen maar van stad naar stad rijdt omdat je vooral in de stad wilt zijn (heb niet helemaal in beeld waarom je liever in een stad bent als het vroeg donker is). En als je dat wel wilt, neem dan bijvoorbeeld langer de tijd voor Las Vegas en maak vanuit daar nog wat dag uitstapjes naar Death Valley, de Hooverdam, Red Rock SP...

Kortom: ik zou Tucson skippen, na Joshua Tree bijvoorbeeld naar Sedona (2 nachten) en dan, al dan niet via de Grand Canyon, naar Las Vegas voor de laatste dagen. Lijkt me een stuk relaxter.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door IngridZw »

k zou de afstanden ook te ver vinden maar sommige mensen vinden lange afstanden rijden juist wel relaxt. Dus dat is ook weer heel persoonlijk.
Naast de opties die Tantelotje beschrijft is een uitstapje vanuit LV naar Valley of Fire trouwens ook prachtig en niet zo heet als in de zomer.
En ja als je van steden houdt is San Diego ook zeker een aanrader. Heel veel te zien daar.
De omgeving van Sedona vonden we ook schitterend. Een extra nacht zou daar niet verkeerd zijn.

Toevallig heb ik mij laatst nog verdiept in Phoenix voor het geval het een vertrek of eindpunt kan zijn in een eventuele volgende reis. Wat ik op internet heb gezien lijkt mij Old Town Scottsdale inderdaad wel een leuke plaats om daar in de buurt te overnachten. Ziet er gezellig uit en doet ook wat Mexicaans aan. In ieder geval zag ik dat de hotels in Phoenix een stuk goedkoper zijn dan in sommige andere (toeristische) steden. :wink:
Als het donker is hoef je niet persé in een grote stad te zijn lijkt me. Maar natuurlijk ook niet de middle of nowhere.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

mtl schreef:
18 mar 2021, 13:30
ThomasVH04 schreef:
18 mar 2021, 10:15

In die periode is het tussen 17 en 18 uur donker. Dan zit je ‘s avonds toch beter in een stad?
Is dat zo? Waarom kun je dan beter in een stad zitten?
Is daar dan niet wat meer te doen? Wij genieten toch enorm van een restaurant en barretje ‘s avonds. Sport en shows zijn daar ook mogelijk, al hebben we op dat vlak al genoeg opties met LA en LV.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door mtl »

Voor de toeristische plaatsen geldt dit zeker maar Phoenix is niet zo'n leuke gezellige stad. Verder hoge misdadcijfers.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

OK, we gaan uiteraard niet koppig zijn en toch wel luisteren naar mensen met wat ervaring. Het is met spijt in het hart dat we Tucson laten vallen, maar het lijkt ons nu toch ook het beste. Het is belangrijk dat elke dag op zich leuk is en dat is het voor 1 dag niet.

We hebben met alle tips wat rekening proberen houden en hebben nu twee routes waar we over twijfelen. Zijn deze routes volgens jullie wel haalbaar?

Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Aankomst LA (tussenstop Morro Bay is hier weggelaten)
Dag 4 en 5: LA
Dag 6 (oudejaar): LA - San Diego
Dag 7: San Diego
Dag 8: San Diego - Joshua Tree - tussenstop
Dag 9: Tussenstop - Sedona
Dag 10 Sedona
Dag 11: Sedona - Grand Canyon - Las Vegas
Dag 12 en 13: Las Vegas
Dag 14: naar huis

Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Morro Bay
Dag 4: Morro Bay - LA
Dag 5 en 6 (oudejaar): LA
Dag 7: LA - Joshua Tree - tussenstop
Dag 8: Tussenstop - Sedona
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona - Grand Canyon - LV
Dag 11: Daguitstap naar Death Valley
Dag 12 en 13: LV
Dag 14: naar huis

Iemand tips voor de tussenstop tussen Joshua Tree en Sedona?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Tipsy_1 »

Ladder Canyon?
Mojave Preserve/stuk route 66 langs de grote krater die ze daar ook nog hebben/verder via Oatman (mooie route)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Hans B »

Keep it simple, Less is More.
Houd het bij SF-LA-LV, daar is genoeg te zien en te doen.
Voor een volgende keer doe dan Arizona (Phoenix, Tuscon, saguaro, etc..)
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het lastig. ik dacht dat je Tucson er in had vanwege de omgeving, maar als het je vooral om de stad te doen is, zou ik niet daarvoor dat stuk gaan rijden.
ik weet ook niet wat jullie leuk vinden, en wat je in de parken wilt doen. Je neemt in elk geval weinig tijd voor de parken.
San Diego is een leuke stad om mee te nemen. Vandaar naar Joshua Tree en dan zou ik daar in de buurt overnachten. En dan in één keer naar Sedona. Maar het is wel jammer om de kustweg niet te nemen. Als Sedona een must is zou ik San Diego laten vallen.
Voor de Grand Camyon zou ik een overnachting in het park plannen zodat je daar een zonsopkomst/-ondergang kunt meemaken. Als het niet te ijzig is doe dan een stuk van de South Kaibab Trail. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Het voordeel van de periode waarin jullie gaan is dat je niet heel vroeg op hoeft voor een zonsopkomst. Ik weet niet of je voor Joshua Tree en een stuk van de kust ons 2011/2012-verslag al hebt bekeken?

Van Sedona via de GC naar Las Vegas is al 6,5 uur rijden. Dan blijft er weinig tijd over voor de Grand Canyon en voor andere bezienswaardigheden onderweg.

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Morro bay
Dag 4 Morro bay - LA
Dag 5 LA
Dag 6 LA - Joshua Tree
Dag 7 Joshua Tree - Sedona
Dag 8 Sedona
Dag 9 Sedona - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

Tucson was wel voor de omgeving hoor, enkel ‘s avonds vonden we het leuk om een centrum in te kunnen.
Echt bedankt voor het voorstel Marianne! We gaan San Diego inderdaad laten vallen en voor wat meer natuur gaan. Sedona lijkt ons een prachtige omgeving met veel mogelijkheden om wat langer te blijven.
Zoals je ook al aangaf is de omweg naar GC vrij lang om het in 1 dag te doen. We dachten het dus eerder weg te laten. Jouw voorstel ziet er heel mooi uit maar op dag 6 kunnen we nog niet naar Joshua Tree omdat het die dag oudejaar is.
Ik heb enkel het deel over Joshua Tree gelezen in je verslag. Heb je de kustroute toen ook gedaan? Ik check het zeker eens!
Die kustroute gaan we dus zeker behouden en San Diego doen we niet, dat staat vast!
Wel denken we eraan om na ons bezoek aan Joshua Tree nog door te rijden naar Wickenburg als tussenstop. We vinden dat we anders te veel daglicht verliezen de dag erna als we in 1 keer van Joshua Tree naar Sedona moeten. In Sedona blijven we op aanraden van veel mensen hier dus een nachtje langer (2 nachten) en zelf op dag 11 willen we er nog tot een uur of 3 blijven. Nog tot de GC rijden zouden we dus niet doen. Tegen een uur of 3,4 kunnen we dan aanzetten tot in Las Vegas. Al denken we eraan om te overnachten in Boulder City. De dag nadien kunnen we in de ochtend dan Hoover Dam zien en zo doorrijden naar Death Valley. ‘S avonds leveren we onze auto sowieso in in Las Vegas (dat is al geboekt), maar blijven we wel drie nachten in LV.

Dat zou er dan zo uit zien:
Dag 1 tot en met 6: SF-Morro Bay- LA
Dag 7: LA - Joshua Tree - Wickenburg
Dag 8: Wickenburg - Sedona
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona (tot 3,4 uur) - Boulder City
Dag 11: Boulder City - Death Valley - Las Vegas
Dag 12 en 13: LV
Dag 14: naar huis

Wat denk je hiervan? Dit zijn toch al serieus wat mindere afstanden dan onze eerste plannen :-).
We hebben meer natuur en vooral in Sedona en Death Valley meer tijd voor die natuur.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door jojostravelusa »

ThomasVH04 schreef:
17 mar 2021, 22:05
Het aantal km’s te gortig? Ik hoop dat dit enkel op de route van LA naar Tucson gaat. Voor de rest zou ik dat niet echt goed begrijpen.
Inderdaad dit stuk. Over het geheel heb ik over de kilometers niets te zeggen. Wij hebben weleens 7600 km in 4 weken gereden en vonden dit geen probleem en afgelopen jaar hadden we 8000 km op de planning staan. Helaas hebben we er maar 2700 van kunnen rijden, want toen zat er een of ander virusje in de weg.
Als wij routes uitwerken komen we eigenlijk nooit onder de 6000 km in 4 weken uit. En we reizen met een camper.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ThomasVH04: reis december 2021/januari 2022

Bericht door ThomasVH04 »

Dat zou er dan zo uitzien:
Dag 1 tot en met 6: SF - Morro Bay - LA
Dag 7: LA - Joshua Tree - Wickenburg
Dag 8: Wickenburg - Sedona
Dag 9: Sedona
Dag 10: Sedona (tot 3,4 uur) - Boulder City
Dag 11: Boulder City - Death Valley - Las Vegas
Dag 12 en 13: LV
Dag 14: naar huis

Iemand nog opmerkingen op deze route? Ziet het er volgens jullie al beter uit?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer