Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door covri »

@jill1234

Duidelijk :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik heb onze route van 2019 nog even bekeken (klassieke rondje Zuid West) en deze was 3600 km; exclusief de extra kilometers die je hier en daar natuurlijk nog rijdt.
De route van 2022 is 3200 km (zoals nu gepland); daar zullen met name in Yellowstone en in South Dakota nog wel wat kilometers bijkomen maar ik denk dat we dus kunnen vergelijken met het aantal km in 2019 en dat vonden we echt meer dan prima te doen met genoeg rust.
Dus ga deze route verder uitwerken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

De reis naar Canada van komende zomer gaat niet door, dus we gaan maar verder met plannen voor 2022. Pubers hebben toch de voorkeur voor de USA, dus die Canada reis komt wel een keer als zij niet meer mee willen.
Nu heb ik weer wat aan de route geknutseld; Zion er uit (al geweest) om ook een dag Rocky Mountain NP te kunnen bezoeken.

Dit is het idee:
Dag 1: Vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: camper ophalen en via Valley of Fire naar Mesquite of nog iets noordelijker
Dag 4: Mesquite- Capitol Reef (we rijden bewust Zion en Bryce voorbij, al geweest, keuzes)
Dag 5 : Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9 : Moab - Vernal (liefst nog iets verder, richting Grand Teton)
Dag 10: Vernal- Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone -Cody
Dag 16: Cody- Buffalo of Sheridan
Dag 17: Buffalo - Keystone
Dag 18: Keystone
Dag 19: Keystone
Dag 20: Keystone - Cheyenne
Dag 21: Cheyenne- Rocky Mountain NP- Denver
Dag 22: camper inleveren en vlucht Denver-NL
Dag 23: aankomst NL

Is dag 21 realistisch? Kunnen we op deze manier de highlights van de Rocky Mountain zien? Of beter dag 20 niet tot Cheyenne rijden maar tot een betere toegangspoort voor RMNP?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Als je RMNP onderweg aandoet krijg je wel een vluchtig beeld van het park maar om het echt te zien zal je toch moeten wandelen en daarvoor heb je erg weinig tijd. Het zou daarom het mooiste zijn als je een overnachting hebt in het park zelf.
Wij hebben de route naar Keystone op één dag gereden, weliswaar met een auto en vanuit Denver maar dat is ongeveer dezelfde afstand. En we reden het op de 1ste dag van onze reis toen alles nog voor ons lag. Wij vonden het prima te doen maar Ik kan me ook voorstellen dat je op het eind van de reis minder puf hebt om nog zo'n lange afstand te rijden.
Ik weet niet wat de plannen zijn in de Black Hills, maar stel dat je op dag 19 Badlands wilt bezoeken (of iets anders) dan zou je eventueel daarna in de loop van de middag door kunnen rijden richting het zuiden zodat je alvast wat kilometers kunt maken. En de volgende dag overnachten in RMNP.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nu wel gehaast op het laatst. Als je naar RMNP wilt kun je het beste daar overnachten. Dan kun je met de shuttlebus naar de drukke delen.
Wij waren er de laatste keer in september, toen was het heel erg druk. Zeker met een camper is parkeren dan een uitdaging.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door michelly »

Hebben jullie een early-bird om de camper op te halen? Wij hadden dat niet en konden om half 2 de camper ophalen. Naar Valley of Fire is niet zo ver maar in de praktijk waren wij hier pas na vijf uur. Als je dan nog het park wilt bezoeken en verder rijden gaat dat niet lukken. Hebben jullie Valley of Fire al eerder bezocht? Zo niet dan zou ik hier toch een overnachting plannen en wat tijd besteden.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties; op dag 19 was inderdaad het plan de Badlands te bezoeken; dan zouden we inderdaad al wat richting zuiden kunnen gaan. Goede tip. Of we een early bird gaan nemen weet ik nog niet; zijn nog niet in V.o.F geweest en wilde net daarbuiten overnachten (Mesquite) omdat we vanwege de hitte wel op een full hooked up willen staan; die heb je in het park bij mijn weten niet.

Heeft Custer State Park trouwens een toegevoegde waarde na Yellowstone? Ik zie op de plaatjes vooral Bizons maar die zullen we in Yellostone ook zien. Of beter in plaats van Custer iets anders in South Dakota bezichtingen? Naast Mount Rushmore en de Badlands?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook na Cody al wat verder kunnen doorrijden dan Buffalo, dat scheelt dan ook weer de volgende dag.
Mt Rushmore kun je ook in de avond bezoeken, dan heb je overdag tijd voor andere zaken.
Wij hebben zelf Badlands niet bezocht, en Custer SP hebben we alleen op doorreis gedaan, maar we hadden toch een vol programma met 3 nachten. Daar zat ook een halve dag goud zoeken bij.
Behalve Mt Rushmore vonden wij Crazy Horse ook de moeite waard. Het is mooi om je te verdiepen in het verhaal achter de bouw.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

Je zal met een camper niet alle scenic routes kunnen rijden vanwege de nauwe tunneltjes behalve de Wildlife Loop Road. Je treft er inderdaad bizons aan maar het is wel een mooie route. Waar je ook naar toe kan rijden is Sylvan Lake aan het begin van de Needles Hyw. We vonden dit een prachtig schilderachtig meertje. Het is omgeven door die typische rotspieken (needles) en je kunt er een mooie wandeling maken rondom het meer. Op een bepaald punt kun je achter de dam ook de Sunday Gulch Trail lopen. (zie ook ontdek-amerika.nl)

Vergeet ook Devil's Tower niet op de route naar de Black Hills en pak dan na Spearfish de 89A. Dit is een mooie scenic weg waar je ook nog watervallen tegenkomt. Als je tijd hebt is Deadwood ook een bezoekje waard. Leuk western stadje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door michelly »

jill1234 schreef:
28 mar 2021, 17:22
zijn nog niet in V.o.F geweest en wilde net daarbuiten overnachten (Mesquite) omdat we vanwege de hitte wel op een full hooked up willen staan; die heb je in het park bij mijn weten niet.
Voor zover ik me kan herinneren waren de plekken op de Atlatl Campground in Valley of Fire voorzien van stroom. Full hook-up is verder dan niet nodig om de airco te laten draaien. Ik zou zeker kiezen voor een plekje hier. Het zou zonde zijn om dit park niet of nauwelijks te bezoeken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank voor det tip! Ben jullie 2012 verslag aan het lezen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door michelly »

:thumbup: Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag van 2015.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ga ik ook lezen! Dank je!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels een optie voor camperhuur waarbij starten in Denver een stuk goedkoper is dan starten in Las Vegas. Dus ik moet de route omdraaien.
Idee is dan:
dag 1 : vliegen naar Denver
dag 2: camper ophalen, rijden naar Rocky Mountain NP
dag 3: rocky mountain NP
dag 4: reisdag van Rocky Mountan NP naar Keystone
dag 5: Keystone (Mount Rushmore, Custer State Park
dag 6: Keystone (Badlands)
dag 7; Keystone- Buffalo-Cody
dag 8: Cody- Yellowstone
dag 9: Yellowstone
dag 10: Yellowstone
dag 11: Yellowstone
dag 12: Yellowstone- Grand Teton
dag 13: Grand Teton - Vernal
dag 14: Vernal - Dinosaur- Moab
dag 15: Moab
dag 16: Moab
dag 17: Moab- Capitol Reef
dag 18: Capitol Reef - Kolob deel Zion
dag 19: Kolob - Valley of Fire
dag 20: Valley Of Fire- Las Vegas, camper ineveren
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas- NL

Dag 4 en dag 7 zijn lange reisdagen. Ik kan nog een dag winnen door vanuit Capitol Reef in 1x naar Valley of Fire te rijden. Denk dat dit een mooie route is zo; nu hopen dat in 2022 de wereld weer wat normaler er uit ziet.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben de route voor september '22 al zo goed als klaar. Dan zijn we ook in Custer State Park (2 dagen, waarvan 1 voor de Buffalo Roundup). Om de Needles en Iron Mountain Hwy te rijden zijn we van plan een auto te huren. Daarmee kunnen we dan ook naar Mount Rushmore en Crazy Horse.
https://www.expedia.com/carsearch?dagv= ... 0AM&kind=1

Atlatl campground heeft inderdaad stroom. Als je hier wilt overnachten op de dag dat je de camper ophaalt, dan loop je wel het risico geen plek te kunnen krijgen. Het is een first come, first serve en heel populair. Wij waren er in het voorjaar (20 april) met een wegbrengcamper en toen was het ook vol. We kwamen toen om 11 uur aan. Het is er wel prachtig. Sowieso doorheen rijden minimaal zou ik zeggen.

https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dank je wel! Ik ga eens kijken! Jullie doen een rondje Calgary toch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Ja klopt. Wij gaan een rondje Calgary met Dakota's doen. We willen nu Calgary, Banff, Waterton, Glacier, Yellowstone, Theodore Roosevelt NP (noord en zuid unit), Deadwood, Badlands, Custer, Cody, Radium Hot Springs, Banff, Calgary, Drumheller, Calgary.
Het laatste stukje moeten we nog opnieuw indelen, nu we andere data gaan en we de laatste 2 overnachtingen in Calgary laten vallen. Dan gaat Radium Hot Springs naar het begin waarschijnlijk en hoe we het rond en na Cody doen weten we ook nog niet precies. Hangt ook een beetje van het weer af. Als we een stuk Beartooth Hwy kunnen doen, doen we dat en anders moeten we buitenom. We komen als het goed is vanaf de oostkant Calgary weer in en nemen onderweg Red Rock Coulee mee en gaan dan naar Drumheller, misschien de Hoodoo Trail en/of Wayne, maar dat moeten we nog uitzoeken dus.

Als je alleen Canada wil doen, dan kun je ons reisverslag van 2019 lezen. Toen hebben we ook een rondje Calgary gedaan, maar zonder Amerika.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/

Overigens zag ik in ons reisverslag van 2018 dat Atlatl campground water en elektriciteit heeft, maar niet bij elke plek. Even kijken (of duimen) waar je komt te staan. Plek 33 is een hele grote met water en elektriciteit dus.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridZw »

@jill1234 Om de afstand op dag 7 nog iets korter te maken kan je vanuit Badlands ook doorrijden richting het noorden en overnachten in de buurt van Deadwood. Hebben wij ook gedaan. Scheelt toch zo'n 75 kilometers en Deadwood is een heel leuk stadje om 's avonds even rond te lopen. Spearfish is ook een optie maar hoe dan ook blijft de afstand naar Cody wel flink. Hopelijk heb je onderweg nog wel tijd om wat leuke tussenstops te maken zoals Devil's Tower en de Shell watervallen aan de scenic weg 14.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@IngridZw : dank je wel! Deadwood had ik al genoteerd. En Devlis Tower nemen we zeker mee op weg naar Cody.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Deadwood Creekside Campground gevonden.
https://www.deadwood-camp.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer