Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden de White Domes erg mooi. Als het kan, doe het dan vroeg op de dag of laat in de middag. Hier heb je nog wel een heel klein beetje schaduw, op de Fire Wave niet.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

josea schreef:
30 jun 2022, 11:27
Voor zover ik weet is de Fire Wave trail gesloten in de zomer, vanwege de hitte.
En ik weet niet wanneer je er bent, is dat vroeg in de ochtend? Anders wordt je echt niet blij van wandelen in Valley of Fire in de zomer!
Nee, niet vroeg, we komen uit Bryce (slaan deze keer Zion over) en gaan naar Las Vegas. Kun je zonder wandelen wel wat van het park zien?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Jawel, de weg erdoorheen is ook heel mooi, maar een wandeling, en nog mooier een overnachting, maar first come first serve, maakt het echt mooi.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dat is mooi. Dan kijken we ter plekke wel of we een korte wandeling maken; we zijn er 31 augustus, misschien is het dan net al iets minder warm.
Overnachten zou kunnen, maar man en kinderen slapen de laatste nacht met de camper liever op camping Oasis Las Vegas zodat we na het inpakken kunnen afkoelen in het zwembad ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Hans B »

31 augustus minder warm keep dreaming.
Ik kan niet in de toekomst kijken kan ik niet, maar 40+ is meer reeel. Je loopt volledig in de zon.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Haha, dromen mag ;-) Maar dan rijden we gewoon door het park, zonder wandelen. We zien het wel.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Voor de laatste nacht hebben wij ook altijd liever een commerciële camping, niet al te ver van het verhuurbedrijf.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Nu er in Yellowstone toch het grootste deel mogelijk is komt de twijfel weer opzetten: haal ik toch 1 nacht van Yellowstone af, zodat we er 2 in Grand Teton hebben; of blijven we bij het oorspronkelijke plan van 4 nachten Yellowstone, 1 nacht Grand Teton.
Onze eerste dag Yellowstone moet sowieso deels anders worden ingedeeld omdat de Beartooth Highway niet helemaal toegankelijk is en Pebble Creek Campground dicht is.
Ik had nu bedacht om via de Chief Joseph Scenic Byway vanuit Cody naar de Lamar Valley te rijden en daarna door naar Mammoth Hotsprings. En daarna door naar Canyon Campground, afhankelijk van de tijd met een stop bij Norris Geyser Basin.
Dat is dan dag 1. Dag 2 wil ik dan beginnen met de Grand Canyon of the Yellowstone;daarna via Yellowstone Lake naar West Thumb Gesyer Basin en door naar Old Faithful area en camping Madison. Dag 3 kunnen we dan nog volledig voor het geisergebied gebruiken en dan zouden we op dag 4 richting Grand Teton kunnen. Of zeggen jullie: doe dag maar 4 ook nog maar beter Yellowstone? Ik heb voor die 4e nacht zowel een camping in Yellowstone als in Grand Teton.
Bijlagen
image.png
image.png
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Zover ik kan nagaan kun je via de Chief Joseph een stukje Beartooth Hw rijden, maar niet richting Cooke City of de ingang van Yellowstone.
Van de nps-site:"The North Entrance Road (Gardiner, Montana to Mammoth Hot Springs) and Northeast Entrance Road (Cooke City/Silver Gate, Montana to Tower-Roosevelt) remain closed to visitor vehicular traffic while temporary repairs are completed. Visitors may access the park on foot through these entrances in order to recreate (fish and hike) in areas not identified as closed. The park will evaluate authorizing bicycle use through these entrances up to damaged road sections in the near future."

"Yellowstone has reopened a 23-mile segment of the Beartooth Highway (from US-212/WY-296) junction to the ski hill parking lot), providing visitors access to this world-class scenic roadway."

Je zult via de ZO ingang erin moeten, en Lamar Valley is vooralsnog ook nog dicht.

Ik zou denk ik vanuit Cody via noord kant Lake (storm point en gull drive, evt West Thumb naar Canyon rijden, dan via Tower en Mammoth naar Madison rijden en dan dag geisers. Via West Thumb naar GT.
Op stuk West Thumb-OF zijn werkzaamheden met vertragingen, dus daar verlies je vermoedelijk tijd.
Met een 2e nacht GT kun je ook 's ochtends nog iets in Yellowstone doen en 's middags naar GT. Dan heb je echt een volle dag GT.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Oke, dank je. Gek dat in google maps het wel open staat; dat was vlak na de overstromingen niet. Ik ga het even verder uitzoeken! Dank je!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik kan nergens vinden of Lamar Valley wel of niet open is. Ik ga nu even er van uit dat die gesloten is.
Ik denk dat we het als volgt gaan doen:

Dag 1: Cody-Lake-Norris-Mammoth Hotsprings-Roosevelt-Dunraven Pass-Canyon Campground
Dag 2: Grand Canyon of the Yellowstone- West Thumb Geyser Basin-Old Faithful area-Madison Campground
Dag 3: hele dag voor de geisers- Madison Campground
Dag 4: eventueel in de ochtend nog iets doen in Yellowstone en dan door naar Grand Teton- colterbay bay campground
Dag 5: Grand Teton- signal mountain campground

Dus dan hebben we 2 ipv 1 nacht Grand Teton en ik denk toch voldoende tijd in Yellowstone. Of zeggen jullie als experts: dag 1 is te veel?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

nog 4 weken! Eindelijk schiet het echt op! We hebben de laatste 3,5 weken van de schoolvakantie van regio Zuid vrij.
Roadbook is geprint, 92 blz :-), alle reserveringen geprint (camping, hotel), esta's geprint etc
Nu de puntjes op de i: af en toe willen we gaan uiteten, ik zoek daarom in Las Vegas, Yellowstone en Moab tips om voor een schappelijke prijs lekker te eten (geen fastfood); op KOA Mount Rushmore gaan we ook uiteten; die menukaart ziet er goed uit.
Verder is het volgens mij helemaal rond nu: ik heb alleen nog een dubbele campingreservering staan in Yellowstone/Grand Teton. Ik twijfel of het schema voor Yellowstone niet te vol is (zie bericht hier boven); in dat geval kan er een extra nacht bij, ten koste van een extra nacht Grand Teton.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker als je op dag 4 nog het grootste deel van de dag in Yellowstone bent heb je daar voor de belangrijkste bezienswaardigheden voldoende tijd.
Wij hebben wisselende ervaringen met uit eten gaan in Yellowstone. De beste ervaringen hebben we bij de Old Faitful Snow Lodge (de Obsidian Dining Room). Maar bij de Inn eet je ook goed, bovendien is het wel een mooie ervaring om daar te eten. Je kunt dat dan ook combineren met een avondbezoek aan de geisers daar. Je moet wel op tijd reserveren.

Vroeger kon je bij Canyon ook prima eten maar dat restaurant is er niet meer. Het nieuwe restaurant moet ook gereserveerd worden.
Bij Lake Hotel kun je ongetwijfeld ook goed eten, maar dat zal wel duur zijn.
Ik zie dat Roosevelt gesloten is, dat is wel jammer, want dat is qua sfeer en menukart heel leuk.

Wij vonden het ontbijt bij de Fountain Grill bij altijd leuk, maar ik zie het nu niet op de site staan.

Op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/dining/ vind je alle opties.

In Moab vinden wij de Brewery een aanrader. En Pasta Jay's.

Marianne
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door markro »

In Moab vinden wij de Brewery een aanrader. En Pasta Jay's.
Helemaal mee eens. Zorg wel dat je op tijd gaat eten, want het loopt er doorgaans storm.

Tevens in Moab:
Fiesta Mexicana: https://www.lafiestamexicana.com/locations (voor een Mexicaanse maaltijd)
The Broken Oar: https://www.thebrokenoarmoab.com/

Wij verbleven in 2018 een aantal dagen in Moab, hier ons verslag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-10-01
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Tantelotje »

Onze favorieten in Moab:
The blu pig, voor slow cooked bbq vlees (de pulled pork is echt heerlijk)
Zaxx voor o.a. (verse) bijzondere pizza. Mijn persoonlijke favoriet is die met pittige kip en blauwe kaas :D
(En zelf ijs tappen bij frozen yoghurt!)

In LV eten we graag bij de Outback (er zitten er 2 op de strip, 1 bij de coca cola winkel en 1 bij de Best Western naast het Harrah's) en/of bij de Cheesecake factory. Er zit er 1 in de Forumshops bij het Ceasars.

Het zit allemaal nog vers in het geheugen, morgen zit de rondreis er weer op en vliegen we weer naar huis :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridUSA »

paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door paulr »

Las Vegas: Wij hebben vorige maand 2x gegeten bij Ocean One Grill. Leuke kaart en zeker niet duur. Zit in de “Miracle Mile Shops” (planet Hollywood). Steak voor 21,-, biertje voor 3,- en 3 cocktails of wijn voor 10 usd!! Bovendien aardige bediening…
Moab: inderdaad ligt de Brewery voor de hand. Daarnaast prima ook bij Gloria’s, tegenover Information Center.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door mpaauwe »

In Moab van een dame achter de receptie van ons hotel tips gekregen voor de restaurants; alledrie geprobeerd en zo heerlijk gegeten die 3 dagen.

The Broken Oar
Zax restaurant
Pasta Jay's


In Vegas idd The Cheesecake Factory, maar daar eten wij sowieso heel graag.

In Yellowstone hebben wij gegeten bij de General Store Fishing Bridge. Heel simpel en niet duur. Wel lekker. Ze hebben daar een soort bar in U-vorm en de serveerster loopt daar in het midden om de bestelling op te nemen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de restaurant tips! Ik heb ze , in het reeds geprinte roadbook, er bij geschreven. Zou je tegenwoordig overal moeten reserveren om te eten? of alleen in Yelloswstone?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Ik heb ze ook genoteerd, leuk. En voor de eerste avond in LV the cheesecake factory gereserveerd. Hoeven we na de vlucht niet meer in de rij😊
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer