Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij dedn de tweede optie die @Old Faithful noemt. Je kunt dan ook net zo ver gaan als je wilt. De Chief Joseph Hwy is een mooie weg, maar vooral historische interessant.
Ik vraag me of of de Beartooth Hwy qua hoogtevrees niet vergelijkbaar is met de Trail Ridge road ... :wink:

Het is misschien sowieso niet gek om de eerste nacht bij Mammoth te doen, de camping daar kun je ook reserveren tegenwoordig. Mij lijkt Pebble Creek ook mooi.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@jojostravelusa : klopt! Heb ik ook al veel dingen uit opgeslagen in ons roadbook.

@Martin & Marianne : o jee, echt? Over Beartooth en hoogtevrees had ik nog niks gelezen :oops: Ik ga eens googlen....of beter van niet :lol:

Ik ga eens kijken of ik de 1e nacht Canyon vervang voor een camping bij Mammoth hot Springs. Of dat ik een dag kan toevoegen aan Yellowstone, maar dan zou ik Badlands moeten skippen...
Hoe meer ik lees hoe meer twijfels ik altijd krijg over de route/invulling. Herkenbaar?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Cody is wel een must? Zo nee, dan zou je Devils Tower 0- Red Lodge - Mammoth kunnen doen.

En ik denk dat de BT Hwy wel meevalt hoor. Je zit er meer tussen de toppen, in plaats van er op, zoals bij de Trail Ridge road.

Marianne
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Diederik52 »

jill1234 schreef:
15 aug 2021, 17:12
maar dan zou ik Badlands moeten skippen...
Niet doen hoor! Heb je de film Nomadland niet gezien?!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Net met de mannen in huis overlegd maar die zijn allen unaniem: Badlands mag niet geskipt. Ik heb die film overigens niet gezien.
Ik houd het gewoon bij de 4 nachten Yellowstone; het is keuzes maken en je kan toch niet alles zien; dat was vorige reis ook zo en dan moeten we gewoon nog eens terug ;-)

Cody is overigens wel een must dus die omweg maken we dus inderdaad.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Diederik52 »

Cody: Hotel Irma even van binnen bekijken (o.a. Silver Saddle Saloon met erg leuke amerikaanse aankleding in sfeer van vroeger) en een drankje doen, eten is er minder; Buffalo Bill Historical Center of the West (zeer de moeite waard en sla daarin zeker het Plains Indians Museum niet over); Old Trail Town (iets buiten centrum Cody, veel authentieke blokhutten met deels inrichting uit de vroege dagen van Buffalo Bill, Butch Cassidy & Sundance Kid); De Gunfight in 12th St naast het Irma Hotel (meningen erover zijn zeer verdeeld, maar op zich vonden wij het wel grappig; maandag t/m zaterdag om 18:00 en in 2021 van 4 juni t/m 22 sept).
Badlands: Oriënteer je vooraf welke van de vele hikes en viewpoints je wilt doen bijv. via https://www.travelsouthdakota.com/trip- ... enic-byway en vooral https://www.earthtrekkers.com/best-thin ... onal-park/ . 's Middags is het licht het mooist.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Diederik52 : Dank je wel voor je vele postieve bijdragen van de laatste dagen. Ik heb er veel aan!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Diederik52 »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

jill1234 schreef:
15 aug 2021, 19:27
Badlands mag niet geskipt.
Wij vonden vooral de Notch Trail erg leuk (laddertje klimmen is echt prima te doen hoor, maar houdt wel op vanwege het eenrichtingsverkeer) en Robert's Prairiedog Town is super om de prairiehondjes te bekijken. De Door-trail is ook erg cool om even echt IN de badlands te staan, want dan realiseer je je pas echt hoe onherbergzaam het is en hoe lastig het is om je te oriënteren.

In Cody is eten bij Cassie Dinner & Supper CLub heel leuk. Dat is een zaakje waar ook veel lokale mensen kwamen. De countryband speelde en de mensen dansten. Het was er druk op zaterdagavond, dus wachtten we aan de bar met een koud biertje en wijntje. Het eten was heerlijk.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Leuke tips Patrick. Ik heb ze overgenomen in mijn roadbook!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

We hebben de dagen in Yellowstone geprobeerd in te delen. Ik hoor graag of dit haalbaar is en of ik geen belangrijke must sees vergeet.
Ik ben er even vanuit gegaan dat de info op de nps site klopt en dat de weg van Tower naar Canyon volgend jaar zomer weer open is.

Vrijdag: vanuit Cody richting Red Lodge, Beartooth Highway, Lamar Valley , "overhanging cliff", Tower Fall en dan bij Tower Junction richting Mount Washburn en Grand Canyon of Yellowstone en tenslotte naar Canyon Campground.

Zaterdag: Vanuit Canyon Campground naar Norris Geyser Basin. Ik heb begrepen dat je daar vroeg moet zijn. 8 uur vroeg genoeg? Hoe lang ben je daar ongeveer bezig? Daarna naar Mammoth Hot Springs. Is daar in de regel genoeg parkeergelegenheid? Daarna terug naar Canyon Campground. Eventueel vandaag na terugkomst op de camping een wandeling naar de watervallen van de Grand Canyon of Yellowstone als we daar de dag er voor niet aan toe gekomen zijn. Dat is vanaf Canyon Campground te lopen als ik het goed heb.

Zondag: Weer vroeg op en op weg naar Hayden Valley,Yellowstone Lake en West Thumb Geyser Basin. Als er tijd over is en er is parkeerplek dan alvast een kijkje nemen bij het visitor centre van Old Faithful. Anders doen we de geisers morgen.Overnachting Madison Campground.

Maandag: Vroeg op voor de geisers en daarna door naar Grand Teton National Park.

Is dit een logische indeling en geen belangrijke dingen vergeten? Ik hoor het wederom graag :-)
Laatst gewijzigd door jill1234 op 18 aug 2021, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Voordat ik uitgebreider reageer: ik dacht dat je 4 nachten had, maar blijkbaar zijn het er maar 3?

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Nee, je hebt gelijk! Wat stom van me! We hebben 4 nachten! Dan hoeven we de maandag dus niet nog door naar GTNP. Ik dacht al, wat zit ik krap in de tijd :oops:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik had me dus vergist in het aantal nachten, maar hebben dus een nacht extra in Yellowstone inderdaad. Eerst 2 nachten Canyon, dan 2 nachten Madison. Dat betekent dat ik op de volgende planning kom:

Vrijdag: vanuit Cody richting Red Lodge, Beartooth Highway, Lamar Valley , "overhanging cliff", Tower Fall en dan bij Tower Junction richting Mount Washburn en Grand Canyon of Yellowstone en tenslotte naar Canyon Campground.

Zaterdag: Vanuit Canyon Campground naar Norris Geyser Basin. Ik heb begrepen dat je daar vroeg moet zijn. 8 uur vroeg genoeg? Hoe lang ben je daar ongeveer bezig? Daarna naar Mammoth Hot Springs. Is daar in de regel genoeg parkeergelegenheid? Daarna terug naar Canyon Campground. Eventueel vandaag na terugkomst op de camping een wandeling naar de watervallen van de Grand Canyon of Yellowstone als we daar de dag er voor niet aan toe gekomen zijn. Dat is vanaf Canyon Campground te lopen als ik het goed heb.

Zondag: Weer vroeg op en op weg naar Hayden Valley,Yellowstone Lake en West Thumb Geyser Basin. Als er tijd over is en er is parkeerplek dan alvast een kijkje nemen bij het visitor centre van Old Faithful. Anders doen we de geisers morgen.Overnachting Madison Campground.

Maandag: Vroeg op voor de geisers ; we hebben de hele dag de tijd. Eventueel bij grote drukte andere dingen doen en dan vanaf de camping einde middag/begin avond nog eens terug. Bijvoorbeeld naar de Grand prismatic spring, die ligt kwartiertje rijden van de camping.

Dinsdag: deze dag kunnen we dan volledig aan Grand Teton NP besteden
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Een paar adviezen en opmerkingen die mij te binnen schieten op basis van je planning:
  • Plan Grand Prismatic Spring op een goed moment in. Grand Prismatic kun je best niet 's ochtends doen ivm mist/damp en niet 's middags vanwege de drukte, dus doe die wat later op de dag.
  • Naast de highlights liggen er ook heel wat kleine pareltjes langs de routes. Sommige interessant, andere vooral niet. Daar kom je alleen zelf achter, want veel hangft ook samen met het licht, drukte en de aanwezigheid van wildlife. Ik denk dat je voldoende tijd hebt om geregeld onderweg te kunnen stoppen daarvoor.
  • Wij hadden het meeste geluk met berenspotten in het bovenste stuk van de 8, zeg maar de weggedeelten tussen Norris, Mammoth en Tower. Plan daar voldoende rijtijd (dus eigenlijk bear-watch tijd) in. Op deze weggedeelten is verder weer niks interessants te zien.
  • Kies ook een paar mud pots uit die je wilt zien. Niet allemaal,de stank is verschrikkelijk en ze lijken op elkaar.
  • Geysers zijn 10x leuker als je klaar zit voor een 'geplande' uitbarsting. Begin dus bij Old Faithful Visitor Center, bekijk daar de geplande uitbarstingstijden en plan je dag navenant. Er gaat daar veel tijd in zitten, want er komt zelfs met een goede planning nogal wat wachttijd bij kijken. De meeste planbare geysers zitten in het Old Faithful gebied. Neem daar ook echt de tijd voor.
  • Norris Geyser Basin vond ik zelf de minste basin van ze allemaal. Combinatie van geen planbare geysers, niet zo'n mooie omgeving en veel dezelfde soort geysers onderweg. Ook Steamboat is niet erg imposant als hij geen grote eruptie heeft...
  • De wandeling naar de Lone Star Geyser is leuk en doordat die afgelegen ligt is de voorstelling bijna privé. Er komt eerst een kleine en even later een grote uitbarsting. De meeste mensen vertrekken na de kleine (enigszins teleurgesteld).
  • Vanaf biscuit basin kun je een leuke wandeling maken naar Mystic Falls. Als je via het uitzichtspunt terugloopt in plaats van via dezelfde weg, heb je je dosis sport ook weer gehad.
  • Parkeerplekken zijn altijd en overal lastig in het park. Bij Mammoth was het midden op de dag wel druk toen wij er waren (juni 2019) maar er was wel een plekje te krijgen. Het grootste probleem is bij Grand Prismatic en de Grand Prismatic Overlook.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Tantelotje »

Voor wat betreft de Grand Prismatic Spring (GPS): als je het uitzichtpunt gaat bezoeken (geweldig mooi), zorg er idd voor dat je het niet te vroeg op de dag doet wegens damp/mist.
De parkeerplaats voor het begin van de korte (maar op het laatste stukje steile) wandeling is die van de Fairy Falls (FF). En het is ook zeker de moeite om naar die waterval te lopen. Wij waren daar, de zondag voor Labor Day, met slechts 1 ander stel, terwijl het bij het uitzichtpunt op de GPS wat drukker was. Maar nog steeds niet megadruk trouwens. Ik denk dat wij rond een uur of 10 op het uitzichtpunt stonden. Mocht je merken dat het druk is in het park, dan zou je de wandeling naar de FF en het uitzichtpunt op de GPS ook om kunnen draaien. Ben je eerder verzekerd van een parkeerplek en zie je het allebei. Maar in principe geldt daar wel dat mensen het ook wel weer snel gezien hebben, het is maar een korte wandeling naar het uitzichtpunt, dus de omloopsnelheid van de parkeerplekken is best groot.

Als je tijd hebt, probeer een uitbarsting van de Great Fountain Geyser op de Firehole Lake Drive mee te pakken. Wij deden dit min of meer per ongeluk en het natuurgeweld wat daarbij vrij komt is behoorlijk indrukwekkend! En inderdaad: vol verwachting zitten wachten tot zo'n ding uitbarst is erg leuk!
Ook de Grand Geyser in het Upper Basin bij de Old Faithful is erg mooi. Mocht je die meepakken: ik kreeg de tip te wachten na de (eerste) uitbarsting. Er stond nog veel water in het bassin en volgens mijn buurman zou er nog een uitbarsting komen. En inderdaad, na een minuut of 2 ging het allemaal gewoon nog een keer los!
En vergeet hier ook vooral de prachtige Morning Glory Pool niet!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties! Ik verwerk ze in ons roadbook. Dat parkeren is wel een ding; we gaan met een 30 feet camper. Mijn idee is dat we echt vroeg op pad gaan zodat je bij de 1e bezienswaardigheid echt om 8 uur bent. Dan heb je dat al mooi meegepakt. Het dan zo plannen dat je dan ergens parkeert waar je wat uurtjes zoet bent (dus niet om 8 uur parkeren bij iets waar je binnen een half uur weer weg bent). Mocht het dan voor de rest drama zijn met parkeren kunnen we een paar uurtjes terug naar de camping en dan rond 16 uur bijvoorbeeld weer op pad gaan. Zou dat een idee zijn?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Parkeren zal inderdaad niet meevallen, ook met een auto niet. Op veel plaatsen valt het echter wel mee omdat men daar niet lang blijft; dan is het een kwestie van even wachten tot er iets vrij komt.
Wij zijn ook grote fans van de Great Fountain Geyser. Kijk van te voren wanneer hij verwacht wordt uit te barsten, hij barst ongeveer elke 12 à 13 uur uit en daar zit meestal een ruime marge in. Zorg ervoor dat je er nog voor de vroegst mogelijke inschatting bent. Tijdens het wachten kun je naar de White Dome Geyser lopen, of gaan lunchen of ontbijten of wat dan ook. Wij hebben er wel eens gezeten naast een dame die aan het breien was, kan ook. :wink:
En vertrek niet te vroeg als hij aan het spuiten is; hij kan eindeloos lang uitbarsten en de grootste uitbarstingen kunnen heel goed op het laatst plaatsvinden. Zie hier en hier onze ervaringen.
En hier voor Norris en de Fairy Falls.

Kijk ook eens naar rangerwandelingen. In het krantje staat per gebied aangegeven welke er zijn. Wij vonden die naar de Biscuit Basin en Mystic Falls leuk (zie hier). Ook leuk zonder ranger.
Ook bij West Thumb is een rangerwandeling aan te raden; hier heb je heel veel verschillende vulkanische activiteiten, zodat er ook heel veel te vertellen is.

In ons 2015-verslag staat een planning voor Yellowstone, dat is misschien ook handig.

Ik vraag me af of het te doen is om vanuit de camping bij Canyon naar de Grand Canyon te lopen. Naar de North Rim wellicht wel, maar niet naar de South Rim.

Een leuke geiser die niet druk is, is de Lone Star Geyer. Ik denk dat het parkeren daar ook wel meevalt. Maar het kost je wel wat tijd omdat je een flink stuk moet wandelen. Zie mijn wandelsite hiervoor.

En als je het park verlaat stop dan even bij de Moose Fall (vlak voor de Lewis Fall) aan de linkerkant van de weg als je richting Grand Teton rijdt).

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Mr. Patrick schreef:
16 aug 2021, 13:56
In Cody is eten bij Cassie Dinner & Supper CLub heel leuk. Dat is een zaakje waar ook veel lokale mensen kwamen. De countryband speelde en de mensen dansten. Het was er druk op zaterdagavond,
Hoe toevallig :D Wij zijn daar op een vrijdagavond geweest na een tip van de eigenaar van het Big Bear motel. Ook toen speelde er een countryband en hebben we gedanst met de locals. Geweldige avond gehad. Gelukkig hadden we daarna nog een extra dag in Cody. :D
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne! Ook jouw tips verwerkt in ons roadbook. En ik heb jullie 2015 verslag gelezen; erg leuk. Ik denk dat het vooral een park is waar je dingen op je af moet laten komen; ik ben nogal van de planning maar dat moet ik misschien in dit park even loslaten ivm bizonfiles en onzekere tijden qua uitbarstingen van de geysers ;-)
Ik heb gezien dat in augustus de zonsondergang rond 20 uur is. Dan is het dus goed mogelijk om rond 16/17 uur vanuit de camping nog wat te gaan bezichtigen als het midden op de dag echt te druk is. Dus dan 's morgens vroeg op pad en als het te druk wordt paar uur naar de camping en dan einde middag weer op pad.
Wat betreft parkeren bij het visitor centre Old Faithful: is hier midden op de dag genoeg parkeerplek? of ook zaak vroeg te zijn?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer