Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Wij houden absoluut van niet-mainstream plaatsen. Nu wij zoeken onderweg geocaches en komen dus vaak wel op van die bijzondere plekken uit. Genieten! Liefst met een flinke dirt road er bij. 8)

Cathedral Gorge SP is een van mijn favoriete plekken in Amerika. Echt adembenemend en heerlijk om te verkennen. De vorige keer waren we er helemaal allleen, dus jaja op herhaling weer naar daar!
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Allard »

EarthCaches. Dat lijkt me wel wat. Zitten die er ook tussen of is dat alleen maar voor nerds?

Ik weet niet of je de serie "Big Bang Theory" kent maar het karakter "Bert" vind ik wel treffend gekozen als representant van deze bevolkingsgroep.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Allard schreef:
25 feb 2021, 11:11
EarthCaches. Dat lijkt me wel wat. Zitten die er ook tussen of is dat alleen maar voor nerds?
Grappig dat je dat kent. Earthcaches zijn mijn favoriete geocaching type. Op reis gaan wij eigenlijk van earthcache naar earthcache -ideaal om veel te ontdekken!
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Allard »

Nou ja, ik ken het nog niet. Maar ik wil het wel graag leren kennen. Lijkt me een leuke praktische invulling. Al sinds ons eerste bezoek in 1992 heeft geologie mijn interesse gekregen. Sinds 2015 ben ik serieus werk gaan maken van deze (hobby)studie.

Onze aanvankelijke reservering april 2020 is nu al twee maal doorgeboekt. 6 april a.s. gaan we zo goed als zeker ook niet halen. Binnenkort maar eens bellen of vanaf half september betere kansen zijn. Ik heb best wel te doen met die lui van de reisbranche. Ik vrees het moment dat ze niet meer opnemen omdat de deurwaarder op bezoek geweest.

Je hebt ook blog dacht ik. Kan ik af en toe even kijken of je wat spannends hebt aangetroffen. Veel plezier alvast toegewenst!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Coyote »

Allard schreef:
25 feb 2021, 14:34
Nou ja, ik ken het nog niet. Maar ik wil het wel graag leren kennen. Lijkt me een leuke praktische invulling. Al sinds ons eerste bezoek in 1992 heeft geologie mijn interesse gekregen. Sinds 2015 ben ik serieus werk gaan maken van deze (hobby)studie.
Maak een account aan op de officiële Geocaching-site, dan kun je per gebied dat je wilt bezoeken kijken of er earthcaches zijn.

Overigens heb je wel een betaald account nodig om alle earthcaches (en overige caches) te kunnen bekijken en opzoeken.

Ik heb zelf ook al diverse earthcaches gedaan in Amerika. Kwam zo in 2018 onverwacht terecht op een plek met afdrukken van dinosaurussen in de rotsen. Erg interessant. Ook met de gewone geocaches kom je op prachtige locaties.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door ingrid14 »

Petrified Forest en Painted Desert vond ik meer dan de moeite waard.
Ik weet niet als jullie er al waren maar een stop bij Meteor Crater is ook een aanrader.
Wigwam motel is een heerlijke setting. Joe & Aggie's Café is speciaal (ik weet niet als het open is nu met Covid)
Van Holbrook noordwaarts liggen Hubble Trading Post en Canyon de Chelly.
Wij waren er in 2012, in juli dus behoorlijk warm. (verslag via link in onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Old Faithful »

ingrid14 schreef:
28 feb 2021, 18:43
Petrified Forest en Painted Desert vond ik meer dan de moeite waard.
+1. Je zou dat op dag 3 kunnen doen. Met name (het landschap van) Petrified Forest heeft mij in positieve zin verrast.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

OK, na wat inlezen besloten de route op dag 1 en 2 en zelfs 3 om te gooien.
Sedona waren we al en ik heb heel erg schrik van enorme drukte op een zondag tijdens Spring Break. (hoe mooi het er ook is...)
Ik heb ook nog een paar meer off the beaten track bestemmingen gevonden om toe te voegen.

Dat wordt dus:

Dag 1:
Phoenix - oude geocaches - Monetezuma Caste (optioneel) - Grand Falls (optioneel) - Meteor Crater - Holbrook
Wigwam motel geboekt!

Dag 2:
Petrified Forest - El Morro - El Malpais - overnachten in Grants

Dag 3:
Valley of Dreams - via Farmington - Gooseneck (optioneel) - naar Blanding

Ik denk dat deze route meer ons ding gaat zijn en we niet al te veel toeristische drukte gaan tegen komen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door ingrid14 »

Moest je de kans hebben om online de reeks Billy Connolly's Route 66 te vinden, er zit een leuk stukje in over Meteor Crater.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn ondertussen een week terug van onze korte trip.
Wij interesse heeft: ik heb een foto-blog op facebook dus je kan als je wil tijdelijk facebookvriendje worden 8)

Het was een fantastische trip. Was al gedurende 2 jaar niet meer in het zuidwesten geweest en was vergeten hoe heerlijk het daar is. Elke minuut auto rijden puur genieten.

Het weer: goed, zonnig, warm in Phoenix en Las Vegas. 1 halve dag kouder weer.
Vlucht en auto: vlucht bomvol! (AA) Huurauto viel tegen (Dodge Journey, met zwakke motor wat echt lastig was want hij geraakte niet bergop). Laatste dag na honderden mijlen dirt road een platte band gehad ... op de Las Vegas strip. In het midden van de nacht naar de luchthaven omgeruild en een upgrade gekregen voor de laatste dag
Hotels: toerisme draait duidelijk terug. MAAR wat ons vooral opviel: wildkamperen is echt een plaag geworden. Ze staan echt OVERAL. Covid-gevolg denk ik.
Drukte: Gebieden als Bisti's zijn nog steeds heeeeeeeeeeel eenzaam, maar de bekende parken. Oh jee,echt erger dan ever. Zelfs Capitol Reef dat normaal nog wel meevalt was super super druk.
Niet kunnen doen: 2 dingen moeten skippen (ik had dan ook veel ideeen) die ik jammer vind: dat is Chaco Culture en Meteor Crater

Highlights:
- slapen in het Wigwam motel in Holsbrook
- wandelen tussen de saguaro's in Tonto NF bij Phoenix
- de honderden mijlen dirt roads zoals ook weer een stuk Cathedral valley
- Petrified Forest NP, echt een tof, afwisselend, mooi en boeiend park
- Bisti Badlands en Valley of Dreams, uiteraard
- lange hike in Natural Bridges NM (een park waar je echt moet wandelen of het valt tegen denk ik), ik wandelden naar beneden bij Kachina bridge, dan door de canyon en naar boven bij Sipapu bridge
- El Malpais NM!!!!
- UT95 blijft zo mooi
- Moonscape overlook!
- eindelijk ook eens hickmanbridge gedaan bij capitol reef, 's morgens vroeg dus nog niet super druk (overdag moet dit echt rijtje lopen zijn). Prachtig
- de pies eten in Capitol Reef nam nam
- eindelijk ook eens naar Lower Calf Creek Falls gewandeld, ook echt een top wandeling en wat een mooie plek
- weer racing rocks gevonden op Bonnie Claire playa
- Bryce en Cathedral Gorge op herhaling
- mijnstadjes Good Springs (leuke saloon) en Nelson (mooie omgeving)
- !!! Ash Meadows NWR en pupfish gezien!!!!!!!!!!!
- Hoover dam eindelijk ook eens deftig bekeken
- en ZO genoten van de uitgelaten sfeer in een super druk las vegas. Zo fijn een normale wereld met lachende en dansende mensen te kunnen ervaren
- Eten in de Heart Attach Grill, als je dat nog niet gedaan hebt, heerlijke humor. Wijn krijgen via een infuus en vodka via een injectie spuit. hahahaha

Bedankt weer voor alle rechtstreekse en onrechtstreekse tips!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Hans B »

Bij Prescott heb je Watson Lake en Wilson Lake om beide meren kun je wandelen.
Watson Lake is de iets pittigere, maar wel onze favoriet, reken voor beide wandelingen 2 1/2 uur.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Hans B »

O, lees net dat je reis al achter de rug is.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Veel highlights! Leuk om te lezen.
Maar onvoorstelbaar dat het zo druk is overal. Wij zijn eens in het Memorial Day weekend in Capitol Reef geweest en dat was heel goed te doen. En ook in de zomer nooit veel mensen op de Hickman Bridge trail gezien. En dit is dan nog zonder buitenlanders.

Wel verrassend dat je dan bij de Lower Calf Creek Fall blijkbaar wel je auto kwijt kon.

@Hans B Het is best handig om eerst het hele topic door te lezen. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tipsy: klein rondje Zuidwest April 2021

Bericht door Tipsy_1 »

@Martin & Marianne bij Lower Calf Creek was het ook druk maar wij waren er net voor sunset dus de meeste mensen waren al vertrokken. We hebben dan ook heel goed moeten doorstappen en waren net in het pikkedonker terug op de parking. Voordeel: geen mensen bij de falls en op de terugweg. Was echt magical.

Bij Hickman Bridge hadden we parking omdat we heel vroeg waren. Toen we wegreden stonden de mensen al ver langs de hoofdbaan geparkeerd. Ik vond het ook gek. Ik herinner mij Capitol Reef ook als rustig.

Bryce viel overigens mee, maar daar waren wij tussen 7 en 9 u 's morgens (zijn we al een paar keer geweest).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer