Reis Maschadave: USA 2022?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Maschadave »

Goedenavond,

Als alles doorgaat willen we in de zomer van 2022 met onze 2 kinderen (dan 9 en 14) opnieuw naar Amerika. We hebben de bekende route San Francisco - Las Vegas - Bryce - Yosemite - Grand Canyon - Sequoia - Zion - Los Angeles gedaan met natuurlijk meerdere tussenstops, die ik er nu even niet bij zet. We willen graag verder waar we omgedraaid zijn. We hebben een route in ons hoofd, maar weten van de vorige keer dat tips van ervaringsdeskundigen heel erg waardevol zijn. Mede met jullie hulp hebben we in 2019 onze route omgetoverd in een droomreis.

We zijn op zoek naar een combi van o.a. steden, National Parken, actie geschikt voor kinderen (zoals vorige keer Slide Rock State Park). Vooral het einde van onze reis, vanaf Denver, vinden we lastig. Plaatsen waar we willen overnachten zijn we nu aan het bedenken. Dit is wat we nu hebben. Als jullie tips hebben, dan zijn die heel weg welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dit is onze route tot dusver:
1. Amsterdam – Las Vegas
2. Las Vegas – Salt Lake City
- middag de stad verkennen
3. Salt Lake City – Idaho Falls
- ochtend Salt Lake City bekijken wat we nog niet gezien hebben of naar Bonneville Salt Flats
- middag Downtown Idaho Falls of Craters of the Moon
4. Idaho Falls – West Yellowstone/Old Faithfull
- Grand Teton National Park – Junior Ranger programma
5. West Yellowstone/Old Faithfull
- (Yellowstone dag 1
6. West Yellowstone/Old Faithfull
- Yellowstone dag 2
7. West Yellowstone/Old Faithfull – Cody/Rock Springs???
- ochtend Yellowstone dag 3
8. Rock Springs – Estes Park
- Estes Park
9. Estes Park
- Rocky Mountain NP
10. Estes Park - Denver
11. Denver
12. Denver
- Denver Waterpark
13. Denver - ???
- Colorado Springs
- Royal Gorge
- Great Sand Dunes
14. ???
- Mesa Verde NP
15. ???
- Black Canyon of the Gunnison NP
16. ?? - Moab
- Grand Junction
- Moab
- Capitol Reef
17. Moab - ???
- Arches NP
18. ??
- Canyonlands NP
- Dead Horse Point State Park
19. ??
- Goblin Valley State Park
20. ??
21. ??? – Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
- Lake Mead
24. Las Vegas - Amsterdam
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: USA 2022?

Bericht door Trails »

Reizen jullie met auto + hotels of met camper + campings?
Vanaf jullie dag 9 hebben wij in 2017 en 2019 gedaan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: USA 2022?

Bericht door Tantelotje »

Het gebied waar je doorheen wilt reizen is prachtig, dus dat gaat zeker een mooie reis worden!

Je hoeft natuurlijk geen rondje te doen. Ik heb het idee dat je graag wilt eindigen in Las Vegas. Je kunt dan bijvoorbeeld ook starten in Denver en dan via Rocky Mountain NP, eventueel de Black Hills in South Dakota naar Yellowstone, dan Grand Tetons, via Vernal naar Moab en dan via de UT 12 naar Las Vegas.
Misschien kun je wat inspiratie opdoen uit onze blogs van 2015 en 2019; 2015 was een rondhe Denver. In 2019 zijn we ondermeer via Yellowstone naar Las Vegas gereisd.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: USA 2022?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond het wat lastig lezen, dus ik heb het even wat anders genoteerd:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Salt Lake city
Dag 3 Salt Lake city - Idaho Falls
Dag 4 Idaho Falls - Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Cody
Dag 8 Cody - Estes Park
Dag 9 Estes Park - Estes Park
Dag 10 Estes Park - Denver
Dag 11 Denver
Dag 12 Denver
Dag 13 Denver - ?
Dag 14 ? - Mesa Verde
Dag 15 Mesa Verde - BCotG
Dag 16 BCotG - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab - Goblin Valley
Dag 20 Goblin Valley - ?
Dag 21 ? - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas

Het is op sommige stukken heel gehaast, met ook wat lange en saaie reisdagen. Als het voor de kosten niet veel uitmaakt zou ik kiezen voor een vlucht naar SLC, en dan eindigen in Las vegas. Dat scheelt je een bijzonder oninteressant stuk rijden.
Voor Grand Teton heb je weinig tijd, en ook de tijd voor Yellowstone is niet ruim. En dan die rit naar Etes Park; ik vind dat echt wel heel veel.
Je wilt Capitol Reef vanuit Moab doen, maar dat is niet logisch. Zeker omdat je later naar Goblin valley rijdt; daar kom je langs als je van Moab naar Capitol Reef rijdt.
Zelf zou ik een stuk overslaan om voor de rest meer tijd te hebben. Rij van Estes Park via RMNP en Grand Lake richting Moab. Je kunt stoppen in Grand Lake en in Grand Junction. En dan 2 of 3 nachten Moab. Maar dan nog is het gehaast. Het is ook jammer om geen tijd te hebben voor Capitol Reef. Je zou van Moab via Goblin Valley naar Torrey kunnen rijden. Maar ik zou dan nog wel een tussenstop nemen op weg naar Las Vegas want langs de UT12 kun je ook de nodige tijd doorbrengen.

Als je naar Great Sand Dunes gaat dan is overnachten daar erg leuk. Het park is tegen de avond en in de vroege ochtend op zijn mooist - zie daarvoor ons 2013-verslag.

Een one way Denver-Las Vegas zoals Tantelotje voorstelt is ook mooi!

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat je een jaar geleden al met dezelfde route bezig was. Kijjk nog eens naar de tips die je daar hebt gekregen. Je hebt toen ook van verschillende mensen het advies gekregen om een one way Denver-Las Vegas te doen.
Je schreef daarop dat Las Vegas een must is maar dat betekent toch niet dat je er zowel moet starten én eindigen?
Je vorige topic is hier te vinden:
viewtopic.php?f=36&t=76038&p=1235119#p1235119

Marianne
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Maschadave »

Bedankt voor de reacties.

We willen graag met de auto reizen.

Omdat het waarschijnlijk veel goedkoper is met de ticket en het huren van een auto willen we graag in Las Vegas beginnen en eindigen. Mocht de one-way Denver - Las Vegas of Salt Lake City - Las Vegas binnen ons budget passen dan is de kans groot dat we inderdaad daarvoor kiezen. Het scheelt dan ook weer een overnachting die we op een andere plaats kunnen gebruiken. We vrezen alleen dat de ticketprijzen flink verhoogd zullen worden doordat de maatschappijen de laatste maanden flinke verliezen hebben geleden.

Ik had ook al het vermoeden dat sommige stukken van de reis teveel gehaast zou worden. Ik vind het erg lastig omdat we te veel mooie dingen zijn tegengekomen om naar toe te gaan.

Ik ga eens rustig jullie reisverslagen/blogs lezen. Ik weet zeker dat we dan weer een stukje verder komen met onze route.
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Maschadave »

We pakken nu eerst het eerste blok van de reis aan. Als we rechtstreeks op Salt Lake City vliegen, en dan van daar direct doorreizen naar West Yellowstone/Old Faithfull (schrappen bezoek aan Grand Teton en Idaho Falls) en verlengen Yellowstone met een dag, missen we dan iets waarvan jullie zeggen niet doen, of verrijken we dan juist onze route doordat we aan het eind meer tijd over hebben.

Als we oneway op Denver - Las Vegas vliegen zien we nog niet helemaal hoe onze route dan uitpakt als we zowel naar Yellowstone als naar Moab willen. Daar gaan we ook nog naar kijken. Gelukkig hebben we nog even. De route is gelukkig al een stuk ingekort als we kijken naar het idee dat we vorig jaar hadden.
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Bianca B »

Wij vonden Grand Teton juist heel mooi en Estes Park iets minder, misschien ook omdat we van Yellowstone en Glacier NP kwamen. Interessant voor de kinderen : Buffalo Bill Center in Cody, Fort Laramie National Historic Site en The Wyoming Dinosaur Center in Thermopolis.
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Maschadave »

Bedankt voor je reactie. Voor ons zal Grand Teton ons eerste park zijn van deze reis en Estes Park komt pas na Yellowstone. Daar moeten we dan dus nog even goed over nadenken.

Eens kijken waar de tips voor de kinderen op onze route liggen.

Hopelijk kunnen we snel alle vluchten weer online zien om de prijzen van de verschillende vliegroutes te vergelijken. Dan kunnen we zien waar we dagen weg zullen laten of juist bij zullen plakken.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door IngridZw »

Maschadave schreef:
24 feb 2021, 19:44
oor ons zal Grand Teton ons eerste park zijn van deze reis en Estes Park komt pas na Yellowstone. Daar moeten we dan dus nog even goed over nadenken.
Ik snap niet goed waarover je dan zou moeten nadenken. Je kan toch beiden doen ?

Als je vertrekt vanaf Denver is onderstaande route een mooie optie met voldoende tijd onderweg. Dit is incl. een bezoek aan South Dakota wat echt de moeite waard is en ook heel leuk is met kinderen zoals Custer SP, Mount Rushmore, Gold panning (goud zoeken), Silvan Lake, Bear Country, de western stadjes etc.
Dag 1 naar Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver - RMNP
Dag 4 RMNP
Dag 5 RMNP - Black Hills
Dag 6 Black Hills
Dag 7 Black Hills
Dag 8 BH - Sheridan (tussenstop Devils Tower)
Dag 9 Sheridan - Cody (via Bighorn SF)
Dag 10 Cody - Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone
Dag 13 Yellowstone
Dag 14 Yellowstone - Grand Teton
Dag 15 GT - SLC
Dag 16 SLC - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab - Capitol Reef
Dag 20 t/m 24 richting Las Vegas

Met vertrek vanuit SLC rij je de route in omgekeerde volgorde tot aan RMNP en vervolgens naar Moab. Persoonlijk zou ik dan Denver eruit halen. Wij vonden de stadjes die je onderweg tegenkomt een stuk leuker dan Denver. Alternatief zou kunnen zijn vanuit RMNP naar Grand Lake - Grand Junction en vervolgens via BCotG naar Durango - Mesa Verde en daarna Moab.

Mocht je toch besluiten voor een rondje LV i.v.m. het financiële aspect dan zou ik een keuze maken tussen wat je echt wilt zien. Het is nu too much.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Maschadave
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 feb 2020, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Reis Maschadave: USA 2022?

Bericht door Maschadave »

Bedankt voor je reactie. We zijn aan het kijken wat we weg willen laten zodat we een rustiger programma hebben en daardoor waarschijnlijk een mooiere reis zullen krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer