Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ron2
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2020, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Ron2 »

Dit is mijn eerste post op dit forum. In 2018 zijn wij voor de eerste keer naar de VS geweest voor een klassiek rondje Zuid-West. Destijds erg veel informatie van dit forum gehaald. Het was een geweldig mooie vakantie en in 2022 zijn wij van plan om voor de tweede keer richting de VS te gaan.

Wij houden van de natuur en ook van niet al te lange wandelingen. Daarnaast bezoeken we ook graag een aantal steden. Deze keer is het plan om te starten in Chicago en vanuit daar richting het Zuidwesten te rijden. Er zitten een aantal dagen tussen waarin we behoorlijke afstanden moeten afleggen, dat nemen we "op de koop toe".

De route ziet er op dit moment als volgt uit:

1 Amsterdam-Chicago
2 Chicago
3 Chicago
4 Chicago-Minneapolis
5 Minneapolis
6 Minneapolis-Wall
7 Wall-Custer (Badlands)
8 Custer (Black Hills)
9 Custer-Deadwood (Black Hills)
10 Deadwood-Sheridan (Devil's Tower)
11 Sheridan-Cody (Bighorn Canyon)
12 Cody-Cooke City (Yellowstone)
13 Cooke City-Gardiner (Yellowstone)
14 Gardiner-Old Faithful (Yellowstone)
15 Old Faithful-Jackson Hole (Yellowstone/Grand Teton)
16 Jackson Hole (Grand Teton)
17 Jackson Hole-Vernal
18 Vernal-Moab (Arches/Canyonlands)
19 Moab (Arches/Canyonlands)
20 Moab (Arches/Canyonlands)
21 Moab-Mexican Hat(Monument Valley)
22 Mexican Hat-Albuquerque (Monument Valley/Canyon de Chelly)
23 Albuquerque
24 Albuquerque
25 Albuquerque-Amsterdam

Is dit een logische route? Hebben we voldoende tijd voor de Black Hills/Yellowstone/Moab? Hebben jullie leuke ideeën voor activiteiten/bezienswaardigheden/overnachtingsadressen welke op onze route liggen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groeten, Ron.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Reis Ron: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022

Bericht door HennyCox »

Voor Moab kan ik je Moab Valley RV Resort & Campground aanbevelen.
Dit ligt aan de rand van Moab en heel dichtbij Arches NP.
Ik verbleef telkens in een cabin, erg gezellig en knus, tevens in vergelijking met motels in Moab zelf, redelijk betaalbaar.
Verder heeft het een heerlijk zwembad met een grote hot-tub 8)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route! Weer eens iets anders dan anders met Chicago als beginpunt. Je hebt echter wel wat lange reisdagen op die manier. Is een vlucht van Chicago naar bijvoorbeeld Rapid City misschien een optie?
Tussen Cody en Cooke City zou je de Beartooth Hwy meenemen kunnen nemen. Weet je al in welke tijd van het jaar je zou willen gaan?
Voor Yellowstone zou een extra dag wel mooi zijn. Met een extra nacht Old Faithful heb je in dat deel wat neer tijd. Dat geeft je de gelegenheid om de rustige uren in de ochtend en avond te gebruiken voor de drukke delen van het park. En het geeft je tijd om wat geisers uit te zien barsten die wat minder stipt maar minstens zo mooi zijn als Old Faithful.

Wat overnachting betreft; wat zoeken jullie? Is kamperen ook een optie? Wij vonden onze overnachting in Monument Valley met de tent in 2019 een van de mooiste overnachtingen. Kijk daarvoor eens in ons reisverslag. In Moab hebben we toen in het Bowen Motel overnacht. Centraal gelegen en nog relatief betaalbaar.
Jackson is een leuke plaats om te overnachten maar helaas wel erg prijzig. Wij hebben daar goede ervaringen met de Ranch Inn en met de Kudar Motel.
Overnachten in Grand Teton is ook een aanrader.

Voor Canyon de Chelly is er niet veel tijd denk ik. Een overnachting daar zou niet gek zijn.

Voor wandelingen kun je misschien wat ideeën opdoen op mijn wandelsite.
In Monument Valley vonden we de Wildcat Trail geweldig om te doen. Als je er midden in de zomer bent kan het echter zijn dat het te heet is om de trail te lopen.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Tipsy_1 »

interessante route.

Het Noorden van de US is verrassend mooi! Wij zijn vorig jaar in juli die kant opgegaan voor een rondje Chicago, Minnesota (het noorden is prachtig), Minneapolis,.. en waren erg aangenaam verrast. Als je toch zo noordelijk bent is het eigenlijk zonde om het niet wat beter te verkennen. Lake Superior is echt magisch!

Om het nog moeilijker te maken:
Wat ik een van onze mooiste vakantie ervaringen vond (dat dateert van 2017) is vanaf SD naar ND gaan: via Devils Tower, naar Theodore roosevelt NP (wat een heerlijke rit door de prairies) - de grens over naar Montana, en daar Makoshika SP, een van de grootste verrassingen. Heerlijk afgelegen, leuke trails door badlands en interessante geologie. Ik was echt gek op dit kleine onbekende parkje! De rit van daar door Montana naar Cooke City over de Beartooth Pass is uiteraard adembenemend.
Als je SD bent: de Mammoth Dig in Hot Springs neemt niet veel tijd in beslag en is echt super tof!
En ook vanaf Custer bij Devil's tower: Wyoming Vore Buffalo Jump!

Onze route was: 1 nacht Hot Springs, 1 nacht Custer, 1 nacht Interior (bij Badlands) , 1 nacht bij Devils Tower en dan naar 1 nacht bij Theordore Roosevelt.

Je tijd in de Blacks Hills regio en Moab lijkt mij overigens OK hoor.

Nog een optie: van Moab naar Denver via bvb Colorada NM en Black Canyon of the Gunnison.

Zo veel keuzes...

Ik zou persoonlijk New Mexico houden voor een andere roadtrip. Die komt er vast nog wel. Kan je dan nog lekker wat prachtige delen van Colorado, Texas en Oklahoma aan toevoegen, of een stuk route 66.
Albuquerque zou je moeten bezoeken tijdens de jaarlijke balloon fiesta in oktober. Bij sunrise rondlopen tussen honderden hete luchtbalonnen die worden opgelaten...
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen in 2017 van Chicago naar Seattle.
Er zaten ook enkele lange rijdagen in maar dat was bewust gekozen om langer op andere plaatsen te kunnen blijven.
Wij zijn dus wel iets noordelijker gebleven maar deden ook Yellowstone en Grand Teton.
Misschien heb je iets aan ons verslag.

Net als Tipsy_1 waren wij erg onder de indruk van Theodore Roosevelt en Makoshika.

Voor Canyon de Chelly moet je wel wat tijd uittrekken. Je kan langs de rim verschillende viewpoints doen. Maar dat vraagt allemaal veel tijd. Of je kan naar beneden gaan. Maar ook dat kost redelijk wat tijd.
Je zou een overnachting in Chinle kunnen doen en de volgende dag via Hubble Trading Post en Petrified Forest naar Albuquerque kunnen rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ron2
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2020, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Ron2 »

Bedankt voor alle leuke en uitgebreide reacties :thumbup:. De suggesties voor de overnachtingsadressen nemen we mee. En we moeten keuzes maken, dat maakt een planning maken aan de ene kant mooi maar soms ook wel eens ingewikkeld. Jullie opmerkingen/suggesties komen hierbij zeker van pas.

Marianne, kamperen is voor ons geen optie en je suggestie om van Chicago naar Rapid City te vliegen is op zich een prima idee. Echter het lijkt ons ook erg leuk om de afstand met de auto te overbruggen. Tipsy, je opmerking om New Mexico over te slaan snijdt wel hout. Moab willen we er absoluut inhouden, wat zou dan jouw plaats zijn om de roadtrip te eindigen? En zoals Marianne en Ingrid opmerken moeten we misschien wat meer tijd inplannen voor Canyon de Chelly

Ik zal ook eens in jullie reisverslagen duiken, waarvan ik er al een aantal heb gelezen tijdens de voorbereiding van onze vorige reis.

Groeten, Ron
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me ook wel iets hebben om het stuk vanaf Chicago te rijden. Maar bedenk wel dat je nu weinig tijd hebt om onderweg iets te doen.
Je zou na Monument Valley naar Salt Lake City kunnen rijden. Neem dan de UT95 mee, een schitterende route. en met voldoende tijd is een overnachting bij Capitol Reef ok een aanrader.
De invulling, mogelijkheden en activiteiten hangen ook af van de tijd van het jaar waarin je gaat.

Marianne
Ron2
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2020, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Ron2 »

We zijn gebonden aan de zomervakantie, dus het zal juli/augustus worden. Salt Lake City lijkt mij inderdaad een prima alternatief.

Ron
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door IngridZw »

De rit naar Albuquerque is een behoorlijke afstand met onderweg ook nog een bezoek aan Canyon de Chelly. Als je zo'n lange rit maakt aan het begin van de reis is dat vaak geen probleem maar op het eind, als je al zoveel hebt gezien, lijkt me dat minder leuk.

Salt Lake City is een optie, maar eindigen in Denver is natuurlijk ook een goed alternatief. De natuur in Colorado is heel mooi en weer heel anders dan de gebieden waar je tot dan doorrijdt. Wij reden vanuit Monument Valley naar Durango (onderweg bezoek Mesa Verde NP) en vervolgens via de prachtige Million Dollar Hyw richting Denver.
Een andere optie is vanuit Moab rijden naar Grand Lake en via de Trail Ridge Road naar Rocky Mountains NP voor 2 overnachtingen. Dit gaat dan wel ten koste van Monument Valley maar zoals je zegt moet je keuzes maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ron2
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2020, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Ron2 »

Keuzes maken blijft moeilijk. Denver is ook een goed alternatief maar de afstanden blijven dan volgens mij ongeveer hetzelfde. Colorado wil ik dan ook voor een eventuele volgende reis bewaren.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Ron2: Chicago/Yellowstone/Albuquerque 2022.

Bericht door Hans B »

Ik zou Albuquerque mooi voor een andere keer laten en stoppen bij Moab.
Terug vliegen vanaf Grand Junction of Salt Lake
Er is zoveel te zien (Chicago-Badlands-Yellowstone), dat je tijd te kort komt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer