Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Twee jaar geleden hebben wij onze maart reis volledig qua route moeten omgooien ivm het weer in maart en daardoor is het al veel te lang geleden dat ik nog eens in Capitol Reef was (een van mijn grote favorieten). Eind april hopen we op een herkansing.
We gaan een dikke week.
Wij hebben al heel wat keren in het ZW geweest en het grootste deel van de route is op herhaling. Maar ondanks dat we er al zo vaak geweest zijn blijven er nog veel onontdekte plekken. Ik hoop op nog wat tips hiervoor.

dag 1 Phoenix > Prescot
in prescott waren we nog nooit
vroege ochtend aankomst in Phoenix (vlucht van Newark)
Tips voor deze dag zijn welkom

dag 2: Prescott > Sedona
In Sedona waren we al eens maar hoop op nog een mooie wandeling daar.

dag 3: Sedona > Blanding (of omgeving)
langere rit... langs Grand Falls (al twee keer geweest maar een grote favoriet van ons), via Monument Valley (niet per se te bezoeken), misschien ook via de dinosaur tracks in Tuba City?, gooseneck etc misschien ook nog eens stoppen.
Meer een rijdag.

dag 4: Blanding > CR
House on Fire of andere ruines daar in de buurt?
Moonscape overlook/Factory butt? (hier een paar jaar geleden ivm wegconditie niet geraakt)/Betonite hills?

dag 5: CR > Panguitch
Hickman Arch CR, Calfcreek Falls langs UT 12

Ik wil sowieso het bovenste gedeelte van de UT 12 doen. Misschien is er wel een betere manier om dan de dag er na Alamo te geraken en is Panguitch niet de meest logische plek.

dag 6: Panguitch > Alamo
via Cathedral Gorge (ook op herhaling)
De rest van de route ken ik niet zo goed. Misschien nog een verborgen plekje ergens?

dag 7: Alamo > Tonopah
geocachig dag langs de ET highway- love it

dag 8: Tonopah > Las Vegas
Aannemende dag LV ivm Covid nu niet zo veel voorstelt?

dag 9: terugvlucht

bedankt voor bijkomende tips!
groetjes,
Leen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door jojostravelusa »

Ik wil de pret niet drukken, maar ik vrees dat eind april nog niet gaat lukken. Voorlopig is het land nog hartstikke dicht
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door jill1234 »

Ik vermoed dat topic starter in de USA woont ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door mtl »

Dat vermoeden heb ik ook. :wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

inderdaad, wij wonen aan de east coast :lol:
(is ook de reden dat we maar een week kunnen gaan, in Amerika vinden ze 1 week verlof al heel shoquerend)
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Dude »

Tipsy_1 schreef:
19 feb 2021, 14:05

dag 8: Tonopah > Las Vegas
Aannemende dag LV ivm Covid nu niet zo veel voorstelt?

bedankt voor bijkomende tips!
groetjes,
Leen
wat bedoel je met aannemende dag en niet veel voorstellen??

Wij zijn sinds Covid 2x in Vegas geweest (4th of July weekend en in oktober) en gaan begin maart opnieuw voor een lang weekend, en in mei :oops:
Buiten de masker regels merk je eigenlijk weinig verschil met anders. Uiteraard zijn er beperkte plaatsen in restaurants en spacing tussen de slotmachines en barstools enz maar eigenlijk is het wel leuk zo 8), geen buitenlandse toeristen :P :oops:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Wat heerlijk dat jullie in deze tijd van het zuidwesten kunnen genieten! Daar ben ik wel jaloers op! Terwijl jij weer jaloers bent op Bart, ha ha.

Mooi rondje! ik denk dat ik je niet veel nieuws kan vertellen. Je kent Little Egypt, langs de UT95? We waren daar in 2008, en Bert en Saskia waren er in 2019 (zie hier hun verslag, waarin wij ook nog figureren). Van Bert en Saskia leerden wij toen over de alternatieve route tussen Hanksville en CR via Factory Butte. Wij durfden dat zelf niet aan, maar ik denk dat jullie daar je hand niet voor omdraaien. Zie hier hun verslag van die dag.
Wij liepen in 2019 naar de Calf Creek Falls; prachtige wandeling met een geweldige beloning! Wij reden toen via Cedar Breaks en Kodachrome SP naar Escalante; misschien heb je iets aan ons 2019-verslag daarvoor.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Dude schreef:
20 feb 2021, 01:32
wat bedoel je met aannemende dag en niet veel voorstellen??

Wij zijn sinds Covid 2x in Vegas geweest (4th of July weekend en in oktober) en gaan begin maart opnieuw voor een lang weekend, en in mei :oops:
Buiten de masker regels merk je eigenlijk weinig verschil met anders. Uiteraard zijn er beperkte plaatsen in restaurants en spacing tussen de slotmachines en barstools enz maar eigenlijk is het wel leuk zo 8), geen buitenlandse toeristen :P :oops:
ok goed om te horen.
Allicht beetje zoals in Florida waar alles ook redelijk normaal is.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

@Martin & Marianne
bedankt goede tips!!!!
Kodachrome Basis zijn we al geweest (vonden we top, lekker rustig dus goed dat je ons daaraan herinnert! Misschien nog eens een stop waard)
Little Egypt waren we ook "ooit" al eens.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

zit nu te denken van de route in het begin aan te passen en via Petrified Forest NP te rijden, daar waren we nog nooit.
Nadeel: ik weet dat de route via Tuba City en MV natuurlijk erg mooi is. mmmm moeilijke keuze.Het voegt ook mijlen toe aan de route.
Misschien Sedona er uit halen.
Eerste nacht Jerome. Tweede nacht Hollbrook (wigwam motel lijjkt me geweldig) en zo misschien wat meer rust in de route.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door jojostravelusa »

Tipsy_1 schreef:
19 feb 2021, 17:46
inderdaad, wij wonen aan de east coast
Dat scheelt enorm. Heerlijk, zo'n vooruitzicht. Wij duimen voor september volgend jaar.

In Sedona al eens een tour met de Pink Jeeps gedaan? Als die het nog doen tenminste. Wij vonden het geweldig, jaren geleden.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Old Faithful »

Little A'Le'Inn . Wij hebben er overnacht. Er is niets te doen, maar dat zal in Alamo niet veel anders zijn.
Wij hebben Area 51 niet bezocht. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Dude »

Wij hebben Area 51 niet bezocht.
Ik denk niet dat iemand anders dat wel al bezocht heeft :mrgreen: :lol:

Spijtig dat jullie niet even zuidelijker starten of komen, anders hadden we even kunnen afspreken (met mondmaskers lol)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Old Faithful »

Hey Dude,

Er zijn wel mensen - ook Nederlanders - die het hebben geprobeerd. :mrgreen: :lol:
Waarom laat jij trouwens de knipoog die ik gebruikte weg? Met opzet? :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

PInk Jeep tours deden we al eens.

Little Ale'Inn is ons goed bekend. We hebben er al eens overnacht. We kiezen nu bewust Alamo (voor de derde keer of zo) omdat daar een winkel + tankstation is. Anders moet je eerst van Rachel terug tot daar om te tanken voor een hele dag dirt road driven + de little ale'inn is een beetje te "speciaal". :lol:
In de little ale'inn gaan we altijd ontbijten.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door GJ »

Zijn jullie al eens in Goblin Valley State Park geweest? Dat zou wel een kleine omweg tussen Blanding en Capitol Reef waard kunnen zijn. Wij vonden het in ieder geval wel leuk om een beetje rond te struinen.

Calf Creek Falls is inderdaad echt een aanrader, heel leuke hike en prachtige beloning aan het eind!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Zijn jullie ook al bij Little Wild Horse Canyon geweest?
Wij deden het op doorreis maar een overnachting in een yurt bij Goblin Valley lijkt mij ook mooi.

Twee jaar geleden liepen wij de Wild Cat Trail in Monument Valley. Dat is ook een aanrader! Als je dat wilt doen is het wel handig om in het park te overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door hemmie »

Volgens mij is monument valley nog steeds/weer dicht, daar kun je denk ik niet veel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Goed dat je dat melt Hemmie! MV stond niet op de planning maar je weet maar nooit (vorige keer hebben we onze route volledig omgegooid ivm weer dus goed te weten wat kan en niet kan).

Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley hebben we allebei inderdaad al bezocht. Prachtig! Vandaar nu Factory Butte en Moonscape overlook, daar zijn we een paar jaar geleden eens omgedraaid omdat de weg te slecht lag.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Allard »

Tipsy_1 schreef:
19 feb 2021, 14:05
dag 4: Blanding > CR
House on Fire of andere ruines daar in de buurt?
Moonscape overlook/Factory butt? (hier een paar jaar geleden ivm wegconditie niet geraakt)/Betonite hills?
Een traject om drie dagen voor te reserveren :)

Op Ceder Mesa hebben we ooit zo'n drie ruïnes/cliff dwellings gezien. "If you've seen one, you've seen them all". Dachten we. Vorig jaar april hadden we Lewis Lodge in gedachten. (Indien je die site niet al kent, het loont de moeite even een account aan te maken; veel nieuwe ideeën; tenminste, indien jullie een beetje ondernemend aangelegd zijn) Ziet er zeer spectaculair uit. Zoiets hadden we dus nog niet gezien.

De Bentonite Hills kennen we nog niet. Indien ik naar de foto's kijk heeft de plek een magische aantrekkingskracht voor fotobewerkers die de rem op de saturatie knop nog niet ontdekt hebben. De Badlands ontsluitingen van de Morisson formatie zien er meestal kleurrijk en spectaculair uit. De ronde vormen zijn nieuw. Dus indien we daar ooit nog eens in de buurt zijn en het is/blijft gegarandeerd droog dan gaan we daar ook eens kijken. Maar pas op. Natte bentoniet klei is nog veel verraderlijker dan gewone klei. Wat ook al geen pretje is om vast in te komen zitten.

Dan is de bentoniet van het Cathedral Gorge SP een stuk vriendelijker. Saaier van kleur maar wat een delicate vormen heeft moeder natuur er uit weten te carven. De kathedraal van Milaan valt er bij in het niet. En wat een keur aan fotogenieke standpunten. Ik zou er ook zo weer heen willen. Een omweg waard, dat park.

Verder kan/durf ik je niet zo veel aan te bevelen. Onze interesses/voorkeuren liggen meestal wat buiten de mainstream op dit forum. Zo kunnen we rustig een aantal malen kriskras door het Hopi Buttes Volcanic Field rijden. Zonder ons te vervelen. Bij Prescott kan je veel inzage in de "continentale assemblage" van west Amerika krijgen. Evenals bij Jerome. Maar dat vereist een specifieke interesse om dat mooi te vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer