Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2015, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Bericht door Alfred1982 »

Hallo mede Amerika liefhebbers,

Wij (2 volwassenen en een dochter van 12) zijn voornemens om dit jaar wederom een poging te wagen om naar Amerika te gaan. Helaas ging vorig jaar niet door en hebben we onze hoop op dit jaar gevestigd. De tickets zijn verzet naar deze zomer en de auto is gehuurd.
De route begint en eindigt in Las Vegas.

Het grootste gedeelte van de route hebben we al redelijk in beeld, alleen zit ik nog met het stukje vanaf Cheyenne tot Moab, dat weten we nog niet goed in te vullen. Is twee dagen voor de Rocky Mountains rond Estes teveel, of heb je dat wel nodig?
De 2 dagen Durango staan wel vast. De zaterdag gaan we de treinrit maken naar Silverton en op de zondagen reizen we niet, dus blijven we in Durango.
Moab willen we graag nog een keer heen, omdat we daar 3 jaar geleden ook geweest zijn en nog niet alles hebben kunnen doen wat we wilden doen.
Voor de rest staan we nog open voor ideeën en goeie tips.

Grote stukken rijden op 1 dag vinden we niet erg. We lopen ook geen heel grote wandelingen, maximaal 4/5 km. We maken graag veel fotostops.

29-jul Donderdag Frankfurt-Las Vegas
30-jul Vrijdag Salt Lake City
31-jul Zaterdag Grand Teton
01-aug Zondag Grand Teton
02-aug Maandag Yellowstone
03-aug Dinsdag Yellowstone
04-aug Woensdag Yellowstone
05-aug Donderdag Cody
06-aug Vrijdag Sheridan
07-aug Zaterdag Rapid City
08-aug Zondag Rapid City
09-aug Maandag Cheyenne
10-aug Dinsdag Rocky Mountains (Estes Park)
11-aug Woensdag Rocky Mountains (Grand Lake)
12-aug Donderdag
13-aug Vrijdag
14-aug Zaterdag Durango
15-aug Zondag Durango
16-aug Maandag
17-aug Dinsdag
18-aug Woensdag Moab
19-aug Donderdag Monument Valley
20-aug Vrijdag North Rim
21-aug Zaterdag Zion
22-aug Zondag Zion
23-aug Maandag Las Vegas
24-aug Dinsdag Las Vegas
25-aug Woensdag Frankfurt

Alvast bedankt voor jullie tips en suggesties.

Groet Alfred.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis AvE: Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn)

Bericht door hemmie »

Tussen Estes Park en Durango misschien Great Sand Dunes? Of de omgeving van Colorado Springs met o.a. Garden of the Gods.

Tussen Durango en Moab zou Mesa Verde logisch zijn. Ik zie dat je nu maar 1 nacht in Moab hebt, ook al ben je er eerder geweest misschien daar toch nog wat extra tijd? Genoeg te zien en te doen lijkt me.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AvE: Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn)

Bericht door Martin & Marianne »

Zet het eens in een van/naar schema, want het is mij nu niet duidelijk wat de reisdagen zijn en waar je meerdere dagen hebt.
En ligt er behalve de treinrit nog niets vast?

Je vraagt of meerdere dagen Rocky Mountain NP niet te veel zijn (nee) en je noemt Estes Park, maar als ik je schema zo lees ben je maar 1 nacht in Estes Park en dan 3 nachten in Grand Lake? Of zijn die nachten nog vrij in te vullen? Ik zou zeker twee nachten Estes Park doen en dan 1 nacht Grand Lake. Ligt RMNP vast of kun je daarvoor nog dagen toeveogen?

Je tijd voor Yellowstone is niet heel ruim, want ik neem aan dat je op maandag van Grand Teton naar Yellowstone rijdt? Weet je al waar je gaat overnachten? Voor South Dakota is een extra nacht ook wel mooi, en kijk dan eens naar een plaats als Keystone of Hill City in plaats van Rapid city. Met 3 nachten daar kun je Cheyenne overslaan. Het is wel een lange rit naar Estes Park maar wel te doen.

En wat doe je op 16 en 17 augustus? Waarom dat niet bij Moab zetten?

Zion in het weekend lijkt me niet aantrekkelijk. Maar schuiven zit er zeker niet meer in?

Ik hoop voor jullie dat het deze zomer zal lukken, maar ik zou er zelf toch wel wat twijfels bij hebben.

Marianne
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2015, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Bericht door Alfred1982 »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp je, dat het nu niet helemaal duidelijk is wat reisdagen zijn. Daarom hieronder iets verduidelijkt.

29-jul Donderdag Frankfurt-Las Vegas
30-jul Vrijdag van Las Vegas naar Salt Lake City
31-jul Zaterdag van SLC naar Grand Teton met bezoek aan GT.
01-aug Zondag Grand Teton. Dagje park.
02-aug Maandag van GT naar Yellowstone. Slapen in Old Faithfull.
03-aug Dinsdag Yellowstone. Dag park en ook verplaatsen naar west Yellowstone. Hier 2 nachten een verblijf geboekt.
04-aug Woensdag Yellowstone
05-aug Donderdag van Yellowstone naar Cody
06-aug Vrijdag van Cody naar Sheridan
07-aug Zaterdag van Sheridan naar Rapid City
08-aug Zondag Rapid City
09-aug Maandag Rapid City.
10-aug Dinsdag van Rapid City naar Rocky Mountains (Estes Park)
11-aug Woensdag Rocky Mountains (Estes Park)
12-aug Donderdag van Estes naar Grand Lake.
13-aug Vrijdag
14-aug Zaterdag van ...... naar Durango. Treinrit deze dag.
15-aug Zondag Durango
16-aug Maandag van Durango naar Mesa Verde
17-aug Dinsdag van Mesa Verde naar Moab.
18-aug Woensdag Moab
19-aug Donderdag van Moab naar Monument Valley
20-aug Vrijdag van MV naar North Rim
21-aug Zaterdag van North Rim naar Zion
22-aug Zondag Zion
23-aug Maandag van Zion naar Las Vegas
24-aug Dinsdag Las Vegas
25-aug Woensdag Frankfurt

Eigenlijk hebben we alleen Old Faithfull geboekt en voor de rest zijn we nog vrij. Kan hetgeen ik geboekt heb nog annuleren.
De dag dat we naar Cody rijden, kunnen we ook nog besteden in Yellowstone dacht ik.

Op jouw advies Marianne heb Cheyenne eruit gehaald. Leek mij ook beter.
Alleen wat zou jouw advies zijn tussen Grand Lake en Durango?
Heb nu na Durango Mesa Versa er bij gezet, maar zit er ook aan te denken om toch naar Moab te rijden en dan alles 1 dag opschuiven, zodat we nog een extra dag Zion zouden kunnen doen.

Zo met wat hulp kom je steeds stapje verder.
En ja, of we dit jaar kunnen gaan weet ik ook niet zeker, maar heb goede hoop.

Alvast bedankt weer.
Alfred
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Bericht door IngridZw »

Als je van Yellowstone naar Cody rijdt is de rit via de Beartooth Hyw een aanrader. Schitterende route. Cody vonden wij trouwens een leuke plaats om een tijdje te vertoeven. Vooral het Buffalo Bill Center of the West museum is zeker een bezoekje waard. Heel interessant, ik denk ook voor je dochter.
Het ligt eraan hoeveel je wilt zien naast de bekende highlights maar op zich vonden wij 3 nachten Yellowstone voldoende temeer omdat wij, vanwege de lange dagen (wij waren er ook in de zomerperiode) ook de vroege avonduren hebben gebruikt om het park te verkennen.

Tussen Grand Lake en Durango hadden we een overnachting in Grand Junction. Daar kan je eventueel nog de scenic route door Colorado NM rijden. En het is geen straf om de interstate te rijden. Geldt als één van de mooiste snelwegen. We vonden de Million Dollar Hyw naar Durango ook prachtig.

Mocht je in Mesa Verde NP besluiten om geen georganiseerde tour te boeken kan je het ook onderweg naar Moab bezoeken.
Kan je de treinrit verplaatsen aar de zondag ?. Ik heb begrepen dat je voor de treinrit een groot gedeelte van de dag zoet bent.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Bericht door Martin & Marianne »

Alfred1982 schreef:
14 mar 2021, 20:03
Eigenlijk hebben we alleen Old Faithfull geboekt en voor de rest zijn we nog vrij. Kan hetgeen ik geboekt heb nog annuleren.
De dag dat we naar Cody rijden, kunnen we ook nog besteden in Yellowstone dacht ik.
Je hebt ook West Yellowstone geboekt schreef je? En Old Faitful (met 1 l) is ook te annuleren natuurlijk, mocht dat beter uitkomen.
Waarom West Yellowstone? Je hebt dan al je nachten aan de westkant van het park. Kijk ook eens naar Mammoth/Gardiner, of naar Roosevelt of Cooke City. En een nacht Canyon of Lake is ook niet gek.

Bekijk ons 2015-verslag eens voor meerdere overnachtingen in het park. En als het kan zou ik toch zoveel mogelijk tijd plannen daar. Het is een enorm groot park met heel veel verschillende bezienswaardigheden. En het is er druk; parkeren is soms lastig.
Neem de tijd, ga eens zitten bij een mooie geiser om die uit te zien barsten. En doe eens een rangeractiviteit. Dat maakt het allemaal zoveel leuker en interessanter.

Kijk voor Mesa Verde en Moab met onze kinderen eens in ons 2008-verslag. En zie voor mogelijke routes in Colorado ons 2013-, 2017- en 2019-verslag.

Marianne
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 aug 2015, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Alfred1982 (AvE): Las Vegas-Las Vegas zomer 2021 (28dgn).

Bericht door Alfred1982 »

Bedankt allemaal voor de reacties.
We zijn nog even druk aan het puzzelen. Aankomend paasweekend hoop ik e.e.a. te kunnen verwerken.
Bedankt voor jullie input.

Groet Alfred
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer