Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is dan de Upper Calf Creek Fall dan iets voor jullie, in plaats van de Lower? Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar ik heb het verslag van beide wandelingen in een verslag van @Felicitas gevonden, zie hier.
Je kunt ook de Escalante River Trail doen, kijk eens in de index van de verslagen van Felicitas.

Wij vonden Kodachrome heel plezierig. We hebben daar in 2019 een korte wandeling gedaan, net te doen voor de pubers denk ik. :wink: Het ligt nog wel een stukje rijden van de UT12 af, maar niet heel ver.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Je zou in je Routeboek kunnen opnemen:
Devils Garden (aan de Hole-in-the-rock road), ook leuk voor de pubers
Willis Creek slotcanyon, zéker leuk voor de pubers.

Mossy Cave trail hebben we wel gedaan, maar vonden wij niet zo interessant.

Als je nog tijd op over hebt aan het einde van de dag kun je ook even doorrijden voorbij Bryce (ik neem tenminste aan dat je van Capitol Reef naar Bryce rijdt), naar Red Canyon, en dan specifiek Losee Canyon. Een Bryce in het klein, maar er is helemaal niemand…. Wij vonden het leuk om daar de Arches trail te lopen/klimmen. Ook onze pubers vonden dat leuk :wink:

https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... 12_30.html
Laatst gewijzigd door josea op 26 jun 2022, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne; de upper calf creek fall trail is 2,1 mijl, dat moet lukken met de pubers ;-) Ik heb hem in het roadbook staan. Wel een flinke klim op de terugweg lees ik, maargoed, die moet te doen zijn. De escalante river trail is 6 mijl, dat doe ik ze maar niet aan ;-)
Is Kodachrome SP goed met de camper te bezoeken? Ik lees namelijk in verslagen over onverharde wegen?

Josea: dank voor de tips! Met devils garden bedoel je Metate Arch? Ziet er erg mooi uit, maar ik zie dat de weg niet geasfalteerd is, dat durf ik niet aan met een camper. Datzelfde geldt voor de weg naar Willis Creek Slot Canyon.
Lossee Canyon heb ik genoteerd; we gaan inderdaad naar Bryce, daar zijn we in 2019 ook geweest, dus ik was al op zoek naar een leuke wandeling daar (vorige keer de Navajo loop trail gedaan)
Goed om te weten van de Mossy cave trail; nu je het zegt heb ik dat volgens mij ook gelezen in een verslag van Martin en Marianne; dat het niet heel bijzonder is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Ja, Metate Arch is in Devils garden.
Ach ja, je bent met de camper, even vergeten….

Het is Losee canyon, met 1 “s”. Anders ga je hem niet vinden op internet.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

jill1234 schreef:
26 jun 2022, 18:08
Goed om te weten van de Mossy cave trail; nu je het zegt heb ik dat volgens mij ook gelezen in een verslag van Martin en Marianne; dat het niet heel bijzonder is.
Wat ik heb gelezen in hun verslag is dit:
"Het is een alleraardigste wandeling langs een riviertje en rood gekleurde rotsen die eindigt bij een kleine waterval."
Wij hebben hem ook gelopen en wij vonden het best wel de moeite waard. Je loopt in een mooie omgeving en af en toe moet je een bruggetje over. De wandeling zelf is eenvoudig en duurt niet lang zo'n 1,5 km heen en terug. Het kost je dus erg weinig tijd en je rijdt er langs. Op een gegeven punt kun je ook de afslag nemen naar de cave maar die stelt niets voor.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het is best aardig. Alleen de Mossy Cave zelf is inderdaad niet interessant.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door hemmie »

Wij vonden de cave juist wel leuk met al dat druppende water en mos, echt een contrast met de rode rotsen er omheen. Waterval was ook leuk, wij vonden het zeker de moeite waard.
Terug in Texas!
TheCEO
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2022, 22:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door TheCEO »

jill1234 schreef:
09 mei 2022, 17:04
Iemand nog een tip om de lange rij dag van Rocky Mountain NP naar KOA Badlands(640 km) te onderbreken voor een uurtje? Is scottsbluff NM de moeite van een kleine omweg waard? Of is er een leukere stop onderweg op de route?
Wij hebben in 2019 tijdens onze rit van Rocky Mountains NP naar Mt Rushmore "The Mammoth Site" bezocht. We vonden het een leuk en interessant museum over mammoets die op die plek gevonden zijn!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door hemmie »

Wij vonden Scottsbluff erg leuk, maar dat kwam ook omdat de kinderen school (net) over de Oregon Trail hadden geleerd, dus het sprak erg tot de verbeelding. We bezochten iets oostelijker ook een plek waar je de wagensporen kan zien, en Chinney Rock. Als je daar (als buitenlander) niets mee hebt is Scottsbluff nog steeds een mooie berg, maar toch minder boeiend denk ik.
Tussen Scottsbluff en Custer SP gingen wij langs Agate Fossil Beds, vonden wij verrassend mooi, maar dan moeten fossielen je aanspreken.
Terug in Texas!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Aaah ok, dan heb ik het in een ander verslag gelezen ;-) Ik laat het in het roadbook staan en als er plek op de parking is dan gaan we de mossey cave trail lopen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

hemmie schreef:
27 jun 2022, 05:40
Wij vonden Scottsbluff erg leuk, maar dat kwam ook omdat de kinderen school (net) over de Oregon Trail hadden geleerd, dus het sprak erg tot de verbeelding.
Staat genoteerd! We komen er practisch langs, dus denk dat we er even stoppen, moeten toch een keer de benen strekken :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Capitol Reef; ik wil daar graag de Sulphur Creek wandeling doen; ik heb gelezen dat je de korte versie vanaf het visitor centre kan doen; deze staat ook beschreven op de wandelsite van Martin en Marianne. Als je echter de hele wandeling wil doen heb je een lift nodig, of 2 auto's. Maar is de korte variant ook leuk? Of is toch wel een must om de hele wandeling te doen? En lijt het een beetje op The Narrows in Zion? Die hebben we in 2019 niet kunnen doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens in het 2012 verslag van Elly op www.michelly.nl voor de volledige wandeling.
Wij vonden het stuk dat wij deden erg mooi. Het is ook heerlijk om door het water te lopen als het warm is. Echt spectaculair is dit deel echter niet.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Wij vonden het heel leuk, lekker verfrissend ook. Teruglopend vanaf het visitorcenter, kún je proberen om bij de eerste waterval die je tegen komt verder te klimmen, dus door/over de waterval heen. Ons lukte het niet, omdat het laatste stukje omhoog langs de rotsen te glibberig was.
Maar we konden wél aan de andere kant op de rotswand omhoog klimmen (beetje een wandelpad uitgesleten) en helemaal hoog over de rotsen voorbij de waterval komen en erachter weer naar beneden. Zo hebben we toch nog even aan de andere kant van de waterval gelopen, voordat we weer terug liepen dezelfde weg terug. Lekker avontuurlijk was het wel :)

http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... al_19.html

Ik vind het niet echt vergelijkbaar met de Narrows.
Als je de hele route zou doen, is het veel uitdagender en meer klimmen. Als je alleen het laatste stukje doet, staat het water sowieso veel lager.
Het is dan wél weer veel rustiger dan de Narrows! :D
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de linkjes; ik heb ze gelezen; ik denk dat we de korte versie doen ;-)
Liften is me wat teveel gedoe en de korte route ziet er ook leuk uit!

Net de annulering van Pebble Creek ontvangen; dit zou onze 1e nacht in Yellowstone zijn. Ik heb voor deze nacht al alternatieven geboekt; ik wacht nog even af hoe het zich ontwikkelt in Yellowstone, maar ik denk dat we nu 1 nacht minder Yellowstone doen en 1 nacht meer Grand Teton.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Josea: leuke verslagen trouwens! Heb ze net als die van Michelly en Martin en Marianne in mijn favorieten gezet :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@josea : Gisteravond ook jullie Florida verslag gelezen; heel leuk! En ik zie dat we dicht bij elkaar wonen (en jullie zoon heet hetzelfde als onze jongste) Kleine wereld :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Dankjewel! Leuk om te horen!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Welke wandeling is een aanrader in Valley of Fire? Gezien de hitte denk ik dat het verstandig is er maar 1, max 2 te kiezen:
Mouse's Tank Trail (2km)
Rainbow Vista (3 km)
Fire Wave Trail (2,4 km): voor mij niet duidelijk of deze (nog?) gesloten is
White Domes Trail (1,5 km)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door josea »

Voor zover ik weet is de Fire Wave trail gesloten in de zomer, vanwege de hitte.
En ik weet niet wanneer je er bent, is dat vroeg in de ochtend? Anders wordt je echt niet blij van wandelen in Valley of Fire in de zomer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer